- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a OnePlus Ace 3 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Alig két hét múlva indul a Concord béta tesztelése
gp Akik előrendelik a játékot, azok néhány nappal korábban belevághatnak a harcokba.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #25682 üzenetére
Már természetesen nem tudom mikori és milyen gyártmány, Ürömön megkereshetők a szíj darabjai a főúton
De eleve stretchszíj, tehát már az sem garantálható, hogy a látszólagosan szakszerű és hibátlan beszerelés során nem történik valami, nem stresszelek rajta. Ugyanolyan került vissza, ha fél év múlva megint gond van, na akkor tényleg gond van.
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #25685 üzenetére
Eleve azért lett cserélve a szíj is, mert az eredeti vezetőgörgő csapágyas lett. Most pedig azért cserélte saját zsebre a szerelő az új vezetőgörgőt, mert felrakásnál eltörte. Szerintem kétszer száz százalékos a csere
-
kcsa
veterán
válasz oliwire #25960 üzenetére
A legfontosabb mondatot véletlenül kifelejtetted:
Összegzés
A kenőanyagokat mindig az adott gépjármű gyártója által rendelkezésre bocsátott technikai ajánlások figyelembevételével kell kiválasztani. ... Kizárólagosan csak a viszkozitás figyelembevétele nem elégséges a megfelelő kenőanyag kiválasztásához ...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #31600896 #25961 üzenetére
Nekem Sony van, a megszokás miatt szeretem a hátsó hangszórót. De az a tapasztalatom hogy eleve jobban szól mint a 6000-es (más fej, más hangszórók), szóval lehet a megvágott méllyel nem fogsz semmit kezdeni (régi 6000-esben volt clip opció, azt kikapcsolva nem vágja meg, tiédben nincs ilyen?)
-
kcsa
veterán
válasz oliwire #25965 üzenetére
Azt értsd meg, hogy az előírás nem (csak) úgy szól, hogy 5W30 kell hozzá, hanem a megfelelő gyártói előírásnak megfelelő, lásd pl. itt.
szerk.: a gyártói reklámot bátran figyelmen kívül is hagyhatod, a lényeg a mellékletben lévő lista.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz oliwire #25969 üzenetére
Az 5w20 újabb szabvány, visszamenőleg engedélyezett a használata, de ha megnézed az autód manualját még az 5w30-as olaj szabványa lesz feltüntetve benne.
@Jenne: ha vennél egy új autót, és mindenképpen 10w40-t öntenél bele (hiszen más márka engedi ugye...), majd garanciális ügyintézésbe keverednél: szerinted meg tudnád védeni az álláspontod? Nyernél egy ilyen helyzetben?
@Brandynew: az 1.4 hidraulikus, természetesen kell bele (már ha cseréled, ami elég szívás). De EPHS-be is kell (elvégre az is hidraulikus)
-
kcsa
veterán
válasz tobias88888 #26016 üzenetére
1.25? Az szíjas ha jól tudom, tehát illik cserélni.
-
kcsa
veterán
válasz tobias88888 #26061 üzenetére
A vezérműszíj cseréje teljesen független a jármű általános állapotától, időre/kilométerre elő van írva és pont. Szóval ettől még megvehetted az évezred vételét
A végösszeg elég húzós, de a tételek önmagában nem extrémek - sajnos.
De a felsorolt tételek alapján korrektül cserélnek mindent ami érintett.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Létezett Trend Plus, hogy miben több, azt már nem tudom ennyi év távlatából, de cimborám cmaxa is ilyen felszereltségű volt.
szerk.: a ködlámpa asszem nem volt benne a sima trendben, csak a plusban, ha jól rémlik.
Az, hogy a vakdugó be van kötve, az még sajnos elég kevés: szélvédő alatti burkolat alatt ha megvan combos kábel a fűtőszálhoz, na az már valami
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz nfsu17 #26257 üzenetére
Egyáltalán nem biztos hogy ráhibázok, de: akkor is van ilyen hang, ha a hűtő ventilátor megy? Láttam, hallottam hasonló szitut, ahol a menetszél meg tudta forgatni a ventilátor lapátjait, és pont csak annyira volt csapágyas, hogy ennek hasonló hangja legyen. Adott sebességnél kizárólag...
Csere javította.
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #26430 üzenetére
XR3 csak 1.6 és nagyobb motorral készült, szóval valódi XR3 nem létezik 1.4-el - ez alól talán a kabrió kivétel. Gyors guglizással ellenőriztem is. De alvázszámból évtizedek óta megkaphatod hogy melyik számú motor került bele teljesítményadattal együtt, ráadásul a motor és az autó sorszámai egyeznek is szintén évtizedek óta (VIN és motorszám vége).
Mint itt: https://ford.7zap.com/en/car/43/?vin=wf05xxgcd57d41558
Microcatben most nem keresem le.
De tudom, átütötték a motorszámot is, nehogy kiderüljön a konspiráció.
szerk.: nekem egyébként gyanús, hogy ez nem rendőrautó, ha nagyon akarom ezt is elárulják nekem, de annyira nem akarom
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz gabor9991 #26473 üzenetére
Elromlott az indexkaron a fedkomp tekerőgombja, gyári heroin árban, mindenféle márka kapható, legyen mondom Magneti Marelli, az sok mindent gyárt, és valóban gyárt, nem csak matricáz.
És rá is hibáztam: a fent látható kiköszörült felirat a Ford logo és cikkszám helye, egyezik azzal, amit kivettem. Harmad-negyed áron.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz tobias88888 #26501 üzenetére
Ahogy nézem Fiesta ilyen. Piggyback-kel megoldható minimális tákolással.
-
kcsa
veterán
válasz ZavaBalazs #26621 üzenetére
hát... kinyitod az autót és a csomagtartó gombjával (a rendszám felett) kinyitod?
szerk.: sedanon asszem szokott lenni kulcslyuk is.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz lizakattila #26699 üzenetére
A tiéd volt a műszerfal-elmenős, füstölős Focus?
-
kcsa
veterán
válasz Alemida #26780 üzenetére
Forgácsolt alumínium, aliexpressről rendeltem.
-
kcsa
veterán
Kivéve ha a komplett szettet veszed, mint én :)
Akkor a zár is ki- és szétszedős mindkét oldalon.De a legrosszabb, hogy pont a golyókra felpattintással bénáztam a legtöbbet. Meg pl. nem szerepel a leírásban, hogy a zártestet összetartó két hosszabb stift valójában három (egy hosszabb és két nagyon rövid) , így egy rövidet sikerült is elhagyni.
@tailor: egyébként nem lenne nagy feladat, egy jobb minőségű és részletesebb leírással.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Nos inkább foglaljuk össze:
MK2 (és facelift...) Focushoz való, alumíniumból.
Az általam linkelt szett a drágábbik, több elemű: a kulcs-zártest (hűtőrácsban, továbbiakban jobb szó híján cilinder) szétszerelendő, maga a motorháztető zárja (ami a zárhídra van csavarozva) pedig szét- nem, csak leszerelendő.
A szett leírása érthető, de nem teljes: az alis linken megnézhető a leírás, így pár kiegészítés:
1.1. lépés: már rögtön az elején pattintsd ki az összekötő műanyag elemet (~tengely) a golyókból
2.1.: a zárhídon lévő zártest hátrafelé lehúzandó, kicsi ellenállás van, de nem kell félni tőle.
3.9.: szereld ki a cilindert, belülről csak két műanyag fülecske tartja, ezekre vigyázni kell.
4.1.: a mellékelt popszegeccsel kitolhatók a cilindert összetartó stiftek, de figyelem! Csak az egyik elég hosszú ahhoz, hogy kitolható legyen a másik oldalon, a másik oldalon látható stift a látszattal ellentétben két darabból áll, azok a zártesten belülre esnek, így széthúzásnál nagyon figyelni kell, javasolt asztalnál elvégezni ezt a lépést (nekem az egyik rövidet sikerült így elhagyni...)
5. : "Remove the original plastic connector": ne tévesszen meg a látszat, a cilindert nem kell tovább bontani, csak a meglévő műanyag elemet kell fogóval lefeszegetni, kicsit törni fog, de nem gond, nem fog hiányozni.
9.1.: miután áttoltad a zárhídon a zárhídon maradő résszel előre összepattintott tengelyt, még a levegőben pattintsd össze a cilinderrel is, így is bepattintható a cilinder a helyére, viszont így sokkal könnyebb a két elemet házasítani.A gyári "hibája", hogy minden eleme műanyagból van, ennyi idősen, ennyi év hőterhelés után már ridegebb a műanyag, ha pedig eltörik - szokott - elég nehéz lesz kinyitni a motorháztetőt.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz 7Sony7 #26793 üzenetére
Van rá megoldás, de nem egyszerűbb megelőzni?
Úgyis akkor fog eltörni, amikor a legjobban kellene
-
kcsa
veterán
válasz radi8tor #26802 üzenetére
De nem is értem hogy engedhették anno ezt a kulcsos motortér-zárat, ráadásul több generáción keresztül - de bevallom nem tudom MK4-nél mi a helyzet
Más autóknál az a mondás, hogy azért van az A oszlop tövében a kallantyú, hogy baleset/veszély esetén elég legyen a tűzoltónak benyúlni hogy feltéphesse a motorháztetőt. Itt meg kulccsal szórakozni, ami ráadásul tönkre is megy...