- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
ph A szokatlan külsejű, kisméretű vetítő webOS okosrendszert is kapott.
-
Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
gp Az érdeklődők már május második felében belevethetik magukat a harcokba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz j.bravo #2840 üzenetére
Nem katalizator problema lesz.
Abban a 2.0-ban 5 lambdaszonda van. Ilyenkor jo Fiat/Alfa specifikus diaggal kiolvasni, mert abban pontosabban leirja a hibakodhoz tartozo plusz informaciot.
A p2254 a Bank 2 Sensor 1 lambda szonda jel hianyara/szakadasara utal. Ez a leomlo alatti egyik szonda, nagy valoszinuseg a kontakthiba a csatlakozonal. Eloszor ezt takaritanam meg.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz hobizoli #2929 üzenetére
Igen, ennyi elonye van az Examinernek. Minden tipusu ECU-t, ABS-t ismer, es azok osszes parameteret es tesztfunkciojat.
Lassan beeri a FES is, de jelenleg is foghijas sok vezerlonel ill lassan keszul. Pl. a Regi fl elotti 1.6-os Brav*/Marea (aluszivosoros) ECU-ja valamikor 1-1,5 evvel ezelott kerult bele amig a tobbi ECU meg majdnem az elejetol benne van.Azon mulik, hogy a fejleszto hogyan tud az ECU gyari protokoll doksijahoz hozzaferni. Megvenni nemhiszem, hogy megveszi, mert horrrror arban adjak es motorvezerlo tipusonkent aruljak, nem tipus csaladhoz.
Amugy az Examinert a wiTech Plus valtotta le, az tudja a Chrysler/Alfa/Fiat/Lancia vonalat.
Eleg profi, nekem tetszik [link]Alfanal illetve ujabb autoknal jonnek ki az Examiner plusz tudasai (taviranyito/riaszto programozas, uj kulcs hozzaadasa, vezerlo falsheles,stb), de egyre tobb ilyen funkciot probal a FES is belerakni, csak ido kerdese mikorra lesz teljes.
De nyilvan, itt a Fes az araval, illetve az interfesz fuggetlen mukodesevel verhetetlen.
A fentiek ugye mind csak csajat interfesszel mukodnek heroin aron, muhelyeknek eri csak meg.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz j.bravo #2932 üzenetére
Teljesen megfelel a FES + BT-s vagy USB-s ELM327 interfesz otthonra.
A FiatEcuScan(Multi Ecuscan) meg akar ingyenesen is siman hasznalhato, nem feltetlenul fontos megvenni.
Egy interfacet meg mar 3-5ezerbol meguszol.A FiatEcuScanen kivul nem ajanlanam az altalanos diag progikat(pl Torque Androidra stb) mert sok esetben hulyeseget irnak a hibakodokhoz.
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2934 üzenetére
Mindenkepp [link] ehhez hasonlot ajanlanek, aminel kiemelik hogy megy Fiat/Alfa Can-Bus rendszerrel.
Van olcsobban is ELM327, de sok esetben sajat magadnak forrasztgatni kell, hogy menjen az ujabb CAN-BUS-os protokollal. Volt nekem kb 8 ugyanolyan (klasszik kek/narancssarga) BT-s EML327, amibol 1 ment alapbol CAN-BUS-os rendszerrel.Itt legalabb megvan a penzvisszafizetesi lehetoseg, ha megse menne, de az ertekelesei alapjan nem hiszem hogy baj lenne.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz rover45 #2940 üzenetére
Altalaban adni szoktak hozza CD-t amin a driverek vannak, azokon szokott neha lenni hozza progi is, de ne foglalkozz vele.
Innen letoltod a MultiEcuScan ingyenes verziot es orulsz . Ami korlatozas van benne, boven belefer otthoni felhasznalasra (hibakod olvasas, torles)
De ha meg akarod venni, akkor se egy egetvero 50Eur-s ara van, es fullos, folyamatosan frissulo progid lesz. -
nyogo83
senior tag
Azert szamold ra arra 150k-ra a 27% afat, mert szinte nulla az eselye hogy ekkora erteknel vamolas nelkul atszalad a postan Maris kozelebb lesz a 200k-hoz, raadasul a gari azert nem art kettostomegunel.
En is nezegettem az 1.9Jtd-hez kulfoldon kettostomegut, valami 80k korul lett volna, itthon Unix/Bardi/Kovacsauto egyeb helyeket max kedvezmennyel 120k.
Egy helyet talaltam, ahol a legolcsobban van itthon, [link] 92k afaval. Ennyiert nem rizikozok kulfoldrol.
Esetleg nezz ra, nincs-e ott neked megfelelo.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ok, ott a pont
Teljesen elkerulte a figyelmem, nagyreszt EU-n kivulrol vasarolok ezert rogzult belem automatikusan ez a szamolas.Land: Nalam legolcsobb nagykeres 118k lett volna, de ha odakerul a sor akkor a linkelt helyrol megveszem szerintem 92k-ert, aztan belerakom.
Hal istennek 250k-nal jarok gyari kettostomeguvel, de meg van benne minimum egy 10k km, mert se csattogas, se nagyon drasztikus razkodas. Turbo szinten.
Igaz, ez egy sima 115 lovas Lancia Lybra, nem Alfa, de a 156 1.9JTD-vel 90%-ban megegyezik.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Mindenkepp keress egy szerelot, aki tud olajnyomast merni(meleg motornal).
Az hogy az olajnyomas visszajelzo nem eg, nem jelenti hogy megfelelo az olajnyomas. Kb 0.5bar korul kapcsol ki, de alapjaraton nem art ha 0.8-1 bar koruli olajnyomas van, emelt fordulaton pedig 3.Vagy valahol valami retek van az olaj jaratokban, vagy az olajpumpaval van gebasz.
Ha lekapjatok a kartert, akkor hozza lehet ferni az olajpumpahoz es latszik hogy esetleg nincs-e a szivokosara nagyon eltomodve.
Ha pedig mar lent van a karter, akkor leszednem a hajtokar csapagyakat megnezni milyen allapotban vannak...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz outsiders #3201 üzenetére
Sok esetben ez olyan, hogy korultekintobben kell megnezni az autot. Ha nagyjabol leszurheto, hogy tenyleg cserelve lettek es minden rendben vele, akkor csak gondos gazdara utal.
En mikor vettem az autom (Lancia, majdnem ugyanaz az 1.9-es dizel mint Alfaban), EGR szelep, kipufogo, feltengely volt cserelve eladas elott 2 honappal.
Igaz, osztrak volt.Most nalam lassan esedekes a kuplung, esetleg kettostomegu csere. Jovo ev vegen tervezem lecserelni az autot, de valoszinuleg addig ki is fogom cserelni, mert szeretem ha rendbenvan minden.
Raadasul utalok eladaskor magyarazkodni meg alkualapot teremteni azzal, hogy belekotnek az akar nyilvan leirt hibakba is. -
nyogo83
senior tag
válasz Anulu79 #3243 üzenetére
Az osszes lehetseges helyen atneznem a kabelezest kulonosen a testelesi pontoknal, az oninditotol visszafele indulva.
Ha valahol szarul erintkezik, foleg a nagy aramfelvetelu fogyaszoknal(mint pl az onindito) az oxidalodott/nem tokeletes kontakt miatt szukul a keresztmetszete a vezetonek, emiatt nem kepes akkora aramot felvenni ami a megfelelo mukodeshez szukseges.
-
nyogo83
senior tag
válasz volvoguy #3261 üzenetére
Lenyegeben "csak" a teljesitmeny ahogy rbalint88 is irta
Technikailag kulonbozo turbo van rajta, masabb a vezermutengelye, EGR mashol van elhelyezve, stb.Ha laikusabban erdekel, akkor megbizhatosag stb szempontjabol nagyjabol egyforma. A 116Le-s mar az ujabb fajta, ha lehet mindenkepp ilyet keresnek.
Lancia Lybraba is van Alfa 1.9JTD blokk, a 105 loerosbol, meg van 116 lovas ujabb JTD blokk.
Nekem az utobbi van, de ismerek eleg sok embert akinek a 105-os van. Semmi kiugro kulonbsegek nincsenek, max a teljesitmeny elteresben.Amugy ismerosi korben 1 "keveset" futott 1.9-est tudok, abban 190k km van, az enyeben ~260k, tobbiekeben 300k, 350, 400k.
Erdekes modon turbot a legkevesebbet futottban kellett felujitani(75k Ferrykerben), a tobbiben meg gyari van (valoszinu a km 90%-at rovid tavu olasz varosi hasznalatban tette meg).
Azon kivul semmi komoly problema nem volt senkinek a motorral. -
nyogo83
senior tag
Nalam is 1 alatt vannak, 260k km.
Mikor megvettem 210k km-nel, akkor az egyik volt 1,5-nel. Neha alapjaraton kicsit egyenetlenebbul jart, aki nem annyira ismeri, nem veszi eszre.
Akkor elkezdtem a szokasos adalekos "kezelest", mielott hozzanyultam volna. Az elso tanknal mar hallhatoan egyenletesebben jart a motor, 3 tanknyi utan beallt 1 ala egyforman.Nem hiszek semmilyen csoda folyadekban, de mivel nem egy dizel van(Fiat, Alfa, VW-bol egyarant) amit a sajat szememmel lattam hogy "rendbetett", diaggal merhetoen illetve autoszerelo ismerosnel is jopar porlaszo meguszta a felujitast "probaljuk ki, artani nem arthat" tesztet, igy azota hasznalom.
VIF SUPER Diesel adalek, van belole teli/nyari. -
nyogo83
senior tag
válasz alázógyík #3274 üzenetére
Itthon en is csak egy helyen talaltam, onnan rendelem olajrengeteg.hu.
Sajnos nem ocso, de egy dobozzal atlag 400liter gazoljahoz eleg. -
nyogo83
senior tag
válasz volvoguy #3282 üzenetére
Az emlitett D4D-t nem hasonlitanam a JTD-hez, az kicsi kenyesebb rendszer.
Szerintem itt is paran mar leirtak a tapasztalatukat ezzel kapcsolatban. Penzt lapatolni barmelyik hasznalt autonal megvan az eselyed. Ha dizelt nezel, foleg ilyen ujabbakat, akkor az emlitett koltsegek szinten elo fognak jonni, mert elobb utobb minden elromlik. Orokke semmi nem tart.
Leirtuk azt is hogy akar sajat, akar ismerettsegi korben mik a tapasztalatok es a varhato elettartam egy egy alkatresznel( kettostomegu, turbo, befecsik).Ha ennyire felsz ezektol a koltsegektol, akkor inkabb keress benzinest, vagy vegyel egy viszonylag ar alatt levo peldanyt es az emlitett alkatreszekre rakj felre 4-500kt amibol fullra rendberakatod.
A hasznalattal kapcsolatban pedig : viszonylag hasonlo km-t megyek egy evben mint amit emlitettel. Nem sporolni vettem dizelt, hanem mert bejon a karaktere a motornak. Az eg vilagon semmi gondom nincs vele es meg az emlitett alkatreszekkel. Az pedig hogy 260-270k km korul majd lassan ki kell cserelni a gyari kuplungot es lendkereket, szerintem nem tekintheto abnormalisnak
Ja, es azert egy szopashalomtol megkimelheted magad, ha egy hozzaertot elviszel megnezetni az autot, vagy atvizsgalasra.
-
nyogo83
senior tag
válasz volvoguy #3301 üzenetére
Nem irtal evjaratot, felszereltseget, de 650k-ert fullosan hibatlan allapotu dizel 156 SW-t nem kapsz, amire nem kell esetleg rakolteni a kovetkezo evekben 2-300k-t.
En minden gond nelkul megvennem, ha amugy rendben van es minimum 2002 utani, majd rendberaknam amit kell.A valtot meg kell nezni/nezetni, nalam is kicsit koszos de semmi baja. Ugy tunik mintha olajsar lenne, de igazabol rarakodott dzsuva.
-
nyogo83
senior tag
Szegeny GT. (Pesti also rakparton ma)
-
nyogo83
senior tag
válasz csabi94 #3318 üzenetére
Konkret Tempra motort nem ismerem, de en is a balansz tengelyre tippelnek. Kulon szijjal hajtott olajpumpat meg nem lattam(altalaban a hosszbordas hajtja a generatorral meg egyeb sallangokkal egyutt).
Raadasul ha nem ment volna az olajpumpa, amellett hogy az olajnyomas visszajelzo vilagitott volna, csattogas, kopogas, minden lett volna. Nem hogy meg azzal te jarkaljal is.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csabi94 #3320 üzenetére
Mondjuk azt azert nem hagytam volna ugy
Mindenesetre ha abszolut nem ment volna az olajpumpa, akkor kenes nelkul nemsokaig jutottal volna szerintem. Raadasul nem lett volna tul egeszseges hangja a motornak.Kerestem Data-ban a motorod szijairol infot, de csak a vezerlesrol talaltam. A segeduzemi illetve a balasztengely szijairol kepet nem, csak csere intervallumot talaltam (120k km)
-
nyogo83
senior tag
Azert en meg alaneznek mennyire sikerult jol az magasnyomasu mosas is.(Hogy ha esetleg elbaltazta, akkor meg be lehessen hajtani rajta az uj hutot)
Van aki nekiugrik kozelrol es gyakorlatilag "elborotvalja" a hutot. Nagy nyomasu moso siman laposra behajtogatja a huto lamellait, amin keresztul mar semmi levego nem fog atmenni. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3513 üzenetére
Minimalisan. Azon a kartyan van az immobilisernek a jelkodja illetve hivatalosan az alapjan tudnanak csak immos kulcsot masolni(de anelkul is tudnak).
Ha pl. immo hiba miatt, vagy mert a kulcsod rakoncatlankodik es nem ismeri fel az auto, a kodot a gazpedallal "beadva" el lehet inditani az autot.De ha gond van az immojaval, akkor megkeresel es megoldjuk. Nem az elso 1.4-es vagy 1.6-os Bravo/Brava lenne ami jart nalam, mert vagy szetcsesztek az immo antennat vagy egyszeruen megfekudt az immoja.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3515 üzenetére
Hat marmint ha meglenne a kodkartya, akkor azon pl van egy 5 szamjegyu kod.
Ezt a kodot lehet bevinni a gazpedallal, ha a kulcsot nem ismeri fel az auto, mert igy elindithato.Gyujtas raad, gazpedalt teljesen be kell nyomni. Ezutan a "check engine" lampa kigyullad 8-10 masodpercre, majd kialszik, ekkor felenegeded a gazpedalt. Ezutan ez a lampa elkezd villogni. Szamolni kell a villogas szamat, majd a megfelelonel lenyomni a gazpedalt(pl elso szamjegy 3, akkor a harmadik villanassnal), ekkor a lampa egy hosszabb (4-5 sec) vilagitassal jelzi, hogy bevitted az elso szamjegyet.
Ezt el kell jatszani mind az 5 szamjegynel, az utolsonal pedig egy 4 masodpercig tarto gyors villogassal jelzi, ha jol sikerult bevinni a kodot es indithato az auto.De mondom, ez igy nem lenyeg ha nincs meg a kartya
Amugy ez a modszer ugye max arra jo, hogy a legkozelebbi szervizig elmenj, mert minden egyes inditasnal el kell jatszani.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3517 üzenetére
Mi lenne? Csinaltatsz masikat
A kodkartya nelkul is lehet csinaltatni immos kulcsmasolos embereknel, a kartya csak arra szolgal hogy ha a Fiat-tol rendelnel uj kulcsot, az alapjan lehet.
Amugy az a ritkabbik eset, ha valakinek megvan ez a kartya egy sokadik tulajos 15-16 eves autohoz. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3526 üzenetére
A klimaval van valami gubanc. Legtobb esetben vagy a kulso visszapillantoba levo homerseklet erzekelovel van gond, vagy belul a szellozonel levo belso homerseklet erzekelo/es a vele egybe epitett pici ventillatorral.
Probald meg kiiratni vele a hibakodot, abbol meg lehet tudni, mi faj neki.
Vedd le a gyujtast.
Allitsd a homersekletet a maxra(HI), a levego elosztot a Max Def allasba, a ventillatort pedig a 0-ra.
Ezutan add ra a gyujtast, majd azonnal tekerd a ventillator kapcsolojat Auto-0-Auto-0 allasba.
Tehat ketszer kell vegallasba majd vissza tekerni egymas utan gyorsan.Ezutan a muszerfalon az Error alatt egy ketszamjegyu hibakod fog megjelenni a Cli-felirat helyen.
Na azt jol ird ide be
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3528 üzenetére
Bocs rosszul emlekeztem, hogy az auto vegallasban van.
Igen, nem vegallasba kell, hanem 0-auto-0-auto-0. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3531 üzenetére
Az azt jelzi, hogy nincs semmilyen hiba Gondolom most gyujtas raadasakor nem irta ki hogy hiba van, nem?
Valami idoszakos hiba lehet, vagy kontakt hiba. Probald meg akkor megcsinalni ezt a tesztet, amikor a gyujtas raadasakor kiirja hogy Error Cli, mert akkor tuti talalnia kell valamit.
A ventillator kapcsolo alatt van egy kis levego rostely(a ket gomb kozott). Amogott van egy pici ventillator meg egy hoszenzor. Nekem egyszer azert jelzett hibat(viszont kiiratva szinten 00- nem talalt hibat), hogy a rengeteg szosz osszegyult a ventillator lapat es a szellozo kozott, es nem tudott forogni.
Miutan megtakaritottam, tobbet nem jott elo a hiba. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3535 üzenetére
Igen, a belsolevego kerintgetes gombja es a masik kozott van.
A hibakod kiolvasashoz kelleni fog a normal OBD2-es/K-Line kabel melle egy 3-pines atalakito is, mert csak azzal lehet rakotni a diagot, szoval nem biztos hogy mindenhol tudjak olvasni.
A klimavezerloben nem vagyok biztos, hogy ra lehet csatlakozni. A motorvezerlo diagcsatija a motorterben a jobb toronynal van.Egy jotanacs: regisztralj a fiatbravo.hu-ra. Rengeteg hasznos leiras van, illetve segitokesz tagok. Tovabba ha ott beirsz a problemaval, akkor lehet hogy ha szepen megkered, lesz aki pesten kiolvassa neked a hibakodot (Zolee nevu srac), valamint kedvezo aron alkatreszeket is tud neked majd szerezni.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3541 üzenetére
Ha jol emlekszem en eloszor 2 vajazo konyhakessel vettem ki, kb 1 perc alatt
Csak kb addig kell ket oldalra egy vekony lapos lemezt beszurni, hogy a kis kitamaszto fulek kipattanjanak a melyedesbol, utana mar kicsuszik.
De nem lep meg a dolog -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3545 üzenetére
Valoszinuleg igen, hamarbb kezd el torzitani az erosito amit a hangszoro elbir. Bar a gyari hangszorok se valami izmosak
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3586 üzenetére
Jo otlet volt a pucolas.Egyebkent 1.2-esnel surun elofordulo problema ennyi idosen az alapjarati motor hibaja.
Sajnos normalisan nem fogod tudni megcsinalni diag nelkul, mivel takaritas utan ujra kell tanitani az alapjarati motort.
Addig nem lesz tokeletes. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3589 üzenetére
Az okes, de ha szetszedted, akkor kell az ujratanitas.
Szerk: most latom, hogy meg csak tervezed, hogy szetszeded. Amugy eleg eselyes, hogy az alapjarati motoroddal lesz gubanc.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3591 üzenetére
Diagot ra kell kotni es Multi EcuScan-ben van ilyen funkcio. Egy kattintas kb.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3593 üzenetére
Mennie kell, van hogy en is azt hasznalok.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3595 üzenetére
Jaaa, androidrol biztos nem. Laptop, aztan leszeded a MES-t innen [link].
Most hirtelen nem vagyok benne biztos, hogy az ingyenes verzioban is engedelyezett-e az alapjarati motor ujratanitas, de valamiert ugy remlik, hogy igen. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3598 üzenetére
Megy azzal is. Kicsit macerasabb eloszor osszeloni az Elm-et az adapterrel(van hogy a MES nem talalja meg automatikusan) de mukodik vele.
Kommy: Mi a pontos hibakod? (P0130?) Probald meg eloszor torolni a hibakodot es nezd meg visszajon-e.
Tul altalanos ez a leiras, ez alapjan akar doglott szonda is lehet(szakadt) vagy egyszeruen a kabel a szondaig szakadt.
Ha ez a helyzet, akkor azert nem veszel eszre valtozast lehuzott szondaval, mert eleve az ECU a hianyzo szonda jel miatt egy kozepertekkel szamolva mukodik. -
nyogo83
senior tag
OBD hibakodot altalaban mindegyik kitud jelezni. Jelen esetben P01XX valami lehet a hibakod.
Azert kerdezem, mert igaz hogy szabvany hibakodok, de sokszor a gyartospecifikus leiras kozelebb visz a megoldashoz.Egyebkent benne van a pakliban, hogy csak siman elfaradt a szonda ("belassult") illetve nem tud a szukseges feszultseg hatarok kozott dolgozni.
Nekem volt ilyen problemam, ott a fogyasztasban kb 1-1,5l ill. volt hogy 2l plusszt okozott. -
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3602 üzenetére
Alapjarati motoron nem baj ha elforog a vege, az csak ki be "csuszkal", ugy zarja nyitja az alapjarati levego csatornat. Egyebkent az szokott tonkremenni, de annak nem csak a rangatas a jele, hanem nem all be stabilan az alajarat. Hol leesik, hol meg fentragad.
A masik, hogy minden csovezet csinalj meg/cserelj le ahol falsot szivhat meg igenis befolyasolhatja az alapjaratot is, illetve a normalis mukodest.
Tudom, hogy macera de en keresnek egy cartarsat (akar a fiatbravo.hu-n is) a kozelben es mielott felesleges dolgokat kicserlnel jopenzert, a gyertyakabeleket meg esetleg trafot atdobnam egy teszt erejeig.
Ha esetleg a szerelonek van nyomasmero oraja(illene lenni) akkor egy benzinnyomast is mernek.Mas nagyon bonyolult technika nincs azon a motoron ami szivathat. Legtomegmeroje nincs ha jol remlik(1.2-1.4-1.6 Bravokon), csak MAP-szenzora, de az ha doglodik se okoz rangatast.
-
nyogo83
senior tag
válasz norbert1998 #3605 üzenetére
Diagnosztival ilyenkor kellene megnezni elo adatokban mit lat a motorvezerlo.
Szepen ki lehet olvasni, hogy az adott problemas fordulatnal mi nem tetszik neki. Egyik gyanusitott az alapjarati motor, ennek a poziciojat kellene figyelni, a masik pedig a pillangoszelep pozicio szenzora (TPS szenzor). Mindkettonek stabil erteken kell allnia ha a gazpedal fix pozicioban van tartva az adott problemas fordulatszamon.
Lehet a TPS szenzor ellenallas csuszkaja van kikopva az adott pozicioban es ezert pont azon a ponton hibasan erzekeli, mennyire is van nyitva. Elo adatban ez latszik.
De igazabol ez a tavgyogyitas igy eleg nehez, ezeken szepen vegig kellett volna zongorazni mikor keznel volt az auto
-
nyogo83
senior tag
Megszokod, majd elmulik
Megprobalhatsz majd esetleg egy masik fajta hosszbordas szijat ha zavar, nekem Dayco kb 2-3 honapig csinalta ugyanezt, inditaskor. Aztan szepen lassan elmult, ahogy kicsit kopott.
Esetleg megprobalhatod egy kis szappannal finoman megkenni a fogait(nem folyekonnyal ). -
nyogo83
senior tag
Benzines parti voltam mindig is, de 3 eve racionalis dontesek mellett 1.9JTD lett.
Igaz Lancia, de abban is valaszthattam volna az 1.6-1.8-2.0 benzinesek kozott.
Ebbol a harombol a 2.0 lett volna erzesre okes, viszont a fogyasztasaval nem lettem volna kibekulve, meghajtani meg ugyis keveszer lett volna alkalmam.Alfabol eleg kenyesek a benzinesek szerintem, foleg hasznaltban sok a megtiport peldany.
Imadom az Alfat, de 147-156 vonalon csakis 1.9JTD-t mernek venni, tokmindegy mennyit is megyek vele.
Reszecskeszuro nincs, a befecskendezo rendszer "szinte" megolhetetlen, ahogy a blokk is, foleg ha az egyszerubb 8 szelepest nezed.
Kettostomegut nem gyilkolja epeszu felhasznalas mellett, gyari 250k km-ig siman birja, egy normalis "utangyartott" (LUK) is boven elhalad 100-150k km-t minium. Arban kettostomegu+kuplung 150-170k egyutt.
Turbojara hasonlokat lehet mondani, nekem is meg a gyari erintetlen van fent 260k km-nel, igaz erezni hogy nem 100-as. Tavasszal felujittatom, kb 75k.
Ezeket az osszegeket legrosszabb esetben is 1x fizeted ki amig megvan az auto. Viszont az atlag 5.5-6l-es fogyasztassal hamar visszalapatolsz ennyit a zsebbe a benzineshez kepest.Az osszes tobbi alkatreszerol elmondhato hogy nem annyira horror, esetleg a feszesebb futomu ami kicsit tobb torodest igenyel a dupla alu lengokarral, viszont a vezetesi elmeny karpotol erte
Szerk.:
Lomhasagot, dinamikat neked kell eldonteni, teljesen maskepp erzodik a JTD nyomatekossaga, karaktere a 2.0-hoz kepest. En nem mondanam abszolut lomhanak, soot. Megszerettem a benzineshez kepest.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz rbalint88 #3745 üzenetére
Eleg ha valaki egyszer egy jo olasz peldanyban ul, es megfertozodik
Sogorom amiota az eszem tudom igazi veresszaju japan auto buzi volt, toyota-nissan-mazda vonalon, csak az az igazi, sohanemromlikel.
Vettem egy 1.6 Bravat, akkor meg rohogott h mieeert olaszt. Majdrakoltodagatyadat, szarazegesz, micsinaltal.
Kiprobalta. Nem szolt utana egy szot se.
Bravamat osszetortek, vettem utana egy 1.9-es Lancia Lybrat.
Na itt mar nem kerdezte miert ezt vettem. Kiprobalta, ugy szallt ki, hogy "te, ez kuurva jo".
Kicsit kesobb eladasra kerult a japo verdaja, es azota van otthon neki egy szinten 1.9-es Lancia Lybra, ami melle 1 ev utan vett egy 1.8-as 156-os Alfa szedant -
nyogo83
senior tag
Hal istennek igy van ez nagyjabol az osszes olasz auton
Igy legalabb ha veletlenul elfelejtened lekapcsolni, nem szivja le az akksit, mivel leallitaskor lekapcsol automatikusan, indulaskor meg szinten nem felejted el felkapcsolni.
Inditasnal sem okoz semmi gondot.Nalam eddig az osszes olasz automnal kb csak 1x kapcsoltam fel a vilagitast Hozza sa nyultam soha tobbet, nem kell azt kapcsolgatni.
-
nyogo83
senior tag
válasz hacki87 #3795 üzenetére
Az szerintem olcsonak szamit.
Az ismeros szerelo haverom ilyen Brava-Bravon 15k korul szokott cserelni ha jol remlik(de lehet olcsobban).
Ha erdekel, irj privit, rakerdezek mennyiert csinalja(Szigetszentmikloson van a muhelye, hetvegen is dolgozik).
Kepben van elegge a Bravo/Brava/Olasz vonallal.Az a lenyeg, hogy aki csinalja, az legalabb eleteben latott-e mar par ilyet, mert sokan nekiesnek celszerszam nelkul, sima atjelolessel.
Aztan utana jonnek az apro ufo jelensegek, attol fuggoen mennyire sikerult elraknia a vezerlest.(Kicsit furcsabb alapjarat, kisebb gazra torpanas, stb.). Nem egy ilyet lattam mar, es sokszor pont a profik gondoljak magukrol hogy nem kell ehhez celszerszam, egyszeru ez. -
nyogo83
senior tag
Jol le lett legtelenitve? Elegge erdekes a legtelenitese ezen a motorokon. A legtutibb megoldas, ha valaki a kiegyenlito tartalyt fujja szajjal es kozeben legtelenited folyamatos utantoltogetessel. Ha van a kiegyenlito tartalyhoz celszerszam(pumpa), akkor konnyebb
A hofok jeladot kizarnam, mivel leiras szerint jol mukodik(fel felett kapcsol).
Ha jol remlik amugy, 83 vagy 86 foknal kell nyitnia a termonak.Meg talan annyit, hogy lehet nem tokeletes az uj termosztatod se es nem zar tokeletesen.
Lattam mar ilyet, raadasul Facet-bol Elmeletileg gariba cserelnek, attol fugg mennyire kotekednek.
Keress ra guglin, hogy Facet termosztat. Vegyesen lesznek a posztok, hogy van akinek 1 evet kibirt es jo, van akinek szinten berakas utan mar szar volt es hamar nyitott/nem zart teljesen.Sajnos Fiatos/Alfas korokben vegig probalgattak az emberek eddig az osszes markat, es a vegeredmeny ugyanaz: a gyari Behr termosztat ami a tuti jo(ez a gyarija is) esetleg a Vernet.
A tobbivel ha nem azonnal, akkor 1-1,5 even belul ujra szopo van, egy ket kivetellel akinek szerencseje van.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Igen, mostmar beugrott, tenyleg 88C-on kell nyitnia. Itt a kerdes az, hogy tenyleg ott nyit-e.
A vizhofok jelzon a 88 fok az kb a kozepalas alatt 1mm-el. Szinte eszre se lehet venni 3-4C valtozast mert 1mm-t ha mozdul kozepallasban, ugy van kalibralva.
Ha tenyleg 1/4-re megy le, az kb 70-75C. Regebben diaggal vegigneztem a skalazast, hogy melyik vonas mekkora homersekletnek felel meg.Amugy klimas az autod? Mert a nem klimas 1.6-ost a legnagyobb szopi lelegteleniteni, magatol meg soha a budos eletbe nem dolgozza ki.
A klimasra is igaz. Ha legebuborek van benne, akkor nagyon ritka az amikor magatol kitudja dolgozni.En ugy csinaltam mindig, hogy a termosztat "moge" engedtem egy kis vizet legtelenites elott. A folytoszelephazrol megy egy veknyabb cso a termosztatra. Na az pont a termosztat moge vezet.
Tolcserrel oda kell onteni egy kis vizet.
Utana lehet szepen melegiteni az autot amig a termo nem nyit, es akkor a tuzfal feloli legtelenitonel szepen engedni a vizet, majd 3-4 ezres fordulaton megporgetni, hatha "boffen" egyet a kiegyenlitobe.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- bambano: Bambanő háza tája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Külpolitika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...