- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- BYD Atto 3 menetpróba
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Nagyobb kijelzőt kapott az olcsóbb Motorola Razr 50 is
Hirdetés
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
A KINGPIN kártyák visszatérnek a PNY égisze alatt
ph Ez sajnos azt jelenti, hogy ezzel a fémjelzéssel már alaplapok sem jönnek majd az EVGA-tól, de a high-end GPU-k elkötelezett hívei dörzsölhetik a tenyerüket.
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
Aktív témák
-
wildrain
addikt
Itt a hátulütője annak, hogy egyedül pénzeli a csapatot, és ahelyett, hogy szponzorok nevei lennének az autón, inkább földgömböt meg álomföld feliratokat raktak rá. Egy tőkeerős támogatóval talán elég lenne csak csökkenteni a költségeket, nem pedig kiszállni (habár még nem 100%, hogy kiszállnak).
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33118 üzenetére
De gondolom, slicken, meg félig 2008-as aeroval. Mondjuk így sem rossz.
Most látom, tegnap 128 kört tett meg, ami több, mint 2 és fél óra. Igaz, hogy ezt nem egyhuzamban tette meg, de egy F1-esben ez egy napra nagyon durva. Biztos nem volt gondja este az elalvással.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33123 üzenetére
Érdekes, hogy valódi alkatrésztesztelés nélkül is ennyit köröztetik őket. Olyan komolyan veszik az összehasonlítást, mintha a sebesség döntene, nem a szponzorpénzük.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33126 üzenetére
Végülis ha tudják a végleges tömegét, és méretét, akkor magát az autót tervezhetik, tesztelhetik (aerodinamikai szempontból) anélkül is, hogy benne lenne, a KERS-t pedig tesztpadon is járathatják. Úgysem biztos, hogy akkora előny lesz a használata, szóval ha KERS nélkül jól sikerül az autó, akkor akár késhetnek is vele egy kicsit.
-
wildrain
addikt
válasz
N4r4ncs #33172 üzenetére
Miért ne lehetne egy tankkal menni egy futamot? Növelnék a tank méretét, vagy csökkentenék a fogyasztást, és máris sikerülne. Szerencsére vannak okos emberek minden csapatnál, akik megoldanák ezt a hihetetlen nagy problémát...
RoC-ot nézi valaki? A bringás vs Hamilton szám elmaradt, vagy elhalasztották, vagy lemaradtam róla?
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33177 üzenetére
Tavaly Vettel nyerte meg Németországnak a kupát, most Schumacher nem tudott veszíteni. Azt viszont nagyon furcsállom, hogy Loeb kikapott a ralliautóban.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33181 üzenetére
Még a végén megnyeri!
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33185 üzenetére
Formában volt az öreg.
-
wildrain
addikt
Kivételesen nem bulváros cím: F1-autóval ijesztgette a nézőket Vettel
-
wildrain
addikt
válasz
!Overdose! #33236 üzenetére
Én még abban sem lennék biztos, hogy ő nem oda való, mert nem konstans megy rosszul. Sőt, vannak meglepően jó versenyei is. Egyébként meg Rosberg is silány első évet produkált, azóta meg egyértelműen látszik, hogy jó versenyző. Lehet, hogy mostanában nehéz újoncnak lenni, mert Piquet is elég béna volt idén. Majd a jövő év mutatja meg, hogy ki mennyit ér valójában. Ha 2009-ben is ilyen évet produkálnak, akkor már tényleg nem lesz mentségük.
-
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #33296 üzenetére
Annyira nem tudta feledtetni, hogy a büdös életben nem jutna eszembe, hogy kit követett tavaly az USA nagydíjon... tényleg nagyon béna ez a Vettel...
-
wildrain
addikt
válasz
laci666 #33303 üzenetére
Lehet, hogy néhány milliót ugyanilyen könnyen tudtak volna kapni érte, de rendes (többszázmilliós) áron nem tudták volna ilyen gyorsan eladni. Furcsa, de a japánoknak ebben az üzletben az volt a legfontosabb, hogy a csapat megmaradjon, és ne kelljen a dolgozókat elküldeni. Valószínűleg így is lesz leépítés, de nem akkora, mintha mondjuk a TR szintjére esne vissza (akiknek pl. nincs fejlesztőgárdájuk).
-
wildrain
addikt
válasz
Nowhereman #33320 üzenetére
Az meg egy olyan hiba volt, ami nem a vezetési tudáson múlt, hanem azon, hogy nem oda nézett, amerre tartott. Ugyanaz, mint ami Hamiltonnal történt Kanadában.
Különben nem értem, hova tart ez az egész vita. Azt akarod megmagyarázni, hogy Vettel, aki a nyilvánvalóan középszerű autóval képes volt folyamatosan pontot szerezni, aztán erőből nyerni Monzában, egy szar versenyző? Azért, mert az első versenyén túl óvatos volt, és nem előzött, meg mert SC alatt egy megkavaró szituációban nem előre nézett, és belerohant Webberbe? Ha neked ezek miatt elveszíti valaki a versenyzői tudását, akkor nem tudom, hogy ki az, aki nálad jó versenyző lehet. Olyan pilóta még nem született, aki ilyesmi hibákat nem követett még el. Tényleg kíváncsi vagyok, tudsz-e olyan nagy pilótát mondani, aki egyetlen hülye hibát sem követett el pályafutása alatt.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
7Heads Drago #33326 üzenetére
Pont erre célzott ő is, de ne zavarjon.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33336 üzenetére
Lehet, hogy én vagyok az értetlen, de tulajdonképpen ezzel a résszel, amit bemásoltál, mire akart utalni a cikkíró?
Ez természetesen leginkább csak feltételezés - de mi az az ez? Alonso szerződtetése? Ezt akarja azzal alátámasztani, hogy a szerződéskötés előtt a Ferrari vezetősége nem győzte dicsérni Räikkönent, utána már inkább arról szóltak a hírek, hogy rendkívüli módon megdolgoztatják a télen?
Nem értem az összefüggést... -
wildrain
addikt
Ja, nekem is kábé ez jött le, máskülönben nem is kellett volna belekerülnie a cikkbe, hogy ők már tudták előre, de olyan rendesek voltak, hogy megtartották az adott szavukat, és nem közölték le.
Elég lett volna annyiról szólnia a cikknek, hogy
- Alonso szerződtetése egy hajszálon múlt, hiszen három pilótára gyártottak cuccokat, de Raikkönen élt az opciós jogával, és így Fernando hoppon maradt.Vagy a másik lehetőség:
- Raikkönen csak azért maradhatott, mert Alonsot későn kereste meg a Ferrari. (Amit mondjuk erősen kétlek, mert Alonso Renault-s szerződése a jelek szerint nagyon későn jött létre, mert az utolsó pillanatig várt arra, hogy bejut-e a Ferrarihoz. Ráadásul nem hinném, hogy Alonso a médiába áradozása közben nem eresztett meg egy telefont sem a Ferrarihoz, hogy srácok, kellek-e, mert ha igen, akkor nem írok alá a Renault-val.).
-
wildrain
addikt
válasz
PazsitZ #33424 üzenetére
Hát ez nem egészen így van. Szerintem a szabályzatban az sincs leírva, hogy kell lennie motornak az autóban, de ha valaki anélkül akar indulni, megteheti (csak a flinstone-os módszerrel kicsit nehéz győzni
). Minimum súly van megszabva, és kész.
Észrevette valaki, hogy ezen a videón, amikor a két versenyző leveszi a leplet a verdáról, Massa olyan rajongással simogatja meg a bal első slicket, mint amikor egy gyerek karácsonyra megkapja az új biciklijét?
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33435 üzenetére
Ezek szerint működik benne a KERS, nem széthúzott csatlakozókkal rakták bele.
-
wildrain
addikt
Ezt érdemes megnézni.
-
wildrain
addikt
válasz
venember83 #33489 üzenetére
Ja, elég nehézkes volt, de én szeretem az ilyet, jobban érthető, mint amikor angol anyanyelvűek hadarnak.
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #33491 üzenetére
Meg (nyilván) a szókincs is más. Sok-sok éve, valamikor 98-99 környékén a McLaren honlapját nézegettem, és a pilóták nyilatkozatát olvasva jöttem rá erre. Óriási volt a kontraszt Hakkinen és Coulthard szövege között. Akkor még csak kicsit tudtam angolul, így rendesen kiütközött, hogy Mika szövegét nagyjából értettem, Coulthardéból meg kb. mondatonként néhány szót.
-
wildrain
addikt
válasz
venember83 #33507 üzenetére
Én azon akadtam meg, hogy az a rendszer, amire a cikk utal, tulajdonképpen nem KERS. Mert ugye a KERS, ahogy a nevében is benne van, a mozgási energiát raktározza el, de ha ez a cucc csak a rajtnál kell, és a tömegnyereség a lényeg, akkor az egyetlen terület, amit kispórolhatnak, az a visszatöltő berendezés. Tehát egy "mini-KERS" valójában egy előre feltöltött akkumulátort és a leadó berendezést (villanymotor) tartalmaz. Ez kisül a rajtnál, és annyi, onanntól csak pluszsúly (ezért kell ugye könnyűre építeni). Ez így nem KERS, mert a felszabaduló mozgási energiával nem kezd semmit, az elszáll, ahogy eddig is.
Innentől viszont adódik a másik kérdés: vajon a szabályok a KERS-re hogyan vonatkoznak? Leírják, hogy a mozgási energiát kell raktározni, majd újra felhasználni, vagy egyszerűen csak engedélyezik elektromos/egyéb meghajtórendszerek használatát?
Mert ugye, ha leírják, hogy mozgási energiát kell raktározni-felhasználni, akkor ez a "mini-KERS" nem használható, mert nem KERS. -
wildrain
addikt
Ennek a hivatalos neve ballaszt. Nincs maximalizálva a tömege, és nem is kötelező használni, de jó, ha minél több van, mert az azt jelenti, hogy széles tartományban lehet játszani a súlypont elhelyezésével. A szabály csak az autó minimum tömegét határozza meg, azt, hogy ezt ki hogyan (ballaszttal vagy anélkül) éri el, az teljesen mindegy, de lehet akár 100 kilóval a minimum tömeg felett is, ha valakinek úgy esik jól.
-
wildrain
addikt
A Toyota KERS nélkül kezdi az idényt
És ez még csak az első fecske... Érdekes lesz majd látni, hogy ezek az autók elvileg kanyarban gyorsak lesznek, míg a KERS-szel felszereltek utolérik őket az egyenesben (vagy elhúznak tőlük, ez majd függ attól, hogy mekkora előnyük lesz a KERS kihagyásából).[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
Mégiscsak Massáé a 4-es rajtszám? Kezdem nem érteni a dolgot...
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33550 üzenetére
Igazából fogalmam sincs. Eddig én azt hittem, hogy nem az FIA határozza meg a csapaton belüli számozást, hanem a csapatok, de mostmár nem tudom, mit higgyek.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33573 üzenetére
Azért az eléggé szembetűnő, hogy az eddig bemutatott autók közül a Ferrarinak mennyivel karcsűbb a pilóta mögötti része. Remélem, ez majd a köridőkben is megmutatkozik, nemcsak látványra (és nem lesz hűtési problémájuk sem). Érdekes, hogy még a McLaren sem tudta elrakni a KERS-t úgy, ahogy a Ferrari... lehet, hogy a pirosak be sem szerelték, csak vetítettek?
-
wildrain
addikt
válasz
Oliverda #33593 üzenetére
Szerintem ebből a szögből is az látszik, hogy nagy a segge. Hasonlítsd össze ezzel. Habár nem ugyanaz a szög, de látszik, hogy a Ferrarin a kipufogó és az E között szinte be van horpadva, míg a McLarenen inkább dudor van, meg a kipufogó a Ferrarin jóval előbb kezdődik, és onnan csak a cső van, maga a kasztni összeszűkül, a McLarenen meg jól hátra van vezetve a kipufogó, de egészen a csővégig tart a burkolat is. Ez utóbbi inkább ezen látszik.
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33596 üzenetére
Hát, Raikkönen győzelme már csak azon múlik, hogy mész-e szaunázni.
Tavalyelőtt bejött...
-
wildrain
addikt
válasz
Motion_Blur #33598 üzenetére
Pisikúrával együtt? Jól bírod, heti háromszor...
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #33638 üzenetére
Szerintem inkább a Ferrarin kisebbek a hűtőnyílások.
Mike: jó a súlyelosztása? Inkább farnehéz lehet, de legalábbis kevesebb hatása van az előrerakott ballasztnak, nem lehet olyan széles tartományban játszani vele.
[ Szerkesztve ]
-
wildrain
addikt
válasz
hunnylander #33646 üzenetére
Nyilván én sem úgy értettem, hogy olyan a súlyelosztása, mint egy kalapácsnak, csak annyit akartam vele, hogy amit Mike mond, miszerint nagyon hátul van a cockpit, az inkább rossz, mint jó dolog a súlyelosztásra nézve.
Egyébként ha már ott tartunk, hogy mi van a dudorok alatt, talán érdemes megjegyezni (és megnézni az összehasonlító képet, amit linkeltél), hogy amíg a Ferrarinak egy tök vékony nyúlvány megy baromi előre, addig a McLarennek meg az első tengely vonalában jóval magasabb az autó orr-része. Csak nem a ballasztnak van ott a helye?
Persze, lehet találgatni jó sokmindent, csak ha már felvetődik a kérdés...
Aktív témák
- PlayStation 5
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ASUS routerek
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- EA Sports WRC '23
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ukrajnai háború
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- iPhone 13 Mini Midnight 128 GB eladó (eredeti akku 84%)
- iPhone 13 128GB midnight kártyafüggetlen 7 hónapos, Akku 98%! 2024 novemberig Apple garancia!
- GAMER PC i5-10500 2x8 GB DDR4 RTX 2060 Super 8GB 512GB Nvme
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)