- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
Annak azért hiszek aki a különböző szettekkel sok kört futva véleményt alkot, itt szó sincs az emberi képességek különbözőségéről...
Ahogy mások is leírták a fékezés hatékonysága és az ettől is függő kigyorsítás, jó hatással van a köridőkre és itt jön be, hogy nem mindegy milyen pedálszettet használunk.
Igaz az is , hogy ettől még nem leszünk dobogósok, ha eddig is a csak karcoltuk a hatodik helyet.
A gyakorlás természetesen elsődleges, a rutin sokat számít, második a kormány beállítás és harmadik a pedál . Az életkor pedig szörnyen hátráltató tényező és sajnos visszafelé dolgozik, mármint a helyezéseknél. -
fagy53
nagyúr
válasz Scarletiel #30226 üzenetére
Üdv!
Sajnálnám, ha abbahagynád mert csak egy jó nagy adag türelem kell hozzá...
Van jogosítványod, de mint írták teljesen más a valós és a virtuális vezetés, nemcsak a helyszínek miatt!
Mindkettőt külön-külön kell szokni, de a virtuális vezetéstechnika gyakorlása sokat segít a valós vezetésben, már ezért sem szabad abbahagynod, mert egyszer még ezen múlhat az életed..
Ne légy türelmetlen, az életben mindenért meg kell küzdeni vagy szenvedni, mondom ezt én aki 47 éve vezetek a valóságban és kb 20 éve virtuálisan is. -
fagy53
nagyúr
Üdv!
Én felváltva használom a DFGT-t és a TH 300 RS GT Edition-t ugyanazokkal a játékokkal, de nem merném állítani, hogy gyorsabb lennék a drágábbal! Mint sok más ez is megszokás, beállítás kérdése. Papiron a két kormány között és ez a pedálokra is igaz, a felbontásban nagy különbség van, de ez szerintem csak a vezetés feelingjére hat, a köridőkre aligha. A két kormány kialakítása, full fogaskerék vs. full szíj, szintén csak élményjavító, az utóbbi esetben...
Sokan kitűnő eredményeket érnek el kikapcsolt FFB -vel, míg mások a visszacsatolás erejét istenítik és egy kormány megítélésénél ez az első számukra.
A jobb köridőt magadban keresd, mert ez elsősorban tőled függ és nem az eszköztől! -
fagy53
nagyúr
válasz -Solt- #31414 üzenetére
Gyerekek a vicc az, hogy mindkettőtöknek igaza van, de valahogy elbeszéltek egymás mellett.
Teljesen igaz, hogy a szimulátorok csak közelítik azt az élményt ami a valóságban érez az ember pl az utcai autóban.Az eddig gyártott szim kormányok között egyértelmű a DD fölénye szinte minden szempontból, az a jövő!
Az is igaz, hogy sokan egy gokartos vezethetőséget várnak el, nehéz forgatni, de legalább minden brutális erőt közvetít a futómű felől. A valóság persze más, mert ezt mind az utcai, mind a versenyautók igyekeznek tompítani, jó szó erre az elmaszatolni.
A valóságban az autó futóművének jelzéseit az egész testeddel érzed és egyáltalán nem hiányzik, hogy erős ütéseket érezz a kormányon, vagy, hogy kicsavarja a kezedből.
A játékokban a fül és a szem mellett alapesetben a kormány mint tapintás marad a futómű és ezzel az egész autó mozgásának az érzékelésére és azért torz a kép, mert sok mindent rápakolnak a kormányra ami a valóságban részben igaz.
A késleltetés pl a rallynál sokat ront a játékélményen de ebben nemcsak a kormányok hibásak, hanem a szoftver, persze egy 10-20k Ft-os játéktól mit várjon az ember? -
fagy53
nagyúr
válasz martin66 #31454 üzenetére
Üdv!
Egyetértve atomeec válaszával, hozzátenném az alap rally-t a Richard Burns Rally-t.
A Sebastian Loeb Evo és a WRC6-7 nagyon jól szórakoztatnak, de meg kell küzdeni a kormány beállításokkal, mert különben szinte játszhatatlan az egyébként jó játék. Sokaknak azonnal elmegy a kedve tőlük, pedig csak egy kis időt kell szánni a beállításokra.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz atomeec #31461 üzenetére
A bemeneti eszközök tekintetében / kormány, pedál és váltó-kézifék / az olaszok és a franciák is nagyon gyengék. Eredetileg nyilván kontrollerre írták a progikat, ez látszik a menűrészben is és aztán portolták át más eszközökre, de ez a támogatottsági táblázatuk ellenére sem sikerült csont nélkül.
Nálam a DFGT és a TH300 GT - TH8A működik, meg egy USB-s kézifék is, de az FFB egy nagyon visszavett, lájtos ralis verzió.
Az időjárás, útviszonyok / murva, aszfalt/ korrektnek tűnnek, hozzátéve, hogy egyik játék sem szimulátorként jelent meg, így érződik egy bizonyos arcade jelleg, ami viszont nem különösebben zavaró. Szerintem a DiRT szérián nevelkedett embereknek ajánlható G29-el...csak türelem kell hozzá az elején. -
fagy53
nagyúr
válasz martin66 #31505 üzenetére
Üdv!
A fékpedál akár rugós, vagy gumival erősített, soha lesz olyan mint a valós fékpedál. Ha gyenge, akkor gyorsan átnyomod azon a szakaszon ahol a valóságban finoman fékezel és ABS nélkül sem csúszik a kerék hanem forog.Könnyen digitális féked lesz az analóg helyett, vagy satu vagy nem.
Az erősítés miatt érzékelhetővé válik az említett szakasz és képes leszel finomabban adagolni a féket, igaz a satu fékhez szükséges erő miatt problémás lehet pedálszett tapadása, meg hosszabb távon fizikai terhelés terheli a lábad.
A G29-920 gumis erősítése a legtöbb embernél kivágta a biztosítékot, így tehát nem vagy egyedül, de nem igaz, hogy nem lehet találni egy kompromisszumos megoldást.
A játékokban meg sokszor van szükség a fékerő finom adagolására, különösen ha kikapcsolod pl az ABS-t, vagy éppen nincs is. -
-
fagy53
nagyúr
A TH300 nekem is pontosan ez, én 58k-ért vettem akciósan a Next Level Racing-et, most 80k körül van és ennyiért nem venném meg.
Kb kétszer olyan nehéz a Next Level Racing, de összecsukható. Hátránya a Wheel Stand Pro- hoz képest, hogy nem állítható a kormány-base dőlésszöge, míg a másiknál ez nem gond.
Ha a tárolás gond és a 15kg sok, akkor az olcsóbb is megteszi. -
fagy53
nagyúr
-
-
fagy53
nagyúr
Az előző és a mostani is figyelembeveszi a kormányzás zárszöget, ami autónként más. A soft lock funkció elvileg ezt végzi és pl a Mini ugyanazon beállításokkal lassabban fordul, többet kell tekerni mint pl a WRC autók esetében.
SirRasor:
A DiRT Rally -2.0 saturation százalékosan változtatja meg a profilban meghatározott elfordulási szöget, pl a 900°-os profil / driverben beállított szög/ 60% esetén 900x0.6 = 540°-ra változik meg a játékban.[ Szerkesztve ]
-
-
fagy53
nagyúr
válasz Khaosz55 #32512 üzenetére
Az eddigi tapasztalataim alapján pénzkidobás kategória bármelyik. Használtam Tracer-t, Trust-t valamivel többe is kerültek, de gyorsan tönkrementek. Elvileg az F1 2018-hoz és egy 10 éves lurkóhoz passzolnak, de biztosan szívás lesz vele, ha nem rögtön akkor nemsokára.
-
fagy53
nagyúr
- a rim rögzitő csavarja egy lájtos megoldás, pozdorjacsavar keményen meghúzva a gyógyír
- a pillangóváltó akusztikus visszajelzése véletlenszerú, vagy hallod a váltást, vagy nem.
- időnként nyekereg, olyan mintha a kábelkorbács csavarodás, mozgása adna ezt a hangot, még nem szedtem szét...
- a végállás környezetében a bal oldal kicsit szorosabb mint az ugyanennyire elforgatott jobb.
Nálam ezek jöttek ki, de a használat során a játék élvezetét nem befolyásolják, különösen ha megoldjuk házilag mint az elsőt, ahol a kezedben maradhat a rim. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz maxymillion #33791 üzenetére
Üdv!
Nálam sem egyforma a két oldal, akár a pillangó váltóknál. Ekkora különbség azonban nincsen. A DFGT volt a leghangosabb a végállásnál ( ezt könnyen orvosoltam), a T300 már nem ennyire zavaró de nekem hangos és a T150 a leghalkabb a három közül, persze ez a legutóbbi szerzemény. A T300-nak azt hiszem most jár le a garija, így szétkapom és sok mindennel együtt talán ezt is a helyére teszem. -
fagy53
nagyúr
válasz pokmky #34091 üzenetére
Nézd meg mégegyszer a fotókat! Hol van a 10kOhm és a "B" nemlineáris (logaritmikus) karaktarisztikát jelenti. Speciális poti ez, bár ki lehet elvileg váltani ha a kalibrációs sávba belefér az új poti, de lutri és szükség lenne a közelitőleg helyes ellenállásra. Ezt a roncson is valószínűleg ki lehet mérni.
Más: kb20-30 óra van a 150 pro kormányomba és kezd barátságosabbá válni. A kezdeti nehézkes "ragadós" jelleg javult és ha még nem is az igazi, de jobb. A T300 RS-től még messzebb van..[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz pető bá' #34161 üzenetére
Üdv!
Három kormányom van jelenleg, a 10 évig használt kitűnő állapotú DFGT most tartalék, helyére a T150 PRO került, a főnök pedig a T300RS GT EDITION.
A DFGT az FFB lyuk ( rallynál nagyon kellemetlen) és kattogás, zörgés ( AC-nál aszfalton sima úton) miatt került a kispadra, helyette jött a T150 PRO. Nincs FFB lyuk, nincs zörgés jobb felbontású a kormány és a pedál is. Az igazi minőségi váltást a pedál jelentette és nem a kuplung miatt.
A T300RS GT a legkifinomulabb kormány a három közül, ehhez már egy H váltó is társult.
A lényeg, hogy a DFGT-ről való váltás a T150 PRO-ra kis befektetéssel is komoly változást jelent annyiban, hogy javítja a DFGT fogyatékosságait, a hármas pedálsor meg egy jelentős plusz.
A hibrid hajtás ( szíj/fogaskerék) jól érezhető átmenet a Logitech minden típusa és a T300 között.
A DFGT 20k volt 2010-ben, a T300RS GT 112k volt 2018-ban és a T150 PRO 54k volt 2020-ban. -
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Találkozott-e ezzel már valaki és ha igen milyen tapasztalatai vannak vele?
A rim velúr bevonata aggaszt egy kicsit a tartósság kapcsán. A 33 cm viszont roppant vonzó a 28 cm után... -
fagy53
nagyúr
válasz sutatokisr #36091 üzenetére
Kösz a választ, nekem 70k-t megér mert az eredeti átmegy a kispadra.
Jacek: a replikákat meg kell fizetni, az újat meg pláne!
-
fagy53
nagyúr
válasz sutatokisr #37196 üzenetére
Sokakkal ellentétben meg kell jegyeznem, hogy ebben az esetben nem a csillagos ég a határ hanem - egy asszony.... már akinek van.
Nem kevés találékonysággal kell rendelkeznie az ember fiának ahhoz, hogy mérsékelje ezt az akadályt, mert leküzdeni ezt nem tudja! Saját tapasztalat... -
fagy53
nagyúr
válasz RubbishBin #38533 üzenetére
Ezen nincs mit gondolkodni, két éve 110 -ért vettem szintén akciósan, a G29 80-ért volt.
Azóta is élvezem a gyors döntésemet.. -
fagy53
nagyúr
válasz GalaHU #38646 üzenetére
Pontosan,
Én csak azért írtam be, mert egy használtan vett kormány alapján nehogy bárki ezt a hibás következtetést vonja le. Nincsen hibátlan termék és ahogy nézem a Logi G29-920 széria sem jobb a Deákné vásznánál, nem vethetnek a TH szemére semmit. A probléma legfeljebb ott van, hogy a vásárló azt várja, hogy a jóval drágább termék megbízhatóbb is, na ez az élet más területén sem jön be, pl. autó... -
fagy53
nagyúr
válasz Tibiajax #38678 üzenetére
Üdv!
Értelek, de valahol ez olyan mint egy Porsche-val a dugóban araszolgatni. Jó, szuper autó van alattad, de semmit nem érsz vele...
Ebben a játékban egy DFGT már tökéletes élményt adhat, még akkor is ha lenézve a látvány nem a Fanatec kormányokat idézi.
A pénzeddel Te gazdálkodsz, ez csak egy észrevétel, megjegyzés volt. -
fagy53
nagyúr
válasz Gyöször #39328 üzenetére
Üdv!
A türelem nemcsak rózsát teremt, pénzt is...
Nem baj, az a fő, hogy meg vagy elégedve vele, ezt a kis tüskét hamar elfeledteti veled.
Ralira nem a legjobb a fogaskerekes megoldás, de pályaversenyekre, vagy bohóckodásra megteszi. Olyan mint a Zsiguli vs. S-Cross, a szíjas kormányokkal összehasonlítva. -
fagy53
nagyúr
válasz pgupPgdn #39452 üzenetére
Üdv!
Én a T150 mellett voksolnék és egyetértek a kétpedálos verzióval. Nekem van T300 és T150 pro, ez a kuplungos verzió. Egy 12 éves srácnak szerintem a sima T150 tökéletesen elég, mindent tud ami neki élményt jelent és az életkor meg a tapasztalat majd úgyis feljebb fogja tornászni ezt a szintet, van idő még a T300 széria kuplungos változataira és a H váltóra. -
fagy53
nagyúr
válasz RubbishBin #40515 üzenetére
Típushiba, nekem két TPA3 ügyködik és 1-2 hét után mindkettőnél ugyanez a jelenség volt. Szét sem kellett szednem, egy kis befújás (WD40) megoldotta a problémát, két év eltelt és tökéletes.
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Két kérdésem lenne:
Megérkezett a TH Add-On SPARCO R383 kormány és a velúr borítás mennyire kényes, ajánlott a kesztyű vagy bírja a gyűrődést?Kipróbáltam a TH8A analóg kézifék funkcióját, de csak digitálisan ( igen/nem) hajlandó működni, a játékok pedig tengelyként ismerik fel. A control panel teszt csíkja is a digitális működést jelzi. A váltó másik két funkciója hibátlan, a kalibrációs szoftver is ezt mutatja.
Találkozott valaki ezzel a problémával közületek? -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz McFly78 #40756 üzenetére
Kösz a választ /arty ,fatal`/, sajnos mindent frissítettem, mert másképpen ennyire sem menne. Tengelyként ismerik fel a játékok, de működését tekintve gombként kezelik.
Az ötleted helyes, de nálam valami más van és így nem használom, mert nem különbözik egy kormány gombtól, visszaforgattam H-váltónak. Most is tudom on/off kézifékként használni....vízszintesen mozgatva. -
fagy53
nagyúr
Nálam a gyári már az első napon a kispadra ült, a gari miatt és egy gipszkarton csavar került a helyére. A hegyes csavar biztosan rögzít, eltelt két év és nem volt gondom vele...
Most lecseréltem a gyári perecet Sparco-ra és ez is jól szuperál.
Ne fújd fel a dolgot, kár pénzt adni ezért!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen