Hirdetés
Hirdetés
-
HMD Skyline - jó szerelés
ma Az eddigi legnagyobb tudású HMD telefon lépett piacra, ami külsejében a Lumia modelleket idézi, más szempontból viszont az utóbbi évek Nokiáinak problémáit hurcolja tovább.
-
Vigor - Végre PC-re is elérhető lett a teljes kiadás
gp Alig négy hónappal az early access változat startja után máris befutott az 1.0 verzió.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz pengemetal #14733 üzenetére
Én általában a 7-esen tekerek kivéve ha tényleg kocsmai tempót megyek a balaton körül. Annak nincs értelme hogy szétverje a járda 30-as tempónál a felniket nameg engem is, ez tény.
-
imyourfriend
őstag
Nekem két cateye HL-EL 135 segít ebben, meg persze a holdvilág ha olyankor kerekezem. De tény és való ha egy hosszú egyenesbe jönnek szembe ott valahogy jelezni kell, én általában elhúzom a kezemet párszor a lámpa előtt hogy lásson, ez be is szokott jönni és lekapcsolják a reflektort.
-
imyourfriend
őstag
Biztonságérzet igen, én valahogy nem tudnék hozzászokni, nem nézek mindig teljesen előre hanem picit lefelé főleg mikor országúton tekerek. Bringautakat inkább mellőzöm, egyrészt nem akarok esni másrészt nem gyors tempónak valók azok. Persze lehet mondani szabálykerülő vagyok és a többi, egyszerűen nem érzem magam biztonságban ha akár egy 70cm-es kormánnyal rendelkező downhilles közeledik felém, vagy egy bizonytalanabb kerekest kell megelőzni. Meg nekem is elkopnak a bringámon a fékpofák.. Innentől jobban járok ha orzságúton tekerek 30-at mind városban mind külterületen. A csodálatos kereszteződésekről nem is beszélve ahol ugye lassítani kellene mert a ház mellől jön ki az autós, na itt mindegy hogy mivel közelítek úgyesm állnak meg a bringaút előtt és repülés lenne a vége a dolognak.
(#14769) deicide: Egyszer autóval csináltam ilyent, havazott és annyira nagy volt a hóesés hogy 50-100m-re lekapcsoltam a lámpát mert jobban láttam úgy. Alapvetően nem bohóckodok ilyennel, de kíváncsi voltam mert lámpánál nem lehetett látni semmit sem a szakadó hótol.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14812 üzenetére
Hátszélben eddig a rekordom 39km-en 1 óra 3 perc. Mely 37,1-es átlagra jön ki. És ez jelentős hátszélben volt, de mindegy mekkora a hátszél mert valamekkora ellenállás mindenképp van, a bringának is neked is. 33-34-et még egy darabon lehet tekerni, de felette már nem nagyon. Amúgy 10 fok környékén értem el ezt a teljesítményt még 1 éve télen.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14814 üzenetére
Én csak egyedül szeretek, de nincs sajnos annyi időm hogy a végletekig nyomjam, egyetem mellett meg főleg. Elég az a 33-34-es átlag 100-on pici hátszélben. De az már érezhető hosszabb távon is, viszont egyenlőre elég az hogy élvezem. Amúgy is míg acél vázon járok nincs miről beszélni, nem mintha egy carbon jobban menne de most ennyi van rá. 3 éve amikor nekiálltam komolyabban bringázni álmodni se álmodtam ilyen sebességekről. Eddig se pulzusmérő se semmi, később talán lesz. De az már nem hobbi, és én megmaradok a hobbi szinten hétköznapi emberként.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14839 üzenetére
Sok országúti carbon gépet látok, gondolkoztam is már rajta. Viszont nem tud egyszerűen elragadni. Diákként nem látom értelmét kiadni 400-500ezret egy carbon szettre hogy használjam 3 hónapot majd eltegyem. Nem beszélve hogy járok olyan helyeken is ahol leütnek róla, ha nem fényes nappal kerekezem arrafelé.
-
imyourfriend
őstag
Nekem egy saját építésű puch vázam van 531-es reynolds csövekkel. 2x9-es sebesség, sunrace R90-es karokkal 105-ös első tiagra hátsó váltó. RB450-es fékekkel és 105-ös 2 tányéros integrált középrésszel valamint 9-es ultegra sorral, mavic akksium race kerékszettel. Igaz hogy mindig állítani kell a paripán, mármint fékeken, néha kis váltóhangolás ilyesmi. Szeretem amikor úgy be van hangolva ahogy szeretném és jól gurul. Sokan mondják szar stb ne állítgassam, nekem bőven megfelel, és nem kések el sehonnan sem vele mert hobbira van.
szerk: Ez is ugyanúgy megadja az élményt és az élvezetet mint bármelyik más paripa.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14845 üzenetére
Később én is újat szeretnék, de ezen tanultam meg hogy kell országútival közlekedni, és amíg nem dolgozok ahogy mondod, addig megfelel. De utána is meg fog felelni mert 70-ért nem adom tovább, ráadásul az egyik legkényelmesebb acél váz a cikkek szerint az 531-es csövekből készült darab. Valahogy úgy veszem észre a drágább darabok jobban tarjták az áraikat, elképzelhető hogy 27,5-ösnél is így van ez.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #14856 üzenetére
Megvan adva a belsők ballonossága, és hogy milyen értéktől milyen értékig használhatod. Tegyük fel 26x1.75-26x1.95, ha a te külső gumid beleesik a tartományba akkor összeszerelhető, egyéb esetekben léphetnek fel különböző kompatibilitási gondok.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14900 üzenetére
Jöjjön és vásároljon a boltban az illető, ahogy mondod. Van ahol mondják itt van tessék fújd fel vele valahol meg 50 forint. Országútinál meg is értem mert ott fel kell fújjam legalább 7 bar környékére, viszont ha kigurulok a benzinkútra egy mtb-vel és fellövöm a gumit akkor ott nem kérnek. Persze ez bunkó hozzáállás meg másra mutogatás, azért vásárlóbarátabb ha azt nézzük hogy bérmentve fújunk ha nincs csúcsidő. Legalábbis részemről vásárlóbarátabbnak tűnik. Mert nyílván oda megyek vásárolni ahol kedvesebbek pl ilyen téren. Amely vásárló pénzt hoz vagy bringát akar vásárolni az csak nem ilyenen dönt, hogy te most épp kereket fújsz vagy mást dolgozol. És 1-2 perc aztán jössz segíteni neki. Nyílván rohanó világunkban jól jön az a pár 50forintos is, de ha visszatér vásárolni pl egy belsőt minden második ember a boltba akkor már megérte felfújni a kereket.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Szakbarbár #14929 üzenetére
Nemzetünk embereitől ugyan mit lehet várni, mert ezt nem a kisebbség csinálja hanem pár "hazafi" aki erősnek érzi magát.
-
imyourfriend
őstag
válasz syberia #14940 üzenetére
Attól függ milyen igénybevételnek vannak kitéve. Mezei paripán bőven elmennek, nekem Shimanobol csak alsó kategóriás láncom volt ami várhatóan megis adta magát 2500km után, érdemes rápróbálni a másik láncot. És ha elugrik akkor cserélni a sort is. Most egy connexet hajtok, előzőleg is az volt fent és ~7500km-t bírta, még ment volna de nem akartam sort cserélni ezért jött a másik lánc.
-
imyourfriend
őstag
válasz ludsimon #15007 üzenetére
mAGYAR ember lopta el, a kisebbség közel sem lop annyit mint amennyi lopást elkövetnek úgy érzem. Van még ami itt tartson az országban egy fiatalt? Ausztria belsőbb tartományaiba le sem zárják a bringát (lehet hogy arrafelé nem jár magyar, vagy nem tudom miért) mégsem lopják el tőle. Mikor Kiskőrösön jártam le sem mertem lakatolni a tesco előtt a bringát, odaadtam a biztonsági ember kezébe hogy vigyázzon rá míg bemegyek boltba. Ha a parkolóból ellopják az ember nem tehet semmit sem, nem a biztonság őr hatásköre.. és a többi. Hihetetlen amúgy milyenek a mAGYAR emberek.
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15024 üzenetére
Én acélvázasom 10,5 kg körül van ahogy mértem lámpával és kulacstartóval. Innentől már csak kerékpárt (KTM, TREK) fogok venni, 1kg-t javítani ennyi pénzért nem igazán éri meg szerintem. Persze lehet mondani hogy acélváz így meg úgy, de hogy alumíniumot nem fogok venni az biztos. Carbon aztán kezit csókolom. Értéktartóbb és merevebb is, igaz hogy drágább de később keveset buksz rajta ha eladod pl.
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15028 üzenetére
Enyém könnyű vázszett, bár főleg a mavic akksium race kerékszett és az ultegra sor könnyű rajt. Van eladó szettem (két duplafalú felni novatec ipari első agy tiagra hátsó agy 9-es sorhoz 20k-ért ha érdekel amúgy valakit. Mavic kerékszett mellett nem nagyon kapnak helyet. Azt vettem amúgy észre, mikor 70 kg voltam és most 83, hát semmivel se lettem lassabb, zsír se lett rajtam csak lejjebbtettem 19-ről 16-ra a láncot hosszabb távon.
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15037 üzenetére
Én délután 5től készülök a vizsgára. Mikor Budapesten jártam 1 hétig megvettem a havi diákbérletet, mondván jól jön az. De aztán kerekeztem inkább, persze amikor fényképezni voltam a várba oda azért jól jött hogy felvisz a busz, de ettől független nem nagyon használtam a bkv-t.
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15039 üzenetére
Télen én sem szeretek annyira tekerni, nem akarom megtapasztalni hogy hol vannak a paripa határai. Főleg mikor 622-20-as gumik vannak fent éppen.. De minap 15 fok volt így kimozdultam és körülnéztem picit. Plusz felavattam az új connex láncot, szebb és jobban gurul vele mint a régivel a gép.
-
imyourfriend
őstag
Nem tulajdonítok sok jelentőséget ennek a fixi dolognak. Biztos nagyon jó dolog lehet, de én a kerékpárokat szeretem. Szerencsére országúton nincsenek ilyenek. Csak nagyobb városokban.
-
imyourfriend
őstag
Elnézést hogy beleszólok, de véleményem szerint így nem megállapítható egy átlag felhasználónál a leadott teljesítmény. Jóskabá felül a kerékpárra beállítja hogy milyen nehezen tekerje a gépet, eljut 50km-ig, majd beállítja könnyebbre és eljut 200km-ig. Viszont az adott árammennyiséget mégsem termelte meg, amire szüksége volt. Örülök hogy egyre többet gondolkoznak ezen, mert görgőzni szeretnék én is de úgy hogy hasznosan görgőzzek. Ne feleslegesen hogy elnyelje a dörzshajtás az erőm. Szóval szerintem ki kell tapasztalnia mindenkinek saját magának hogy miként tudja leadni a legtöbb hasznos teljesítményt leggazdaságosabban a szervezete számára.
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #15176 üzenetére
Első fék és fix hátsó fogaskerék, tehát autómatikusan hajtja a pedált, szerintem így gondolta. Személy szerint 20-25km/h felett tartom veszélyesnek az ilyent. Mert ha nincs rajta kézi hátsó fél akkor csúsztatva áll meg a bringa, amely kidobja a hátsókereket (esőről nem is beszélve, ott maga a kész veszély szerintem) persze más bringákkal is el lehet esni és karambolozni ugyanúgy ha az ember nem tanulja meg használni a kerékpárt. De 20-25 alatt a fixi is lehet kezesbárány ami azt illeti.
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #15179 üzenetére
Ha tudod hogy nem tudnál megállni ott a baj. Én mondjuk elő sem veszem esőben hóban az országútit, kanyarodni nem lehet vele normálisan nem hogy manőverezni. Mikor fent kerekeztem nekem is olyasmi volt, városban könnyebb tartani mint országúton. Csak józsef körúton kellemetlen mikor bedugul a forgalom és visszapillantók között kell manőverezni 44 széles kormánnyal.. Országútinál mégiscsak ott van hogy hátsó fék is a kezedbevan, nehéz megtanulni de tudni lehet nagyjából hol a határ ahol még nem csúszol meg és fog is rendesen a fék. Fixre tett hátsó lánckerekesnél meg mindig farol a gép, ezt nehéz kivédeni véleményem szerint.. Meg sok kellemetlenség érhet vele még szárazon is azt hiszem.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15256 üzenetére
Akkor az én acélvázam jó anyagból készült, remélem sohasem fog eltörni.
-
imyourfriend
őstag
Fixivel azért más, bár ezt így most elképzelni.. Tavaly balatonkör végén (reggel 6-kor indul este 9-kor érkezik), volt még vagy 40km utolsó megállónál elkezdett cseperegni az eső. Előszedtem a lámpáimat, felszereltem meg felvettem valami melegítőt aztán gyerünk 40km-t lehajtani még a szakadó eső előtt, déliparton visszafelé. Ugyan nem voltam már jó erőben de arra lettem figyelmes 35-ös tempóval mentem és valami gumizörgést hallottam mögöttem, hátranézek látom egy 100kg körüli montis jön, olyan magasan ült a gépen mondom miféle bringa ez. Egyenesekben nem nagyon tudta tartani a tempót végefelé, de a kanyarokban volt hogy utolért. Ahhoz képest hogy mtb-vel jött egész jól tolta. Bár jobban elfáradthatott mint én.
-
imyourfriend
őstag
Azt hiszem Ő is ugyanúgy jött velünk, bár jó kérdés. Kemények de országúton nem lehet mit kezdeni egy mtb-vel. Még egy acélvázas paripa (lásd az enyém) is bőven otthagyja akár 10km-en is az mtb-t. Pedig van rá aszfaltos gumi, de nem hinném hogy a 622-23 vagy 622-20-nál könnyebben gördülne valamelyik is. Más helyzet mert országúton jobban kell szerintem a kitartás főleg hosszabb távoknál, amikor az embert süti a nyári nap 30 fokban és tudod hogy van hátra még 50-60 vagy 100km is, de már nem érzed a lábaid nem tudsz normálisan ülni viszont menni kell a gépen nincs mese. Nah ilyent terepen nem tudok elképzelni, biztos megvan a fílingje viszont leragadtam országúton amit már 3 éve űzök.
-
imyourfriend
őstag
válasz ludsimon #15264 üzenetére
Ott is még van 5 vagy 8mm, attól függ milyen szettet tesz fel az ember. Bár balatonnál felütésveszély elég nagy, megkockáztatnám hogy felteszek egy 622-20-at száraz időben. [link] Akár egy ilyent akár egy olcsóbb rubenát. Azért nah, mtb maradjon csak az erdei ösvényeken.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15268 üzenetére
Ausztriában tényleg van értelme, a negyedrendű ganajhordó traktoroknak aszfaltozott út jobb minőségű mint nálunk a 8-as főút. Olaszországban mikor nyaraltunk valahogy nem érdekelt a tengerpart meg a fürdés. Felugrottam a gépre Bibionéban és körbetekertem mindenfelé, mert egyszerűen országút és úgyse sokat járok ott, hajtsam már meg a gépet Olasz földön is. Akkor láttam először profi országútikat mikor egyszercsak elsuhant mellettem pár, pedig én is mentem 25-28-al, mondom magamban ezt még tanulni kell.. Én biztos nem tudnék lemondani az országútiról, mert már közlekedni is többet közlekedek vele mint autóval. Hiába is próbálná az ember, egy olyannak aki nincs benne nem tudja leírni hogy milyen életérzés ez. Fordítva is így van szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz SirKero #15297 üzenetére
Üdv! Örülnél annak ha leírnám a hozzá nem értő véleményemet? Segítőkész vagyok, de ha olyan témáról kérdezel amihez fogalmam sincs ott mit sem ér a segítőkészség véleményem szerint (kövezzen meg aki nem így gondolja). És szerintem sokan így vagyunk itt vele.. Persze ha ennyire futja hogy: hülye köcsögök nem válaszoltak 3 napja feltett kérdésemre mert nagyon segítőkészek, akkor mégis mit vársz mit mondjak vagy mit gondoljak??? Majdhogynem nézz szemétládának, mert nem adok hülye tanácsokat a témában..
Még mielőtt félreértés esik nem a bringa alapján ítélek meg valakit hanem a tettei alapján.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #15282 üzenetére
Ez amolyan teljesítménytúra akkor, mármint a 12-24 órás kerekezések. Inkább annak vagyok a híve, hogy legyen egy táv, kisebb nagyobb hegyekkel hogy ne csak síkon menjünk aztán gyerünk. Nem számít ha 25-ös vagy 28-as átlaggal de érjek oda ahova odaszeretnék érni aznap. 5 perccel később érek oda akkor sincs semmi sem, egyszerűen a sport élménye miatt tekerem a gépet, de odaérhetek 10 perccel később is nem számít.
(#15289) Toomy: Fiatal vagyok még, de már volt hogy majd leszédültem a paripáról mert annyira túlhajtottam magamat, teszem hozzá nem éreztem. Napi 80-100km volt majd 5km-el hazaértem előtt jött szembe egy buszt vontató teherautó, én meg gondoltam utánafordulok nem jött 40-el sem, szép naplementés időnk volt. Elmentem egy darabon majd megelőztem és akkor úgy éreztem valami gond lett. De addig semmi baj se volt, mintha első km-t tekerném úgy éreztem magam egész út alatt. Aztán hazabaktattam 1 hét pihenő, addig regenerálódtam. De nem voltam gyenge előtte, csak egyszerűen kijött. Nyáron 35 fokban is simán letekertem és le is tekerek 40-50km-t szó nélkül 1 kulacs vízzel. De valahol meg kell szabni a határt ezzel szembesültem úgy érzem.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15322 üzenetére
"Tekerni köll azt jóvan." Viccet félretéve nem a legújabb rendszert használom (9-es van fent az országútin), de minden nap végén mikor használtam a gépet átnézem, finomítok a beállításokon esetleg féket állítom hogy normálisan kopjon, ilyesmik. Sajnos találkozni olyannal is aki megveszi a milliós paripát majd elhanyagolja, utána csodálkozik hogy kattog a középrész mert esőben ment és nem zsírozta újra már fél éve.. Vagy csodálkozik hogy köszörül a váltó, miért nem fog a fék.. Megtanultam ilyen példákból hogy legyen bármilyen bringája az embernek azt mindig jól be kell állítani, nem csak megvenni és gurulni. Ezzel amúgy fel tudnak idegesíteni ha drága gép és nincs karbantartva.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #15325 üzenetére
Ilyenkor idegesítő tud lenni ha egy pár szinttel lejjebb lévő kerekes simán otthagyja őket. Carbon bírja szerintem a legjobban az ilyen helyeket, persze beszélik hogy törik a villa stb, én mondjuk nem nagyon hiszek benne hogy emiatt törnek el.
(#15324) Runner_fxr: Fék és lánc tisztítása nálam majdhogynem alapvető a nap végén, állítgatás már annyira nem. Csak másnap is úgy üljek fel a bringára mintha aznap vettem volna rá a fékeket pl.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15372 üzenetére
Majd 2 kilóval könnyebb mint az országútim. De igazat megvallva veszélyesebbnek tartom a terepet és ezáltal nem túl vonzó. Persze ha valaki szponzorál egy DH géppel amiben fox40 van akkor tudok a természettel közelebbi barátságot is kötni.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15394 üzenetére
Nem is értem miféle szegénységről beszélünk. Amikor ismerősömnek bringaboltban jobb bringái vannak mint autója (márpedig autónak kellene jobbnak lennie), és az értékek kb úgy vannak hogy van 2 bringája ami 1 millió ft és autó ami ~200Eft. Tudom a magyar embernek félmilliós bringából is 3 kell legalább, meg nézni hogy hogyan élnek a szomszédaink. És szegény ha már 1 centtel is kevesebb pénze van mint Ausztriai barátainak..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15397 üzenetére
Azért sokat számít, ha egy jobban felszerelt autóval közlekedsz mintha egy 2-300ezer forintossal. Nem sokat ültem még olyan autóban mivel itthon jobb van (nem buzuki swift), de ha egy bringa miatt nincs benne szervó és neadjisten abs sem esetleg légzsák sem akkor köszönöm de kimaradok az ilyen ajánlatból és inkább tömegközlekedéssel járok. Azon a bringán meg ugyan nem egetverő különbség ha xtr helyett deore szett van emiatt..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15404 üzenetére
De meggyőződésem hogy akinek 6-700ezer forintos kerékpárja van az nem él rosszul. Nekem ezt senki se mesélje be.. Másrészt bárhonnan van visszaút, csak dolgozni kell és keresni a lehetőséget. Amikor itthon is megveszi a milliós pinarellót, vagy a fiatalkorúak 4-5-600ezer forintos dh gépekkel járkálnak akkor csak ilyen szegénységről beszélhetünk: aki nem elégszik meg azzal ami van neki, és többet akar na az a szegény.
Részemről off, kinek inge majd magáraveszi.(#15408) ludsimon: 44-es kormány kis helyen is elfér.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #15412 üzenetére
De nincs itthon nagy gond, mert szakmájukban dolgozó szakmunkások is megveszik a drága DH gépet pedig nem mérnökök. Az embereken látni lehet, hogy aki szeret dolgozni és csinálja és akarja is csinálni annak megvan a pénze. Jó példa erre rokonom, adóssághalmazban volt Budapesten. Majd lejött hozzánk vidékre 50 évesen elkezdett szakácsként kint dolgozni megbecsülte a pénzét és már nemis akármilyen háza van. Véleményem szerint amúgy más az ha összespórolsz egy DH gépre és hajtod, aranyáron van a szervizelése, és mondják hogy mennyibe kerül a DH pálya bérlése. Bár a szomorúbb az hogy megvesznek egy ilyen gépet újan az újgazdagok és minekazt szervizelni. Majd elcsodálkozik amikor egy generál 70-80ezer.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen