Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jeffo

    tag

    válasz SzlobiG #3710 üzenetére

    Nekem nincs InviTV, de a sima ADSL-es net az már napok óta vacakol, folyton beakad a kapcsolat, aztán kis idő múlva le is bont a vonal. Van amikor akár órákig jó, de van amikor 20-30 perc után beakad. Hát így nagyobb fel- vagy letöltésbe nem igazán érdemes belekezdeni, ill. lehet, ha az adott host támogatja a megszakadt töltés folytatását.

    A kapcsolatbontás ellen feltettem a ReConnect 1.5 kis programot - [link]
    Muszáj is valami utilt feltenni, mert hiába van XP alatt beállítva a kapcsolat tulajdonságainál az újrakapcsolódás, nem csinál semmit, ha lebont egyszer, akkor aztán annyi, ha éjjelre beraksz valami letöltést, akkor megszívhatod.

    Nem hiszem, hogy vírus miatt bontogatja, épp az előbb raktam fel XP-hez a legfrissebb update-eket és nézettem át NOD32-vel, nem talált semmi komolyabbat. Valószínűleg a net szolgáltatás túlterhelt, most éri el a szolgáltatásképesség határait, vagy pedig valahol az elosztóközpontban van hiba.
    Lehet, hogy rájuk kéne dobni egy mailt, ha nem javul pár napon belül.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz BSOD #3717 üzenetére

    Használj még a Thunderbird előtt egy másik programot, amivel a spam-et lehet szűrni, pl. Mailwasher, amiben beállíthatod spamnek az ismerősöd email címét, és akkor mindig annak jelöli, és egy gombnyomással letöröltetheted. Én mindig átnézem letöltés előtt így a leveleimet, és csak utána indítom le a mail programot. A Mailwasher automatikusan el is tudja indítani, van benne ilyen funkció.

    Vagy pedig szerintem azért kéne szólni az ismerősödnek, hisz minek küld olyan leveleket, amire neked nincs is szükséged, és így fölösleges adatforgalmat csinál a neten. Ha valaki egy ilyenért megsértődik, az nem is igazi barát vagy rokon. És még ha valami levelezőlistára vagy email listára is van felvéve a címed, szerintem nem tart sokból kivennie onnan.
    Ha valamire nincs szükséged, azt jogodban áll elutasítani, már amennyiben ismered azt, aki küldi, és nem a neten terjengő angol nyelvű kéretlen levelekről van szó, azokat nem is lehet teljesen kivédeni, csak ha kezdettől fogva vigyázol a mail címedre, nem linkeled ki, nem adod meg ismeretlen helyen.

  • jeffo

    tag

    Van itt valaki, aki Pest környékén lakik, és mostanában vacakol nála az Inviteles adsl net?

    Hát nálam már 2 hete folyton leszakad a kapcsolat, bár van hogy órákig jó, de olyan is, hogy 10-20 percenként beakad, és nem lehet semmit csinálni, újra kell kapcsolódni a nettel vagy akár a modemmel is. Általában a modem veszti el a kapcsolatot, ugye normál esetben 4 led ég, de amikor beakad a net, akkor elalszik 2, és elkezd villogni, szerintem ilyenkor keresi a szolgáltató jelét, mint amikor egy este először bekapcsolom a számítógépet.
    Megnéztük a telefon aljzatot, a kábeleket, kicseréltem a telefonkábelt, csütörtök-pénteken úgy tűnt, hogy megjavult, de aztán szombaton megint elkezdett vacakolni. Még egy dolgot megnézünk mai nap folyamán, a padláson a kábelt, mert el van osztva a telefon több felé, de persze ezzel 2 héttel ezelőttig nem volt semmi gond.
    Gyanús, hogy a szolgáltatónál lehet valami, mert pont pénteken munkahelyen, lakóhelyem közelében is csinálta kétszer ezt a beakadást az adsl, és ott is csak a routeren való újrakapcsolódás segített. Itthon mondjuk nincs router.
    Általában akkor stabilabb a net, ha úgy szinkronizál a modem a központtal, hogy a teljes sávnál kevesebbel jön, kb. 800 kB/s (6 megabit) helyett 500-600 körül. Persze mint említettem, csütörtök-pénteken jött a teljes sávval, és nem is volt gond. Hát fura ez az egész.
    Szóval ha ma később délután a padláson nem találunk semmi hibát, akkor előkeresem a számlázási azonosítót, és írni fogok emailt az Invitelnek.

    Ti meg kérem írjátok be ide, hogy nálatok rendben van-e a net. Köszi előre is.

  • jeffo

    tag

    válasz Reag3nS #3729 üzenetére

    Igazából én valami régebbi csomagban vagyok, nem én fizetem a számlát, de majd megnézem, hogy mit szoktak mostanában ráírni. Még anno 512-vel indultam, aztán többször növelték, és végül 6 megabit körül lett, talán lett volna több is, de gondolom nem lakok olyan közel a központhoz.
    Egyéként érdekes, most már több mint 8 órája stabil, nem szakadtam.

    Szóval én is belátom, hogy nem a modem hibája lehet, hanem ahogy te is mondtad, az InviTV miatt kezdtek el terhelődni a vonalak. Talán mostanában fizettek elő itt az utcánkban vagy a környéken adslre többen, vagy InviTV-re, és biztos rászabadulnak.
    A modem egyébként is át van vezetve egy APC szünetmentes tápon, mióta egyszer viharban túlfeszt kapott és folyton alacsony sávon tudott csak csatlakozni és ki kellett cseréltetni, már óvatosabb vagyok, na meg itthon is a gyakori pillanatnyi áramszüneteket elkerülendő vettem szünetmentest.

    Még nem írtam nekik, de majd valahogy megfogalmazom ügyesen, hogy ne feltétlenül nálam akarják a hibát keresni, meg hogy inkább a központot vizsgálják meg és azon fejlesszenek.

    Azon is gondolkoztam, hogy keresni kéne valami programot, ami lekorlátozná csúcsidőben a net sávot, és nem engedne mondjuk 600 fölé menni, ill. a feltöltésben is 50-ről 30-ra, vagy ilyesmi. Bár lehet, hogy ennek ellenére is szakadna. Vagy majd igyekszem a nagyobb letöltéseket estére, éjjelre beütemezni.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz Doki16 #4442 üzenetére

    Hát tényleg valami gáz van az Invitellel már pár napja, csúcsidőben, ami úgy tűnik még elnyúlik ilyen későig is mint 22 óra, időnként behal a kapcsolat. És nem is tud újrakapcsolódni a rendszer, ill. általában csak a modem újra szinkronizál, aztán a gép meg nem talál semmilyen oldalt, itt kell lenni előtte, és nyomkodni a kapcsolat bontását, majd pedig a csatlakozást.
    Kb. 15-szöri próbálkozásra sikerül lehúzni egy 100 megás fájlt, ami valami tök ismeretlen szerveren van fent (extabit.com), ami alapból korlátozza az előfizetés nélküli használatnál letöltési sebességet.
    Én is 10e Ft körül fizetek 8 megabites netért, ami még 512-ről indult anno, a többszöri emelgetés után lett belőle a mostani állapot, bár lehet, hogy ez inkább 6 megabit körüli, itt van egy friss sebességteszt: [link]
    Budapesttől kb. 60 km-re szerintem én sem számíthatok jobbra még jó darabig...

    Nekem is jobb lenne egy kicsit nagyobb feltöltési sebesség, torrentezés miatt plusz 5e Ft-ért kénytelen voltam előfizetni szerveres tárhelyre, mert ha itthon ezzel az adsllel elkezdek torrentezni, akkor meg netezni nem tudok, persze tudom lehet a feltöltési sebességet korlátozni, de ha meg valamit gyorsan le akarok szedni, akkor pause a másik programban, nem kell nekem ez a macera, na meg a másik, hogy a vinyót folyamatosan használja egy program... Volt már részem egy jó darabig benne, de beleuntam, tényleg nem egy XXI. századi helyzet ez, jobb kéne ide, szerintem direkt visszatartják a fejlett technikát, hogy megszedjék magukat pénzzel. A vidéki előfizetőnek, főleg aki Invitel-es területen van alapból, annak meg úgysincs sok választása.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz #41635072 #4461 üzenetére

    Ha nincs köze az Invitel-hez, akkor mi lehet?
    Modem probléma? Nekem jelenleg Sagem Fast 1201 V2-es modemem van, pár hete cserélték, előtte Comtrend volt, ami kb. 3 év után elromlott, nehezen kapcsolódott, volt hogy 45 percig is összevissza villogott és nem tudott szinkronizálni, ezért is cseréltettem ki. Valaki itt e topicban dicsérte a Comtrend-et és szidta a D-Link-et, akkor én most jól járhattam a Sagem-mel?
    Modem újraindítás olykor segít, akkor jó hosszabb ideig, ill. éjjel is jó volt pár óráig, gondolom ahogy elszivárgott a népek többsége, aztán hajnalban megint befagyott a net. Most is délután épp nem ment semmi letöltés, nézni akartam egy oldalt, és újra kellett kapcsolódnom, mert hiába jelezte a kapcsolódás tényét, nem volt semmi adatkommunikáció.

    Vagy pedig felraktuk a legutóbbi Windows XP frissítést, és az szúrta el a rendszert?
    Kérem írja meg valaki, ha tud erről többet!

    Szerintetek telefonáljak be? Bár úgy emlékszem, tavaly is volt ilyen időszak, 1-2 hét, amikor az InviTV-vel lenyomták a hálózatot, aztán egyszer csak helyrejött.

  • jeffo

    tag

    válasz #41635072 #4466 üzenetére

    Nincs router, csak modem direktben.
    Egyébként ma egy ismerőst megkérdeztem, aki pár utcával arrébb lakik tőlünk, neki nem volt problémája a hétvégén, pedig állítása szerint szinte egyfolytában ment a letöltés. Nem tapasztalt leállást, beakadást. A modem típusára elfelejtettem rákérdezni, de a különbség, hogy neki router is van, mert a házban többfelé meg van osztva a net.

    Mint írtam is korábban, a modem újraindításával egy darabig megoldódik a dolog.
    De most eszembe jutott, hogy megpróbálhatnám frissíteni a tűzfal programot, új verziót feltenni. Outpost Firewall Pro van fent, de még a régebbi verzió, 6.5.5-ös, felfrissítem 6.7.3-ra. Nem akartam eddig, mert elvoltam vele, meg hamarosan új gép lesz véve, és azon úgyis lesz friss rendszer. Ki tudja, talán ilyen szoftveres dolog is okozhat gondot.

  • jeffo

    tag

    válasz jozsi252 #5821 üzenetére

    Nekem azt csinálja az Inviteles net, hogy reggelente 9-10 óra körül folyton beakad, elszáll a kapcsolat, 1-2 percet megy a net, aztán befagy, így használhatatlan az egész bármit is akarnék, se feltöltésnek, se webezésnek nincs értelme. Szóval egy darabig csinálja, aztán 1-2 óra múlva helyreáll.
    Csúcsidő lenne ez a reggeli időpont, hogy netán a cégek rászabadulnak, és emiatt bedöglik az egész hálózat, vagy talán a környékbeliek terhelik a közelben lévő központot?

  • jeffo

    tag

    válasz jeffo #5835 üzenetére

    Az előbb még az Invitel sebességteszt se tudott lefutni, kiakadt fatal error-ral, ill. mire beírtam ezt a fórumos postot, beakadt a net, és jelentkezhettem be újra. Ez már tényleg vicc, hogy ilyen állapotok legyenek...

    Jelentsem be a hibajelentőben?... vagy végül is mindegy, mert a következő 3 napban úgyse leszek itthon ilyenkor, csak majd szombattól, hétvégén meg általában jó szokott lenni a net.

  • jeffo

    tag

    válasz Intruder2k5 #5839 üzenetére

    Bocs, csak most értem rá ide felnézni. Amikor írtam kedden, hogy akadozik a net, ahogy sejtettem, 11 órára megjavult. A másik 2 nap már nem volt gond 8-9 körül, bár 9 után elmentem itthonról.
    Legközelebb azért majd jelenteni fogom mindenképp.

  • jeffo

    tag

    válasz Reag3nS #5860 üzenetére

    Az IPTV a visszanézhetőség, könnyebb rögzíthetőség miatt lenne nekem szimpatikus, mert már volt olyan, hogy lemaradtam valamiről, amit aztán soha sehonnan nem tudtam megszerezni.

    Több év T-Home kábeltévé előfizetés után tavaly évvége fele megelégeltem a sok hibát, és próbaképp beköttettem a Digi műholdas tv-t, és sokkal elégedettebb vagyok vele. A kábelen gyakran jöttek hanghibák szinte az összes csatornán, a Digi-n meg alig van, ill. a képben is csak ritkán van hiba. Kivétel azért akad, mert eredetileg a kábelen a Universal Channel-en rendszeresen előforduló adáshibák miatt reménykedtem, hogy a műholdason jó lesz, de ott is ugyanúgy rossz és ráadásul monó, ezenkívül a Viasat3 is teli van hibákkal, az viszont valamennyire jobb a kábeltévén. Van más csatorna is, amelyik monóban jön, de legalább nincs rajta hiba. De a T-Home-al ellentétben van Movies24, amit megszerettem, és kárpótol a Universal hibáiért, mert gyakran vannak rajta Hallmark filmek, ill. van olyan film, amelyet átvesznek a Universal-tól is. Azóta rászoktam a Movies24-re és ritkán nézem a Universal-t, aminek a műsorát mostanság a sorozatok jellemzik, és filmekből is kevés olyan van ami érdekelne, ill. rengetegszer ismétlik a régieket.
    Tavaly sokat hívogattam a T-Home hibabejelentőt a Universal-os hibák miatt, állítólag voltak kint a helyi fejállomáson és lecserélték a parabola tányért stb., de nem javult semmit a helyet, így gondolom ott lehet a hiba ahonnan a jelet kapták, ha a Digi-n is hibás. De már belefáradtam a telefonálgatásba, így egyelőre feladtam az egészet, ill. nem is tudom mit lehetne tenni ez ügyben, hogy valaki megjavítsa a csatorna sugárzását. Már arra is gondoltam, hogy ez egyfajta másolásvédelem, direkt hibásan adják, nehogy fel tud venni rendesen. Mert régebben a Hallmark tök hibátlanul jött, csak 2010 évközepén kezdtek előjönni a rendszeres hibák.
    Ezenkívül a kábeltévét illetően néha bosszankodtunk azon is, hogy elment rövid időre az adás, valószínűleg az erősítő kiment valahol a városban, és így megszakadt a jeltovábbítás. A műholdas tévénél ilyen nincs, hisz direktben a szobába jön be a tányérról a kábel.

    Visszatérve a rögzíthetőségre, asztali dvd felvevővel nem épp könnyű beprogramozni, főleg ha több csatornáról akarsz egy nap folyamán, mert így dupla munka, a beltéri egységen is be kell állítanod az időpontokat az előjegyzés menüpontban. A felvevőre megy av scart kábelen keresztül jön a jel, így már nem tudom csatorna szerint beállítani, mint a kábeltévé esetében.
    Az IPTV-hez hasonló megoldás lehet egy másik set top box-os csomag, valami PVR-es opciós T-Home vagy UPC műholdas tévére előfizetni. Sajna jelenleg a Digi-nél nincs ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    A hétvégén hatalmasat csalódtam az Invitel-ben.
    Nem gondoltam volna, hogy képesek hagyni az embert közel 3 napig internet nélkül.

    Ugyanis későn jelentettem be a net problémát, amiről már írogattam itt az utóbbi 2 hétben. Péntek estére teljesen elszállt az internet. Egyfolytában villogott a Link feliratnál a led, tehát nem találta a központot, bár először modemhibára gyanakodtam, de szombaton szereztem egy másik modemet, és annál meg fel se gyulladt az adsl link lámpa. De a 2. modem az biztosan jó volt, így felhívtam újból a 1445-ön az ügyfélszolgálatot, hivatkoztam rá, hogy egy újabb modemmel sem jó a net, így valószínűleg a központtal lehet valami, és hogy a csatlakozásnál ugyanazt a hibakódot kapom. Erre azt a választ kaptam, hogy a hibakód jelenthet bármit, akár modemhibát, a splitter hibáját és a központ hibáját is, és hogy továbbra is csak azt tudják vállalni, hogy hétfőn lesz javítva a hiba, ahogyan péntek este is mondták, mert hétvégén nem dolgoznak a szerelők.

    Ez nekem nagyon új dolog, hogy lehet az, hogy nem dolgoznak a szerelők, hiszen sok éve még szombati napon kötötték be a netet, és egyszer szintén szombaton jöttek ki modemcsere miatt. Szóval most már úgy áll a dolog, hogy új előfizető miatt akármikor kijöhetnek, de a meglévőket szinte semmibe veszik. Pedig elvárnám, hogy javítsák 1 napon belül, erre kínlódhattam egész hétvégén, még a tv műsort se tudtam megnézni neten, volt ugyan tv újság, de az nem ugyanaz, meg abban nincs benne minden csatorna, és van hogy lespórolják a hajnali és az éjjeli időpontokat. Amit tudtam böngésző cache-ből kimentettem, de az nem valami sok volt.

    Nem néztem utána a szerződésnek, de nincs véletlenül olyan, hogy kellene mondjuk cserekészülék gyanánt akár ilyen mobil netet adni, ha több napig nem tudják a net szolgáltatást helyreállítani?
    1-2 éve rá akartak beszélni mobilnetre, még a Telenor névváltás előtt, most szidtam magam, miért nem mentem bele, lett volna tartaléknak az, bár akkor elég gyanúsan és túlságosan rábeszélően mondták az infókat, és mikor nem fogadtuk el, végül akartak valami plusz hűség kedvezményt adni, de mivel édesapám, akinek a nevén van a vonal és a net előfizetés, már elmúlt 60 éves, így mégsem járt a kedvezmény.

    Most gondolkozom, hogy nézni kéne valami olcsó mobilnetet, vagy valami praktikumosat, asszem van ilyen, nehogy megismétlődjön a hétvégi eset, nem bírnám ki még egyszer.
    Nem a letöltögetés hiánya zavart, hanem alapvető infókat akartam volna netről megnézni, mint pl. tv újság, vagy akármi más után tájékozódni, és korlátozva éreztem magam, mintha megfosztottak volna valami alapvető jogtól. Bár nem tudom, hogy kimondja-e a törvény az újabb módosítások, jogszabályok szerint, hogy mindenkinek van joga nethez, tehát e kapcsán nem kéne korlátozni, ill. ha már megvan az előfizetés, akkor kéne azért szinte egyfolytában szolgáltatni.

    Nem vertem ki a balhét náluk, mert nem volt kedvem, ill. mondhattam volna valamit az embernek, aki hívott ma délelőtt, hogy elhárították a hibát, de épp buszon voltam, ott meg nem akartam, hogy mások hallják. Végül hétfőn délelőtt 10 óra körül jött helyre az internet, és aki visszajelzett az Inviteltől, az is azt mondta, hogy a központban volt hiba.

    Ja még annyit, hogy próbáltam egy szerelőt is hívni szombaton, mert épp sikerült előkeríteni a számát, aki anno bekötötte a netet nálunk, de csak a feleségét értem el, az meg azt mondta, hogy péntek délutántól szabadságon van, és még ezen a héten is végig.
    Tehát elképzelhető, hogy ő volt beosztva a környékünkre, és emiatt nem tudtak mást keríteni. Ez azért már eléggé gáz, csak kéne lennie szerelőnek pár településsel arrébb, aki ráért volna... Szombat délelőtt azért nem olyan húzós időpont, a jobb boltok is nyitva vannak akkor. Na, gondolom, ha céges előfizetésem lett volna, akkor talán jobb esélyem lett volna, hogy csinálnak valamit.

    Kérem, akinek volt hasonló tapasztalata, írja meg, lehet-e tenni ez ellen valamit, vagy hogyan kellene fellépnem, mit kellene mondanom a 1445-ön, hogy tényleg csináljanak valamit. Most már utólag nem hiszem, hogy fogok panaszkodni, de ha legközelebb lesz ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz jeffo #5887 üzenetére

    Feltöltőkártyás mobilinternet sem nyerő annyira, mert a Telenor Praktikum használt modemmel 4990 vagy 6990, amelyből 3000 Ft felhasználható netezésre, ám 1 éven belül el kell használni. Esetleg akkor érné meg, ha lenne laptop vagy valami ilyesmi, és buszozás vagy valahol várakozás közben is neteznék, bár néhány helyközi buszon már láttam feliratot, hogy wifi van. De ha csak tartaléknak lenne, és nem használnám ki mégsem 1 éven belül, akkor ráfizetés. Bővebben róla: [link]
    Vagy androidos mobilt vehetnék, de gondolom annál a net funkció előfizetéshez van kötve, én azonban nem hiszem, hogy számlás csomagot akarok, mert nem sokat telefonálok, így egy normál egyenlegfeltöltés is hónapokig elég.

    A tévéújság problémára eszembe jutott, hogy az elmúlt hetekben néztem az zzEPG honlapját, de aztán mégsem töltöttem le a programot, elfelejtődött. - [link]
    Pedig ez nagyon megérné, mert letölti a gépre a műsort, így nem kell net, hogy ránézz mondjuk a port.hu-ra. Szerintem áttérek erre, mert már eléggé idegesített az utóbbi hetekben, hogy néha alaphelyzetbe áll a port.hu a terheltség miatt, és így nem látszanak a beállított kedvenc csatornák és a személyes naptár funkciót is letiltják időnként.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Létezik ilyen, hogy a telefonszolgáltató képes hetekig telefonvonal és internet nélkül hagyni céges előfizetőt?

    Sajnos mi megjártuk az Invitellel, mert eléggé szerencsétlen helyen (egy vidéki nagyváros külterületén) van a telephelyünk, és az elmúlt 1 évben időnként problémák jöttek a telefonvonallal, hogy zajos lett, kevésbé vagy jobban, végül már alig lehetett érteni a beszédet ha jött hívás, vagy teljesen elment a vonal, eközben általában működött az adsl-es internet, de volt olyan is, hogy az internet is akadozott. A közelben lévő elosztóban pakolgattak ide-oda, magyarázta a szerelő, hogy analóg vagy isdn végpontra, emiatt cserélgették a modemeket is. Utóbb már el is felejtették modem cserét, vagyis amikor kijött egy szerelő, és letelefonálgatta, hova is vagyunk bekötve, és kiderült, hogy az isdn-es végpontra, akkor cserélte ki a Huaweii modemet az a-s végű változatról az i-sre, és mondta, hogy ez jobb lesz, mert gyorsabban összeszinkronizál a központtal. Ekkor még kisebb-nagyobb beakadásokkal elmegyegetett az internet, telefonálni persze továbbra sem lehetett normálisan, de miután a kábeles szakemberek is kijöttek a vonalhiba bevizsgálása végett, akkor szinte teljesen elromlott az egész net. Felcsatlakozás után, ha szerencsém volt, és 1-2 percig ment a net, lehetett néhány emailt letölteni vagy pár oldalt megnézni, de aztán beakadt. 2-3 alkalommal volt hogy akár 30-60 percig is stabil lett a net.

    Ez szeptember vége fele volt, akkor a kábeles emberek azt mondták, hogy nagyon régi a telefonkábel, ami a környéken van és ami hozzánk is kijön, kábelszakadás van valahol, nem tudták megállapítani pontosan, hogy hol, és emiatt újból ki kell húzni a kábelt, felásni a területet, ami eltarthat 1-2 hétig, és kész csoda, hogy eddig így is ment a net meg volt vonal. A következő héten próbáltunk érdeklődni a telefonos ügyfélszolgálaton, és kérni, hogy a kieső időre adjanak mobilnetet, de azt mondták, hogy nem tudnak biztosítani. Végül kénytelenek voltunk venni egy feltöltős Vodafone-os mobilnetet, hogy mégis tudjuk a napi fontosabb céges dolgokat intézni (pl. emailezés).

    Vártuk minden nap, hátha jönnek a kábeles szakemberek behúzni az új kábelt, de nem történt semmi. Egyre rosszabb lett a vonal, mert míg a telefon változatlanul néma, az internet e hétre már be sem szinkronizált, az is lehet, hogy azóta lehúzták a kábelt. Eszerint az Invitel-nek már nem éri meg az analóg vonal karbantartása? Vagy talán csak akkor tenne valamit, ha az előfizető naponta hivogatja?

    Az is érdekes, hogy pár héttel korábban érdeklődtünk, hogy az optikai kábeles net beköthető-e, de azt mondták, hogy még nem, holott a telefonszerelő mondta, hogy az optikai gerinckábelt kihúzták nemrégiben, de akkor meg miért nem vannak azon, hogy befejezzék a fejlesztést? A városközpontban kb. fél éve elérhető az optikai kábeles net. Mert ez is megoldás lett volna, a net lett volna a fontosabb, a vonal ráért volna, vagy maradt volna az eddig is meglévő mobilos elérhetőségünk.

    Most úgy néz ki, hogy lemondjuk az Invitelt, és egy másik szolgáltatótól lesz kábeltévé+internet. A héten jönnek ki felmérni a helyszínt, a címkereső szerint valószínűleg könnyen beköthető, mert a környező házszámokra és a mellékutcákra hozza az elérhetőséget, akár 120 Mbit-es is lehetne. A vonalas számunkat nem biztos, hogy megtartjuk, bár talán lehetne átirányíttatni, kábeles telefont meg nem hiszem, hogy kérünk.

    A rossz tapasztalat ellenére, szerintem meg fogja érni ez a váltás, illetve időszerű is, sőt már rég meg kellett volna lépni, mert haladni kell a korral, főleg egy cég esetében kell hogy a feltöltési sávszélesség is kellően nagy legyen, ne csak olyan kevéske, amennyit egy mezei adsl előfizetés ad. Még a mobilnettel (HSDPA/3G) is gyorsabban megy fel bármi, egy több megás csatolmányos levél is pár másodperc alatt elküldhető.
    Csak ugye a vonalhiba miatt ért veszteség talán soha nem térül meg, mert a mobilnet korlátai miatt (1hét/1GB adatforgalom) minimalizáltuk a netes jelenlétet, így a honlapjainkat, facebook oldalt is eléggé ritkán frissítettük. Pedig a rendszeresebb netes jelenlét bizonyára több bevételt hozott volna.

    Kissé gáz, hogy 2012-t írunk, és ennyire lassan haladnak egyes szolgáltatóknál a fejlesztések, vagy csak nagyobb városokra, és azon belül is a belvárosra összpontosulnak. És akkor én egy kisebb vidéki városból mire számítsak. Évek óta kb. 6-7 Mbit/s letöltés, 0.4 Mbit/s feltöltés. Jövőre csak lesz valami. Valószínűleg egy kisvárosban úgysem lenne annyi igény gyorsabb netre, így nem érné meg a beruházás.
    Ahogy valaki írta, új előfizetéssel talán nagyobb lenne a sávszélesség.

  • jeffo

    tag

    Invitel optikai és UPC kábelnet közül melyiket érdemesebb kötni mostanság? Technikai szempontok szerint, illetve hogy melyik a stabilabb, gyorsabb, melyik tartja jobban az előfizetésbeli sávot.

    Okt. 17-én írtam, hogy mobilnetre kényszerültünk, több hete használhatatlan az Invitel-es telefonvonalunk és az adsl net is, és így a helyi ügyfélszolgálatra egy levél beadásával lemondtuk az előfizetést, azonban furcsa módon 24-én megjelent az Invitel alvállalkozója és kihúzott egy új telefonkábelt, így teljesen rendbejött minden, és még az előfizetésünk is aktív lehet, mert lehet telefonálni-netezni. Akik a kábelt kihúzták, azt mondták, lemondástól függetlenül jöttek, mert nekik már korábban kiadta a megbízást az Invitel.

    A UPC okt. 16-19. között ígérte, hogy kijön felmérni a bekötés lehetőségét, mert az egyik mellékutcába lehet az oldalukon lévő kereső szerint, és ha arra a kábelre könnyen rá tudnak kötni, akkor akár 120 megabitet is kaphatunk kedvező áron. Eddig nem jöttek, így most lehet, hogy a UPC bebukta, hogy halogatta a kiszállást, mert talán maradunk az Invitel-nél. 24-én az Invitel kábeles alvállalkozó azt mondta, hogy már adottak a feltételek az optikai kábeles netre, az Invitel oldala is hozza ugyanarra a mellékutcára, szóval csak igényelni kell, és jönnek kötni.

    Én azt gondolom, mielőbb váltani kell, főleg ha adottak is feltételek, minek várjunk, és használjuk az elavult, lassú adsl-t, ha lehetne gyorsabb is. A jövő hét elején eldöntjük, vagy ha szerencsénk lesz, akkor talán jön addig a UPC, és az is hozzásegít a döntéshez. Elképzelhető, hogy lemondjuk a vonalas telefont, mert főként mobilozunk, azonban az Invitel-nél vagy TV vagy telefon előfizetést kell választani a net mellé, TV-t meg nem biztos, hogy akarunk Invitelest. UPC-ből lehet egyedül csak netet is előfizetni.

    Apám szerint valószínűleg el vannak havazva a UPC szerelők, mert olyan sokat megy a cég reklámja a tévében, hogy biztos mindenki most kötteti be a gyors netet, és mivel egyelőre nem kértünk bekötést, csak felmérést, ezt hátrébb sorolhatták. Persze könnyen lehet, hogy holnap beállítanak, hát legyen úgy.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák