- iPhone topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Yettel topik
Hirdetés
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
weres78
senior tag
válasz
RP1980 #33961 üzenetére
Maradj a szivacsnál, és abból sem kell extrém kemény.
A különbség időben jön ki a korongok között, ami saját autó esetén nem annyira releváns. Csak a példa kedvéért ami 10 perc gyapjúval, az kb 12 mikroszálassal, 16 kemény szivaccsal, 22 normál szivaccsal... Ezek abszolút hasraütésre benyögött adatok, hiszen sok féle gyapjú / mikroszálas / szivacs van, de valami ilyesmi. A lényeg, hogy elérhető ugyanaz az eredmény, csak több idő és paszta kell, de nagyban csökken az esetleges túlkoptatás esélye is. -
weres78
senior tag
válasz
RP1980 #33977 üzenetére
Akkor gondolom keményebb a Sonax, ezért amikor nem tartod jól a gépet (csak rezeg, nem forog-látszólag- a pad) hamarabb "büntet". Puhább / vastagabb paddal ez a jelenség később jelentkezik. Ez inkább tapasztalattal javul majd, nem tűnik a pad hibájának. Bár azt a gépet egyáltalán nem ismerem...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Ezen a linken található termékek elérhetőek a polirtech.hu -n keresztül is (nyilván üzenetben kérhetitek a termékeket, amik a magyar sohopban nincsenek bent).
Külön jó hír, hogy már készül a linkelt oldal magyar változata, elvileg rövidesen elérhető lesz...[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz
KisBundi #34156 üzenetére
Nekem Alta Foam van, polirtechnél ajánlották, teljesen meg vagyok vele elégedve...
von toth
Sok fehér zsír van, van ami kiemelkedően jó, pl würth ha jól emlékszem.
Üregvédelem maradjon szakira, nem egyszerű feladat, de itt a mi környékünkön szakembert találni rá (megbízhatót) még nehezebb....[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz
ReFleXx #34145 üzenetére
Nem ismerem konkrétan a terméket, de a fényező sampon általában hagy maga után valami "bevonatot" ami némileg talán hidrofób, fényes stb. Ezt akkor lehet értelme használni, ha semmiféle bevonat nincs az autón.
A "sima" sampon általában azt teszi ami a dolga, tisztít, oldja a szennyeződést, nedvesen tart, és nem hagy maga után semmit. Főleg bevonatra jó, ahonnan könnyen lekap mindent, de a bevonatot nem bántja.Szerintem ez a Sonax esetén is így van valahogy. Ha nem majd kijavít aki használja...
-
weres78
senior tag
Ha kicsit is komolyan gondolod, akkor a mosogatószerrel mosogasson aki akar edényt. Autó mosásra előmosót és sampont érdemes használni, abból pedig annak alapján megválasztani a megfelelőt, hogy mi a cél és mi a keret.
Habosítóban felhabzik minden ami habzik, csak a megfelelő koncentrációt kell eltalálni. Más lapra tartozik, de tapasztalatom alapján van amit érdemes habosítani és van ami sokkal gyengébb lesz úgy. -
weres78
senior tag
Eleinte jó, de amim volt hamar elkoszolódott (hiába tisztítottam) és utána karcolt. Olyan lakkon lehet még használni, ami atom karcos és telibe kell tolni durva polírral is.
Lehet vannak jobb cuccok is.RBJ
Komolyan írtam amit írtam. Te írtad, hogy kezded komolyan gondolni az autóápolást, legalábbis nekem ez jött le. Értelmezd amit írtam úgy, hogy jó tanácsot adtam, nem kioktattalak.
A jar mosogatószer, nem elsősorban wax eltávolításra való, de ha nincs jobb, megteszi. Mint ahogy az újságpapír sem seggtörlésre való, de ha összefosod magad a mezőn jó az is...[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Egy normális apc megfelelően hígítva, esetleg némi áztatás után leszedi róla a koszt.
Ápolás anyagától, állapotától függ. (APC töménysége is)jozsi252
Simán lehet. Elég szívós a fusso.
Szerintem az ipa sem tuti. Ha bekötött a fusso ezek az alkoholos dolgok nem nagyon bántják.
Inkább talán erősebben lúgos előmosót használnék. Vagy még párszor jar, ha ez nem lehetséges... -
weres78
senior tag
válasz
athomi #34227 üzenetére
Tudom miről beszélsz, de ez inkább érzéki csalódás. Próbáld ki, hogy leszeded a fussot mondjuk a motorháztető feléről (például polírral), és nem teszel rá semmit. Akkor lesz viszonyítási alap...
Ez a sárga virágpor ami most pár napja tombol errefelé (Magyarország nagy részén) egyébként jól meg tud ülni a fussozott felületen is! Szóval akár emiatt is lehet, hogy koszosabb az autód...jozsi252
Ha fusso maradványait átkeni fussoval elméletileg semmi problémát nem okozhat. Bár nem tudom ilyenkor mi történik, volt már, hogy frissítettem így a bevonaton, és akkor jónak tűnik. Sajnos azt a munkát nem láttam pár hónappal később, hogy mennyire tartós az eredmény...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Ha sűrűn mosod az autót, akkor jó cucc. Szép fényt ad, hidrofobitása is van. Nem túl tartós, de ár - érték arányban teljesen jó. Ráadásul üvegen, műanyagon is jó...
Van jobb, tartósabb cucc, de sokkal drágábban. Ha mosod az autót amikor koszos lesz, és minden mosás után feldobod ezt, nem nagyon kell jobb.
550-650 gsm kendőkkel szeretem törölni az összes waxot, teflont, minden ilyesmit. -
weres78
senior tag
Attól függ mennyiért illetve mire szeretnéd használni. Jó cucc, de listaáron szerintem drága, helyesebben van jobb ár-érték arányú. Mondom ezt úgy, hogy lehet nincs igazam, mert az enyémet még nem használtam el, és ha kibír még kb 150 mosást, akkor teljesen jó. De ezt azért erősen kétlem...
-
weres78
senior tag
Szárazolni (mosás után) én nem ilyen magas gsm számú mikroszálast használok. Ezeket wax, teflon, polír stb visszatörlésre szeretem.
Szárazolni nagyon szeretem a Mobelix saját márkás mikroszálasát.
Hosszú szálasból pedig ez a kedvencem.Üvegre jó amit linkeltél, de sok más is van ami jó. Ezzel pucolsz, és pl egy olyan Mobelixes cuccal amit linkeltem szárazra/tisztára törlöd...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz
bulikavagyok #34283 üzenetére
Igazából a nagynyomású tisztítóhatása nagyban függ a víz mennyiségétől is. A 130-150 bar nyomás 200-300l/h vízmennyiségnél elég kevés. Az iparibb gépek sem mennek feltétlenül nagyon magasra a nyomást illetően, sőt a nagyon komoly cuccokat is megfogja sokszor a 160-190 bar, csak mellé tudnak 900-1500l/h teljesítményt... De még ezek a gépek sem tudnak 100%os eredményt, legfeljebb ha maximálisan kedvező a bolygók állása (bevonat, előmosó, előzőleg feláztatott vagy felázott nem ráégett szennyeződés, stb).
Jó az a magasnyomású öblítésre, durva dzsuvát lecsapatni, felbit, kerékjáratot, motorteret mosni, stb, de ha 100% kell, akkor be kell iktatni a megfelelő helyre a kétvödrös mosást! -
weres78
senior tag
válasz
jozsi252 #34291 üzenetére
Ilyesmit gondoltál? Ezt használom hébe-hóba, nem rossz vele dolgozni. Tartósságot nem tudom, mert egyszer használom és kuka.
Ezekre a feladatokra vettem nem túl drága, de viszonylag jó mikroszálas kendőket, és abból a már megviselt darabok mennek applikátornak.F@sza, mire telefonon bepötyögöm...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Vannak kimondottan fényszóróra való bevonatok. Ezeket nem feltétlen éri meg megvenni magadnak, hacsak nincs sok autó a családban amit le szeretnél kezelni, mert úgy viszonylag drágák, de nagyon tartósak és jók, illetve kevesebbe kerülnek mint lakkoztatni vagy fóliáztatni.
Néhány alternatíva. Itt az a sonax spray elég jó. Ez pedig a felsőbb kategória.von toth
1. WD40ről ugyanazt gondolom amit Te. Átmenetileg jó lehet zsanérra, mert kiszedi a koszt és némi kenést ad, aztán pár nap után mehet bele egy normális zsír. Jó lehet zárba, mert kiszorítja a vizet így télen nem fagy be, illetve szintén ad némi kenést.
2. Máshová szerintem túl kemény, de oda ahová írod tökéletes. Mondjuk esztétikailag nem a legjobb egy sötét autón amikor az ajtózsanér fehér zsíros.
3. Azért erőltetik, mert viszonylag olcsó és csillog tehát jó. Igazából a legtöbb műanyagápolóban van szerintem valamilyen szilikonszármazék, az arány nem mindegy, illetve hogy milyen is az az adott szilikon. Itt általában a tömény szilikon az amitől óvva intünk mindenkit.
4. Ha nem 50-nel közlekedsz, akkor csak emiatt felesleges. Ha gyorsan mész akkor érdemes lehet a kőfelverődésgátló az aljára, a küszöbökre, kerékjáratokra, stb. Érdemesebb lassítani.
5. Ha van rajta normális alvázvédelem akkor bőven elég, még két hetente is túlzásnak tartom.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz
von toth #34300 üzenetére
Van rá speciális anyag (én nem használom).
Eredmény és mentalitás függő, hogy kell e mester. Ha csak jobb legyen mint amilyen akkor nézz meg pár videót és próbáld reprodukálni amit láttál, amennyiben érzed magadban az erőt hozzá. Hozzáteszem ha mindent meg kell venned ami kell hozzá (nem fogkrém típusú polírra gondolok), akkor majdnem el is viheted szakihoz.
Ha maximálisan jó eredményt szeretnél, akkor egyértelműen normális mester. Lehet elérni szép eredményt otthon, de azt amit egy profi csinál frofesszionális anyagokkal azt nem. -
weres78
senior tag
válasz
RP1980 #34303 üzenetére
Amiket fent linkeltem (34297) azok erre való szerek kimondottan (sonax, gyon). Ha nem akarsz/tudsz erre költeni jó alternatíva lehet a wax is, akár a fusso, de folyamatosan legyen rajta. Arra külön figyelni kell, hogy ha a lámpáról teljesen le van kopva/csiszolva a "lakk" (gyári bevonat), akkor mindenképpen legyen rajta valami, illetve ha ilyen lámpát waxolsz akkor a wax tartóssága nagyon nagyban csökken, hiszen gyakorlatilag nyers műanyagra kented.
[ Szerkesztve ]
-
-
weres78
senior tag
válasz
TayRol #34309 üzenetére
Most van kicsit több időm írni.
Ha ennyire zavarnak a bogarak, akkor mindenképpen javasolnék egy bevonatot az autóra, amiről egy jobb előmosó esetleg bogároldó könnyen leszedi a dögöket, főleg frissen...
Ez a bevonat lehet egy jobb wax, teflon, esetleg kerámia, fólia, ilyesmik. -
weres78
senior tag
válasz
TayRol #34312 üzenetére
Azzal nagy kárt nem okozhatsz elvileg, de próbáld ki amit fentebb írtam.
Feldobsz egy jó de könnyen felvihető waxot, pl collinite, soft99, stb (ha kell konkrét típus tudunk ajánlani), és onnantól, főleg ha frissen pucolod, nagyon könnyű dolgod lesz. És ami még nagyon fontos onnantól a waxot simogatod, nem a lakkot... -
weres78
senior tag
válasz
TayRol #34314 üzenetére
Lehet, de nem érdemes. Ha tiszta az autó akkor feldobni egy waxot nem sok idő, és nagyon megéri.
A nagyon érzékeny részeket pedig időnként ujrakened (pl motorháztető, első lökös, visszapillantók).
Itt lehet nézelődni például. Ez szerintem jó kezdetnek... Jó időre el leszel látva anyaggal, ez kb 10 évre elég lesz egy autóra normális használat mellett... -
weres78
senior tag
válasz
Scorcher #34328 üzenetére
Kicsit konkrétabban mit szeretnél? Illetve van valamid már (magasnyomású mosó, vagy valamilyen szer, vödöt, szivacs, mikroszálas)? Teljesen az alapoktól indulsz, vagy tudod hogyan lehet karcmentesen mosni? Esetleg van tapasztalatod takarításban is, csak szeretnéd profibban csinálni? Mivel dolgoztál eddig?
Én nagyon szívesen segítek Neked, de ahhoz hogy ajánlani tudjak valamit, pontosítani kellene mi az igény, az elvárás, és mennyi a keret. Milyen állapotú az autó... -
-
weres78
senior tag
Használok.
Kevesebb tisztítószert igényel a kézi valamennyivel, de több időt. Mondjuk a habosító tartályom magasnyomásúra sem a kínai, valamilyen német cucc. Nem tudom a MJJC milyen, hogy kever, mennyi szert használ.
Saját autó miatt biztosan nem vennék csak egy normális kézi pumpás cuccot. Főleg ha drága samponhoz/előmosóhoz kellene. -
weres78
senior tag
Egyébként tehetsz rá külön impregnálót is, az kicsit drágább, de tartósabb megoldás. Ezek is teljesen jó, profi szerek, de vehetsz impregnálót decathlonban vagy máshol is. A lényeg, hogy ezeket csak olyan felületre tedd fel, amit tartósan szeretnél látni...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Ha konzerválsz vele egy nem teljesen tiszta, foltmentes felületet, akkor az olyan is marad hosszú ideig, hiszen a szövetet kosszal együtt zárod le. Vagyis a foltot is véded az impregnáló szerrel.
Szerintem az a legegyszerűbb megoldás, ha a Koch terméket használod, amit fent linkeltem. Az egyben tisztít és konzervál, egyszerűen használható, nagyon hatékony. 1l-ből kb 15-20l tisztító szer jön ki, ez Neked arra az egy autóra kb. 6 évig elég.
-
weres78
senior tag
Én mások autóját takarítom vele, így csak következtetni tudok, illetve az ügyfelek elmondására támaszkodni. Ezek alapján is egyértelműen kevésbé tud megtapadni a szennyeződés. Ez akkor is látszik amikor használod az autót, és akkor is drámai a különbség amikor elkoszolódott és újra kell takarítani. Újra takarítani gyakorlatilag egy lépésben lehet, pár perc alatt.
Ha olyan cuccot keresel, ami egyértelműen távol tart minden szennyeződést, akkor külön tisztító és impregnáló szert használj.
Bár véleményem szerint saját autónál ahol tudsz rá vigyázni elég a 2:1ben Koch. Viszont ha külön veszel szert, akkor nem jó a Koch PO, mert azon kevésbé tud megtapadni az impregnáló szer is.Az az egyik legjobb termék a piacon amit linkeltél, meg is kérik az árát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...