- iPhone topik
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Nagyobb kijelzőt kapott az olcsóbb Motorola Razr 50 is
- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Az iOS 18 megjelenésekor az EU-ban nem lesznek elérhetők a legfontosabb újítások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nagyobb kijelzőt kapott az olcsóbb Motorola Razr 50 is
ma Kínában bemutatta a Motorola az idei Razr sorozat tagjait, közeledhetünk a nemzetközi starthoz is.
-
Egyelőre nem kaptunk új megjelenési dátumot a Southfieldhez
gp Eredetileg a minap érkezett volna a játék, de végül eltolták a premiert a készítők.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zó
tag
Két külön cég? Vagyis lehet, hogy a Massive Entertainment/Ubi mindkettőt elcsúfította volna, a Respawn/EA meg egyiket sem? Nem én tettem be a két összehasonlító képet egymással kontextusba hozva, de ezzel az erővel más megfejtésnél is lehet jönni azzal - nyilván nem alaptalanul -, hogy két külön cég.
Mindenesetre csak ironizáltam, hogy nézőponttól függően más értelmű megfejtést is lehetne bedobni.
Részemről nem tagadom a woke létét és problematikáját a játékokban (is), de ez az őrület már kiváltotta a kákán is csomót keresést, a kicsit gömbölyűbb poligonmacák mellett pedig a propagandakampányt. Marha jó lenne, ha nem erről kellene játékok kapcsán beszélgetni. Mondjuk, az SW Outlaws vagy a leendő Tomb Raider kapcsán a játékokhoz sem fűzök semmi reményt.
-
-
Zó
tag
Nem a torzítást vitatom, csak unalmas már a Stellar Blade-en való mániákus pörgés, a HFW-ből kiragadott képkocka meg abból a játékból is lefelé lóg ki, ha valami, ez még YouTube-on is átjön.
Mivel a HZD-t finoman szólva nem tartom sokra, sem Aloy karakterét, az zavar a legkevésbé, ha csúnyult, ha nem is örülök neki. Egyértelműen trendkövetésnek tűnik a csúfítás, nem művészi víziónak, bár nyilván az is trend volt, hogy főhősnek szépnek kell lennie. Csak az a szemnek kellemesebb trend.
-
Zó
tag
Szomorú, hogy eleve középszarrá silányított játékok karaktereiért kell. aggódni.
A backlog meg egy dolog, de az ember gyakran vágyik valami újra is, ami normális. Zenéből sem a gregorián backlog pörög állandóan. Jómagam amúgy tényleg elvagyok 30+-os nőkkel/játékokkal, inkább, mint a 18 alattiakkal
-
Zó
tag
A Dark Souls számomra nem nosztalgia, hanem újdonság
A HFW-t csak 10 euró körül tudom elképzelni, de valószínűleg ez is elmebetegség, az első rész nem tetszett, ingyen sem kéne rá időt pazarolni. Vágyni biztos nem vágyom rá, minimális kíváncsiság van. Csak még ez egy ócska film esetében kevés időbefektetéssel kielégíthető (valójában filmekre is alig szánok már időt, de azért az SW9-et illene bepórolni), egy ekkora játéknál nem igazán. A helyes döntés részemről az elengedés lenne.
-
Zó
tag
Én az XSX-et is retróra vettem, hogy bepótolhassam a kimaradt Xbox és Xbox 360-játékokat, illetve co-opra (bár a kettő időnként ugyanaz). A Game Pass sem rossz dolog, de megront, miatta játszom újabb játékokkal, és bár vannak gyöngyszemek, sokszor úgy élem meg, hogy az ideiglenes "ingyenesség" miatt játszom így valamivel, aminál más jobban érdekelne. Na, ezért nem szeretem az előfizetős modellt, és ezért ér számomra csak viccösszeget (plusz DLC-k hiánya, hosszabb játékok jó eséllyel kikerülnek, mielőtt befejezem őket stb.), a Play Anywhere nélkül sosem vágok bele. Persze a Game Passban is van retró, megy és ment is.
Egy kis statisztika: a legutóbbi 10 végigjátszott játékból (újrajátszásokat kivettem) 6 volt 10 évesnél fiatalabb, a legutóbbi 20-ból pedig 13. Bár jellemzően ezek sem friss AAA játékok voltak, a Vampire Survivors részben egy 10 éve is alsó-középkategóriás PC-n ment. Az eredeti FF7, a Heroes 2 vagy a Quake 2 pedig részben egy 3060-as VGA segítségével ment végig, mostanában a még szinte friss, ropogós 19 éves F.E.A.R. megy rajta a legtöbbet, meg is van a 4K és a 120 fps. De azért néha jól esik látni egy FF7 Remake-et vagy RoboCopot is látni az OLED-en. De hogy az integrált kártyás harmadik PC-men rosszabb játékélményekbe futnék bele, azt nem mondanám.
A zene történelme kissé régebbi, mint a videojátékoké, ezért is hoztam a gregorián példát
A modern zenéket nem is nagyon ismerem, nem tudok róla, hogy valaha hallottam-e Azahriah-számot, mivel kíváncsiságból sem kerestem rá soha (nem is minősítem, csak ennyire nem követem). De ha a 20. századot újnak tekintjük zeneileg (mint én), akkor azért kár lenne, ha kimaradt volna, pedig én szeretem a régebbi zenét is, legyen szó szimfonikus klasszikusokról vagy népzenéről (persze ez utóbbiakat főként eleve a 20. században gyűjtötték össze).
-
Zó
tag
SW-t az Ep8-ig láttam (csak a filmeket), addig nagyjából egyetértünk. Bár a Force Awakensnél még élt az új remény, hogy lehet ebből valami, annak a léte is csak akkor lenne igazolt, ha ez utána összejött volna, de sajnos nem. Rian Johnson annyira erőlködött, hogy valami meghökkentőt mutasson a 8-cal, hogy a fingóversenyen beszarás tankönyvi mutatványát adta elő. Kár, hogy a végeredményt ezúttal felkenték a mozivásznakra.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
A VGA-helyzet nekem is benne volt a vásárlásban, csak aztán viszonylag gyorsan vettem azt is, ha azt veszek előbb, nem biztos, hogy veszek konzolt, vagy az is lehet, hogy akkor már inkább Switchet. De nem panaszkodom, sikerül használni, mert más lokáción tartom, és időnként más is megkapja a lehetőséget a nyúzásra. Az árukat pedig eléggé tartják a konzolok, meg se kapnám annyiért újonnan, mint 2021-ben.
Ami a retrót illeti, nálam "5 éves tervekre" így néznek ki a preferált korszakok:
1. 1996-2000
2. 1991-1995
3. 2001-2005
4. 1986-1990A 3-4. hely könnyen felcserélhető lenne, de a gyakorlatban többet mennek a 2000-es évek eleji csodák, mint a 80-as évekbeliek. A 90-es évek uralma viszont megkérdőjelezhetetlen számomra. Ehhez aztán sok értelme nincs új hardvernek.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
Megmondom őszintén, nekem az ALttP SNES-es grafikája jobban tetszik, de az LA switches remake-ét csak videón láttam. Az ALttP esetében a respawn tényleg idegesítő, és sok szempontból egyszerű a játék, de azért mechanikailag nem tűnt gyengének, amikor pár éve játszottam vele, bajban lennék, hogy mi haladta meg (ha sok mindenben egyszerű, de nagyszerű is már). A legtöbb modern játék gyakran inkább faékebbnek hat (vagyis próbálják bonyolítani a felszínen, csak ez nem feltétlen sül el jól).
Vagy te nem az átlaghoz, hanem a BotW-hoz méred? Ami valahol érthető (nem próbáltam még), de a mezőny egésze alapján elnézőbb lennék
-
Zó
tag
válasz
Dilikutya #143958 üzenetére
Jó dolog a komplexitás, de nem is mindig sül el jól a hajszolása. A HoMM 3 a maga letisztultságával együtt kiválóan működik, tavaly a harmadik legjátszottabb játékom volt Steamen (pedig az egy eszuboptimális verzió belőle, hiszen hozzáért a Ubi).
Emellett sok műfajban jön be mindenféle bonyolítás, miközben alapvetéseket kidobnak. A régi X-COM-ok elég egyszerűnek tűnnek például, de közben a lövedék útját azok számolják, az újabbak nem, és ez a játékmenetre is kihat.
De pont ezért nem mobiljátékoznám le az A Link to the Pastot sem. Meg hát akár még egy eredetileg mobilra készült, egyszerűbb darab is eshet jól. Tegnap például a Sorcery! ment végig nálam, nyilván részben a nosztalgiafaktor kedvéért.
-
Zó
tag
A Fireaxis XCOM 2-t nem próbáltam, az előzőt szerettem az említettek ellenére is. Nekem, mondjuk, a Terrors from the Deep is sok volt annak idején, nem azért, mert annyival komplexebb lett, de a kihívást és a sokszintes pályákat nagyon túltolták. Azt persze nem is Gollopék csinálták, ők az az Apocalypse-et szánták folytatásnak. Ettől még a TftD hangulata kiváló, azzal a zenével igazán hátborzongató, talán csak az Incubation ér fel hozzá.
Komplexitásnövelésre meg eleve ott vannak a modok.
-
-
Zó
tag
válasz
gyimger #143999 üzenetére
Ízlelgessük! Miért venne valaki day1
- bugosan és félkészen
- drágán
- UbiSoft kiadású
- Star Wars*-játékot?Szerintem is szánalmas, amit művelnek, egyetértek, csak az az érzésem, hogy már enélkül is elég terhelt lenne a mutatvány.
*Bár én bírom az SW-t, legalábbis a régit, és készültek jó játékok is, de azért nem garancia mostanság a minőségre.
-
Zó
tag
válasz
Dilikutya #144001 üzenetére
Inkább az az érdekes, hogy a fél játék árába kerülne pluszban day1 egy küldetés. Persze jön később más is, vannak benne kozmetikai ökörségek, de akiket a lényegi DLC-k érdekelnek, azt ez megütötte. Nem csak day1 ott van, de jelen állás szerint meg sem veheted külön.
Nyilván aki nem túlzottan függő, az kihagyja, kivár, vagy letudja Ubi+-ban, az utóbbi szolgáltatás is felértékeli ez. Mindenesetre az biztos, hogy engem az efféle húzásokkal inkább leszoktatnak a pénztárcanyitásról, de lehet más bőven, aki ezt helyettem megteszi.
-
Zó
tag
A játék alkotója, Dan Vávra melldöngető antiwoke (a rajongói is azok nagy arányban), egyetemekkel, történészekkel, múzeumokkal dolgoznak együtt, azt ígéri, egyetlen a korba nem illő fegyver sem lesz, és a világ is konzekvens lesz. Egyébként eddig is voltak különböző népcsoportok, ahogy a valóságban is, épített rá a játék. Prágával, mint a korábbi császárvárossal nyilván csak diverzebb lesz. De ez esetben jó esély van rá, hogy ez nem jelent túltolást.
A fejlesztőcsapatban sem találsz a manapság tolot 100+ kilós lila hajó ősjátékosokat: [link]
-
Zó
tag
Nekem nagyon nincsenek jó tapasztalataim a nyíltan kulturálatlan/bunkó/"őszinte"/stb. emberekkel. És élőben ők is simán tudnak mások lenni, akár becsicskulósak is. A legjobb esetben belülről fakad a kulturált viselkedés, de a neten mutatott szalonképtelenség biztos nem jó ajánlólevél hozzá.
Félreértés ne essék, sokféle emberrel ápolok személyes kapcsolatot, olyanokkal is, akik nehezen tudnak viselkedni, nem csak az operabálba járok (ami persze szintén magamutogatás is lehet, szerencsére csak képletesen értettem). De azért értékelem azokat, akik őszintén tudnak és akarnak viselkedni.
[ Szerkesztve ]
-
Zó
tag
válasz
cyberkind #144116 üzenetére
Rosszul biztos nem néz ki, még Xbox 360-on is kemény, ahogy kinéz, de a Rise of the Tomb Raider érezhetően előrelépés látványban.
Most már elvileg nem Square Enix a Tomb Raider, de éppen az SE-nek voltak a store-jukban eddig is külön portjai, lásd FF7, FF13-trilógia.
-
Zó
tag
válasz
Dilikutya #144124 üzenetére
Tud látszani az elavultságuk, de grafikailag elég jól képesek tartani magukat. Egyébként meg egy csomó régebbi játék is van, mely szintén szemnek kellemes tud leni, bár nyilván technikailag nagyon elavult. Hogy lenne már csúnya a Legend of Kyrandia 2? Persze az nem FPS.
Amúgy nem túl régen kaptam elő a 2002-es Return to Castle Wolfensteint, és teljesen kellemesen nézett ki. A 2005-ös F.E.A.R. is, és bármennyire látszik a tavalyi, UE5-ös RoboCophoz képest a sok év hendikep, fizikában még ez a különbség is el tud veszni. Látványos tud lenni a szaftolás és rombolás az utóbbiban, de eközben ha belefutsz egy kameraállványba, azt tonnás robotemberként fel sem tudod dönteni, sőt festékesdobozokban is fenn lehet akadni. Tudom, nem AAA a RoboCop, de amúgy többnyire igencsak jól néz ki, a gépigénye pedig elég komoly.
-
Zó
tag
válasz
Dilikutya #144129 üzenetére
Ha az RtCW erdős részeit a 2007-es Crysiséhoz viszonyítjuk, akkor gagyik, de ha a legfrissebb Halóhoz, akkor nem igazán, szóval a Crysis lóg ki itten
Amúgy elég minimális ilyen helyszín van benne, a Halóban meg nyílt világgá erőltették, ami nem megy
De igen, én is mindig ezt mondom, régen néhány évente űrugrások voltak, ez most nem reprodukálható már egy szint fölött. Az, amikor valami csúfabbra és statikusabbra is sikerül nem működő tükrökkel és tízszeres gêpigény mellett, valóban nem túl pénztárcanyitogató. A 2000-es évek második felében inkább a sárgásodás és a túltolt bloom volt vészes, sok játékot sikerült ocsmánnyá tenni.
-
Zó
tag
válasz
DaVE-1 #144130 üzenetére
Ja, a Condemned 2 kihozhatnák PC-re vagy legalább currentgenre, annak idején PS3-ra nem is sikerült felhajtanom, mert minden eladónál kiderült, hogy már nincs meg nekik, de némelyik utána is hirdette, tán a mai napig is
Ezzel együtt a Condemned: Criminal Origins számomra elég antijáték, mindig megmondja, melyik kütyüt használd a csőben, és kész. A melee nem volt rossz, de valami nem stimmelt nekem a hitboxokkal. A F.E.A.R.- ben csak a környezetet (elhagyatott épületek) nem szeretem, pláne a NOLF überváltozatossága után, de a napig remek FPS, és AI-ban sem lefelé lóg ki. A 2-ből viszont csak a demó ment végig, sajnos az AI az alapján csak butult, és a zinternet szerint a teljesben is. Kár érte, kár a Monolithért. Pedig egy új FPS IP-nek örülnék tőlük, ráférne a műfajra.
-
Zó
tag
válasz
gejala #144138 üzenetére
Új FPS-ek szinte alig létezik, ami nem CoD és Far Cry (ez utóbbinak vehetük az Avatart is), és nem valami 20-25 éves grafikás bomer shooter. Mai rossz példának a Halo: Infinite-et említettem, ahhoz ment a hasonlítás.
Az, hogy kinek mire bántó ránézni, nyilván egyéni, csak arról volt szó, hogy egyre kevésbé meggyőzőek az ugrások. Ha azt nézzük, milyen játékokat emlegetsz, mint szépeket, hát azok közül is nem egy generációs távolban van. Most képzeld el, hogy 2000-ben 7 éves játékot (lásd Doom) hozunk fel példának...
Nálam amúgy mentek idén Doomtól (1993) RoboCopig (2023) FPS-ek.
A másik dolog meg a statikusság, lehet szép, a HZD, mégis nehéz technikai csodának tekintenem, lásd [link]
-
Zó
tag
Értem én, hogy Ázsia a fixációd, de a NOLF-nak nagyon nem állna jól a távol-keleti agyrémség, teljesen más stílus. A Toldiból sem kell Dragon Ball-klón anime.
Szeretem a japó játékokat, de nem kellenek mindenbe. A koreaiak és a bhutániak sem. De persze nyugati Final Fantasy sem.
-
Zó
tag
Ez egy gyakran szánalmas, néha jól elsülő dolog, én örülök, hogy nem amerikaiak csinálják a Final Fantasyt, és a nyugati DmF is dühített. Keleti NOLF-ra sem vágyom. A Wizardry lehetne egy érdekes téma
A linkelt filmet pont megnézette velem egy nőnemű hölgy, addig nem is hallottam róla, utólag olvastam, hogy remake, ha nyugati az eredeti is. De hát a True Lies is remake, de azért szódával elmegy
-
Zó
tag
válasz
Dilikutya #144232 üzenetére
Na most a játék melletti fanfárok egyrészt éppen annyira túltoltak lelkesedésben, mint holmi propaganda (mű)lelkesedésben, sőt konkrétan túlnyomórészt az általad kritizált téma óriásplakátjaként szerepelt itt. Szerintem alapvetően mindkettő belefér, de mindkettő fárasztó ebben a dózisban.
Mindenesetre egy hír arról, hogy n+1. játékot is utolér valamiféle (ön)cenzúra, még bír szàmomra újdonsággal és relevanciával, egy konkrét játék szinte valós időben közvetített user score története meg nem.
-
Zó
tag
Amíg non-lethal combat optionről beszélünk, nem értem a sirámot. Rengeteg játékban lehetett megkerülni így a tömeggyilkolászást, pont nem azt érzem, hogy ettől lesz rossz a játék.
A Sniper Elite 5-nél is hallottam emiatt hiszti, hogy mi az, hogy lehet, úgy ártalmatlanítani a németeket, hogy nem mészároljuk le őket, tehát a nácik iránt érzékenyít a játék. Mindenbe belekötni tényleg nem kéne.
Engem inkább ott vesztettek el, hogy UC-klónt csináltak a TR-ből.
-
Zó
tag
Csak van egy olyan érzésem, ha nem lenne a woke-tól - sajnos nem alaptalan - rettegés, akkor sokkal kevesebben keresnék ebben is a hátsó szándékot. Nyilván lehet gagyi menne, nyilván igényelheti egy újféle "woke-fertőzött" narratíva, de túlzónak érzem a feature kategorikus elutasítását. Az open world sokkal ijesztőbb, mert kevesen csinálják úgy, hogy ne menjen a játék rovására.
De tartom, hogy sokkal nagyobb tragédia, amit 2013-ban műveltek a frencsájzzal. Se a narratíva, se a mechanika nem tetszett. Én most is ebből a szempontból vagyok a leginkább szkeptikus, és ehhez még woke sem kell. Változás igen, nem a TR1-et kell kifulladásig ismételni, a Core Design sem véletlenül vérzett el. Nagyon örülnék, ha MachineGamese Indyje csak legalább hellyel-közzel rátérne arra az útra, melyen most a TR-t szeretném látni. Egy esetleges siker jó lökés lehetne. De megyek megtörölni a kezem, sokat ázott az éjjeli edényben.
-
Zó
tag
válasz
lugosi #144334 üzenetére
Azért az probléma lehet, hogy napjaink átpolitizált és polarizált korszelleme egyre látványosabban hat a szórakoztatóipar termékeire - és persze a fogyasztóira. Manapság már arról írnak, olvasnak sokan játékok kapcsán is, hogy ebben a tekintetben mennyire fertőzött a végtermék. Nem irigylem a moderátorokat, ha ehhez kell megtalálni a nem létező ideális határvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal.
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Autós topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Macska topik
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...