Hirdetés
Hardver és szoftveres felület
Hiába klappol sok minden egy mobileszköz esetében, ha aztán egy hardveres baki leronthatja az összképet: 2015-ben MediaTek MT6582-es rendszerchippel piacra dobni egy középkategóriás készüléket hiba. A négymagos, 1,3 gigahertzes processzor még úgy-ahogy helytáll, a Mali-400-as grafikus gyorsító azonban nem elég a HD felbontás kihajtásához, főleg 3D-s játékok esetében. Rendszermemóriából 1 gigabájt jár, belső tárolóból pedig 8, amiből sajnos csak 2,5 érhető el, az is két részre particionálva. Így hamar szükség lehet microSD kártya behelyezésére, és bár arra is lehet telepíteni, ezek a modulok lassabbak és az élettartamuk is rövidebb. Mondjuk a P6 Energy belső tárolója sem hasított.
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | Allview P6 Energy | Sony Xperia M2 Aqua | Samsung Galaxy Grand Prime DuoS | Huawei Ascend G620s |
Chipset | MediaTek MT6582 | Snapdragon 400 | Snapdragon 410 | Snapdragon 410 |
AnTuTu 5.x Benchmark | 17896 pont | 18500 pont | 20846 pont | 18781 pont |
Vellamo Browser | 1574 pont | 1760 pont | 2135 pont | 1873 pont |
Vellamo Metal | 698 pont | 745 pont | 864 pont | 748 pont |
SunSpider 1.0.2 | 1405,5 ms | 1480,3 ms | 1103,3 ms | 1186,6 ms |
Geekbench 3 (single) | 352 pont | 345 pont | 464 pont | 482 pont |
Geekbench 3 (multi) | 1176 pont | 1109 pont | 1420 pont | 1432 pont |
GFXBench Manhattan onscreen | nem indult el | 6,9 fps | 6,4 fps | 3,9 fps |
GFXBench Manhattan offscreen | nem indult el | 1,7 fps | 1,7 fps | 1,8 fps |
GFXBench T-Rex onscreen | 7,0 fps | 15,4 fps | 12,8 fps | 9,3 fps |
GFXBench T-Rex offscreen | 4,1 fps | 5,9 fps | 5,2 fps | 5,2 fps |
A fenti előzmények után a tesztkészülék nem okozott pozitív csalódást a teljesítményteszteken: sem a processzoros, sem pedig a grafikus feladatok során nem ütötte meg azt a szintet, amit ma egy középkategóriás eszköztől elvár az ember, főleg a sok Snapdragon 410-es riválissal a piacon. Mindez a napi használatra is rányomja a bélyegét: ha bármilyen folyamat zajlik a háttérben, dadog a szoftveres felület, de a görgetés amúgy is meg-megakad itt-ott, ez pedig a közepesen komplex honlapoktól felfelé a böngészésre is igaz. Az Asphalt 8-at nem engedte telepíteni a rendszer, a Real Racing 3 pedig erősen szaggatott játék közben, de legalább nem melegedett fel túlzottan a készülékház.
Az Allview 4.4.2-es androidon alapuló szoftveres felülete erősen átdolgozott, a rutinos felhasználó persze könnyedén eligazodhat a rendszeren, hiszen az értesítési- és kapcsolópanel felülről húzható le, widgeteket a képernyő hosszú érintésével lehet az asztalra tenni, az ikonok pedig az alkalmazásmenüből húzhatók valamelyik kezdőoldalra. A kapcsolópanel átrendezhető, és a kapcsolók mellett a fényerő és a memória-felszabadítás is szabályozható innen, bár ez utóbbi az elmúlt néhány Android főverzió óta felesleges dolog, jól bánik a rendszer a memóriával. A Google keresőasszisztensét a home gomb, az alkalmazásváltót pedig a vissza gomb hosszú érintésével tudjuk előcsalni.
Az UI megjelenése, pontosabban megjelenései a manapság divatos flat ikonstílust követik, és a rendelkezésünkre áll egy témázó widget, amivel a hátterek, a képernyőátmenetek, az ikonok, sőt: akár az egész stílus gombnyomásra megváltoztatható, ami egyszerűvé teszi a vizuális ráncfelvarrást, ha egy kis változatosságra vágyunk. Gesztusvezérlés módból is akad jó pár, amelyek közül a kétkoppos feloldást mindenki ismeri, a lezárt képernyőre való rajzolás pedig az Oppo Find 7a tesztje kapcsán ugorhat be. Ha az említett opciót aktiváljuk, a kamera gyorsan indítható, ha a kikapcsolt képernyő jobb szélére egy félkört rajzolunk. Ugyanígy futtatható a zenelejátszó a képernyő tetejére, a telefonkönyv a bal szélére, az SMS kezelő pedig a képernyő aljára rajzolva.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!