Hirdetés
Hirdetés
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32051 üzenetére
Váltásteljesítményben, gyorsaságban és pontosságban a Campagnolo eléggé a Shimano felett van, de ugye az csak az oútinál játszik. Sram-ot meg nem használtam felső kategóriát, csak a közepes cuccait, így arról nem tudok nyilatkozni, de állítólag jó alternatíva mtb-felhasználásra.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Daniel Alves #32068 üzenetére
"...az utolsó 35km-t pedig zuhogó, özönvízben toltam le , halál sötétben, majd mikor a fejem fölé emeltem a bringát, az lerántott a hátam mögött lévő szakadékba. A kép az egyensúlyvesztés előtti pillanatot ábrázolja..."
Nagy vagy, gratula...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Daniel Alves #32073 üzenetére
Nem baj, akkor is király... Az emelkedő meg le van ejtve, az csak az olyan tökkelütött, mazochista barmoknak számít, mint én. 72 kiló körül tartom a súlyomat (187 magas vagyok), hogy bárhova elsőként sprinteljek fel, lehetetlen áttétellel... Ha már a sík sprint hosszú távon nem megy, valamivel ki kell tűnni...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz peetyy #32076 üzenetére
Ez is jó...
Én is mennék, de nincs időm. Napi 40 megvan (melóba járás), de minden hétvégém foglalt, meg még hétköznap is bevállalok plusz melót. Legalább dől a lé...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz peetyy #32087 üzenetére
Az edzettséghez jól jön a hidegben tekerés is. Bár sokan azt állítják, hogy akkor nem lehet fejlődni, én meg azt állítom, hogy nincs kerékpározásra alkalmatlan időjárás, csak nem megfelelő öltözék. Én csak akkor nem megyek bringával, ha a BKV sem jár. (fél+ méter hó). Ha van tömegközlekedés, én is megyek, nem érdekel túlzottan az időjárás. Megfelelő öltözék, és nincs probléma.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz #90933760 #32095 üzenetére
Mozgássérültek Ők, akik nem tudják használni a lábukat. Ha megfigyelted volt, akinek nem is volt lába.
A karodd ettől nem nő meg, csak kis mértékben, inkább szálkásodik, de azt nagyon...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Daniel Alves #32100 üzenetére
Én szoktam venni sima magnéziumtablettát a gyógyszertárban, pár száz forint egy levél, az bőven jó. Mondjuk azt figyeltem meg, hogy csak alkalmanként kell, pl. ha több napon át sokat tekerek, amúgy ha napi 100km alatt megyek, akkor nem kell.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Napfénysüti #32105 üzenetére
Elvileg jó. Nekem Look-kompatibilis Shimano pedálom van, nincs vele semmi baj. Az SL is hasonló, de más a mérete. Az igazi Look gyártmányú a legjobb, az is van egy, a kontrásomon, de már közel 20 éves, és még mindig jó.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Daniel Alves #32104 üzenetére
Hát, a kerékpáros cipő pont nem azért van, hogy kényelmes legyen...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz imyourfriend #32109 üzenetére
Ja, hobbi kerósoknak szempont, az izomerő minél hatékonyabb pedálra juttatásánál meg sokadrangú tényező...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz ígyvanferi #32112 üzenetére
Nem azt írtam, hogy kényelmetlent kell venni... Hanem azt. hogy nem az az elsődleges, ha valaki esetleg kicsit komolyabb felhasználásra szánja, mint hogy időtöltésből tekeregjen jobbra-balra.
Ha felpróbálsz egy karbontalpú cipőt, aminél a talp rugalmassága/hajlékonysága a nullához konvergál, nem fogod azt mondani, hogy kényelmes, de a kifejtett erőt ez viszi át leghatékonyabban a pedálra. Kicsit hasonló ez, mint a rugalmas acél/merev könnyűfém és karbon vázak esete. Az acél kényelmes, mert rugalmas, de ha komolyan gondolod, karbont hajtasz, hogy hatékonyabb lehess, pedig tudod jól, hogy szét fogja verni a hátsódat...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz deicide #32113 üzenetére
Nagy vagy. Jó, hogy van kit példának állítani a nagy arcú haveroknak...
Speedhs, nem mindenki száll el az árakkal, meg kell nézni élőben, szerintem is jó vétel. Alap cuccokkal van szerelve, ha jól látom elöl szimpla, hátul dupla falú felnikkel van szerelve. Az első lehet a gyári kereke, a hátsót már cserélték, erre enged következtetni a fogsor is, az sem gyári, amire Neked kell, arra tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #32130 üzenetére
A Tourney-szériával vigyázni kell, ezt írtam is itt már egyszer. Sajnos volt egy olyan szériájuk, hogy gyakorlatilag használhatatlanul rossz, és éppen ilyen hibákat produkáltak sorban, mint amit Milka 78 is említ. Még baleset is volt a küllők közé befordult Tourney váltó miatt ismerősi körben.
Lehet, hogy az Övé is ebből a szériából való, én nem kockáztatnék, inkább pár ezres, és legyen egy tényleg jó váltó, Acera, Altus, bármelyik jó választás arra, amire Neki kell.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #32135 üzenetére
Gyenge összeszerelés, nagyon gagyi anyagok. Volt szétesés, törés, hajlás, amit csak el tudsz képzelni. Azért ha belegondolsz, elég nagy erők dolgoznak ott, főleg ha kis áttétellel kalimpál az ember egy meredeken felfelé, és akkor ugye nagyon közel van a küllőkhöz a kanál. A forgócsapok ki tudnak annyira kopni, hogy a kanál végén már 1-1.5 centi a kilengés, az meg bőven elég, hogy beverjen a küllőkbe...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
tatabike
őstag
válasz TripleB #32144 üzenetére
Az én Shimano RD76-osom is kényelmes, egy plusz betéttel. Anélkül betontalp...
Because, ez így van rendjén, és képes is vagy bármire, ha úgy érzed. A tourney sem mindegyik fos, voltak azért jó szériái is, de alapvetően a Shimano kínálat alja, és az is marad.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32148 üzenetére
A kerékméret nem annyira mérvadó, inkább a vázméret számít. Vagyis, hogy a nyerget le lehessen tenni annyira, hogy kényelmesen tudjon rajta kerékpározni, plusz a nyereg-kormány távot be lehessen lőni szintén kényelmesre, ezért előny egy állítható stucni, aminek nemcsak a magassága, hanem a dőlés szöge is variálható. Női váznál ugye átlépési magasság nincs, illetve nagyon alacsony, tehát az sem számít.
Ez is jónak tűnik, esetleg a stucni lehet hosszú lesz egy kicsit.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32150 üzenetére
Gurulj vele mindenképpen, nem húz-e valamerre, ha igen, deformált a váz oldalirányban. Ez fontos, mivel ilyenkor kuka a váz sajnos. Meg azért hiába olcsó, ne legyenek rommá koptatva a felnik, és ne legyen bennük nagy tojás vagy oldalütés (nyolcas). Gondolom, a gumik nem a legjobbak, az még vállalható, állásukban is tönkremennek, ha öregek, meg kérdezd meg, ki és mire használta. És legyen működőképes állapotban legalább úgy egészében a kerékpár.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
tatabike
őstag
válasz dellfanboy #32160 üzenetére
LIDL-ben éppen most lehet kapni ilyen cuccokat...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
Én megvettem ezt. Gumik, kormány, hajtómű, nyereg kuka, viszont a váz és a villa hibátlan (Alu Magellan Cygnus), a csapágyak szintén, a kerekek is frankók, Alivio aggyal, (az elsőn még fékezésnyom sincs), pöpec Deore LX fékváltókarok, jó kis Shimano GS200 hátsó váltó, fékek cantik, de azok is jók, csak pofákat kell cserélni.
Ja, és a sárvédők is hibátlanok, meg a nyeregcső is alu.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Speedhs #32164 üzenetére
Király... Én is beújítottam egy Magellánt délután Zuglóból...)
szunya1, most azon gondolkodom, hogy a váltást átpakolom az acélvázas trekkingemre, erre az aluvázra meg ráépítem a kontrásomat, mert félig ejtő, félig csúszó papucsa van. Télen nem akarom a trekkinggel túrni a havat, a kontrás meg mindent kibír, az aluvázat meg nem eszi a rozsda...
igyvanferi, nem a DualControl-os cucc van rajta, hanem egy fékkarral egybeépített váltó. Régi fajta Deore LX, 3x7 sebis. Abból a korból való, amikor még V-fék sem volt, ugyanis canti-fékkarokkal van szerelve, és van benne anyag is, érezni, mikor váltasz. A hüvelykujjnál van két kar, a felső, kisebb vált lefelé, az alsó vaskosabb meg felfelé. Legegyszerűbb, legjobb, mindent bír és pontos mint a halál...
Nem találtam hirtelen képet róla, csak egy DX-ről, az enyém LX, és kicsit kompaktabb, nagyobb fékkarokkal:
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz gergo5991 #32177 üzenetére
"...de esik szét az egész testem..."
Ez kész, nagyon komoly...
" Leprások ücsörögnek a sitten. Az egyiknek egy nap lerohad a füle, fogja, kidobja a rácson át az udvarra. Másnap leesik a másik füle, azt is kidobja. Erre a másik beszól: - Mi van, szökünk, szökünk...?"
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz feka007 #32183 üzenetére
Szerintem sincs semmi bajuk. Pont a használathoz tartozó kopás látszik, bár a kosztól nehéz belőni. De az enyémekhez képest még így is enni lehet róluk...
Majd ha kihegyesednek és elkezd rajtuk átugrani a lánc, akkor kell cserélni...szunya1, én nem használok kesztyűt, mármint bringás kesztyűt. Hülyeségnek tartom, tényleg csak belerohad az ember keze. Egy jó markolat kell, és kész. Csak télen viselek kesztyűt, a hideg miatt. Van 3 pár, különböző hőmérsékletekre, és van egy vízhatlan de lélegző síkesztyűm.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz feka007 #32186 üzenetére
Az ugrálást úgy képzeld el, hogy mikor már annyira kopott a tányér, elfordul a lánc alatt frankón, és nagyon erős daráló hangot hallani, mintha egy marék követ dobnál két fogaskerék közé. Ilyenkor már cápafogas a cucc, hegyes a fogak vége, és az elvékonyodott anyag miatt még hátra is hajlanak. Innen az elnevezés.
D.Orion nem takarítom. Cserélem. Egyben az egész hajtást 10ezrenként, azt jónapot. A kerékpár van értem, nem fordítva, nem nagyon tud érdekelni, hogyan néz ki...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
Stabil marad, ha arra használod, amire a néni a videóban... Amúgy meg ahol nem fix/hegesztett bármi, ami egymáshoz/egymásba csatlakozik, az mind mocorgási pont, ennélfogva hibalehetőség...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz #90933760 #32285 üzenetére
Ehh, ezért nem csípem, ha ilyesmi sportot űznek a csajok. Nem lehet Őket megkülönböztetni a csávóktól.
Amúgy nem nagy durranás a pálya, Pesten van ilyen állapotú közút is...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #32292 üzenetére
Hát az a leírás a váltó beállításáról nélkülöz mindenféle szakmai hozzáértést, én ezt nem linkelgetném senkinek, mert egy váltót nem úgy kell beállítani. Semmi köze a váltó mozgásához, hogy a határoló csavar laza-e vagy éppen szoros, nem attól függ. Egyik sem lehet, ugyanis az a csavar egy önzárós betétben tekeredik, ergo mindig ugyanolyan nehéz (vagy éppen könnyű, embere válogatja) tekerni. Akkor szorul meg maximum, ha felütközik a határoló lemez élére a csavar vége. Arról nem is szólva, hogy azon leírás alapján nem is lehet beállítani egy hátsó váltót. Aki írta, fogalma sincs a dologról.
A határoló csavarok helyes beállítása a következő:
Első körben az L és H jelű csavart kitekerjük, amennyire csak lehet, de azért ne essen ki a helyéről. Ezután az első váltóval a középső tányérra tesszük elöl a láncot, vegyük az alap esetet, mikor egy mtb váltóját állítjuk be, azokon általában 3 tányéros a hajtómű. A hátsó váltó legyen a legalsó állásban, vagyis a legkisebb fogaskeréken. Váltsunk egyet fel, majd finoman kezdjük el kézzel tekerni a hajtóművet, (a hátsó kereket emeljük fel, hogy tudjon forogni, még jobb, ha van egy szerelőállvány) hogy a hátsó váltó eggyel feljebb tegye a láncot. Ha ez késlekedés nélkül megtörténik, akkor jó, ha nem, vagy csak ugrál a lánc, de nem vált fel, akkor a váltókart tegyük vissza a legalsó fokozatba, majd a hátsó váltónál a bovdenház becsatlakozásánál van egy állítható lyukas csavar, amiben "befut" a bovden a rögzítési helyére, na azt a csavart tekerjük az óramutató járásával ellentétes, azaz 'ki' irányba egy-két fordulatot. Ezáltal megnöveljük a bovden útját, feszesebb lesz, vagyis a váltókar azonos elmozdításának hatására nagyobb utat tesz meg a váltókanál befelé, a kerék felé. Ezután próbáljuk megint ki, hogy felvált-e, a fent leírt módszerrel. Ha nem, akkor ismét visszaváltás, állítócsavar kifele tekerés, stb.
Ha eljutunk arra a pontra, hogy a váltó simán, gondolkodás és külön ráhatás nélkül feltette a láncot a következő fogasra hátul, már félig nyert ügyünk van. Azért félig, mert most ezt vissza is el kell játszani, tehát a feltett láncot ugyanilyen simán vissza is kell raknia az alsó fogaskerékre, ha a váltókarral eggyel lejjebb váltunk. Ha ez nem jön össze elsőre, akkor megint a bovden-állító csavarhoz nyúlunk, kicsit befelé tekerjük, mert ezek szerint túlságosan kitekertük a könnyebb felfelé váltás miatt.
Ha sikerült megtalálni a helyes beállítást, akkor rátérhetünk az alsó, 'H' jelű határoló csavar beállítására. Tegyük a jól beállított váltóval a láncot a legalsó fogaskerékre hátul. Ezután kezdjük el az óramutató járásával megegyező irányba, azaz befelé tekerni a 'H' jelű csavart szép lassan. Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét. Ekkor azonnal hagyjuk abba a befelé tekerést, egy fél fordulatot (nem többet) tekerjük visszafelé, azaz kifelé a csavart, és már kész is a beállítás. Ez a váltó már nem fogja a legalsó fogas és a papucs közé ledobni a láncot. Amúgy amikor elkezd szorulni a csavar, kipróbálhatjuk, hogy tovább hajtjuk befelé, és lehet látni, hogy szépen elkezdi a váltókanalat a kerék felé tolni. De ezt ne próbálgassuk gyakran, ez a csavar nem erre való
A felső állásban hasonlóan járunk el a másik, 'L' jelű csavarral, vagyis feltesszük a legfelső fogaskerékre a láncot hátul, és ott is beállítjuk az 'L' jelű csavart a 'H'-nál leírtak szerint.
Ezt egyszer kell beállítani, mikor felrakjuk a váltót. Ha később mégis kell állítani, és nem cseréltünk alkatrészt a kerékpáron (váltó, fogassor és/vagy kerék), akkor az valami hibát jelent. Elgörbült a váltótartó fül, deformálódott a váltó, stb...Még hozzátenném, hogy a fenti beállítás csak normális állapotú váltásrendszerrel működik. Vagyis megnyúlt, kiszálkásodott bovdennel, kikopott bovdenházzal, ide-oda hajladozó/tekeredő hátsó váltóval is lehet próbálkozni, de az eredmény nem lesz tökéletes.
Szerk.: Ha esetleg az történik, hogy a bovdenállító csavar teljes kitekerésével sem tudjuk kellően feszesre húzni a bovdent, akkor a rögzítését kell a váltón megbontani, és megpróbálni úgy rögzíteni, hogy már eleve kissé feszes legyen. Amikor ezt csináljuk, a bovden-állító csavart teljesen tekerjük be.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz szjoci #32323 üzenetére
Semmiféle ellentmondás nincs, ugyanis pont azt írtam, hogy a határoló csavar nem lehet szoros, mert akkor feltámaszkodik a határoló lemez élére, az meg nem jó. Az azt jelenti, hogy rosszul van beállítva a váltó, és már a határoló csavarnak kell megfognia, hogy ne dobja túl a láncot. A határoló csavar nem ezért van, hanem azért, hogy extrém esetben megfogja a váltót. Pl. elszakad a váltóbovden, mert beleesel az árokba. Vagy vannak gagyii markolatváltók, amikben eltörik a határoló, és túl tudod tekerni a felső holtponton, ilyenkor megfogja a váltóban lévő határoló csavar. De az nem azért van, hogy megtartsa a váltót a végpontokon.
Ha nem állítod be a bovdent, és a váltót, akkor mihez képest állítod a határoló csavarokat, elárulnád? 20 éve építek és szervizelek bringákat, szerinted...? Nekem akarod megmagyarázni? Ne viccelj már...
És légyszíves, ne bulvár módszerrel emelj ki mondatokat a szövegemből, mert ezt rühellem. Hogyan is folytatódik a mondatom, amit idéztél?! Miért nem az egészet idézed? Várj segítek:
"Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét. Ekkor azonnal hagyjuk abba a befelé tekerést, egy fél fordulatot (nem többet) tekerjük visszafelé, azaz kifelé a csavart, és már kész is a beállítás."
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz szjoci #32325 üzenetére
Úgy, hogy az említett normális állapotú, jól beállított váltórendszer ott tartja. Tudod a váltókar tartja a bovdent, a bovden meg a váltót. De ha nem, akkor mitől marad a 2., 3., 4. fokozatban pl? Mindenhol van egy határoló? Látod, semmit nem értesz hozzá, de az okoskodás az megy...
Jah, a Bikemag. Kérdezd meg, hányszor lettek leoltva (nem csak én általam), mikor hülyeségeket írtak. Pár tesztelőjüket ismerem, szoktam Velük régebben lógni, vannak jó arcok, de nem kell hasra esni. Amúgy meg ne várd el egy ilyen médiától, hogy majd szépen, szájbarágósan leírja Neked, hogyan szereld meg otthon a kerékpárodat. Nekik az az érdekük, hogy vegyél újat, és azt is szervizbe hordd...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32327 üzenetére
Igen, és ott mi tartja meg? Hallgatlak, illetve olvaslak... Persze, azokkal kell egy síkba esni, felső illetve alsó állásban, de a váltónak kell "odavinnie", nem a határoló csavarnak. Ha már a válót odavitte, és nem tudod feljebb illetve lejjebb tenni, akkor hozzáállítod a határolócsavart és ennyi. Amiről itt vitázunk, az egy szakembernek fél perces rutinmunka, csak igyekeztem úgy leírni, hogy egy kezdő is értse.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #32329 üzenetére
Az is egy járható út, nincs azzal semmi gond. Csak amit én írtam, ott az is cél, hogy a két végállásban ne a határoló csavar tartsa meg a váltót, mert akkor alsó végállásban laza lehet a bovden, felsőben meg túl feszes. Plusz a csavaroknak sem tesz jót.
Elvileg ha minden jól van belőve, és nem téped el a váltóbovdent (pl. baleset, vagy elakad valamiben), a határoló csavaroknak semmi dolguk sincsen.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32331 üzenetére
Aha, a váltó rugója, oké. Szerintem hagyjuk...
Majd keresek én is egy videót, meg is van, ez való Neked... Késő van, aludj egyet, addig sem kell a láncot hurcibáló rugókról olvasnom...
Amúgy a hátsó váltó beállításáról is írtam, és nem csak a határoló csavarok beállításáról. Ez elkerülte pár ember figyelmét. De azért jókat lehet egyeseken nevetni, amikor megpróbálnak okosnak látszani. Na jó éjt...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32335 üzenetére
Milyen az a normál rugóállású váltó???
Ki mondta, hogy nincs bekötve bovden?
Ki mondta, hogy csak az én módszerem működik?Te melyik tévét nézed, ember...?
Tudod miért megy el innen minden segítőkész ember? Az ilyenek miatt, mint Ti. Mert megfigyeltem, ide bárki beír bármit, jön egy-két nagyokos, aki rohadtul nem ért hozzá, de úgy csinál, mintha mégis, nekiáll mindenféle interneten összeolvasott szart belinkelni, meg videókat mutogatni, aztán csodálkozik, ha jól leoltják. Aki meg megpróbál segíteni, annak elmegy a kedve az egésztől.
Te is itt olyanokat fröcsögsz, amikről szó sem volt, mire jó ez?
Én nem az internetről tanultam az életet kis komám, hanem az életben. Vettem szerszámokat, fogtam a biciklimet, darabokra szedtem, aztán addig kínlódtam, míg újra kerékpár nem lett belőle. Könyveket olvastam, szakikat kérdeztem, és nem az interneten keresgéltem a hülyeséget. És tudod miért? Azért mert nem volt internet. Nem nekem nem volt, hanem senkinek sem volt. Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat. Ne a más tudásával akarj itt vitézkedni, pajtás, copy/paste huszárkodásból nem lesz kerékpárszerelő. Azt egy 10 éves is tudja, amit Te itt művelsz. Írd le, ahogy én, hogy szerinted hogyan kell egy váltót beállítani, aztán beszélgetünk, de nekem ne linkelgess, én az ilyesmit semmire nem tartom. Szánalmas."Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. " Nem mi? Na ja, de az, hogy Te itt X éve linkeket copyzol be, az maga a mennyország, mi? Lúzer...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz tatabike #32322 üzenetére
A Tisztelt Nagyérdemű megnyugtatására, és a további viták elkerülésére, akkor kiegészítem a 32322-es hozzászólásomban leírtakat:
Mivel a kiindulási alap egy túlváltó rendszer volt, feltételeztem, hogy az össze van szerelve (váltókar-bovden-váltó-lánc. fogaskerék), és működik, úgy-ahogy. Erre az esetre vonatkozik, amit fentebb írtam.
Természetesen ha új váltórendszert szerelünk fel, célszerű a 'H' csavarral alaphelyzetben, bovden nélkül az alsó fogas síkjához állítani a váltó felső, láncterelő görgőjét. Megjegyzem, normális esetben nem deformált váltófül és váltókar esetén az alsó feszítőgörgőnek is ebben a síkban kell lennie.Köszönöm, és elnézést, ha félreérthető voltam.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
Igazad van. Megtettem a helyreigazítást, így remélhetőleg mindenkinek jó. És elnézést, ha valakit megbántottam, megesik. Öreg vagyok és morgok, minden szaron.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32352 üzenetére
Nincs semmi gond.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a 20 év kerékpárszerelést és építést úgy értsd, hogy én ezekért soha egy fillért el nem fogadtam senkitől, mert nem volt ez soha a pénzkeresetem, szívességből csináltam illetve csinálom ismerősöknek, rokonoknak szomszédoknak. Olyan volt, hogy vettem lerobbant bringákat, amiket felújítottam, aztán eladtam, de sosem nyerészkedtem rajtuk pofátlanul, a belefektetett munkámat meg főleg nem érvényesítettem az árban.
Mikor több időm volt, jártam árvákhoz a gyerekotthonokba, és rászántam egy-két hétvégét havonta, hogy együtt megszereljük a bringáikat, mert ott tényleg nem volt senki, aki segített volna Nekik. Volt, hogy széthordták a szerszámaimat, amiknek aztán egy része sosem lett meg, mert mindenki szerelni akart, de bőven kárpótolt az öröm a szemükben, amikor a reggel még reménytelen állapotú bicikli két óra múlva már gurult alattuk...
Nagyjából ez az én szervizes pályafutásom, és ezt nem is akarom feladni. Ha van időm, segítek bárkinek, akár úgy is, hogy elhozza a kerékpárját, és együtt megcsináljuk, aztán mindenki boldog. Csak hightech "űrbiciklikkel" ne zaklasson senki, az nem az én asztalom...Ja, ma vettem jó áron (10ezer) egy komplett Deore XT V-fék szettet, bovdennel, bovdenházzal, minden kis bizbasszal. A hétvégén beszerzett Magellan trekkingre szánom.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz glacious #32387 üzenetére
Jah, defektgátló. Ma hogy jártam, nem hiszitek el, én sem hittem volna, ha nem a saját kerekem, és nem én szedem szét...
Tegnap mire hazaértem, a 8 bar-ra fújt első kerekem 4 bar-ra esett. Felpumpáltam este, de hallottam valami enyhe sziszegést a szelep környékéről, ezért leeresztettem, és biztos ami biztos, kicseréltem a szelep belsejét (autószelep). Felfújtam, semmi hang, minden oké. Reggel indultam melóba, a gumi tartotta a nyomást egész éjjel, de délután mikor jöttem haza, megint éreztem, hogy puha. Lement újra 4 bar környékére.
Otthon leszedtem a gumit, hogy kicseréljem, az ilyen furán viselkedő belsőket nem szoktam javítani, meg sem keresem a hibát, inkább kidobom, nem ér annyit, hogy szívjak vele. Ekkor kiesett a szerszám a kezemből, mert megláttam a szelepet. Pontosabban a tövét, ami ki volt szakadva, de annyira, hogy már kevesebb, mint a fele tartotta csak ott, vagyis egy kb 6-7 milliméteres hasadás volt a gumin körbe a szelep tövénél. És a defektgátló lötyi megfogta annyira, hogy 4 bar nyomást meg tudott tartani. Ha nem látom, nem hiszem el...
Azt tudom, hogy mikor felfújtam, a szelep alsó állásban volt, lent. Gondolom odacsorgott a lötty, és szépen foltozgatta ott magában az egyre nagyobb szakadást. Mert elvileg ezek csak a futófelület felől érkező sérüléseket tömítik.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz ludsimon #32391 üzenetére
Slime van, két évente kell cserélni, annyit bír ki. Nekem nem volt defektem a két év alatt. Vagyis volt, de mindegyiket megfogta. Nekem nem tömte el a szelepet, de van az a másik fajta, amit próbáltam, a Sludge, az egy kalap kaki tényleg. A szelepet eltömi, a lukat meg "elfelejti"...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz attilav2 #32426 üzenetére
Hát, ez elég vegyes felvágott bringa az biztos. Tourney váltó hogy jön össze az XT hátsó aggyal...? Mármint műszakilag oké, működik, de ez olyan, mint egy Porsche hátsó hidat betenni egy Trabantba kb... Nagyon kesze-kusza az alkatrész állomány...
Persze át lehet berhelni ezeket egy aluvázra, nem gond. Az meg, hogy a stucni elfordul erős ütés, elesés hatására, nem hiba, hanem inkább szerencse. Valaminek el kell nyelnie az erőt, ha nem fordulna el a stucni, akkor valószínűleg elgörbülne a kormány, vagy szép nagy nyolcasokat tennél a kerékbe, esetleg maga a stucni sérülne meg, elreped például.
Vázban meg telóban a montisok biztos tudnak jó alternatívát, de szerintem a használt cuccokat nem érdemes egy új vázra átszerelni, szóval inkább használtak közül nézelődj. Meg ugye itt számít a méret is, valami hasonló kell, mint a régi váz.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz gergo5991 #32441 üzenetére
Észre sem veszed, és nemsokára úgy összetekeregsz 10ezret egy évben, hogy csak na... Amikor elkezdtem bringázni, én is kitűztem magam elé célokat, mert jó dolog az, inspirálja az embert, meg ilyesmi. Aztán mikor már annyira belejöttem a dologba, volt, hogy észre sem vettem, és meglett amit akartam, sőt, már túl is teljesítettem, csak nem tudatosult bennem, annyira természetes volt.
Gratulálok hozzá, csak így tovább. És reméljük, nem fogsz szétesni...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz TayRol #32448 üzenetére
Igen, ez egy időben nálam is para volt, nekem a lábfejem akart lefagyni. Aztán vettem egy rohadt drága BBB kamáslit, majdnem 15ezer volt, azóta nincs ilyen gond... Két gatya közé szoktam még tenni térdmelegítő betétet, ha nagyon hideg van, meg egy lassan 8 éves síkesztyűt használok, ami vízálló is, de lélegzik. Mikor eltörik a kutya a sarkon ha befordul, van egy vékony thermokesztyűm, az még pont befér a síkesztyűbe...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz TayRol #32453 üzenetére
Én is fél 7 körül indultam, és itt is kellett a kesztyű. Ezért nem szeretem az ilyen időjárást, amiben reggel elmegyek, azt délután cipelhetem haza a hátamon...
Bringázni nem kell annyi ruha, mint motorozni. Motoron gyakorlatilag nem mozogsz, sok ruha kell, főleg a szél ellen. Bringán úgy kell öltözni, hogy az első pár kilométeren egy kicsit fázós legyen a figura, aztán mikor már elég hőt termeltél a mozgással, akkor komfortos is lehet a dolog...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Szakbarbár #32455 üzenetére
Szerintem is jó a cserélhető betétes fékpofa. Nem kell állítgatni újra, meg lehet hozzá kapni különböző időjárási viszonyokra való betéteket, és két perc alatt megvan a csere.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz -=RelakS=- #32490 üzenetére
Szerintem ez fake video...
Holnap veszek külsőket, és összedobom a Magellant.
Because, ja, a Suntour XCR az négyszöges...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen