Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Egyre izgalmasabb a CMF Phone hátlapja
ma Az új előzetes cserélhető hátlapot sejtet, de valószínűleg csak a dizájnon módosíthatunk, az akkumulátorhoz nem valószínű, hogy hozzáférünk.
-
Stellar Blade - Túl az 1 millión
gp Külön érdekesség, hogy a Metacritic oldalán a felhasználók ennek a PS5-ös játéknak adták a legjobb pontokat.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
fericske
addikt
válasz
bkercso #8259 üzenetére
Szeretek olvasni a témában, mert érdekel.
Nálam úgy indult ez a dolog, hogy egyszer az Audiotóriumban leültem egy szett elé.
Akkoriban én Dr Alban-on nevelkedett ifjúság voltam, egy megberhelt olcsó piacos kétkazettás magnóval meg kukázott Unitra erősítővel, Videoton hangfalakkal.
Az előbb említett szetten (csak a Rotel névre emlékszem) valami jazz szólt, ami totál idegen volt tőlem ízlésre.
Csak hallgattam és meg voltam lepődve, hogy tetszik, élvezem amit szólt az a cucc.
Na gondoltam, nekem egy ilyen kell (majd egyszer), amin az a zene is tetszik ami nem is tetszik.
Én azóta is a gyakorlati tapasztalatra hagyatkozok, ha meg lehet magyarázni a jelenséget, ha nem.
S magamból kiindulva adok más gyakorlati tapasztalatára, még ha az nem elfogadható minden témában jártas számára is.
Az egyik, talán legfontosabb tapasztalat számomra, az ismétlése meghallgatásoknak, mert úgy vettem észre, hogy a "pillanatnyi" érzelmi állapot drasztikus különbségeket tud mutatni ugyanattól a rendszertől származó benyomásokkal, észlelésekkel, tetszéssel kapcsolatban.
Minden más ehhez képest másodrangú.
Kutatása annak, mondjuk annak a mérnöki munkának, ami lehetővé teszi a zenehallgatás élvezetét az érzelmi állapotok eltérésekor is. -
AMDFan
addikt
válasz
bkercso #8269 üzenetére
"Gyakorlatban meg nem pattog, ahogy írtam is, hogy már rég bitperfekt minden audio cucc."
Ha bithiba van, akkor a gyakorlatban is pattog. Tegyél az USB DAC-od elé egy 3 vagy 5 méteres USB hosszabbítót. Van rá esély, hogy bithibás átvitelt produkálj (pattogni fog).De te érted az elektronikai részét, ha megbontanád az USB szigetelését akkor nem lehetne valamivel megfelelően nagy elektroszmogot generálni neki? Akkor is biztosan jönnének a hibák.
-
AMDFan
addikt
válasz
bkercso #8274 üzenetére
Szerintem ez ilyen formában nem teljesen igaz.
Az USB aszinkron átvitelt úgy tudom általában adatátvitelnél használják, amikor valamilyen storageről másolsz, le fel. Itt biztosítani kell az adatintegritást.
Az audio alkalmazásoknál az "Isochronous Transfer"-t szokták implementálni, ami az USB szabány szerint nem biztosít adatintegritást pont a kvázi "realtime" felhasználás érdekében. Tehát a latency miatt beáldozzák a minőséget, elméletben. De az USB szabványból idézve:"The timely delivery of isochronous data is ensured at the expense of potential transient losses in the data stream. In other words, any error in electrical transmission is not corrected by hardware mechanisms such as retries. In practice, the core bit error rate of the USB is expected to be small enough not to be an issue. "
Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy létezik olyan DAC amiben aszinkron módon implementálták az audio átvitelt is. Ez akkor elméletben és gyakorlatban is bitperfect lesz. Az én korábbi DAC-om biztosan nem ilyen volt, mert USB hosszabbítóval pattogott.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #8295 üzenetére
Sony Philips Digital InterFace.
(Kulcs: interfész).Az SPDIF egy digitális audio interkonnekt, mely legalsóbb rétegeiben ugyanúgy analóg jelek vannak hordozóként, mint a műholdaknál, rádiónál, bárminél.
Analóg nélkül nem tudunk digitális adatot átvinni egy pontból a másikba. Valaminek kell "rezegnie" valamilyen ütemben és frekvenciával, amit értelmezünk egy eszközzel "digivé". Az egész világunk analóg. (Azaz van, akik szerint Mátrix, az más)
Kézzelfogható. A digi absztrakt.
SPDIF esetén az analóg jelet vivő közeg RCA-nál a réz kábel, elektromos áram, TOSLINK-nál pedig a fény (is, mert ő is lényegében árammá alakul). Digitális kábelnek hívják, vagy digitális átvitelnek, mint ahogy az Audit sem négykerekűnek, hanem Audinak, de attól még a négy kerekétől gurul. És ha jön a kátyú, nem mindegy, hogy ugyanazon négykerekű Audi vagy Hummer.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
AMDFan
addikt
válasz
bkercso #8328 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy ha a folyamatosan interpoláló hibajavítás "tartaná életben" a Tidal streamet, mire elér az amcsi szerverükről körülbelül 10 core routeren és 40 egyéb eszközön keresztül, akkor kb egy saláta lenne mire megérkezik hozzánk. De ez nem így van, hiszen a CRC checkek megbízhatóan teszik a dolgukat, és az interpolálás helyetti újraküldés is igen igen megbízható, "szerencsére" (valójában tök tudatosan) nem úgy működik ahogy kammerer leírja.
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #8328 üzenetére
Nem pontosan, de mi van, ha USB DAC-ra streamelek ? (Mindkettő érvényes).
Értelek amúgyés az USB Audio lesz a szűk keresztmetszet, nem storage class van ilyenkor, ami ellenőrzött átvitel lenne. Viszont AMDFan talán 2x is idézte az USB Audio szabvány megalkotóinak megállapításait, miszerint totál elhanyagolható a hibák száma ellenőrizetlen átvitel esetén is.
Ethernet-et szóba hoztad: sok réteg van, pláne ha még egymásba is ágyazzuk őket, meg mindenféle trükkök, ráadásul ellenőrzött átvitel.
Egy egyszerű modell a klasszik OSI, Ethernetre.
@mindenki, akit még mindig érdekel.
Az ellenőrzött adatátvitel során gondoljon mindenki arra, mennyire zseniálisan jól működik ez a digitális világ, hogy megtehetjük, hogy matekkal korrigálunk, ellenőrzünk, infónk van az átvitel kicsi és nagy szakaszainak minőségéről és arra reagálhatunk, újraküldhetünk, pótolhatunk, stb.A Tidal csúcs zenéjét reprezentáló adat egészen a hálózati kártyánkig abszolút hiba- és sallangmentesen érkezik, bitperfect módon innen:
Nem tennék be ide semmilyen mérőeszközt azt nézni, hogy milyen interferencia hogy merre mit torzít és satöbbi. Borzasztó jelalakok lehetnek itt egy audiofüli számára, de hát ez analóg dimenzióban tett megállapítás. Viszont a korrekciókkal többszörösen ellátott digitális dimenzió tud immunis lenni az analóg világ zajaira. Olykor meglepően brutális mértékben. Minden csak implementáció függő.
Az adat integritása nem sérül a mobilunkig, házunkig, satöbbi, pedig az óceán fenekét is megjárja, meg megannyi csúcs vagy éppen hiperdzsunka köztes állomást, ahol a jel (azaz többszáz kábel = többszáz analóg jel) integritása gyakran sérül. Csak digiben nem ezeket értelmezzük. Csak bután átalakítjuk, hibástul mindenestül 0-ákká és 1-ekké, majd ezeken hajtunk végre immár ellenőrzést, korrekciót, matekkal, és ezt adogatják processzorok és célhardverek százai egymásnak, kézről kézre, pici darabkákban, másodpercenként rengetegszer, így érkeztetve meg hozzánk a kis csomagokat.
Ilyen egyszerű
Adat. Nem jel. Ha épen átjön és a hibadetektálás nem jelez korrigálhatatlan hibát, az biza jó. Nem 99%-ban, hanem csutkatotál 100%-ban. És lehet, hogy az átvitel egyes pontjain voltak hibák és megismételték azon kicsi szakasz felei az adatküldést, ami másodjára vagy x-edjére összejött - erről mi mit sem tudunk. Vagy korrigálták matekkal. Konzisztensen, integritásukat megőrizve érkeznek az adatok otthonunkba a világ minden tájáról, analóg szinten mérve ijesztően siralmasan szar körülmények között, de ismételjük meg a mai mantránkat: a DAC-unk nullát és egyest fogyaszt, nem analóg jelet.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
AMDFan
addikt
-
bta1
őstag
válasz
bkercso #8372 üzenetére
Számoljunk. Legyen a 0dB-re vonatkoztatott hangnyomás 100dB SPL, hiszen olyan torzításról beszélünk, amelynek kihallásához nem kell extra hangerő. -50dB jelszinten 1% THD annyit tesz, hogy a torzításkomponensek összesített hangnyomása 100-50-40= 10dB SPL. Ebből a legerősebb komponens sacc/kb. 8(!!)dB SPL, melyet alighanem a világ legcsendesebb szobának zajszintje is elfedne; a dinamikaszűkítés elengedhetetlensége melletti érvként nemrég előadott 40-45dB átlagzajszintről itt inkább ne is beszéljünk, mert kacarásznom kell, és nem jókedvemben...
Jó kérdés, hogy akkor miképpen válik kihallható auditív problémává a nullátmeneti torzítás? Mérget vennél rá, hogy ez nem valami "placebó"?
Gonosz vagyok, tudom...
[ Szerkesztve ]
-
bta1
őstag
válasz
bkercso #8383 üzenetére
"nem mondasz semmit"
Ja, hogy a számok, tények neked nem mondanak semmit? Érdekes.
Tapaizotól megkérdezted, hogy mi a baj az iróniával, 3 hozzászólással később pedig már úgy teszel, mintha nem ismernéd fel a számokból logikusan adódó (valóban kényelmetlen!) kérdés + vicces önkomment nyilvánvaló iróniját, "mindenki felett álló hangnemről" hadoválsz, jelentsen az bármit is? Közben foghegyről odavetsz egy tényleg semmitmondó, következtest, érvelést nyomokban sem tartalmazó feltételezést az aperiodikus jelekkel operáló mérések eredményét illetően? Ez neked fórumozás?!Miután az aperiodikus erősítővizsgálatok értelmét (finoman szólva) problémás dolog lenne tényekkel alátámasztani, feltehetően impulzustorzításra gondoltál, de azok csak dinamikus torzításmechanizmus (pl. visszacsatolás által felturbózott hőtorzítás, TIM) esetén haladhatják meg nagyságrendekkel az állandó jelszinten kimutathatót. (Egy nagyságrendet emelve még mindig a nevetségesen alacsony 28dB SPL-nél járnánk a 8 helyett...)
Miért olyan nehéz beismerni, hogy még ilyen (felületesen nézve) egzaktnak tűnő témában is majdhogynem sötétben tapogatózik a szakma, következésképpen mi is? (Költői kérdés.)
-
bkercso
nagyúr
válasz
bkercso #8392 üzenetére
Egyébként az akusztikus szakemberek és a "csupán" villamosmérnökök másként gondolkodnak, azt figyeltem meg. Akiknek terveztem, osztrák PA cég rózsazajjal meg formált dirak-deltákkal zizzentve mért hagsugárzót és termet is, és nem gondolta, hogy az erősítőkön végzett ellenőrző torzításmérések alkalmasak lennének a hangminőség megítélésére.
[ Szerkesztve ]
Oh yeah!
-
#01758976
törölt tag
válasz
bkercso #8393 üzenetére
Nem mondhatnám én sem, hogy rajtatartom az ujjam a high-end ütőerén, sőt, tegnap volt az első huzamosabb pár óra érdeklődés. És le is akadtam a fentebbinél, mivel egyik cikkben München 18 vagy 19 legjobb hangjának mondták. Aztán meg a mélyreható döbbenet.
Mikor először hallottam az Enigmát, azonnal, de tényleg az első pillanatban tudtam, hogy innentől nekem egyenes sugárzó nem kell.( Bocs, Zu, a kivétel ) Engem lenyűgöz a gömb és társai megszólalása. Még akkor is, ha engedni kell a minőségből. Bugis, életteli hangjukkal, mindig megfognak, belecibálnak a zenébe, de nem ámulok velük, legalább is nem úgy, ahogy a Zu engedi, igaz csak egy szűk sávban. Most pont egyenes van, de ezért a Counterpointért odaadom a két Zu-t. Lehet egyért is.
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #8397 üzenetére
Vagy inkább egy lapított ufo-hoz hasonló oválkatyvasz, mindenféle púpokkal és gödrökkel
Free air-ben a talaj felett 10 méterrel lebegve talán igaz lenne a gömb, kör alakú valami..
Szóval ennek is befigyelhet alulra a miniDSP, ha úgy alakul, hogy beszerzel egy párat.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
#92251648
törölt tag
válasz
bkercso #8475 üzenetére
"Pedig pont a pro audiósok terelhetnék értelmes irányba a kezdő hifistát..."
Ne kísértsd a sátánt!
Ez a HiFi üzletág összeomlásával járna.
Ugyanakkor senki nem tudhatja, mi az értelmes irány. Maximum saját magunkra érvényes és számunkra élvezetes utat tudunk kijelölni, a többiekén meg csodálkozunk, botránkozunk, kuncogunk.
[ Szerkesztve ]
-
bta1
őstag
válasz
bkercso #8392 üzenetére
"Ezt nem látod a mérésekből"
Látnám én, ha megfelelő összetételű jellel mérnék
Dehát sokkal egyszerűbb a táp impulzusterhelés-válaszát vizsgálni, elfogadható szint felett pedig meghallgatni a komplett erősítőt, merthát akadnak olyan (hangzást alapjaiban befolyásoló) tényezők is, amire nem tudnék mérést kitalálni. (Mások sem tudtak.) Mindezt csöves fronton mondom érvényesnek, bár egyesek szerint a félvezetőkkel sem jobb a helyzet, illetve annyival rosszabb, hogy az összetettebb felépítés miatt esélytelen a véletlen szinergia.
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #8832 üzenetére
Fogalmam sincs, SPMS nem a területem, csak ismerkedek velük. A régiek - állítólag - úgy szarok audio-ra, mint kezdetekben a D osztályú végfokok hifi színvonalú magassugárzókhoz.
Mára már mindkettőben óriási előrelépés történt.
Szóval bár a tiszta szinuszosat kérdeztem, inkább arra utaltam, hogy a szinusz mellett milyen kívánt vagy nemkívánt "extrát" kapok vagy nemkapok még plusszba vajon.
Zaj, egyéb, passz..
Van ezekből vajon alacsony zajú, audio-ra alkalmas, nagyobb feszre is ? (280V?)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
bta1
őstag
válasz
bkercso #8832 üzenetére
"Meg néha van az úgy, hogy jön az asszony és bemondja a gyatyalohasztót: "ide több ilyen doboz meg kábel nem jön"
Alapszabály, hogy általában az asszony a jobb hifista
És lám, most is igaza van: minek felesleges, rossz esetben zavarforrásként funkcionáló elektronikákkal (UPS és egyebek) telerakni a szobát?
[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #9104 üzenetére
Ôk is valami 3+3 mentén jöttek ki erre, ennyi maradt meg. Többoldalas vita volt. Ne nyissátok ki bta-val.
Egy TPA-nál nem lenne gond, hogy kettôt használva 4- Ohm körülre kerül az alja. Na bumm.
Csövinél (ami 8-ra van kimenôzve) igen. (Eleinte ott sem, csak hajtva jobban).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bkercso #9113 üzenetére
Úgy csinálnám, hogy ránézek az impedanciamenetre és annak minimuma alapján. Persze nem csak 1 hangszórófajtára épít az ember, de ha pont egy erôsebben beesô impedanciásat fog ki (ami gyártó szerint 8 Ohm, de nem teljesíti az IEC ajánlást maradéktalanul, tehát van olyan pontja, ahol 80% alá megy - esetünkben 6.4 Ohm), az jó alap, hogy arra méretezzen, tehát ismétcsak esetünkben 6-ra. De akár 7-re is, na bumm.
Egy általam kinézett nagy 21" 8 Ohm-osnak van olyan pontja, ami egészen 5.7-re beesik, de 8 Ohm-os terminológiában ugye jobban néz ki a 96dB átlag sensitivity adat, mintha 6-osnak mondva a hangszórót, azon értelmezné ezt, amihez inkább közel áll talán. Kis kozmetikai apróság. Ezért is érdemes nézni az imp. menetet, lehetôség szerint meg rá is mérni. Adatlap konzisztencia ugye...
Csövinél nominál 8-ashoz jó erôs bázis egy 6 ohm-os leágazás (szerintem), azért a kommersz hangfalak, ártól függetlenül, ezt hozzák többnyire (nominál 8-asként).
Egyetértek Veled, csak csövivel ritkán hajtunk nagy szörnyeket, hogy egyenesen 4-esre tervezzük direkt az ampot. Mit kezdjek egy 200W pushpull-al egy 50nm nappaliban, kilowatt kategóriás sub-hoz, és már ez is iszonyú sok csôbôl.
Marad a D osztály.
Egy modernebb D meg tesz rá, amíg van tápja. Rengetegnek 4 az alja (névlegesen), 3 körül is jók, egyesek meg 2 Ohmon is elvannak, mondjuk ezt már centizve szvsz, de ja. Kb."Átlag csöves" (a szó jó értelmében) szvsz 6/3 Ohm-os leágazásokkal kiváló az esetek 99.999%-ában, a piaci 8/4-es hangfalak hajtására. Csukott szemmel. Ami ténylegesen is 8/4-es, az sem dráma, általában nem hajtjuk ôket max kakaón. Ha így lenne, akkor kell csak körültekintôbbnek lenni, de valszeg annyit elbír a kapcsolás, még ha forróbb fejjel is kicsit. Úgysincs max kakaón szinte sosem, nem ?
(Oké, A osztály más, de ha bivaly ligában játszunk, legalább AB legyen, arra meg él).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- The Compensator 5.0 - Top-END Gaming PC
- ÁRESŐ! Dobozos új Dell Inspiron 16 7610 /11.gen i5-11400H/16GB/512SSD/RTX 3050 4GB/Gari/3k
- Macbook Pro M2 "ÚJ" 2 töltéssel 2024.10.30. Apple garancia
- Xiaomi Redmi 10 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával