- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- iPhone topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7494 üzenetére
Az oldallapok Brawn-trend és elég kidolgozottak, csak nincs felső deck (még) a szárnyon.
Amiért muszáj 'megemelnem a kalapom'; "from scratch" design. Nulláról tervezni és megépíteni egy F1-es autót nem kis feladat lehet. És ők végeztek vele a leghamarabb (Sauber nem számít új csapatnak e tekintetben).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ha valakit még mindig érdekelne a VR-01; galéria 9 képpel
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
Valencia Testing Top 10 (fotógaléria-lista + kombinált idők)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A McLaren és a Sauber uszályok!
Persze egyből felmerül, hogy a Sauber szponzorcsalogatózik, meg underweight blabla. Peter Sauber nem ilyen fazon. Mármint az underweight-et kizárnám.
Ha mások is mennek kevesebb üzemanyaggal köröket, akkor a Sauber autók kiváló körei indikátor, hogy nem rossz a technika, sőt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Állítólag még becsülik is egymás üzemanyagmennyiségét a motor hangja alapján. Állítólag.
A motor hangja, elméletileg változhat, a tömegtől függően, márpedig az idei autók nehezebbek, továbbá a légbeömlők is lettek hangolva a jobb fogyasztásért, a kasztnik is újak, 'mint rezonátorok'.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A Toro nekem tengelytávra nem tűnik a leghosszabbnak. Persze vizuálisan oldalnézetből 'ő' is uszály, nem egy rövid jellegű autó. Úgy érzem nem lesz valami jó évük. Nagyon alap a diffúzoruk, nagyon a tavalyi kocsi köszön vissza. Elméletileg ez már az ő munkájuk, a Red Bull Technology kizárásával.
Ha nézegetem a Renault-t, annak lehet a legkisebb tankja, alig nagyobbak az oldaldobozai a tavalyihoz képest. A kalkulációk alapján kiemelkedően ők voltak a legjobbak fogyasztásban az elmúlt szezonban, és voltak hírek, hogy tovább tudtak rajta javítani.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nekem alulfejlesztettnek tűnik a Merci W01, és ezt Brawn nyilatkozatai is alátámasztották. Összekaphatják még magukat Bahreinig, de necces, hogy közel egyformán 'kapják össze' magukat a rivális csapatok is és maradnak ott az erősorrendben, ahol most vannak; középmezőny.
A Ferrari favorittá tette magát az első teszt alapján, papíron (a B autó pletykákat dobhatjuk a kukába, az inkább a nagy Euro-update-re utalhat), a McLarent nem tudom hova tenni (Lewis tegnapi 'nem szeretnéd tudni, hogy hányasra osztályozom' válasza miatt is és a mai nap miatt is). A Sauber sötét ló, legrosszabb esetben is erős középmezőny. A Wlliams se az igazi még (de látok bennük potenciált), a Renault mintha ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta, Toro dettó.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7590 üzenetére
Igen, ez egy érdekes faktornak ígérkezik. Előfordulhat pl. hogy Pedróék jó helyekre kvalifikálják magukat, aztán meg útban lesznek a könnyebb autók számára. Ha a Stefan GP indulási jogot kap, ők is esélyesek ilyesmire, az autó Toyota evolúció (jó lehet aerodinamikailag, ott van náluk a nagytudású 'Tom Hanks' is, főszerepet játszik ), de motor szinten vannak hiányosságai és azt már nem is nagyon fejleszthették a Toyota kiszállása után; át is lenne matricázva 'Stefan' motornak.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7594 üzenetére
Komoly szakik, Zoran nem kispályázik. Igen, Engine: Stefan RG-01.
Előkotortam és engedélyeztem, már megjelentek. Van egy Akismet nevű alkalmazás a WordPress spamfilter rendszerében, az nyelte le. Akismet has protected your site from 507 spam comments already, ennyi spam kommentet kapott a blog, nagyrésze rulett-tipp-hülyeség. Elméletileg akit egyszer engedélyezek, annak a kommentjeit békén hagyja a rendszer, persze lehetnek bizonyos elvek, ami alapján ettől eltér.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Talán még csak ez volt kész. A kezdő tesztprogramhoz mások se mindig teszik fel a 'legfrissebb, legropogósabb' cuccaikat. A klasszikusan fejlesztő csapatoknál elég hosszú az átfutási idő egy új elem tervezésének befejezése és legyártásának befejezése között. A szélcsatorna modellépítés és tesztelés is nagy kolonc, időben.
Most nézegetem a teljes Q+A-kat, ezen megakadt a szemem;
Ross Brawn: It's too early to say, to be honest, we haven't had a very good look. All the photographers are out there gathering data for the teams. I am sure when the engineers pour all over the photographs there will be some interesting things. Obviously most teams have gone to high front chassis of varying degrees - as we have.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz FuckeR19 #7605 üzenetére
Egyébként a rendszer nem is lehet(ett volna) full elektronikus vezérlésű, ugyanis a boxutcában közlekedés is zajlik.
Különben is nincs már verseny alatti tankolás, tehát azt a lámpát emberke fogja vezérelni, nem a tankolás befejezése, amit ezidáig is embernek kellet felülbírálnia a közlekedés és egyebek miatt (pl. mi van ha egy szerelő esik az autó elé, de a lámpavezérlő-elektronika már szabad utat adott, ezt csak ember vehette észre).
Továbbá az elektronika-mániások, akik azt gondolják, hogy egy full elektronikus rendszer 100%-ban ki tudja zárni a hibákat, azok megfeledkeznek Murphy törvényéről.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz FuckeR19 #7607 üzenetére
Én csak a témaláncolat miatt fűztem hozzá a hsz-edhez.
Személy szerint én nem látok egy fikarcnyi gyakorlati hasznot se a lámpás rendszerben, az idei évben. Tavaly is csak elméletben volt, de volt hátránya is; pl. a pilóta rá van izgulva a lámpára, ami kevésbé egyértelműbb jelzőrendszer, mint a nyalókás emberke. Mert utóbbi jóval nagyobb felület. Feszültség alatt még a legjobb látású emberek is képesek olyan blődségekre, mint a színtévesztés. És nem jó ha a pilóta egy kis felsőbb felületre fókuszál. Ha a nyalókést kell figyelnie, azt egy sokkal nagyobb látási spektrumban teheti, ami hasznos ahhoz is, hogy ne gázolja el a szerelőit.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7612 üzenetére
A Virgin Racing shakedown lesz Silverstoneban, di Grassi írta is a Twitterén, hogy épp Silverstone felé tart.
A Force: 9.-én.
Force India will launch its 2010 car by posting details online next Tuesday.
The VJM03 will be revealed with the posting of video, photo and text information on the team's official website at 10am.
The next day, as the Jerez group test action begins at Jerez, the Silverstone based team's Mercedes powered car will make its track debut.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz LA_COSTE #7637 üzenetére
Néhány centit tévedhetek, de ne tudd meg mennyi elszánt méricskélésbe és arányosító számításba telt a végeredmény; a végső képen minden autó azonos aránnyal van, amihez nem volt elég csak fotókat összedobni egy képre). Mértem kereket (3200pixeles hi-res képeken), arányosítottam a mért tengelytáv pixel-értékhez, mértem hátsó szárnyakat a kihasznált max. 60 cm miatt, cm értéket nyerni, pixelre pontosan arányosítottam a képeket, volt amelyiket 1,001-el kellett nagyítani, vagyis a ezredes pontosságot se susnyákoltam el, hogy jó lesz ez enélkül is). Egy szó, mint száz sok időbe telt és nem keveset kellett hozzá matekolni. Adom hozzá a nevemet, túl sokat nem tévedhetek, de approx/körüli értékek, az a 20 cm, ami pl a Mercedes és a Ferrari között lehet, az szemre is nagyon látszott.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Az adatnyerés nem telik olyan sok időbe, miután megvan a műveleti sorrend. Az illusztráció (ami információ szempontjából nem is annyira lényeges) volt időigényes, de kép nélkül rövid és kevésbé érdekes a téma.
A többi autót is megcsinálom, de megvárom, amíg a Virgin pályára lép (papíron az az autó 320cm-es tengelytávú).
Szerintem egy-két csapatnak módosítania kell majd, nem csak a rövidekre gondolok. A Ferrari beletrafált, szvsz. Aeroban/légellenállásban nemigen jobbak pl. a McLarennél, de a jobb tengelytávval lazán verik őket. Persze ez csak az első benyomás. Lesznek még komoly fejlesztések, módosítások egyes csapatok részéről, borítékolom.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Mert nőtt az autó tömege; jobb gumikezelés és stabilitás érhető el a hosszabb tengelytávval, ami a tanknövelés miatt is logikus. Plusz a kecsesebb kastnival/aeroval (ami a hossznöveléssel érhető el, a tömzsiség helyett) több leszorítóerő nyerhető, és a légellenállás is kevesebb lehet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz FuckeR19 #7691 üzenetére
Ross Brawn, egy 2009 review-ben, (sample .pdf):
Whether a car is kind to its tyres or not is down to its
culture and philosophy, and mine is born of Ferrari, which
also struggled to generate temperature. The teams that can
find a way to deal with all scenarios will gain an advantage
and that’s what we’ve got to try to do.Az, hogy egy autó kíméletes az abroncsaihoz vagy sem, a kultúrájától és [tervezési] filozófiájától függ, és az enyém a Ferrarinál [-ból] született, amelyik szintén küszködött [üzemi] hőmérsékletet létrehozni. A csapatok, amelyek megoldást tudnak találni megbirkózni minden helyzettel, azok fognak előnyt elérni és ez volt az, amit próbáltunk megtenni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7694 üzenetére
Kíméletesebb lehet, kíméletesebb tud lenni, de pl, ha keményebbre hangolják a futóművet (és ezáltal jobban le is tudják ültetni, ami növeli a leszorítóerőt is a padlólemez révén), már nem is annyira lesz kíméletes.
Összességében az idei évben 'induló' mégújabb formulának is lesz egy optimuma, amit a csapatoknak el kell találni, de szórás fog maradni (azután is, hogy évek múltával minden csapat megtalálja a szerinte helyeset), az eltérő tervezési filozófiák és autó karakterisztika célok miatt. Ami érdekes lehet, hogy lesz e valaki, aki tervezetten többféle tengelytávot akar majd használni a szezon során.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Kicsit off, csak 'open wheel koncepció' vonalon kötődik, de nemrég volt tárgyalva a téma a topikban is, és ez most friss adalék.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7706 üzenetére
Kőccségcsökkentés rulez.
Kezdem azt gondolni, hogy sokkal jobb lenne Mosley ötlete és inkább a költségvetést kellene korlátozni, a sok befagyasztás helyett. A csapatok úgyis elköltik a pénzüket, amit fejesztésekre tudtak beteremteni, akkor is, ha csak egy csavart fejleszthetnek rajta.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7715 üzenetére
A Newey autók már régóta híresen jók esőben. Már akkor jók voltak ebben, amikor a Red Bull még nem volt élcsapat.
A titok nyitja egyes szakmaibb források szerint pedig az, hogy a szélcsatornában esőgumi(modell)t (is) használnak*, a többi csapathoz képest jelentősen.
*Arról nem tudok, hogy valahogy modelleznék e pluszban a vizes körülményeket a szélcsatornában, de az eső illetve intermediate abroncsok szárazon is másabb légáramlatokat keltenek, mint az egykori 'grooved' és a jelenlegi slick.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7742 üzenetére
A Twitpic képeket nem lehet direkt linkelni (kép címének másolása opcióval).
(#7743) !Overdose!: Esetleg működött, később meg cacheből hozza a böngésző, mert időben kattintottál rajta. De a szerver hamar letiltja, ha túl sokan kérik le a direkt linket. Már nekem is csak hibaüzenetet adott, de láttam, hogy Twitpic. Inkább a kép weboldalát linkeljétek ilyen képeknél, vagy download-upload.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Piquetinho a 7. helyre kvalifikálta magát (47-ből). ARCA Daytona.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem teljesen elborult elképzelés, mert szakember mondta, de nem több kis tankról volt szó, hanem a tankon belüli (lötyögésgátló) felosztás közötti szivattyúzgatásról.
>>Rouelle úgy hiszi, hogy néhány leleményes mérnök csábítást fog érezni arra, hogy változtassa az üzemanyag helyét a verseny folyamán.
“A tankban elhelyezett gumitartály 9 akadályozó szeleppel van ellátva azért, hogy féken tartsa az üzemanyagot a nagymértékű lötyögéstől, miközben az autó a pályán száguldozik.”
“Azonban ezeket a szelepeket könnyen lehet futtatni elektromos szivattyúkként, amelyek áthelyeznék az üzemanyagot előre-hátra a tankban dinamikusan módosítani a súlyelosztást és ezzel megváltoztatni a kezelhetőségi karakterisztikát, ahogyan a repülőgépek pilótái is teszik a repülés folyamán.”<< (teljes cikk)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A Mercedes nagyon konzervatívan állt az új autóhoz. Úgy gondolják, gondolhatták, hogy a lehető legkevesebbet kell az autón változtatni és jó lesz 2010-re is.
A McLarennél is lehetnek problémák, de az autó 'kecsesebb'. Így ha futóműgeometria-módosítással csökkentik a tengelytávot, a kiváló aero mellé nyerhetnek szükséges mechanikai és 'low speed' agilitást. De, ha ehhez hasonlóan a Mercedes meg növeli a tengelytávot, attól még az autó tömzsi marad, annak aerodinamikai hátrányaival együtt. De még ez esetben is esélyes, hogy nem lesz az egész évük szenvedés, hanem egy érdekes fluktuálódás lesz az erőviszonyokban pályáról-pályára. Nem tudom megmondani, hogy összességében ki könyvelhet el több jó eredményt; a high speed kiválóság vagy a low speed kiválóság. Egy jó pilótával az autó gyengéi ellenére is lehet majd elérni jó eredményt.
Érdekes lesz pl. a vegyesebb jellemzőjű pályákon; a Mercedes és a Renault a lassab kanyarokban gyűjthet előnyöket az uszályok meg a gyors kanyarokban. Aztán lehet, hogy közel ugyanolyan köridőkre lyukadnak ki.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Igen, mert angolul rövidebbeket fogalmazok, és tömören kifejezve, rossz koncepciónak érzem a W01-et (és egyáltalán nem azért, mert ezt szeretném). De az itt leírtak is megvannak már régóta a fejemben, csak onnan kimaradt, elnagyolt tippekhez nem fontos.
Az F1-es diskurzus unalmas, ha az ember mindig csak azt mondja, hogy vagy ez lesz vagy az lesz, nem tudom. Ha az ember már annyira belemélyedt a technikai dolgokba, mint én, az néha vegye a bátorságot, hogy bizonyos dolgokat megpróbál eltrafálni. De nem pusztán megérzések alapján, hanem azon ismeretek alapján, amit már megszerzett.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #7779 üzenetére
Igen, és tudjuk a végét, mármint az elejét.
Szerintem Brackley hagyná a fenébe ezt az évet és szokás szerint átcsoportosítaná a fejlesztési forrásokat 2011-re, ha kiderül, hogy az autó rossz koncepció.
A W01-re is elég hamar fordították rá a fókuszt, de mégsem látszik meg rajta. Túl óvatosak voltak, mert kiválónak gondolták az alapot, csakhogy egyre ingább kezd kiderülni, hogy papíron kis tollvonás; 'betiltjuk a tankolást', de az autók tervezése szempontjából nagyon is nagy változás.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #7782 üzenetére
Az, hogy az autók között a vártnál sokkal nagyobb a szórás dizájn-koncepcióban, pedig sokan úgy vélték, hogy nem lesz jelentős változás, az autók mégjobban hasonlítani fognak egymásra, mert adaptálják a sikeres koncepciókat stb.
www.HunnyF1.com
-
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #7798 üzenetére
Gary Anderson (néhény napja publikált Autosport Plus cikk):
Going into other regulation change, the fuel tank size is bigger. It will add about 20 centimetres to the length of the car if you just cater for a bigger fuel tank. And that has lots of implications for weight distribution and the general centre of gravity of the car, which you need to take into account.
Regarding the design of the tanks, there is a bit of a trade-off in height. You cannot really go stupidly high because of the way the aerodynamics works. The top of the head rest area automatically gives you a top of where you can put the fuel tank to.
If you imagine the centre of gravity of these cars is 15cm up from the bottom of the car, then fuel up to that height lowers the centre of gravity, because it is below the COG. After you go above it, it starts to raise it. So there is a point where the car changes its characteristics – slowly, but reasonably dramatically, because of the COG height.
So you don't want to go stupidly high with it for either mechanical or aerodynamic reasons. The width of the fuel tank is defined in the regulations.
És Gary Anderson is utal az üzemanyaggal való súlyelosztás-szabályozásra:
The fuel tank size is big enough, once you have used a bit of fuel, to affect weight distribution by trying to trap the fuel, either forward in the tank or rearward in the tank. You can affect the weight distribution at, say, two-thirds race distance by baffling the fuel in the tank and controlling it in the area that you want it to be controlled.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Egy kanadai hazánkfia, aki járatos a NASCAR-ban:
Aki ismeri a NASCAR-t az tudja, hogy ami itt történt az nem feltétlenül az ő hibája volt. Ilyesmi nagyon gyarkran megesik a Daytonai és a Talladegai versenyeken, mert sokszor valaki egy másik versenyző mellé mehet váratlanul és mivel nagyon nehezen lehet kilátni az autóból ezért a spotter dolga lett volna hogy mondja neki hogy a Danica Patrick ott van - szerintem nem volt neki sem ideje erre. Ahogy összeértek, rögtön visszahúzódott a Piquet, amiből nekem egyértelmű hogy nem tudta hogy a Danica ott volt. Lehet őt utálni a Forma 1 miatt, de aki ezt is rákeni az csak keresi benne a hibákat még ott is ahol nincs. Erre mondják itt, hogy "it's just a racing deal" mert ilyesmik megesnek és nem feltétlenül azért mert valaki hibázott.[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #7803 üzenetére
Igen, plusz már 'farigcsálják' az autót az első teszt után (ahogy más is), mert vontak le olyan konzekvenciákat, ami alapján módosítani kell, pl. a súlyelosztáson (Ross megjegyzési alapján vakerálok ). Úgyhogy nem zárom ki, hogy helyrepofozzák annyira, hogy sok pályán jó is lesz. Spa, Szuzuka kizárva, az a McLaren uszály felségterülete lesz.
De egy német portál híre szerint már a McLaren is módosít(ani fog*), a tengelytávot. Feltételezem, nem hosszabbra.
*Azán meg ha lesz két verzió, akár cserélgethetik is, majd kiderül...
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
- LG OLED65G39LA 2 Év GYÁRI GARANCIA !!
- Godox Litemons LA200D 5600K LED lámpa
- Fujitsu Lifebook S752, 14" HD, I3-2348M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A532, 15,6" HD, I5-3230M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen