Bevezető, alapvető megoldások
Hatodik generációjához érkezett a Volkswagen egyik legnépszerűbb terméke, a Polo. 1975-től létezik a típus, azóta rengeteg változáson esett át, generációról generációra lett egyre komolyabb és nagyobb autó. A legújabb széria tagjai már elérik négyméteres hosszt, csomagtartójuk 350 liter fölötti, tengelytávjuk pedig 2564 milliméter, ami meghaladja a néhány évvel ezelőtti ötajtós Golfok szintjét: kisebb családok számára akár elsődleges és egyetlen autóként is remekül teljesíthet helykínálata alapján. Mi azonban nem erre, még csak nem is az új motorokra voltunk igazán kíváncsiak, hanem a fedélzeti rendszer működését vettük górcső alá abban a néhány órában, amíg Hamburgban, a nemzetközi bemutatón próbálgattuk a kocsit.
Néhány évvel ezelőtt magasabb kategóriával indult volna ezekkel a méretekkel [+]
Ahogy az ismeretes, a Volkswagen-konszern alá rengeteg márka tartozik, személyautós fronton a Seat, a Skoda, a Volkswagen és az Audi hozza az eladások túlnyomó többségét, ezek között gyakran egészen komoly különbség van – árban. Az alapok ugyanakkor nem térnek el jelentősen, ugyanígy van ez a Polo esetén is, ami az idei Seat Ibizával együtt viseli az MQB A0 platformot. Egy ilyen alap sok szempontból köti a gyártó kezét, viszont ahogy egy okostelefonról sem árul el mindent a rendszerchip, úgy az autógyártónak is van mozgástere a végeredményt illetően. A Polo pedig megdöbbentően minőségibb és kényelmesebb autó benyomását kelti, mint az Ibiza, és infotainment-oldalról is fejlettebb tud lenni.
Qi-töltő is van a középkonzol alatti rekeszben, gond nélkül töltötte a(z amerikai régiós) G6-ot [+]
Vezető előtti műszeregység helyett például lehet kérni 11,7 hüvelykes kijelzőt, a rendszám felett éktelenkedő, elkoszolódásra hajlamos tolatókamera helyett pedig emblémába rejtették, védett helyre rakták a tolatássegítő asszisztenst. Megfelelő felszereltség esetén elérhetők az internetes szolgáltatások, igazán friss és pontos térképinformációkkal, a középkonzol aljában lévő Qi-töltős felület tágasabb, teljesen kényelmesen ült benne egy nagyobbacska phablet is.
A Beats-felszereltség ülései is láttatják a márkát [+]
Az opcionális, 300 watt összteljesítményű Beats Audio hangrendszer a rövid teszt alatt sokkal jobbnak tűnt, mint ugyanaz az Ibizában, és ehhez a zenei egységhez akár teljes felszereltség is kapcsolódhat, a márka fanatikusai kint és bent is megtalálják a márka logóját, kimondottan igényes színösszeállításban. Ráadásul a fiatalos Polónál hangsúlyos színek megannyi összeállításban tudnak megjelenni, nagyon sokféle fényezésből, felniből, kárpitból és műanyagbetétből választhat, aki a Volkswagen termékét választja.
Ennél alacsonyabban felszerelt jármű nem is volt a teszten [+]
A beltéri elrendezés nagyon sokat változott az elődhöz képest, és egyébként sem nevezhető szokványosnak: a központi kijelző a műszerfal legfelső részén foglal helyett, alá kerültek a légbeömlők, még lejjebb pedig a továbbra is különálló klímavezérlő. A magasra helyezett megjelenítő kimondottan hasznos, ha valamiért vezetés közben kell rápillantanunk, sokkal kevésbé kell levennünk a szemünket az útról, és az érintőgombokat is jobban látjuk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!