Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz cskamacska #111319 üzenetére

    Ha a játék amúgy jó, akkor nem biztos, hogy ez akkora probléma. Vagy pl. a második végigjátszásnál a cikk alapján még ugyanazok a szekciók is máshogy "jönnek le", mert 9S-nek más képességei vannak, plusz valami hack-elős minijáték lévén még ugyanarról a boss-ról is extra infók derülnek ki, így aki első blikkre csak egy furcsa robot volt, második blikkre kiderül, hogy valami súlyos sztori van a múltjában. Nyilván nem kell egy fél regényt kitöltő hihetetlen részletes extra narratívára számítani ezektől, de azért ez egy jó pont szerintem.

    Amúgy ugyanazt a kérdést a cikkíró is feltette, amit te. Ezek szerint nem olvastad el, amit linkeltem. Ejnye. ;] Ő ezt írta válasznak:

    While Nier: Automata does require players retread some of the same territory in a subsequent playthrough, Yoko Taro and Platinum Games are so inventive in how they transform this ever-expanding epic that those who persevere are greatly rewarded. One might question why the developer did this at all. Why not simply make it one chronological campaign that has players switch roles throughout the adventure? Or at least, why not advertise it as a Rashomon-esque game ala Odin Sphere, another Japanese action-RPG revolving around synchronous stories (and one vastly more repetitive than Nier: Automata)?

    My belief is that Taro and co. wanted people to stumble into this. The eccentric director already stated in interviews that those who only play through the game once have "not even seen half of the story", but it wasn't clear what that meant. Would you have to play through the game multiple times just for a new ending or two? Would the post-game only offer more narrative nuggets, but little else? Could you simply look up the new content on YouTube and not miss out on much? Answer: No. No. And no.

    Szóval ¯\_(ツ)_/¯

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák