Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Donki Hóte #101321 üzenetére

    Sajnos így van.

    Amint már írtam, volt szerencsém részt venni pár komolyabb céges akvizícióban. Senkinek ne legyenek illúziói: minden fillérre ki van számolva. A fogyasztókkal való kicseszés, a megjelenő újságcikkek de még a hozzánk hasonló fórumozás következményei is. Az adott piac sajátosságairól nem is beszélve, vö. birka magyar fogyasztók.

    Amikor én játszottam ebben, akkor még az volt a nagy dolog, hogy komoly számítástechnikai kapacitás segítette a döntéshozatalt -- ma már gépi tanulásos modellek elképesztő pontossággal jósolnak.

    Tévedni persze lehet, de nem egy olyan esettel futottam össze, amikor a külső szemlélő azt látta, hogy egy-egy cég mennyit bukott egy ügylettel, valójában pedig baromi jól jártak azzal a bukással.

    A Vodafone pontosan tudja, hogy milyen szolgáltatásokat fog nyújtani, hogy mit nyújtanak a többiek, milyen területeken milyen ügyfélmagatartásra kell számítania, egységnyi forint megtakarítás mennyi ügyfélveszteséget jelent, stb. Mindez ráadásul évekre előre.

    Az elégedettségünk nem létező fogalom, csak a pénzünk számít.

    Sajnos sok történetet ismerek (többet testközelből), amikor a valódi ügyfélbarátságot elsöpörte a profitkényszer. Régen ismertem cégeket, ahol a vezetőségnek valódi elhivatott célja volt az, hogy szolgálják az ügyfeleiket -- és több ilyen cég bekebelezését figyeltem végig. Több belső anyagot olvastam arról, hogy a jófejségre irányuló szolgáltatásokat azonnal el kell törölni.

    Nos, a UPC / Liberty nem éppen jófej, de a a saját területén van egy imidzse, ami remekül profitál neki. Érdekes módon igaz viszont, hogy a Vodafone számára ez éppen nem rentábilis. Ennyi.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák