Hirdetés

  • Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO

    ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.

  • Hauntii teszt

    gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.

  • Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?

    ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.

Új hozzászólás Aktív témák

  • Attila2011

    aktív tag

    válasz llll #19280 üzenetére

    (próbáltam a vissza gombot, sajnos nem hozta vissza :( )

    És nem is lesz senki halandó, aki valami egyértelmű választ tudna adni az egyes emberek teremtésére. Amit írtam is csak egy teológiai elmélet, de az Egyházon belül is több elmélet létezik. Mivel valami transzcendens dolog történik, ezért azt földi, halandó és korlátolt elménkkel teljesen nem tudjuk se megmagyarázni, se felfogni. Ez nincs benne a Szentírásba, ezért igyekszünk a kor tudományos eredményeit összehangolni hitünkkel.
    Ha valamilyen szinten elfogadjuk az általam leírtat, akkor itt a szülők bár rendkívül fontos szerepet játszanak, a teremtést még se tudjuk hozzájuk társítani, mivel ők is teremtett lények, akik nem képesek teremteni.

    A második kérdést egy picit félre értetted. Aztán sarkítottad.
    A kérdésed így szólt: de nem találom meg az életem párját, AKKOR a biblia szerint mi is lenne a helyénvaló teendőm a szexet illetően?
    Tehát ez esetben a testi kapcsolat bűn. De az nem azt jelenti, hogy választani kell. Hiszen minden ember vétkezik szinte kivétel nélkül, ha pedig egy ilyen választás lenne amit írtál, akkor senki se üdvözülne. De ez nem így van. Ha vétkét megbánja ez ember (erre van a szentgyónás) akkor a bűne eltörlődik.

    A következő kérdésed az örökéletet, feltámadott testet érinti. Itt alapvetően az a baj, hogy nagyon földhöz ragadtan képzeled el a dolgot. Úgy, mintha Isten újraalkotná az elhunyt testét, vissztuszkolná belé a lelkét és menne minden, mint régen, csak máshol.
    Az öröklétre nem lehet úgy gondolni, mint a földire. Egyik nagy különbség, hogy ott nincs idő. Ezt persze nehéz elképzelni, hiszen nekünk az idő az egyik legmeghatározóbb tényező. És nem is egy konkrét hely, mint egy ország vagy földrész vagy akár egy bolygó. Hanem ezek felett létezik (a felett, itt nem térbeli, haem lényegbeli jelző). A menny, a létezésnek egy olyan síkja ahol jelen van Isten, a pokol pedig olyan ahol nincs jelen. Ez utóbbiban pedig a szenvedés forrása Isten és szeretetének hiánya.
    A feltámadott test pedig már egy átlényegült test. Gondolj Krisztusra feltámadása után. „A feltámadáskor nem házasodnak, férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az Isten angyalai a mennyben.” (Mt 22,30)

    Ábrahám vagy Isten kiválasztott prófétáinak próbatételei és úgy általában a betegségek, szenvedések között nem lehet párhuzamot vonni. Bizonyára lehet kapcsolat a bűnök és betegségek között, de akkor sem Isten büntetéseként vagy próbatételeként kell értelmezni. Példásul a szexuális bűnök és a betegségek között elég gyakori a kapcsolat. De a betegséget itt sem Isten küldi rád, hanem saját magad miatt alakul ki.
    A tíz csapás sem próbatétel volt, a fekélyt az egyiptomiak nem bűneikért kapták, hanem hogy Isten a választott népét kivezesse a szolgaságból.
    És igen, Krisztus előtt az emberek szemében a szenvedés értelmetlen volt, egyféle átoknak fogták fel. Krisztus saját szenvedésével adott értelmet a szenvedésnek.

Új hozzászólás Aktív témák