Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kovigab

    csendes tag

    Tisztelt fórumtársak!

    Szeretnék mesélni egy garanciális meghibásodás ügyintézéséről, ami számomra nem megfelelő és talán a törvényi előírásoknak sem felel meg.

    2017 02.22-én megrendeltem az aqua.hu weboldaláról egy 128 GB ADATA SSD (ASU800SS-128 GT-C) típusú winchestert 16890 Ft-ért. Az eszköz meghibásodott, személyesen beadtam a szervizükbe 2017 05 12-én. Május 29-én hívtak, hogy nem javítható, visszautalják a vételárat, vagy értékegyeztetéssel más terméket választhatok, mert a közeljövőben nem várható ugyanilyen termék a forgalmazó által. Már majdnem elfogadtam az ajánlatot, de ránéztem a termékre és azt tapasztaltam, hogy az ára azóta emelkedett és hogy 1-3 munkanap alatt rendelhető (a honlapot lementettem). A továbbiakban írásban kommunikáltunk. Amikor rákérdeztem hogy lehet az, hogy garanciális csere esetén a forgalmazó belátható időn belül nem tud cserét végrehajtani, de új termék vásárlásakor 1-3 munkanap alatt a termék rendelkezésre áll azt válaszolták: "A vásárlástól számított 72 órán belül tudunk azonnal cserélni hibás terméket, ellenkező esetben meg kell várni az ügyintézés végét. A ma magyar országon lévő hatályos jogszabályok a leírtakkal megegyeznek. A készlet információ és az ott feltüntetett beérkezési idő az új vásárlásokra vonatkozik és nem egy garanciális ügyintézésre. A termék vételárának visszafizetését azért ajánlottuk fel, mivel a
    beszállító előrelátható időn belül nem tudja cserélni a terméket."
    Próbáltam utána olvasni a fogyasztovedelem.kormany.hu és egyéb oldalakon, de nem találtam egyértelmű választ a problémámra.
    Szerintetek: valóban megfelel ez a garancia ügyintézési gyakorlat a törvényi előírásoknak ahogy az Aqua állítja?
    Azóta nem történt előrelépés ügyemben, hasonló terméket nem ajánlottak fel hogy a végleges cseréig használhassam a számítógépem. Viszont május 29-én több hívószámról kerestek, amit nem tudtam felvenni. Visszahívtam az egyiket, de nem jártam sikerrel. Június 07-én rákérdeztem, hogy ők kerestek-e, a válasz: " Nem mi kerestük Önt, de az elérhetőségekhez beírjuk inkább a mail címét és jelzünk amint rendeződik az ügyintézés." Az egyik nem fogadott hívás éppen a május 29-i telefonszám volt...
    Már írtam a fogyasztóvédelemnek, a Panaszkönyvnek, sajnos a gyártó honlapján a bejelentkezéshez kellene a gyári szám, ami ugye nem áll rendelkezésre (a szerviz lapon olyan szám van, ami nem megfelelő, holnap majd kérem tőlük, biztos elküldik azt is, mint a forgalmazó adatait, amit korábban kértem, de még nem írták meg...)
    Lassan egy hónap telt el a szervizbe adástól.
    Mit tegyek?

  • kovigab

    csendes tag

    Örülnöm kéne, hogy nem tudom használni a megvásárolt terméket? Csere nem lehetséges? És ez így jó? Na ne. Más vélemény?

    [ Szerkesztve ]

  • kovigab

    csendes tag

    válasz asdf_ #17238 üzenetére

    Üdv!
    Arra nem is gondoltam, hogy több beszállító is lehet. Viszont mégiscsak sikerült írnom a gyártónak gyári szám nélkül is, de egyelőre lepattintottak. :(( A többiek még nem válaszoltak.
    Nem vagyok kezdő: korábban volt hasonló problémám letört műanyag processzorhűtő rögzítővel, amit a hazai bolt szintén nem tudott megoldani, de írtam a Cooler-Masternek és ők küldtek olyan rögzítőfület ( mondjuk először nem azt a fajtát, de másodszorra már jót küldtek. A C-M korrekt volt, akitől vettem az nem, most néztem utána: AQUA. OK, aki nem tanul a saját hibájából sem...)
    Megígértem az AQUA-nak, hogy minden fórumon elmesélem a dolgot. Megtettem.
    Van valami feketelista, ahova az inkorrekt kereskedőket írjátok?
    Ha van tippetek hova lehetne még írnom kérlek segítsetek!

    [ Szerkesztve ]

  • kovigab

    csendes tag

    válasz kovigab #17241 üzenetére

    Üdv fórumtársak!
    Folytatnám a történetem,(bár a múltkor büntit kaptam érte) mert van fejlemény : az AQUA június 23-án írt: "Dohány utcai szervizünkbe leadott termékét cserélték, kérem fáradjon be
    érte a munkalappal." Én erre vidékiként: "Kérem küldjék el postai úton, mint a vásárlásnál, természetesen az én költségemre!" Az e-mailezést beszéltük meg kizárólagosan, de válaszra sem méltattak...
    Úgy esett, hogy június 30-án Budapesten voltam, válasz híján befáradtam a szervizükbe és átvehettem a hőn áhított csere SSD-t. Kaptam hozzá új garipapírt az átvétel napjától ( igen, ez így jogszabályos). Működik, a rendszer felismerte.
    Szóval kb 1 hónap alatt kicserélték azt a terméket, amit bárki megrendelhet 1-3 munkanap és küldik, de a csere belátható időn belül nem lehetséges...
    Igen, írtam a Fogyasztóvédelemnek is, a helyinek is, a szerviz címe szerinti illetékességűnek is, a válasz összefoglalva: sajnos nekik már nincs jogkörük eljárni...
    Tehát aki itt írogat, hogy megfenyegeti x-et a Fogyasztóvédelemmel... ugyan már, a profik tudják (vajon miért?) , hogy a Fogyasztóvédelem már nem véd meg: "Hivatkozással a xxxxx kelt levelére az alábbiak szerint tájékoztatom:

    Az egyedi szerződéses jogviszonyból eredő hibás teljesítésen alapuló jogvita eldöntése nem hatósági ügy, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 1:6. §-a értelmében „Az e törvényben biztosított jogok érvényesítése - ha törvény eltérően nem rendelkezik - bírói útra tartozik.

    Az igényérvényesítés másik lehetséges eszköze lehet a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület előtti térítésmentes eljárás kezdeményezése, ahol a felek személyes meghallgatásával tesznek kísérletet a felmerült jogvita rendezésére.
    Ügyét áttekintve arra a megállapításra jutottunk, hogy az Aqua.hu weboldalt üzemeltető cég együttműködő, mivel felajánlja mind a csere, mind pedig a pénzvisszatérítés lehetőségét.

    Javasoljuk elsősorban ezen lehetőségek valamelyikének elfogadását, vagy a Békéltető Testület előtti eljárás elindítását.

    Mellékelten megküldöm a Békéltető Testülethez benyújtandó kérelem nyomtatványt – szíves felhasználásra.

    Kérem a fentiek szíves elfogadását." A helyi még jobb volt, de ők pdf-ben küldték, azaz nem tudom bemásolni.
    Az Adata felvett róla hibajegyet, de mintha egy robottal beszéltem volna.

    Megoldódott idővel, legalábbis a legközelebbi meghibásodásig.
    Valószínűleg ezért is büntit kapok, de akkor is: ez a fórum ezért van, nem? Az ilyen LuckyL, vagy ki, ne akarjon már lebeszélni a jogaim kiharcolásától!
    Az "-jelek alatti szövegek tényleg másolatok voltak.
    Nos, LuckyL?
    Chopin: ezt neked is küldöm.

    [ Szerkesztve ]

  • kovigab

    csendes tag

    válasz chopin42 #17427 üzenetére

    A PCX-től vettem egy DLNA képes routert interneten, de a TV-m nem szerette a 8 GB-nál nagyobb mkv-t. Engem is érdekelt, hogy működik a 14 napos elállás, de náluk simán ment, visszautalták. OK, ez más téma...

  • kovigab

    csendes tag

    válasz LuckyL #17440 üzenetére

    Köszönjem meg, hogy több mint 1 hónapig nem volt winchesterem???
    Ezt is írtad: "a számlán szereplő ár visszafizetése megfelel a jgoszabályoknak, vitának helye nincs" Úgy tűnik neked volt igazad, talán mert te tudtad a legjobban a jogszabályokat.Engem lebeszéltél, nem is tetszett. És másoktól is megkaptam, hogy pár ezerért jobban/gyorsabban lerendezhető. Visszaolvasható. "Kit érdekel?" Nagy segítség vagy!
    De ha ez a fórum nem segít, akkor minek van? Nem tudom kinek a pártján állsz? Rendben, én nem írok többet, ( bocsi, nem bírtam ki) de te miért vagy itt?

    [ Szerkesztve ]

  • kovigab

    csendes tag

    válasz LuckyL #17442 üzenetére

    Valóban nem könnyű. Mert a jogszabályokat olvasva csalódásban lehet részük azoknak, akik a Fogyasztóvédelemtől várják a segítséget. Mert nem lesz! Tőled meg végképp!
    Ennyi, esettanulmány. AQUA SOHA!

  • kovigab

    csendes tag

    válasz chopin42 #17443 üzenetére

    Ha gondolod olvasd vissza amit írtam korábban. AQUA 2*szer szívatott meg. Jó, én voltam a balek, aki nem tanult.
    Aki profi az tudja, hogy a Fogyasztóvédelem már semmit sem ér ellene és úgy is áll hozzád. pl: na ki?
    Visszajelzés? Gondolj az E-bay-re... Segít?
    Mindenhol van visszajelzés/fórum ( igen, a webáruházéra mindenképpen írj rosszat, mert ők hagyják! Ja, dehogy!)
    Igen, kb ennyi! Ha esetleg írsz a cég.com-ra akkor talán sikerülhet. Korábban írtam.

    Ha tudnám, hogy kell lábjegyzetet írni akkor oda írnám: Magyar vagyok, megszoktam már, hogy itthon olyan dolgokért kell küzdeni, amik máshol járnak.

    LuckyL: Miért vagy itt?

    Ez tuti bünti lesz megint.

    [ Szerkesztve ]

  • kovigab

    csendes tag

    Újra itt, nem kaptam büntit. Köszönöm a haszontalan tanácsokat! Május 19-től június 23-ig nem használhattam az általam kifizetett terméket, hasonló eszközt nem biztosítottak a tényleges cseréig (bármelyik mobiltelefon szerviz megteszi), várakoztattak bizonytalan ideig, nem válaszoltak, letagadtak. Igazatok van, ez ebben az országban már jogszerű!!! Menjek el mosolyogva mellette? Ha itt mindenki úgy gondolja, hogy amit művelnek az rendben van akkor nem tudom miért hívják ezt a fórumot így. Úgy látszik én nem vagyok jó helyen! (az első kérdéseim voltak: kinek kéne írnom? Nem jött válasz, korrekt sem).

Új hozzászólás Aktív témák