Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 11 - népalma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Túl szigorú a véletlen érintések elleni védelem az iPhone 16 Próban
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
ph Az ATX 3.1-es monstrumot mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztőkörnyezetek meghajtásához szánták.
-
Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
it Több mint 100 milliárd dollár értékben húzhat fel gyárakat az Egyesült Arab Emírségekben a TSMC és a Samsung, miközben a helyi elnök most a Fehér Házba látogat.
-
Shadows of Doubt teszt
gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #248867 üzenetére
Hehe, amikor az elektromos rásegítéses kerékpáros topicban nagymama-fordulatnak mondtam az 50-es fordulatot, kaptam a fejemre rendesen
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #248950 üzenetére
Többet is rendeltem, a Bonavelo (ez a saját márkás, olcsó típus), rövid idő alatt kihozták, a minőségével nincs problémám, van, amelyik két szezont már kibírt.
-
Friczy
senior tag
Ugyan nem tőlem kérdezted, de a Komoot útvonaltervezője nekem bejött. Garminra feltehető a Komoot alkalmazás (connectIQ-n keresztül, tudtommal a 830-ra is lehet), és akkor simán át lehet tölteni a Komooton megtervezett útvonalat.
(én országúton járok, de tudtommal a Komootnak van tervezési lehetősége MTB-re is, de azt nem ismerem) -
Friczy
senior tag
válasz fulton #249562 üzenetére
Feleségemnek már a korábbi Merida S-presso bringája is tárcsafékes volt (Tektro Auriga), használta vagy 8-9 évig, gyakorlatilag karbantartásmentes volt, párszor állítani kellett a féknyergen, illetve figyelni kellett rá, hogy a gyorszárat milyen állapotban húzzuk meg, de ennyi volt az egész, még fékbetétet se kellett cserélni benne, a fékhatás meg messze felülmúlta a V-féket. Egyszer ültem fel arra a bringára, hogy elvigyem szervizbe, az első fékezésnél majdnem lerepültem róla, utána már arra vigyáztam, hogy egy ujjnál több ne érjen a fékkarhoz A mostani e-bike-ján a legalapabbnak mondott (itt sokszor lesajnált) Shimano tárcsa van, ezt egyszer kellett kicsit utántölteni (mindkét féket), egyszer pedig fékbetétet cserélni (kb. öt év alatt).
A gravel bringámon (négy éves, Shimano RS-505) egyszer kellett betétet cserélni, az országútimon (Shimano 105) még egyszer sem kb. három év alatt. Ezekre egyenként évente 3-3ekm-t biztos lehet számolni, de inkább többet.
Ehhez képest V-fékben, patkófékben többnyire évente kell fékbetétet cserélni, illetve a folyamatos kopás miatt időnként álítani a bowdenen. Ha nem számítjuk a jobb fékerőt, akkor már a karbantartásigény miatt is jobban jöttem ki a tárcsával.
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #249606 üzenetére
Nem csak síkon, bár mostanában kevésbé voltam hegyekben, de előfordult jó pár Pilis (Paprét, Királykúti nyereg, Kakashegy), illetve a gödöllői dombság.
-
Friczy
senior tag
válasz féldekás #249564 üzenetére
A pofát rögzítő csavart meglazítva a fékpofa gyakorlatilag minden irányban állítható, türelemjáték, de be lehet állítani.
(ezt a részt mindig utáltam a V-fékben, sokat kell vele játszani, emiatt általában olyan fékpofát vettem, ahol a betétet külön ki lehet tolni cserénél, így nem kell cser után újra állítgatni) -
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #249753 üzenetére
Eleve nem értem az egészet. Kiraktak önhatalmúlag egy szabálytalan fekvőrendőrt, ami több balesetet okozott. Ez minimum gondatlanságból elkövetett közúti veszélyeztetés, itt nem kérni kellett volna a polgármestert, hogy szüntesse meg a küszöböt, hanem büntetőjogi feljelentést tenni, az utat a Közútkezelővel kijavíttatni, és a költséget ráterhelni az önkormányzatra.
Ehelyett több, mint fél évig csak szövegelés ment. -
Friczy
senior tag
válasz Ixion77 #250374 üzenetére
Amiért általában egy céleszköz jobb, mint egy általános 'mindenre is jó'. De egyébként: pontosabb, strapabíróbb, tovább bírja az akkuja, és ha valamiért mégis megdöglene, megsérülne, még mindig van egy tartalék eszközöd (a telefon) akár navigálni, akár segítséget kérni. Ha erre a telefont használod, akkor nem lesz.
-
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #250423 üzenetére
Attól függ, honnan akarod feltenni. Nekem ugyan 1040 van (régebben 1030), de a funkcionalitás hasonló. Ha abban is van ConnectIQ, ott lehet olyan alkalmazást keresni, ami adott helyekről le tud húzni GPX file-t. Én Komoottal tervezek, és fenn van a Komoot alkalmazás a GPS-en, amit megtervezek utat, és azt állítom be, hogy offline elérhető legyen, automatikusan letölti a GPS Wifin. De ugyanez a helyzet, ha a Garmin Connectet használod.
Attól még a BT jó lehet, ha menet közben kapcsolatban van a telefonnal, de a GPX áttöltéséhez nem feltétlenül kell (persze ha a telefonról kell átvinni a GPX-et, kellhet, de azt sose csináltam).
-
-
Friczy
senior tag
válasz Ixion77 #250520 üzenetére
Nem rossz az, ha folyamatosan be van kapcsolva a kijelző, és csak rá kell pillantani ahhoz, hogy lásd, mi van előtted, mennyi távolság után kell valahova befordulni, stb. Persze ha csak útvonalrögzítésre akarod használni a cuccot, akkor tök mindegy, akkor egy zsebben lévő telefon vagy egy GPS-képes óra is elegendő. Én viszont navigálni is szoktam, ott esetenként roppant zavaró, hogy nyúlkálni kell a készülékhez, hogy mutasson is valamit.
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #250597 üzenetére
Tudod, ilyenkor jön a vízhatlan tok, amiben 'ugyanúgy lehet a képernyőt kezelni' (hogyne), meg a 10000 mAH-s powerbank, csak azért mert hát a telefon csak többet tud...
Volt már néhány ilyen beszélgetésem, ismerem jól az érveket. Ezért is írom, hogy senkit nem akarok meggyőzni. -
Friczy
senior tag
válasz fulton #251134 üzenetére
Jelenleg talán épp beleér az országútin, de régebben a Merida Speederem (országúti kormányosra átalakítva, + még sárvédő) esetén erősen beleért (a kis váz miatt még egy matricát is ráraktak a vázra, ahol ráírták, hogy beleérhet). Egyedül kis sebességnél kanyarodáskor kellett figyelni, hogy a kanyar csúcspontján milyen pozícióban legyen a lábam. Normál tempónál semmi probléma nem volt. Ezt a bringát használtam vagy 15 évig.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #251641 üzenetére
71-est a tihanyi elágazástól Badacsonyig be szoktam vállalni, tilos tábla nincs kinn, autósok elég ritkán dudálnak. Hozzáteszem, én ősszel szoktam elsősorban arra járni, akkor már kisebb a forgalom, mint főszezonban. A déli partot ebből a szempontból nem tartom annyira vészesnek, ott általában marad a bringakör.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #251689 üzenetére
Lehet azt Csobánkáról Pilisvörösvár-Pilisszántó-Pilisszentkereszt irányában is megcsinálni, abban két combos emelkedő is van pluszban
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #251721 üzenetére
Amit most összekattintgattam, az csak 1600 m, és még nem ért körbe, most 83 km, 100-ba nem fér bele a kör. Viszont nincs benne ismétlés. Az eleje a már említett Csobánka-Pilisvörösvár-Pilisszántó-Pilisszentkereszt-Kétbükkfa, utána az erdei úton Pilismarót, majd a Királykúti nyeregen keresztül Dömörkapu-Szentendre(skanzen), aztán Pap-rét, Visegrád (fellegvár), utána le a Duna partra. Onnan már csak vissza kell tekerni Budapestre
-
Friczy
senior tag
válasz vallas #251735 üzenetére
Annyi különbség azért van, hogy szélesebb gumin jobban lehet a nyomással játszani, alacsonyabbra le lehet menni. Emiatt gondolkodom is, hogy a jelenlegi 32-es gumiról 37-40 környékire visszaváltok (eredetileg 40-essel jött a Cube, de. a gyári gumija elég hamar összeszedett egy defektet, úgyhogy inkább lecseréltem)
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #251757 üzenetére
Itt annyi a nehezítés, hogy ezek országútival járható aszfaltos utak. Abból tudtommal a Börzsönyben meglehetősen kevés van.
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #251806 üzenetére
Ha szeretsz lefelé jobb úton menni, akkor a Visegrád felé menő karikát alakíts nyolcassá. Azaz ha mondjuk Szentendre felől indulsz el, akkor Pap-rétig menj az erdészeti úton, ott viszont fordulj balra, és menj ki a Pilisszentlászó előtt lévő autóparkolóhoz, és onnan menj le az országúton Lepence-Visegrád felé, felfelé megint az erdészetin Pap-rétig, és utána megint menj ki a parkolóhoz, és fordulj Szentendre felé. Illetve ha itt a számok 10-90-ig a sorrendet jelölik, akkor az elejét és a végét kell változtatni (Szentendre felől az erdészeti úton Pap-rét, utána ki a parkolóhoz és irány Pilismarót, és a legvégén megint Pap-rét, parkoló, Szentendre.
A Pap-rétre vezető utak néhol elég rossz állapotban vannak, rossz rajtuk lefelé menni, emiatt érdemes ezeket a változtatásokat megcsinálni. Némileg hosszabb lesz, de nem jelentős.
Állítólag a Királykúti nyeregnél lévő utat felújították, de azóta még nem jártam arra.
-
Friczy
senior tag
Egy agydinamó alapból nem nagyon fog vissza üresjáratban. Ha világítasz, akkor nyilván pár wattot megeszik (az agydinamó nagyjából 3W-ot képes leadni, nem tudom, milyen hatásfokkal, de még meglehetősen gyenge 50%-os hatásfok mellett sem több 6W-nál. Ha közlekedés a cél, akkor ez elviselhető. A Nuroad nekem is agydinamós, nem is elsősorban a gravel volt a lényeg nekem, hanem az országúti kormány és a felszereltség (túrázásra ideális, ha van csomagtartó). Ráadásul ezek úgy vannak kialakítva, hogy folyamatosan megy a világítás, kikapcsolhatatlanul. Ez teljesítmény szempontjából hátrány, viszont azt figyeltem meg, hogy sokkal előzékenyebbek az autósok.
-
Friczy
senior tag
válasz 6030D #251961 üzenetére
Az órát én fennhagyom a bolt előtt is, eddig még nem szedték le. Ha paráznék, és mindig minden mozdíthatót leszednék, ha a bringát otthagyom egy kis időre lelakatolva, akkor elég sokat kéne szerelgetnem. Ha mást nem, a km-órát, a pumpát és a szerszámostáskát, ezek mindig nálam vannak.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #251979 üzenetére
Nekem vén mugliként a teljesítmény nem játszik, főleg nem a túrázós kerékpáron. Azon a felszereltség és a kényelem sokkal inkább lényeges. A gyári gumikat is lecseréltem Schwalbe Marathonra, ami persze jó nehéz, viszont az elmúlt négy évben nem kellett defektet szerelnem. Ha meg könnyebb kerékpárt akarok használni, akkor felülök az országútira , ha meg még kényelmesebbet, akkor az e-bike-ra vagy a rekumbensre. Ezeknél sem a súly volt az elsődleges szempont.
-
Friczy
senior tag
Ebbe az irányba még nem mentem, a másik irány (Révkomárom-Párkány) már többször megvolt, bár ennek már pár éve. Alapvetően jó út, ahogy a szlovákoknál általában, mérsékelt forgalom. A magyar oldalon viszonylag új kerékpárút van (lehet, hogy csak egyes helyeken, egész használható. És ha jól látom (bár ezt nem jártam be) mintha a szlovák oldalon valahol Muzsla és Karva közti részen a Duna mellett is aszfaltos kerékpárút kezdődik és egész Révkomáromig elmegy. Legalábbis szakaszosan.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #252096 üzenetére
Nem, a kontra nem kéne befolyásolja az előrehaladást. Hacsak nem fordítva rakod be a kereket
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #252098 üzenetére
Nem a kontrával lesz ott gond, hanem a szabadonfutóval. Kontrás agy nekem is régen volt a kezemben, de ott az egész kontra mint egység külön is leszedhető volt. Nekünk sok évtizeddel ezelőtt az általános iskolában gyakorlati foglalkozáson tananyag volt a kerékpárszerelés, kontrás agy is volt, a tanár utasítása az volt, hogy a kontrát ne szedjük szét
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #252257 üzenetére
Nekem nagyon tetszett a Fulcrum racsnihangja, a mostani Bontrager kerék hangja se rossz, ami a Treken van.
-
Friczy
senior tag
válasz Napfénysüti #252329 üzenetére
Tudtommal csak a legfrissebb sorozatban (540, 840, 1040) működik nem tervezett útvonalakon. Ott már igen, nekem a 1040-en már megy.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #252523 üzenetére
Egyszer mindenképpen érdemes átélni azt az élményt, hogy 100 (vagy akár 1000) indulóval menj egy csapatban. Főleg, hogy ha jól értem te ilyet még nem csináltál.
Igazán nagy menet számomra az osztrák szervezésű Fertő-tó kör volt, ott is kb. 1000 fő környékén volt a létszám, az induláskor alig lehetett elférni, aztán amikor szélesebb (lezárt) országúton ment a mezőny, akkor már érdekesebb volt a dolog . Az már nem érdekes, hogy amikor még valós határ volt (még nem voltunk benne a schengeni övezetben), akkor milyen jópofa dolog volt a határon negyvennel átzúzni, de amikor látod, hogy. vannak kisebb csoportok, és esetleg át lehet ugrani az eggyel előtted menő csoportba, szóval a bolyozás és ehhez kapcsolódó élmények nem működnek akkor, amikor egymagad elmész egyet tekerni....
Szóval ha ilyen jellegű eseményen nem voltál még, akkor érdemes kipróbálni. -
Friczy
senior tag
válasz fulton #252759 üzenetére
Kisebb-nagyobb bukásaim voltak, jellemzően az én figyelmetlenségem miatt.
A kilométer fene tudja, de az elmúlt 20 évben szerintem a 100ekm megvolt, ez vegyesen országúti, trekking, gravel, de gyakorlatilag mind aszfalt. Hogy ebből mennyi volt ténylegesen az országúti, talán a fele.
Estem saját figyelmetlenség miatt városban, a legsúlyosabb következmény egy törés volt a könyökömnél. Egy avarral befedett aszfalthiba (járdán vezetett kerékpárúton) miatti esésnél hallottam a sisakom koppanni, kicsit megütöttem a vállam, aztán annyi.
Balaton körüli kerékpárúton kétszer sikerült elesnem, egyszer egy kő dobta meg a kereket, ezt is a sisak bánta, egyszer meg egy felpúposodott aszfaltrészre futottam rá, az dobta meg úgy a biciklit, hogy elestem, ott némi horzsolással megúsztam.
Szóval előfordult néhány, összesen három sisakot törtem össze , pár horzsolás, egy törés, és többször semmi probléma. Bringában egyszer esett kár, de az érdekes sztori volt, megálltam, és a párom ezt nem vette észre, és belém jött. A nyergem bánta a dolgot, a nyeregpálca teljesen elhajlott, nagyjából kiegyengettem annyira, hogy haza tudtunk jönni.Ezen az eseten kívül szerencsére a bicikliben sose esett kár.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #252748 üzenetére
Használt Trek OCLV karbonvázat vettem kb. 12-13 éve, és tavalyelőttig használtam minden probléma nélkül, és mivel akkor vettem új országútit eladósorba került. Sokat jártam vele, semmi bajom nem volt. Ugyanúgy indokolatlan a használt karbontól való félelem, mint húsz éve az aluvázakkal kapcsolatos para (merev, öt évnél többet nem bír ki, hasonlók).
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #252943 üzenetére
A súlynak itt nem nagyon van szerepe. Én 75 kiló vagyok, az össztömeg egy 10 kilós bringa esetén 85, egy nehezebb esetén 90. Nem nagy különbség. Viszont országútinál felső fogásban sokszor csak támaszkodsz a kormányon, nem fogod át, könnyebben lecsúszik a kezed, ha nem számítasz úthibára. Ráadásul akkoriban egy 38 cm-es kormány volt a bringán, igazából nekem az túl szűk volt, 40-42 a megfelelő.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Ezt a "gyorsulást" egy másik topikban régen egy fórumtárs úgy fogalmazta meg, hogy majd lassan hozzálustul a jobb biciklihez. Amikor átváltasz egy új, jobb bringára, az első időben valóban gyorsabb leszel, de aztán lassan beállsz a rég megszokott tempóra, viszont azt kevesebb energiabefektetéssel, kényelmesebb tekeréssel éred el.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Milyen notebookot vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Videó stream letöltése
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 11 - népalma
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen