Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz ZozzHUN #9934 üzenetére

    mármint kemény két azaz két magot a 8ból? mert én annyit látok.

    a magonkénti terheléspattern teljesen mindegy, azt a windows dönti el. alapvetően az, hogy melyik task mire kerül, az eléggé bonyolult dolog, de ha egy program 21%ot terhel egy 8magoson, akkor az nem 5 magot használ ki, hanem a rendszer erőforrásainak negyedét, azaz nem egészen 2 magot. ez ettől még simán összeállhat úgy, hogy az egyik process megegszi az egyik magot és limites, a többi meg nem használ ki egy teljes magnyi teljesítményt. másépp ez 100/8 = 12.5% a teljes terhelés szerint a kihasznált magon. egy process egyszerre csak egy magon tud futni, de a scheduler dönthet (és általában dönt is) úgy, hogy ezen processt néha mozgatja a magok között, éppen ezért nem látszik a feladatkezelőben, ha valamelyik program egy szálon CPU limites. a többi processek meg jelen esetben használnak 21,5-12,5 = 9%ot, ami nem egészen egy teljes mag. ezért használ ki 2 magot.

    BF3ról úgy hallottam, hogy jól skálázódik, de ha az 5-6 magos kihasználások így jöttek ki, ahogy Te számoltad, akkor annak a játéknak még két mag is bőven elég. aztán persze ez se teljesen stabil, lehet egy alacsonyabb órajelű 8magoson már lenne 80-95%os stabil kihasználtság (80körüli kb 6 terhelt mag, 95 mind a 8), de ebből a képből nem feltétlenül ez derül ki.

    egyébként a szál (mint thread) megint jelenthet mást is, modernebb játékok simán használnak több tíz/több száz szálat.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák