- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Az 5G-t is kipipálja a Blackview hőkamerás mobilja
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Jelentős előnyt kínál az egységes memória az OpenFOAM keretrendszerrel
ph Négyszer gyorsabb is lehet a feldolgozás, ha elkerülhetők az adatmásolások.
-
Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
ma Házi GPU-val készül a Samsung, de a jövő évi, 3 nm-es Exynos még nem kapja meg.
-
Mortal Kombat 1 - Rövid videón Homelander
gp Hamarosan a The Boys karaktere is csatlakozik a sorozathoz.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobi
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne: hogy adott egy E46 320i (M54B22) ami egy jó ideje olyan hibát produkál, hogy amikor kinyomom a kuplungot akkor a fordulat mielőtt normálisan esni kezdene előbb kb. 100-at felmegy (nem csak a mutató a műszerfalon hanem valójában is - a pillanatnyi fogyasztásmérővel egyetemben - a hangján is hallani mintha hozzáérnék a gázpedálhoz pedig nem)!
A hiba melegtől és hidegtől függetlenül szinte minden nap előjön és amikor előjön akkor viszont csak alacsony fokozatokban (1,2,3-ban) fölötte (4,5-ben) nem!
Ami eddig történt...
- Légcsövek átvizsgálva (nem sérültek)
- Alapjárat szabályozó szelep és pillangószelep kipucolva
- Légszűrő, légtömegmérő, kartergázszűrő cserélve
- Gázpedál szenzor kiresetelve
-...de a hiba továbbra is fennáll!
Találkoztatok már ilyennel? Minden új ötletet szívesen fogadok!
Köszönöm előre is!
-
dobi
aktív tag
válasz Teejay83 #44205 üzenetére
Szia! Ha ilyen keveset mennél azt mondanám, hogy maradj a benzinesnél de mivel zömében pályán használnád így igazából mindegy. Az E90-nél a benzinesek már közvetlen befecskendezéssel bírnak, szóval több a hibalehetőség mint az E46-nál, ráadásul a lánc is vékonyabb, a blokk pedig már nem öntött vas hanem aluminium. Dízelből az N-es motorkódúakat kerüld (láncproblémásak, elkopik a láncvezető, megnyúlik és átugrik a lánc). Ha mindeképp E90-et szeretnél akkor 320d-ből az M47D20 vagy 325d-ből az M57D30 szerintem jobb választás, a 318d ezzel a súllyal szerintem lomha. Négykerék meghajtást én csak akkor javaslom, ha muszáj mert bár télen valóban előnyös de ott még több a hibalehetőség és magasabb a fogyasztás is.
-
-
dobi
aktív tag
Egy faceliftes E46 325i full extrásan (xenonnal, bőrrel, napfénytetővel, navival) nem kelt prémium hatást egy hasonló korabeli Lacetti-hez vagy Focus-hoz képest? Dehogynem. Arról nem is beszélve, hogy egy E39 525i-be vagy egy facelift előtti E60 525i-be pont ugyanez az M54-es motor van és az mondjuk fapados létére (szövet belsővel, xenon meg napfénytető nélkül) már prémium? Hogy is van ez? A BMW nem ettől prémium!
A BMW maga egy prémium kategóriás autómárka csakúgy mint pl. az Audi vagy a Mercedes! Ez a kategórián belüli minőség mellett az újkori árukon valamint a hozzá való alkatrész árain is tükröződik.
Pl. a Toyota a Lexus márkával van jelen a prémium kategóriában, és ha megnézel az alsó középosztályban egy korabeli IS 200-at szinte az E46 japán változatát látod, és az is prémium volt!
Szerintem te az osztályra gondolsz amiből van többek között alsó, alsó közép, felső közép, és felső kategóriás!
A 7-es BMW szerintem már lassan luxus kategória, ahol a BMW amúgy a Rolls Royce is jelen van!
[ Szerkesztve ]
-
dobi
aktív tag
válasz blade01 #44808 üzenetére
Ez a BMW-nél mindig is így volt. Anno pl. az E30-ban lévő M40-es motorokkal kezdték az E36-ot de voltak azok E34-ben is! Az E36-ban lévő M52-vel szereltek E46-ost sőt konkrétan az M52B28 volt E38-ban is. És akkor ott van még az M54 ami az E46 mellett volt E39-ben és a facelift előtti E60-ban is! Szóval ez teljesen normális!
-
dobi
aktív tag
Sziasztok
Segítségeteket szeretném kérni egy olyan problémával kapcsolatban ami elég régóta szivat már. Adott egy E46 320i (M54B22) a jelenség pedig a következő: Amikor kinyomom a kuplung pedált a fordulatszám esés közben 1200-1300 körül megáll egy pillanatra, majd utána esik tovább vissza alapjáratra. Az alapjárat amúgy rendben van. Amitől érdekes a dolog az az, hogy totál véletlenszerű az egész... de sajnos már inkább többször csinálja mint nem.
Amit észrevettem, hogy hidegebb motornál illetve alacsonyabb fokozatból kinyomva a kuplungot sűrűbben produkálja (1, 2-ben szinte mindig), de pl. üzemmelegen 4-ből vagy 5-ből kinyomva csak nagyon-nagyon ritkán.
Inpa szerint hibakódmentes az autó. Amit eddig próbáltam: vákumcsövek átnézése, légszűrő, kartergázszűrő és légtömegmérő csere. CDV kiiktatása, alapjárati szabályozó tisztítása, adaptációk resetelése.
Amúgy azóta (egyéb ok miatt) volt kuplungcsere is az autón, persze ez a jelenség megmaradt.
Mi lehet a gond vagy ez mennyire normális dolog?
Köszi előre is mindenkinek!
-
dobi
aktív tag
válasz CharlieDrop #58467 üzenetére
Szia
Kiszedtem, megnéztem, szemre jónak tűnik, nem kotyog... a tömítését megmondom őszintén, nem tudom. Azt nagyon nem vizslattam. Az csinálhat ilyet?
-
dobi
aktív tag
Sziasztok
E46 320i (M54B22)-vel van olyan gondom, hogy kuplung kinyomásakor érezhetően lassabban kezd esni a fordulat és olyan 1200 körül még meg is torpan egy pillanatra, azután áll be sz alapjárat.
Hidegtől, melegtől függetlenül 10 esetben 8-szor érzékelhető a jelenség. Érdekesség, hogy magasabb sebességnél (4-ik ill. 5-ik sebességben) általában nem jön elő a hiba.
Találkoztatok már ilyennel?
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen