Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tamoo

    MODERÁTOR

    válasz ctrlaltdel13 #59212 üzenetére

    Nekem ebből a témából az jött le, hogy a leggyorsabb szubok nem a legjobbak otthoni "nappalis" házimozi felhasználásra. Ahol tisztán LFE szub van és külön crossover szub, ott LFE-re kell a nagy gyorsaság. Otthoni házimozis felhasználásra már az is jó ha a szub hasonló "sebességű" mint egy jobb LCR szekció, mert itt ugye nincs külön LFE és crossover, egy szubra/szubokra megy minden jel, nincs szétválogatva. Zenére sem jó egy extrém gyors LFE szub, de a házimozisok többsége ilyennel nem is nagyon találkozik. A gyors jelző rá van sütve a zártakra mert azokból a jobb példányok jobb hangszórót is tartalmaznak mint a belépő reflex kategória. Azokhoz képest lehet gyors, de a jobb PA szubokhoz képest nem az. Ami amúgy nem feltétlen baj.

    [ Szerkesztve ]

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz ctrlaltdel13 #59212 üzenetére

    A gyorsaság és a lecsengés más. A gyorsaság az, hogy milyen gyorsan változik a nyomás, a lecsengés pedig az, hogy a nagy nyomásváltozás mennyi idő múlva egyenlítődik ki. Miután a szoba csak a nyomás eltűnésére van, a megjelenésére pedig nincs hatással, egy jó sub rossz szobában is mellbe tud vágni.

    #59215 Tamoo: Gyors subot lehet rontani, és lehet szelektíven crossoverhez is, lassú subbal nincs megváltás. Csak ehhez nyilván egyedül a PC elég.

    #59218 mikrofon: Van az árkategóriádban értékbajnok, például a mostanában drasztikusan leárazott R-115SW. Brutálisan gyors, az SVS-től például a legnagyobb zártat is meggyilkolja. Mondjuk azt a mérések alapján láthatod, hogy nem különösen nehéz, a világ egyik leglassabb ládája a PB16 Ultra.

    #59219 gabber01: Pont, hogy a szerkezetük a hatalmas belső nyomáskülönbség miatt lengést idéz elő. Reflexnél ilyen nincs, nagyon gyorsan kiegyenlítődik, és a mágnesesség a domináns erő. Ezért gyorsabbak és pontosabbak, amiket rengeteg objektív mérés igazol. Egy mérést nem találtam még, ami igazolná, hogy bármilyen zárt láda jobb reflexesek területére tévedne. A zárt ládák fétise onnan ered, hogy a meleg hangjuk miatt zenére kellemesebbek, ez viszont filmre katasztrofálissá teszi őket, a meleg hang mozinál hatalmas hátrány, és a chest slam legfőbb ellensége.

    #59222 ctrlaltdel13: Lényegi rész, sokan kérdeztétek: több dolog miatt is lassú a zárt. A légnyomáskülönbség kizárólag a membrán kitérésével változhat, míg reflexnél van közvetlen út, ami azonnal egyenlít. A zártnál ez nagyon durva lengéseket okoz, ahogy a két nyomás túlkompenzál, és nagy sebességgel indítja el a membránt oda-vissza. Ha megütsz egy zárt membránt, elkezd lengeni, de ha megütsz egy reflexes membránt, már meg is állt, mire elveszed a kezed. Ennyire gyorsabb.

    Vegyük a mechanikai oldalt is: azonos hangerő eléréséhez sokkal nagyobb erőkkel, és ezt kezelendő nagyobb súlyokkal kell dolgozni. Ugye Newton II., a dinamika alaptörvénye kimondja, hogy F=m*a, tehát nehezebb test sokkal nagyobb erőhatásra gyorsul. A tömeg konkrétan az erővel szemben tanúsított ellenállás mértéke, ez a fizikai definíciója. Ez viszont sokkal nagyobb energiát pumpál a mozgó rendszerbe, amit a peremnek csillapítania kell. Egy reflexes membránhoz képest akár tízszer akkora energiát kell megállítani. Képzeld el csak azt, hogy ha egy biciklis gurul feléd 5 km/h-val, akkor meg se kell mozdulnod, hogy megállítsd, de ha egy autó, akkor el fog tolni.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák