- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
Mobilarena
E topik előzményeit elolvashatjátok (#10133 nál kezdődik és #10614 ig tart)
itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Exian
őstag
Sziasztok!
A Browsercalls-t szeretném használni Asterisk-kel. De nem sikerül a regisztráció, ezt dobja vissza állandóan a debug:
"Registration for 'XXX@sip.browsercalls.com' timed out, trying again (Attempt #24)"
Illetve:
"Got SIP response 500 "Internal server error" back from 77.72.169.134:5060"
Mit szúrok el? Lehet egyáltalán a BC-t használni asterisk-kel?
Köszönöm!
-
Exian
őstag
válasz adriankoooo #174 üzenetére
Ahh, lehet, hogy nem hiszed el, de egy 3 órás szívássorozat után a TE hozzászólásod segített
Asterisk-en próbáltam beállítani a BC-t, de nem ment a regisztráció... álmomban sem gondoltam, hogy a weboldalukon kell engedélyezni...
Engedélyezés után persze azonnal sikerült és mennek a külső hívások.
Nagyon kösz!
Már csak olyan kérdésem lenne, hogy Asteriskben beállítható, hogy milyen szám látszódjon kifele a BC-s hivásoknál? Mert jelenleg szám nélkül megy a hívás, viszont telefonon a MobilVOIP klienssel tudom használni a regisztrált telefonszámaimat. Lehetséges ez Asteriskes hívásnál is?
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1064 üzenetére
Callerid-del? Azt próbálgattam, de az nem akart menni. Aztán lehet, totál rosszul próbálkozom, nem igazán vágom még...
Más:
Az ilyenekkel mit kezdjek?
[Nov 26 17:59:04] NOTICE[29139]: chan_sip.c:25030 handle_request_register: Registration from '"7004" <sip:7004@XX.XX.XX.XX:5060>' failed for '66.135.55.38:5106' - Wrong password
Ilyenből van egy millió, folyamatosan. Próbálkoznak gondolom illyen-olyan robotok beregisztrálni, meg persze közvetlen hívás próbálkozások is vannak.
Hogyan lehet legegyszerűbben kapásból deny-re rakni ezeket a kísérleteket?
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1070 üzenetére
A portot akkor is át tudom rakni, ha van csatlakoztatva külső szolgáltató? Az nem csak az 5060on tud kommunikálni?
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1072 üzenetére
Köszönöm!
Abban tud valaki segíteni, hogy hogyan tudnék legegyszerűbben összehozni egy sima analóg vonalat az asterisk-kel?
Tehát, van egy hagyományos telefonvonalunk, ezt szeretném csatlakoztatni a központommal. Milyen PCI-os vagy külső modem jó ehhez és milyen konfig kell hozzá?
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1074 üzenetére
Akkor is megmarad az, hogy az eredetileg ugyan ahhoz a szolgáltatóhoz tartozó előfizetők ingyen hívhatnak? Mert ez sajnos fontos szempont.
Egyébként valószínűleg a kérdés megoldva, mert mint kiderült, VAN az adott szolgáltatónál SIP előfizetés, ugyanazokkal a paraméterekkel (hálón belül ingyen, vezetékes 6 Ft, mobil 30Ft). Annyi, hogy egy új, 21-es körzetszámú számot kapok, de az lényegtelen. A fontos, hogy akik eddig ingyen hívtak, továbbra is tudjanak. De így ráadásul jobb lesz, mert ha akarom, a mobilon futó kliens mellékre irányítom és akkor mobilon is elérnek bárhol ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Jah jah, azt értettem, csak gondoltam jelzem, hogy nekem meg a Digin lévő kis szerverem vacakol mostanában, de közben rájöttem, hogy nem maga a szerver, hanem az egész netem problémás volt, és közben már az is kiderült, hogy valószínűleg a router miatt. Amiatt többször nem ment a NAT-olás az Asteriskben (kapcsolat felállt, de nem volt hang).
-
Exian
őstag
Az, hogy kezdi megadni magát szerintem. Random mód meghülyül. Van, hogy teljesen belassul az egész forgalom, van, hogy annyira bekómázik, hogy még a webes admin felülete sem jön be, de közben meg megy (akár teljes sávval) a forgalom rajta. Ilyenkor csak restart segít. Arra gyanakszom, hogy a tápja vacakol és szerintem néha túl kevés vagy épp túl sok feszt kap. Majd alkalomadtán cserélem, mert néha bosszantó, hogy vacakol. Elég sokminden megy rajta keresztül.
-
-
Exian
őstag
válasz CHIPman #1101 üzenetére
Minek ehhez VoIP?
Sokkal inkább olyan alkalmazást kell keresni androidra, ami tud dialup kapcsolatot kezelni, már ha egyáltalán létezik ilyen.
És akkor nem VoIP szerver kell egy Linux-szal, hanem egy sima PPP szerver. Olyat már ezer éve csináltam, működött frankón, csak nem mobiltelefonokat szolgált ki, hanem hagyományos PC-ket betárcsázós nettel, modemmel.
Az szuperül működött, az ADSL kezdetén, amikor még keveseknek volt (nekem már igen ), akkor így adtam ISDN vonalakon ismerősöknek betárcsázós netet, csak a percdíjat fizették, de sokaknak volt már akkor is ingyen X perc hálózaton belül,így volt, akinek ingyen netet adtam így. Főleg falul élő ismerősöknek, ahol még jó pár évig nem volt normális szélessáv.
Mindez Androidon, hát, nem tudom, utána kellene nézni. Az szinte biztos, hogy valamiféle modem kell a telefonhoz hozzá, nem hiszem, hogy ezt natívan, beépítve tudná bármelyik készülék is. Nem mai technológia...
Szóval én itt a VoIP-ot kihagynám, mert egész egyszerűen semmi köze a dologhoz. Ehhez PPP kell, csak kérdés, az Android egyáltalán tud e ilyet kezelni. Ezt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Saját szervert nem tudsz hozzá összedobni? Nekem már hónapok óta megy saját kis szerveremen, egy PIII-800MHz-es kis masinán és tökéletes. Igaz nekem csak pár melléket szolgál ki, illetve csináltam egy automata callcenter cuccot, az megy még rajta, de szerintem sokkal többet is elbírna.
-
Exian
őstag
Van egy asterisk szerverem Linuxon. Mivel, hogyan tudnék csinálni megadott időben automatikus hívást? Tehát, hogy megadott időben megcsörgessen egy adott melléket/külső számot és akár bejátsszon egy hangüzenetet.
Hangfájl bejátszás az oké, az már megy, csak időzítésre nem találtam még megoldást. Tud ilyesmit az asterisk, vagy valami külső scripttel lehetne megoldani?
Ötlet, tipp?
(Hogy mire kellene? Egy callcenter kiegészítéseként kéne, megadott időben megcsörget ügyfelet és bejátszik tájékoztató üzenetet. Illetve, magamnak meg mint ébresztőóra csinálnám meg A telefonom ébresztési funkciója hol működik, hol nem, hívást azt viszont mindig fogad jól ).
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz LaySoft #1139 üzenetére
Én Asterisk-kel foglalkozom. Abban lehet simán (config fájlokban) megadni, hogy adott számok merrefelé menjenek (belső saját mellékek maradnak hálón belül, tökingyen, külső számok meg mennek a VoIP szolgáltatón keresztül).
Dialplan-ban kell állítgatni, asterisk esetén az extensions.conf-ban.
Példa belső híváshoz, 80-as melléken lévő telefont csörgetve:
; Anyu belső ingyen
exten => 80,1,Dial(SIP/80,20)
exten => 80,n,HangupPélda külső hívásra, 801-es melléket csörgetve az adott mobilszámot csörgeti a külső (VoipBlazer) szolgáltatón keresztül:
; Anyu mobil t-mobile
exten => 801,1,Set(CALLERID(num)=+3670XXXXXXX)
exten => 801,n,Dial(SIP/voipblazer/0630XXXXXXX)
exten => 801,n,HangupEzekhez persze kellenek a megfelelő bejegyzések a sip.conf-ban is, de gondolom az már meg van.
Én is ilyen megfontolásból IS csináltam saját VoIP központot, hogy legyen egy teljesen privát, saját hálózat, amire tudok saját, tetszőleges mellékeket csatlakoztatni. Illetve, ha már van, használom (vállalkozáshoz), mint "call center", ha valaki hívja a külső, földrajzi számomat, akkor először automata hölgyike jelentkezik, de bizonyos számot nyomva csörgeti a mobilomat is, ha azt kéri a zügyfél. De ez már más téma
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz badabum #1143 üzenetére
Pontosan hogyan kell érteni azt, hogy a LAN porton kommunikáljon? Speciel nekem van egy ASUS WL500-as routerem, igaz, DD-WRT rendszer van rajta, de én nem is használom a WAN portot. Minden a LAN portjain zajlik, nincs szükségem a WAN portra. Nekem is másodlagos routerként üzemel. Ezt még egy sima router is tudja szerintem, amin nincs OPEN/DD-WRT.
A WAN port akkor kell, ha mondjuk PPPoE-s külső netet akarsz rácuppantani, ha csak belső hálós NAT-olás kell, ahhoz nem kell a WAN port.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1149 üzenetére
"Tehát bejövő hívásra lehet, hogy jobb lenne egy 21 es szám, amit ingyen vagy nagyon olcsón be lehet szerezni."
Bizonyos esetekben felesleges 21-es szám, nem is olyan szép. Én saját körzetemben lévő számmal csináltam meg. Az sokkal elegánsabb. Természetesen SIP kapcsolat ez is, de saját körzetben ad telefonszámot.
-
Exian
őstag
válasz bambano #1153 üzenetére
Sima 56k modem összehozható Asterisk-kel? Van még egy analóg vonalunk, azon gondolkodom még, hogy rácsapom a központomra.
Mivel egy laptopról van szó, kérdés, hogy CardBus kártyás modemet mennyire támogatna? Ilyenem van egy, mondjuk próbát tudok tenni.
Esetleg USB-s modem?
-
Exian
őstag
"Szóval ha nem titok: Te hogyan csináltad?"
Parancssorban sox alkalmazással.
A másik kérdés: ez szerintem Asterisk pecifikus kérdés, én ott állítottam ezeket a dolgokat. Nekem is csan PAP2T meg SPA adapterem is, azokban én csak simán beállítottam a felhasználónév/jelszó párosokat a két vonalhoz, semmi hókuszpókusz dolgot nem állítottam az adapterekben.
A többi dolog mind asterisk konfigurációban megy, a sip.conf meg az extensions.conf-okban, hogy ki, hova, hogyan, milyen számon, milyen kimenő vonalon menjen, stb.
Vagy pedig nem értem a kérdést
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Jah értem. Akkor ebben sajnos nem fogok tudni segíteni valószínűleg, az SPA-t nem használom és ilyen mélységig nem is tudok sajnos belenyúlni, szolgáltatótól örökölt eszköz, nem tudok belépni az admin felületébe, tehát nem tudom a SIP beállításokat változtatni, azt csak a PAP2T eszközömben tudom.
Ha valaki tud okosságot az SPA "feltörésében", az megoszthatná velem Már nem él a szolgáltatás hozzá (már a szolgáltató sem), úgyhogy nem okoznék senkinek kárt azzal, ha tudnám saját hálózatomon használni az eszközt, nincs már hűség meg ilyesmi rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz dkpisti #1173 üzenetére
Bevallom töredelmesen, hogy én EBBŐL tanultam meg az alapokat. Csak annyi, hogy én részt vettem az élő képzésen, de utólag Te is végigkövetheted a megvásárolható oktatóvideóból, ami kvázi ugyanaz, mint az élő képzés volt.
Nekem segített, az alap lökést megadta, utána már mindent magam meg tudtam csinálni, jelenleg már saját IVR menüs automata rendszert is üzemeltetek, van egy halom mellékem (vezetékes és mobil is), ésatöbbi.
-
Exian
őstag
Amindenit Micsoda akció, szerintem kihagyhatatlan. Esetleg kell nekik jelezni, hogy hiba van, amúgy biztos valami autómata webshop cucc, baki került a gépezetbe. Meg talán lehet velük alkudozni.
Egyébként ennyiért már természetesen drága (legalábbis nekem), ingyen végigkísérni viszont "megérte", tényleg ez alapján jutottam túl az alapokon (előtte azt sem tudtam, hogy mi az az asterisk, de a VoIP-ról sem volt sok fogalmam).
Eddig egyébként ilyen 3000 Ft körül volt az utólag megvásárolható oktatóvideó, annyiért szerintem már megéri, mert tényleg egy jól összeszedett, szájbarágós oktatás, és megkapja az ember a teljes dokumentációt, meg a kiadott parancsok listáját, konfigfájlokat, egyszóval mindent, amivel elindítható és működtethető egy alap Asterisk. A többi dologra már utána könnyen rájön az ember. Ha valakinek nagyon kell, még akár ezen az áron is megéri, megspórolható vele egy raklapnyi idő, mert ebben tényleg jól össze van szedve minden, gyakorlatilag az oktatás 2 órás idejével minden elsajátítható.
Mindemellett hangsúlyozom, hogy nem vagyok a LinuxAkadémia reklámembere! Ugyanakkor szoktam résztvenni az ingyenes képzéseiken, hasznos volt még ami hirtelen beugrik, a VPN képzés is.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz bambano #1183 üzenetére
"diginél a nomadikus telefonnál"
Az országban én igényeltem ELŐSZÖR ilyet. 3-4 napba telt nekik, mire egyáltalán a szerződést meg tudták csinálni, mert még senki sem kért és nem tudták a rendszerben aktiválni
Aztán sohasem tudtam használni, 2 hét bénázás után meguntam, mert mint szolgáltatás, sohasem működött,. nem tudtam csatlakozni, amikor tudtam, akkor sem lehetett használni.
Azóta használja már valaki? Esetleg Te? Milyen azóta? Mert ha jó, akkor az jó lenne, mert tényleg nagyon olcsó a mobilhívás most a Diginél.
De én félek kicsit tőle, mert tényleg nagyon nyögve nyelve ment a dolog, aztán meg végül sehogy...
Most az Ephone-nál vagyok, az megy jól, csak hát a mobil az drága, de arra meg külföldi VoIP szolgáltatókat használok (BrowserCalls és Voipblazer, amik végül is csak virtuális szolgáltatók, úgy vettem észre, hogy a Voipblazer is a BC-jé, de perpill ott olcsóbb most a percdíj (VP-nél)).
-
Exian
őstag
válasz bambano #1186 üzenetére
Szóval még nem használod. Hát, reméljük már belejöttek a fiúk-lányok a Diginél a rejtelmeibe, mert amikor én igényeltem, tényleg olyan volt, mint amit még ők sem láttak működni És én sem, sajnos... Pedig jó lett volna, hiszen azzal ingyen lehet hívni sima Digi vezetékes számokat is, akár mobilról is.
-
Exian
őstag
válasz 1984white #1188 üzenetére
Browsercalls mellett ajánlom a voipblazert is. Olcsóbb.
A telefonok függetlenek? Nézd meg, hátha van benne saját voip kliens. Nekem azzal sokkal jobb, mint pl. Zoiperrel. A natív voip cucc ha van, akkor a Beállítások / Hívásbeállítások / Internetes hívások vagy hasonló néven van, androidja válogatja. Ez csak független telefonokban van, nem véletlenül.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Jah, én saját körzetemben bérlek 99 Ft-ért számot. Tehát nem "ronda" 21-es szám, hanem normál helyi számként funkcionál.
De ez havi 99 Ft. Érdekelne, hogy melyik szolgáltatónál van egyszeri 100 Ft-ért ugyanez.
Ha tudod, írd meg kérlek.
Nem mintha nagyon egetverő lenne a havi 99 Ft, de ha egyszer összeggel is megoldható, akkor azért sok kicsi csokra megy alapon nem mindegy
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz instantwater #1249 üzenetére
Köszönöm, ez több számnál lenne/lesz jó, nekem most jelenleg 1db számom van csak, azt úgy megúszom 1200 Ft / év díjjal.
-
Exian
őstag
Sziasztok!
Át telepítettem az évek óta, otthoni szerveremen működő Asteriskemet egy VPS szerverre. Nagyjából minden működik jól, de valamiért az új szerverről a vezetékes hívások nem mennek.
Ja, hogy tiszta legyen: csatlakoztatva van egy VoipBlazer fiók, azzal telefonálgatunk kifele. Mobil hívás az megy.
De amikor vezetékest hívok, akkor kicsöng, de a hívott szám/telefon nem csörög. Konkrétan próbálom az otthoni vezetékes számunkat hívni, úgy, hogy mellette állok a mobillal és Zoiperrel tárcsázok (a szerveremen keresztül), a mobilban van kicsengés, de a telefon nem csörög.
Aztán pár kicsengés után megáll a dolog.
Mi lehet a gond?
Log szerint minden ok, megindul a tárcsázás a VB-n keresztül. Esetleg a VoipBlazerrel van gond, hogy nem mennek a vezetékes számok? Igazából régen próbáltam vezetékest hívni róla, most is csak próbaképpen próbáltam meg az új szerveren, akkor tűnt fel, de régen működött, az tuti.
[ Szerkesztve ]
-
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1475 üzenetére
Mobil az megy gond nélkül, azt tudom hívni, szóval ezért furcsa és ezért nem vagyok biztos benne, hogy az Asteriskemmel van gond, mert akkor a mobil sem menne. De igazából nem tudom.
Esetleg van másnak is VoipBlazer fiókja Asteriskre csatlakoztatva? Mert akkor kérnék egy próbát, hogy mennek e a vezetékes számok.
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1477 üzenetére
Igen, ez is dellmont klón szerintem. Browsercallsról jöttem át ide, mert az már igen drága, a legolcsóbb most a Stuntcalls, de oda még nem mentem át.
Na közben tettem egy próbát, a mobilomon a Zoiperben közvetlenül a VoipBlazer fiókot adtam meg és úgy megy a vezetékes hívás, tehát az Asteriskemben van valami elcsesződve... de vajon mi?!?! Amikor látszólag minden ok, a hívás elindul, de valszeg valami miatt a VoipBlazerig már nem jut el és talán csak az Asterisk saját kicsöngés hangja hallatszik.
De akkor meg a mobilszámok miért mennek jól?
Na, ez is egy jó kis hiba, amit nehéz lesz megfejteni...
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1479 üzenetére
Köszi, ezt tudom, itt figyelem. Igazából ilyen szempontból ismerem jól az Asterisket, működtetek rajta saját "Call center" cuccost is, ami ettől sokkal bonyolultabb falat volt, mikor "leprogramoztam", de ez az egyszerű dolog most kifogott rajtam
SZERK.: Baxa meg, meg van! Kiderült, mi volt a hiba... 06XXXXXXXX formátumba nem jó, de +36XXXXXXXX formátumban meg jó... bakter EZ volt mindössze a hiba.
De nem értem, mert eddig/régen működött 06 előtaggal is. Lehet, hogy dellmonték változtattak valamit a befogadott formátumoknál? Vagy én emlékszem rosszul és régen sem ment 06 előtaggal?!
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1484 üzenetére
Jah értem, csak arra írtam, hogy most hirtelen a legjobb megoldás, ha átírom az összes ilyen számot, nem állok neki az Asteriskben turkálni emiatt... úgy is szebb +36 formátum.
Egyébként meg maximálisan vicces: épp csak az a kettő vezetékes telefonszám volt 06 előtaggal, amiket próbáltam (Munkahelyi és az otthoni). MINDEN más szám a névjegyzékemben +36 előtaggal van, az összes mobil és vezetékes is, CSAK pont az a kettő, amiket próbáltam, épp csak azok voltak 06 -tal
De most +36 -tal mennek ezek a számok is.
-
Exian
őstag
válasz phanfantom #1487 üzenetére
Hogy érted, hogy korlátlan telefonálásra? Saját hálózaton belül? Vagy kifele is?
Nálam ez úgy működik, hogy van egy saját szerver, rajta a saját mellékek (van analóg telefon VoIP adapterrel, van IP telefon is, meg vannak mobiltelefonok SIP klienssel, szóval vegyes nagyon a hálózat). Mindenkinek van saját belső melléke, ezeket ingyen lehet lehet hívni értelemszerűen, de vannak külső helyi vezetékes számok is hozzájuk, így kintről is hívhatóak az egyes mellékek, a saját helyi vezetékes számaikon.
Ez a szolgáltatónál, ahol vagyok, úgy néz ki, hogy 99 Ft / hó / telefonszám. Így értelem szerűen nálad 5 telefonnal ~500 Ft, 10 telefonnal ~1000 Ft havonta az alap díj.
De ha nem akarsz ennyi telefonvonalat fenntartani, lehet olyat is (nálam ilyen is működik), hogy 1db fő külső vezetékes szám van, amit lehet kintről hívni és a szerveren működő "call center" veszi fel és ott kell bepötyögni, hogy melyik melléket / kit akarsz hívni, így csak 1db telefonszámot kell fenntartani.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz phanfantom #1489 üzenetére
Úgy érted, hogy havi X ezer forint havi díjért cserébe korlátlanul tudjál bármit hívni? Hát, erre nem tudok mit javasolni, körül kell nézni, van e VoIP szolgáltató, amelyik ad ilyen csomagot. Biztos nem lesz occsó'.
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1491 üzenetére
Igen, engem is ez kavart meg és ez érdekelne, mert nem egyértelmű és VoIP vonalon annyira ez nem jellemző, legalábbis nálam. Nálunk a korlátlan ingyenesség odáig tart, hogy saját hálózaton, meg a VoIP szolgáltatóm saját hálózatán belül ingyen telefonálok, na de kifele... ott már bejönnek a dellmontos szolgáltatók a "majdnem ingyenes" verziókkal, egy korrekt árszabású, X pénzért korlátlan beszédforgalmat biztosító HAZAI VoIP szolgáltató engem is nagyon érdekelne! De szerintem sokakat még itt...
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz phanfantom #1493 üzenetére
Call centerek nem tudnak korlátlanul kifele hívni. Ha tudnak, egyedi szerződésük van a telefonszolgáltatóval, amit használnak. De ezek súlyos összegek.
Nem biztos, hogy neked VoIP kell. Lehet, hogy elég egy sima telefonközpont (hiszen azt írtad, hogy normál vezetékes telefonok vannak), aztán pl. Telekomnál már vannak korlátlan díjcsomagok, persze cég esetén ez megint máshogy néz ki, több vonal, több beszédforgalom, tuti biztos, hogy nem fogják olcsón mérni...
Kellene tudni, hogy kb. mennyi lesz a forgalom rajta. Abból ki tudod számolni, hogy mi a jobb választás: egy tényleg korlátlan beszédforgalmat biztosító csomag (HORROR áron és abban is lesz valami korlát, hogy X száz perc után átvált számlálósra), vagy esetleg megpróbálod egy VoIP szolgáltatóval.
Mondjuk az a baj, hogy egy normál telefonszolgáltatónál (nem VoIP) már eleve sokba kerül nagyon, ha több vonalad van, több külső, visszahívható számmal.
Ennél tuti olcsóbb egy VoIP szolgáltató, ahogy írtam, jellemzően ~100 Ft / hó / telefonszám áron adják. És most már egész tűrhető percdíjakat is adnak, szóval lehet, hogy ez olcsóbb, mint egy többtízezer Ft-os "korlátlan" csomag egy normál telefonszolgáltatónál.
Viszont szerintem ez itt kissé OFF téma.
Ami ON téma itt, hogy ha rácuppantasz egy mobil előfizetést a saját VoIP szerveredre (megfelelő célhardverekkel (NAGYON drága), megfelelően beállítva szoftveresen (NAGYON bonyolult)), amire kérsz korlátlan opciót, az működhet, de egyrészt meg kell nézni, mit enged a szerződés ezzel kapcsolatban, másrészt egyszerre csak egy valaki tud kifele kommunikálni. Nálunk is így van megoldva cégnél, van 2 mobil adapter a központra nyomva, de ezen osztozik több száz mellék, ha mindkettő foglalt, akkor bizony addig nem lehet kifele hívni, amíg kárognak mindkét vonalon.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
válasz itanczos #1495 üzenetére
Pontosan így van, ahogy a kolléga írja, otthoni, meg saját kis céges környezetben nálam is úgy van, hogy Asterisk, azon ephone a telefonszámok és callcenter miatt (nekem is jó a tapasztalatom velük), mobilra meg a dellmont klónok, most épp voipblazer, az 4 Ft alatt adja a mobilhívást percenként.
Nagycéges (említett többszáz mellékes hálózat) esetén meg úgy van nálunk, hogy normál telefonközpont (VoIP nincs), azon Telekom, az adja az ingyenes vezetékes opciót (persze súlyos havidíjért), és van rajta az említett 2 GSM-es modul, ami meg a korlátlan mobilhívást adja (szintén súlyos havidíjért), a maga korlátozottságával (egyszerre max. két hívás mehet).
-
Exian
őstag
Ki milyen anti scannert használ asterisk ellen? Van valakinek egy jól bevált iptables scriptje? Ma konkrétan olyan scanner áradatot kaptam a szerveremre, hogy annyira lehalt, hogy SSH-n alig bírtam mozgolódni, annyira lagzott
-
Exian
őstag
válasz Mr Dini #1579 üzenetére
Én most így hirtelen csak egy dologra tudok reagálni:
"Esetleg lehetséges, hogy egy bizonyos számot tárcsázva egy MP3/WAV fájl kerül lejátszásra loopban?"
Nekem működik rajta egy "Call Center", ami saját hangfelvételeket játszik le. WAV-ból konvertáltam ".GSM" formátumú fájlokká (van hozzá parancssoros konvertáló Linuxra), azt lejátssza, bár a minőség nagyon gyatra, még nem jutottam el a tökéletes megoldásig, de keresek valami jobbat. Bár most a célnak megfelel (kis cég tájékoztató vonala).
Ilyesmi extension bejegyzés kell hozzá:
exten => s,1,Answer(500)
same => n(loop),Background(HANGFAJL_NEVE)Ez nekem tökéletesen működik, illetve komplett menürendszert csináltam ide-oda lépkedéssel, ahogyan a szolgáltatók ügyfélszolgálati vonalai működnek. De lehet ezt csak arra is használni, amit te akarsz, hogy csak egyetlen hangfájlt játszik loopolva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kés topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vírusirtó topic
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen