Hirdetés
- Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Még Snapdragon 8 Gen 4 sincs!
- Sony WF-1000XM4 - ezúttal koppan az áll
Hirdetés
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
ma 2021-es modellek telepíthetik a 2023-as főverziót.
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tordaitibi
veterán
válasz tzsolesz #84699 üzenetére
így ez kb. :
Nem indul az autóm, Renault Master, kinyitva az elejét van benne egy motor meg egy váltó.
Ilyen "okos" mezei kvfőzőt még nem láttam belülről, nagy változás nem lehet a hagyományoshoz képest.
Szétszeded, mérsz, bejövő 230, kapcsoló, hőkapcsoló, vésztermosztát (ez utóbbi 1x old le, cserével javítható, ez a jellemző hiba egyébként), fűtőszálat kimérni, a relés egység valahol az áramútba van, nem sok vizet zavarhat hibakeresés szempontjából. De persze bedögölhet ez is csak mint írtam, ilyennel még nem volt dolgom, nem tudom mit kapcsol a relé. Tippre a gőzöléshez lenne köze de nem biztos. -
tordaitibi
veterán
válasz MasterMark #84720 üzenetére
-
tordaitibi
veterán
válasz gregory91 #84728 üzenetére
Nem jó.
A mezei vezérlő figyeli a motoráramot és a kimenőfeszültséget, még játszik az motorba ébredő ellen elektromotoros erő is ebből saccolja a fordulatszámot, ezt igyekszik tartani, és eléggé kicsi a tartomány.
Ezekbe van trimmer, valamennyit lehet állítani az alapjelen.
Ha meg olyan a motor amibe benne a centrifugál szabályzó, akkor sehogyse.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz MasterMark #84737 üzenetére
Egészen biztosan belefér, még a bekapcsolási áramlökést is figyelembe véve.
-
tordaitibi
veterán
válasz baly81 #84746 üzenetére
A terhelés, fogyasztás mérvadó azaz amit az inverterről leveszel.
Legegyszerűbben,
összeszorzod az akkufeszültséget az amperórával, megkapod hány wattórát tudsz kivenni belőle. A Wh már könnyen kezelhető.
Pl. 12V/100Ah az 1200Wh.
A terhelés oldalon ha an egy 100W fogyasztód, az óránként 100Wh azaz 12 órát fog elmenni erről az akkuról.DE!!!
PB azaz savas akkunál ez sajnos nem így megy.
Ha minden esetben minden ciklusnál kiveszed belőle a 100%-ot és utána feltöltöd, ez 1 ciklus.
Ilyen 100% ciklusból egy indítóakku 100-150, a munkaakkunak nevezett 300 ciklust se bír ki. Ha mindezt 1C-vel teszed.
0,1C körül ezek az értékek kicsit többek.
A PB nem bírja a nagy, 0,1C feletti gyorstöltést sem.
Nem mennék bele de a litium akkuk körül a hagyományos NMC az 500-1000 ilyen ciklus, a LiFepo meg 3500-600 ciklus, ezt 1C töltéssel is tudja.
Igazán húzós igénybevételre csak LoFepo vagy LTO de ezek ára horrornak tűnik de kiszámolva az ólommal szemben még olcsóbb is de csak hosszútávon. Hobbizni jó lesz ez is.
Nem elhanyagolható hogy harmada a súly, egy 12V/100Ah lifepo akku beépített bms-sel 8-9 kiló. Ugyanekkora ólomakku 25-30kiló.Az ólomakkut nem kéne 50% alá sütni, soha, 0,1 max. 0,2C-nél sose többel tölteni.
Így egészen jól teljesít de érezni hogy így azonnal pont a dupla kapacitás kell adott feladathoz.
Legjobb belőle a hagyomnyos elárasztott edényes kivitel pl. targoncaakku cella.
A gel, agm lóf@sz ide nem jó.Párhuzamosíthatod, sorolhatod őket korlátlanul, ha egyformák, egyidősek nem kell semmiféle cellakiegyenlítés.
ha esetleg komolyabban ilyennel hobbizol, tudok litium cellákat jó árban, 100x jobbak mint a hagyományos ólomakkuk, privizz meg ha érdekel.
Én éppen napelemes projektben vagyok benne, találtam jó beszerzési forrást, elég sokáig kerestem az igaz mert a bolti ár húzós.
Viszont ehhez elengedhetetlen a BMS.
Itt egy nagyon szemléletes videó, bizonyos használati körülmények között az ólomakku a specifikáció 30%-át sem tudja, azaz egy 100Ah akku megfelel 30Ah-nak. Élettartamról szó se essen, az gyalázat.
[link][ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz ViZion #84771 üzenetére
Én 660Wp, ez is kicsike rendszer lesz, amolyan hobbi féle.
De az ólomakkut rögtön elvetettem, marad a litium alapú.
Agyonverhetetlen, 1C töltés-kisütést lazán elvisel, a ciklusállósága 100-300x jobb.
Sokan érdezik, ugyanmár minek is 1C vagy efeletti töltési képesség.
Vegyük egy 100Ah akkupakkot. Éppen teljesen le van harcolva, 5-10%-on van azaz 12V mellett 1000Wh máris belemehet.
Téli időszak, délelőtt 11-kor kisüt a napocska, és délután 1-kor már el bújik.
Van 2 óra töltésre.
A tetőn fönnt van egy közepes, 1000Wp napelemstring. Ez ugye tud óránként 1000wattot azaz 1kWh-át ha süt a nap.
Az akkuba elkezdi tolni a töltésvezérlő a töltést.Na itt jön képbe a hoppá.
Ha ólomakkud van, az max. 0,2C azaz 20A, (ez se a legjobb, valahol a 0,1C lenne ideális) ez a fennti példába 240 wattórát tol bele az ólomakkuba, többel nem érdemes mert elhalálozik hamar.
Vagyis a 2 óra napsütéstől lett az akkuba 30% töltöttségi fok.
Ugyanez litium, elkezdi tolni 1C körül, a példánál maradva akár 80 amperrel is, és ezzel a 2 óra napsütéssel feltöltött a litium pakk 90-95%-ra. Az ólomakkunak meg kéne 5-6 óra.
Érzékeled a nemmindegy esetét? Nagyon-nagyon nem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Nagyon komoly elektronikai startup vállalkozáshoz keresek szponzorokat.
Egy A+++++++++ osztályú ruhaszárító gép lenne a cél, nagy tömegeknek, széles rétegeknek, olcsón elérhető kivitelbe, egyszerű kezelhetőséggel.
További cél a minimális karbantartás és a szinte nulla meghibásodási arány elérése.
A berendezés a megújuló energiákat 100%-ban hasznosítja, a szél és napenergián kívül nincs szüksége sem fosszilis, sem elektromos energiahordozóra.
Aki lát benne fantáziát, privátba keressen.
A már működő tesztmodellről itt egy innovatív kép.
Bocsánat de nem tudtam kihagyni -
tordaitibi
veterán
válasz DonThomasino #84788 üzenetére
A doboz 99% valószínűséggel az indítórelé (regler) mint a hűtő kompresszorokon.
Indításnál, nagy áramnál behúz, rákapcsolja a kondit a segédfázis tekercsre, ha felfutott kikapcsol. Azaz a motor nem állandó segédfázisos csak indító.
Ha túlterhelik is be-behúz, ez segíthet a teljesítmény megsaccolásában.
Beindítod, terheled, áramot mérsz és ahol beugrik a segédfázis kb. az alatt kicsivel van a maximális terhelhetősége.
Favágó módszer de saccolni elmegy.
Ugyanígy ha beépíted a tervezett helyére, ha szinte állandóan besegít akkor kicsi a motor.
Ha felfut, elejt a relé és 10-15 perc terhelés után sem tűzforró a motor akkor megfelel az adott terhelésre.
Kondit nem ártana mérni, lehet kapacsitásvesztett is.
Üresjárásba ha perceken belül tűzforró akkor sajnos menetzárlat gyanús.
Ha adobozba nem indítórelé van csak bekötési pontok, akkor állandó segédfázisos. Bekötésről egy fotó esetleg.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz #68216320 #84804 üzenetére
[beszerzel egy ilyet]
Szétszeded mert 3,5V alatt nem működik de egyszerűen megcsinálható hogy külső 5-30 voltról menjen.
Fogsz egy az akkuhoz illeszkedő μterhelést és megmutatja wattórába ami az akkuba volt, ebből számolható az Ah.
Be lehet állítani hogy mekkora alsó határértéknél elkezdi villogtatni a kijelőt, én ezt felhasználva ilyenkor egy fettel (nem Sebastian :-) )megszakítom a kisütőkört.
Tápfesz. elvételekor is megőrzi az utolsó adatokat.
Most nézem, aztaaa, én 2 éve 3ezerért vettem most meg 10.000.
Nagyon felment a hobbizás ára.
Vagy, be kell szerezni ha nagytételben méregetsz, egy erre való célműszert. -
tordaitibi
veterán
válasz tillatrilla #84820 üzenetére
Nem pont ehhez de kedves barátomnál 7 darab házi, gyári macskariasztó van az udvarban , már kórosan rákattant erre.
Amit a macskák kb. 3-4 hét alkalmazkodási idő után kikapartak, lepisilték, mellette üldögéltek semmibe vették.
A munkahelyemen a gyümölcsösbe az elektronikus madárriasztók kb. szintén 1 hónapig voltak hatásosak, azóta meg azokon ücsörögnek a madarak.
Szerezz be egy kutyát :-) -
tordaitibi
veterán
válasz bozont #84921 üzenetére
Ha a motor szinuszt vár akkor nem jo a halogen táp. Az 50-100kHz negyszoget ad.
14ezer egy 60VA trafo..? Jezusanyam. Ez am a lehuzas.
Vateran 100VA vadiuj ketkamras mugyantaval kiontott biztonsagit vettem ket honapja 3000-ert. Volt meg az embernek 40 darab.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz #68216320 #84942 üzenetére
C1-kapacitiv elotet, a led.aramat allitja be kb. 10-15mA-re
R1- ha pont a szinusz csucsan tortenik a bekapcsolas, ez korlatozza a kapacitiv csucsaramot ami agyonverné a ledet
LED-no komment
D1- a kondenzator par periodus alatt feltoltodne a led dioda hatasa miatt a csucsfeszultsegre es ugye dc-n nem folyik aram, a led sotet maradna. Ezt akadalyozza meg mindket polaritasu szinusz hasznositasaval.
Nem mellekesen megvedi a ledet a 320V csucs zaroiranyu feszultsegtol.amitol azonnal tonkremenne.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Nemrég lett kész a ház teljes héjazat cseréje.
Alacsony, erősen tagolt régi épület, az eddigi zsindelyfedés helyett trapézlemez.
Valaki tudna nekem ennek a villámvédelmére, kötelező, nem kötelező, ha igen hogyan kellene kiviteleznem, eph-ba bekötendő, ha igen, a villámvédelmi levezetőket hova, milyen távolságra az eph szondától stb?
Megköszönném a felvilágosítást. -
-
tordaitibi
veterán
Nem tudtok valahol 1-1,5mm vastag 20mm széles vörösréz szalagot? 1 méteres darab kéne, akku átkötéseket csinálnék belőle.
Keresésre csak 1-2 négyzetméteres táblába találok, az meg óriási mennyiség nekem. -
tordaitibi
veterán
Háát nem tartom valószínűnek, mindehol a tábla ár van kiírva, nem találtam ahol darabolnának.
Van itthon sárgaréz, abból meg tudnám csinálni az átkötéseket de utánanéztem, a igazak a táblázatok, a vörösréz fajlagos vezetőképessége 1,7, a sárgarézé 7,1.
Létezik hogy rosszabbul vezet mint pl. a vas?
És nálam 100-120 ampereket kéne vinni.
Még lenne az a verzió hogy megcsinálom 3x6mm2 vezetékkel, 3-3 szenmes saruval. Az akkupakkokon 3 darab m6 menet a rögzítés.
Létezik emberi áron olyan sarunyomó fogó amivel meg tudom nyomni a vezetékre a 6mm lukú, 6mm2 vezetéket befogadó réz sarut?
9x6 azaz 54 ilyen kötés kéne, ennyinek neki se állok forrasztani. -
tordaitibi
veterán
válasz Mr. V. #85016 üzenetére
1.
Mindkettő kopna, mechanikusan is. Brutális igénybevétel van egy áramszedőnél, van egy jó videó ahol közelről mutatják, igencsak igénybe van véve minden része.
A mozdonyokon ha az épp üzeminek használt áramszedő bekrepál, ott a tartalék.
Mindig a hátsó van a menetirányhoz képest felengedve, bármilyen törés esetén ne borotválja le a tetőről a porcelán tartókat, a rövidrezáró szakaszoló alkatrészeit, a főmegszakítót stb.
Nem a vezeték kopik egyébként, az évtizedig bírja, hanem az áramszedő csúszka ami puha szénötvözet. Meghatároott , eléggé sűrű időnként ezeket cserélik.
Azért van cikkcakkba a felsővezeték hogy az egsz csúszka egyenketesen, hosszabb idő alatt kopjon el, ne csak a közepe hamar.
Nem azért cikkcakkos a vezeték nyomvonal mert részeg volt a felsővezeték szerelő.2:A led hatásfoka 20-60%, a napelemé 20-25%.
A kettőt összeszorozva és ebből kivonva 1-et negatív szám jön ki azaz lehetelen.4. Ismert és használt módszer kis terheléseknél.
C-mos áramkörökben akár 2-3 percet is át lehet hidalni így.
Egy 5kW fogyasztónál is működik csak értelmetlenül és kivitelezhetetlenül nagy méretek lesznek.5. Újraindul a procija.
Okára 99,99% hogy soha senki nem fog rájönni.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Donki Hóte #85025 üzenetére
Azt se felejtsd el hogy a tuja max. 40-50-el száguld :-) és többet áll mint megy, a vasútnál meg 100-120-al szaladnak napi több 100 vagy 1000 kilométert a mozdonyok.
[3:48-nál jól látható a cikkcakk vezetés] -
tordaitibi
veterán
Nem, ez mar Paks, az uj reaktorral.
A Z benchmark 700 volt, ez egy Intel j4125, benchmark 3000.
Nem vagyok nagy benchmark hivo de 4x gyorsasag azert eszreveheto. Tenyleg gyors, ez mar teljesen hasznalhato. 10W tdp, passziv hutes termeszetesen.
Maga a pc 6-11W kozott zabal, az LG22 colos moncsi 10-15w. -
tordaitibi
veterán
válasz Barret001 #85071 üzenetére
Ezt én egy szóval sem említettem.
Csak ha majd valaki kikukázzaa meglévő vasházas 2014-ben összerakott áramzabáló gépét mert alavult, értelmetlen bővíteni, és csak kicsit böngészget videózgat, akkor fontolja meg egy ilyenre a cserét.
Egy másik vasházas 60-100w fogyasztású gép pl. lenne 80-100ezer, egy mini pc meg szintén, akkor ne az előbbit válassza.
Vagy Te éppen most vagy új autó vásárlása előtt, a régi 20 éve szolgál és megérett a cserére. Ne mondd hogy nem jönne be a képbe az e-car. Mivel úgyis cserés a régi.
Senki nem kényszerít hogy ha a régi autód még 10 évet elmegy, most azonnal válts. majd akkor, és mérlegelve. Erre céloztam. -
tordaitibi
veterán
-
tordaitibi
veterán
válasz gordonfreemN #85137 üzenetére
Én szó nélkül beépítenék másodlagos tápnak egy 5V/2A telefontöltőt ami szerintem még Afrikába a kunyhóba is kallódikm valamelyik fiókba.
-
tordaitibi
veterán
válasz fatpingvin #85152 üzenetére
Béka...
Kedvenc esti netes csemegéim közé tartozott a weboldala. -
tordaitibi
veterán
Az a helyzet hogy feltöltött akkuról elmegy az előtétellenállás de 3,3V körül, ami még a litium akkunál 30% körüli, már nem lesz túl acélos a fénye.
Ha a kezdődő Alcheimeres agyamba jól dereng, Skory weboldalán vannak nagyon jó hatásfokú ledmeghajtások, pont olyan ami most neked kellene. -
tordaitibi
veterán
válasz aujjobba #85234 üzenetére
Nem követtem végig, annyit tudok ehhez a fetmeghajtáshoz hozátenni hogy 555 PWM meghajtással tucatnyi led dimmert építettem, mezei BUZ11 kapcsolgat 50-60W ledsorokat és jéghideg pedig az nem 0,6 hanem 4-5A. És semmi extra fetdriver csak az IC kimenete.
Nem tudom nálad mi a bibi. -
tordaitibi
veterán
válasz #32277248 #85241 üzenetére
Asszem 12 volt de ez így ennyire sarkosan nem igaz.
Nemrég nézgettem othon pár N power fetet.
5A áram volt beállítva 12V mellett.
Gate,
1-1,2voltnál már nyitogattak, fettől függően 2,7-3,2voltnál kialakul a csatornaellenállás 95-98%-a.
Gate felemelve 15 voltra, nagyon minimális volt az áram emelkedése.
Kihegyezett esetben persze számít de 0,6 ampert kapcsolgatva nem sokat számít hogy 8 vagy 15V gatae meghajtás van. -
tordaitibi
veterán
válasz abdulka1 #85245 üzenetére
Elsőre piros+ kék-
a másik kettőt ad-hoc alapon, azok lesznek az usb data pinek, felcserélésük sem okoz meghibásodást, csak nem lesz kommunikáció. ha nem kommunikál PC-vel akkor megfordítani.
De ez csak találgatás, nulla garanciával.
Kéne ugyanilyen kábel és azon már lehetne mérni. Csakis az a biztos. -
tordaitibi
veterán
válasz daninet #85256 üzenetére
Zaj miatt?
Ha az az igazán sutyorgós zajos csoda BT egység akkor annak ez a saját zaja sajnos. Semmilyen elválasztás nem szedi ki.
Viszont ha külön tápolva a modult meg a végfokot, megszűnik a zaj akkor tégy próbát egy hangfrekis elválasztó trafóval. Autó hifi boltokban is kapható.
Én amikor építgettem a hordozható pc-imet, csak így tudtam lecsendesítetni, semmilyen más módszerrel nem tudtam kiszedni a digitális zajokat. 10 -15 féle földelési topológiát kipróbáltam , mindenféle hidegítési, szerelési módszerrel kombinálva, nulla eredménnyel.
Hallottam a hangszóróból még azt is mikor az egeret mozgattam. -
tordaitibi
veterán
válasz gordonfreemN #85277 üzenetére
Akkor kell ha felvezetovel kapcsoltatod.
Sima kontaktusnal elhagyhato a dioda. -
tordaitibi
veterán
válasz MasterMark #85278 üzenetére
Katalógus szerint 4kV 100Mohm a szigetelési értéke.
Melóhelyemen több darab ilyet és a 3fázisú nagytesóját szerelem fel földelt hűtőbordára. 5 év alatt még nem ütött át egyik sem ennek ellenére nem tudok konkrét tanácsot adni hogy egy kettős szigetelésű berendezés fémdobozára felszerelhető-e.
Földeltre igen.
Perszte hogy elég a meghajtás. -
tordaitibi
veterán
válasz DonThomasino #85280 üzenetére
Nullát.
Mezei villanyóra nem, a mostani digitális talán méri.
Valahol a 0,05-1mA tartományban van az áramfelvétele, 0,1W körül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, kipróbált épített QNAP TS-264 NAS - 2x4TB HDD, 2+1TB NVMe SSD, 16GB RAM, 2,5Gb LAN - GARANCIÁLIS
- Xiaomi Redmi 10 4/64GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Új, egyszer kipróbált Zyxel FWA510 5G SIM-kártyás, WIFi6-os modem/router - FÜGGETLEN, GARANCIÁLIS
- Honor 200 8/256GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi Note 8T 4/64GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen