Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz havri1 #52958 üzenetére

    A "megtagadták az átvételt" csak úgy nem írja rá a posta a könyvelt küldeményre, 2 alkalommal próbálja kézbesíteni és a címzettnek nyilatkoznia kell.
    A nem vette át az nem ugyanaz.
    Te is tudod, hogy mindannyian nyomon követjük a megvett dolgaink postázását, aki nem teszi azt, nem éppen a saját érdekeit nézi.
    Nem írta hogy milyen viszonylatról van szó, ha Uniós akkor vannak fogyasztóvédelmi szabályok és ha nem magánszemély az eladó, akkor azt amit a vevő fizetett, vissza kell adnia a kereskedőnek.
    De akkor, amikor a vevő megtagadta az átvételt (nem éppen jóhiszeműnek tekinthető), ha a kereskedő az adott postától, futárcégtől csak a visszautazás költségének megfizetése után kapja vissza az árúját -jó eséllyel ugyanannyit számolnak, amivel elküldték, mert a repülő sem ingyen repked- akkor nincs postaköltség visszafizetési kötelezettsége.
    Ha elállsz a vásárlástól, neked vevőként a visszaküldést fizetni kell, majd ezt ugyan a kereskedőnek vissza kell fizetni, kivéve bizonyos termékek kivételével, amiket nem lehet visszamondani.
    De ez a szabály csak céges eladók esetén működik és arról hogy meggondoltad magad, nem kell a termék, nem az árú visszaérkezése tényével értesül az eladó.

    Amíg írtam válaszoltak. A DPD bizony felszámítja a visszautat és azt az eladónak ki kell fizetnie, mert nem kapja meg a motyót.
    Nem tudom, de nekem a DPD-s mindig telefonál előtte.
    A késeknél meg nem mindegy milyen hosszú a penge, van amit nem lehet behozni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák