Hirdetés

Aktív témák

  • Lui04

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #2400 üzenetére

    Ezt nézted már? Nekem ez le van mentve a gépre is, de nem emlékszem, hogy ezzel oldottam meg vagy az ini fájlban írtam át valamit.

    Közben megnéztem a saját ini fájlomat:
    [MouseInput]
    KeyboardCooldownSpeed=0.1
    MouseDampX=7000
    MouseDampY=7000
    MouseSensitivityX=0.238462
    MouseSensitivityY=0.149038
    MouseSmoothness=1
    SensitivityX=0.5
    SensitivityY=0.5
    Smoothness=1
    UseMouseDamp=false

    Nekem így néz ki és sikerült megoldani az input lag problémát vele. Lehet mindkettő kell a sikerhez.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Lui04 #2401 üzenetére

    Tegnap már próbáltam ezt is, de most kicseréltem erre a .dll-re, valamivel jobb lett. A Smoothness és a MouseSmoothness a tiédhez képest át lett írva 0-ra és ez megint javított valamennyit.

    Talán most már kezd egy fokkal játszhatóbb lenni, de továbbra sem tökéletes. Tudom nem erőmű a gépem, csak közepes beállításokkal tudom kicsikarni a 60 fps-t, de ez akkor is gáz.

    Most vagyok gépfejlesztés (vagy új konzol beszerzése) előtt és a Witcher 3 elkezdése előtt le akarnám tudni a második részt (az elsőt már korábban végigvittem). Lehet inkább megvárom az új vasat, azzal talán még gyorsabb lesz.

  • frem1790

    tag

    válasz Stauffenberg #2402 üzenetére

    A kérdéses problémában nem tudok segíteni mert nálam szerencsére nem jött elő.
    De szerintem mindenképpen érdemes lenne végigvinni. Egyrészt nagyon jó játék - épp most játszom másodszor végig - másrészt a hármas sztorijához ha nem is elengedhetetlen, de élvezetesebb és jobban érthető minden.
    Remélem megoldódik a gondod vele és ki tudod tolni, kár lenne kihagyni!

    Valóság nincs, te nem létezel, az élet csak álom, ne ébredj fel - Udvari Zenemágus ( :L topic)

  • TheProb

    veterán

    Végig ilyen irreálisan nehéz lesz a játék?

    Közepes diff-en játszok csak, de a endrega queen-eket csak bombákkal tudtam megölni. Ha melee range-be mentem akkor gyakorlatilag 2-3 hit és feküdtem, ráadásul dmg-et se kapott tőlem semmit. Érdekes ez így.

    Valamint az is érdekes, hogy egy 2011-es játékot full minimumon, 1360x768-ban kell játszanom mert különben nem smooth. (GTX 760M)

    "Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

  • S1M0N

    senior tag

    válasz TheProb #2404 üzenetére

    Igen, én normál fokozaton játszottam végig utoljára, igaz, mindent fejlesztettem, mindig a legjobb ruci volt Geralton, plusz a legjobb fegyverek, de így is meglehet feküdni elég hamar. Itt már bőszen ki kell térni az ellenfelek elől, főleg, ha többen vannak, de 1-1 nagyobb szörny is képes padlóra küldeni.

    Az általad említett endriág királynő pont ilyen, a játék eleje eléggé nehéz (főleg, ha az első részt pont előtte fejezted be egy tápos Geralttal, én így voltam, jött is a meglepetés), de később azért már jobban lehet boldogulni. Még egy olyan összecsapás lesz az elején, amivel én normál fokozaton is megizzadtam, és vagy 20x kellett nekiugranom, mire sikerült...

    A 2. rész talán a trilógia legnehezebbje, pedig anno, a bővített kiadás előtti játék még nehezebb volt, patchekkel finomítottak rajta. :K

    Pedig úgy néz ki, hogy kevés a kártya, itt a lenti listában ott a Witcher 2 is, nem túl acélos értékek vannak.

  • Rony949

    őstag

    válasz TheProb #2404 üzenetére

    Nem lesz végig ilyen nehéz, csak az eleje ilyen, mert gyakorlatilag papír karaktered van. Azt sokan elfelejtik hogy itt figyelni kell a critical hit-re is. Tehát arra gondolok, hogyha egy ellenfél hátulról megüt, az halálos lehet, mert ott vagy 150-200%-os sebzést is bekaphatsz, az nagyon veszélyes. Ha több ellenfél ellen küzdesz akkor mindig figyelj arra, hogy a hátad mögött ne nagyon legyen senki. Ugyanez igaz visszafele is, ha egy ellenfelet megütsz hátulról, hatalmas sebzéseket bevihetsz. Kitartást, menni fog az, csak ki kell ismerni a játék mechanikát. :)

    A stutter-re pedig vannak megoldások, Google keresőbe beírod hogy "witcher 2 stuttering" vagy valami ilyesmi és tudsz válogatni. Sok sikert.

    [ Szerkesztve ]

  • Shaza

    senior tag

    Hello!

    Van valakinek ötlete hogy a Witcher 1 miért esik be 60 fps alá?(tudom hogy nem a topic témája de hátha tudtok segíteni)
    Köszi!

  • Rony949

    őstag

    válasz Shaza #2407 üzenetére

    Mert ősrégi a motor amin fut a játék, azért. Az én gépemen is voltak framerate problémák (i5 4460 (3,20 Ghz), 8 GB RAM, GTX 770 (2 GB))

  • Shaza

    senior tag

    válasz Rony949 #2408 üzenetére

    Akkor gondolom ez ellen nem sokat lehet tenni :(

  • S1M0N

    senior tag

    válasz Shaza #2409 üzenetére

    Nem igazán... Én AMD 7950 + i5-3570 párossal játszottam, igazából csak akkor volt érezhető fps probléma, amikor nagyobb városban, nagy tömeggel voltam együtt, ráadásul ha esett, még szembetűnőbb volt. De máshol nekem nem volt vele problémám, mindent maxra tekertem a beállításokban.

  • Shaza

    senior tag

    válasz S1M0N #2410 üzenetére

    Sajnos nekem már a játék legelején volt 30 fps-em :(
    Megnéztem a Shadow Of Mordort minden max 100fps.
    Sajnálom mert a Witcher sorozat nekem kimaradt.Megvettem a harmadik részt ,gondoltam nem ártana előtte végigjátszani az első kettőt hogy képben legyek ,de így valószínű kihagyom :(
    Annak lehet bármi köze ,hogy tört a játék?

    [ Szerkesztve ]

  • TheProb

    veterán

    válasz Rony949 #2406 üzenetére

    Hát ezek a fix-ek nem hoztak semmi plusszt. Mondjuk nem értem, hogy a .cfg.txt fájl hogy tudna bármit is csinálni, 2 oldalról leszedett tömörített fájlban is így volt, de egyik helyen se írták h nevezzem át...

    "Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

  • S1M0N

    senior tag

    válasz Shaza #2411 üzenetére

    Hát, szerintem attól is függ, hogy milyen verziójú - de ez a téma itt tiltott - , anno megjelenéskor nagyon optimalizálatlan volt, a bővített kiadás tartalmaz minden javítást, sokat javult a töltési idő (ami nagyon hosszú volt), no meg sok minden más is.

    Amúgy meg bagóért árulják már mindenhol (GoG, Steam), leárazáson fejenként kb. 2€-ért érdemes beszerezni mind a két részt, ennyiért ajándékok.

  • [Prolixus]

    addikt

    Sziasztok!

    Most fogok belefogni a játékba, bár kissé keserű szájízzel az első rész gagyi (és buta) befejezése után. Remélem ebben a részben már nemcsak a játékmenet és grafika javult sokat, hanem az írói munka konzisztenciája is.

    Node, amiért írok: Ti milyen modokat használtatok, mi az ami must have? Persze tudom, ez preferencia kérdése, másrészt van vagy fél tucat mod guide a neten, szóval nem vagyok teljesen elveszett a témában, inkább csak kíváncsi.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • frem1790

    tag

    válasz [Prolixus] #2414 üzenetére

    A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is. Úgyhogy ha az első nem tetszett, akkor lehet ez nem a te játékod. :(
    De, hogy a kérdésedre is válaszoljak: modot nem használtam, a második rész grafikája nagyon szép lett(szerintem), a játékmenetbe belenyúlni meg nem éreztem szükségét. Nekem bejött úgy ahogy volt.

    Valóság nincs, te nem létezel, az élet csak álom, ne ébredj fel - Udvari Zenemágus ( :L topic)

  • vitaro

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2414 üzenetére

    Mi volt a baj a befejezéssel?

    Mod-ot én sem használtam a második részhez.

    Steam: vitaro, Battle.net: vitaro#21950, Origin/Uplay/Epic: BehindTheRabbit

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz frem1790 #2415 üzenetére

    "A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is."

    Itt a tempóra gondolsz? Vagy a sztorira általánosságban? Nem teljesen értem. Mindenesetre nem ezekkel volt bajom egyáltalán. Ha összességében nem tetszett volna a játék világa/sztorija, eszembe nem jutott volna a második részbe belekezdeni. Annak ellenére érdekel az egész, hogy alapjáraton nem vagyok egy nagy fantasy fan.

    Persze szép-szép, de minden játékon lehet javítani. Igazából grafikai tuning modok esetén nem is kérdés, hogy kellenek-e (better texture environment, high res weapon textures modok naná, hogy kellenek, de éppen Geralt haját is visszavarázsoltam fehérre, a szemei is élénkebbek, vagy éppen Triss rikító vörös haját is lecsavartam egy kicsit természetesebb vörösre), hanem a combat rebalance meg equipment stats modifier modok a kérdésesek számomra. Nyilván ezeket elsősorban második végigjátszásra szánják, triviális okokból, de azért én igyekeznék már elsőre is a "legtöbbet" kihozni a játékból, már ha ennek van értelme.

    Például azt olvastam, hogy a nehézségi íve a játéknak nem a legjobb, az első harmad relatíve nehéz, utána már elég op lesz Geralt. Vagy a normal fokozat is elég hard egyeseknek...ti hogy éreztétek? No meg a klasszikus kérdés, kontroller vagy bill+egér? Vannak olyan modok is, amelyek a tárgyak súlyán változtatnak, kvázi növelik az inventory-t, vagy éppen a kereskedelemmel kapcsolatos árakat fazonírozzák újra...

    ***

    v_tomy

    Hát, hogy konkrétan szerintem hülyeség volt. :DDD

    VAD SPOILEREK INNENTŐL, bár egy ilyen idős játéknál talán már nem kell ezt kiírni...

    Szóval nem tudom mennyire emlékeztek, de a játéknak ugyebár az lett a vége, hogy kiderült, hogy nem is Azar Javed a főgenyó, hanem a Flaming Rose rend nagymestere, a maga totál klisés "lemászárolok 10000 embert, hogy megmentsek 1 milliót' motivációjával. És hogy a nagymester nem más, mint a kis idegesítő vakarék, Alvin. A kisebb bajok ezzel egyrészt a tipikus B filmes motiváció a nagymester oldalán, másrészt az a tény, hogy ezzel kiderült, a játék 90%-ban lengetett Azar Javed egy totálisan nulldimenziós, "gennyláda, mert csak" gonosz volt, aki ráadásul egy másik karakter bábja volt félig-meddig. A játék nem fektet túl sok energiát abba, hogy leírja a közöttük lévő viszonyt, a játék szerinti modus operandi az, hogy a Salamandra tettei mögött végig a nagymester állt, mint irányító. Nekem egy eléggé csalódás volt, mert végig vártam, hogy az ő nulldimenziósan induló karaktere kicsit kibontakozik, kap némi értelmes hátteret vagy valamit, de nem.

    Aztán, a Grand Master = Alvin reveláció kapásból behozta a sztoriba a klasszikus nagypapás időutazós paradoxont, amit szerintem simán el lehetett volna kerülni, Alvin gyereket kis módosítással, úgy ahogy van, ki lehetett volna a sztoirból, a nagymester születhetett volna ténylegesen korábban, lehettek volna ugyanolyan víziói, eljuthatott volna ugyanoda ahol a játék végén, főleg, hogy amit Geralt tanácsol Alvinnak a játék során, a nagy tervét végeredményben nem változtatja meg, max picit máshogy indokolja/igazolja az általa rendezett mészárlást. Ehelyett megfűszerezték a játékot ezzel a buta paradoxonnal, vagyis Alvin eleve azért teleportált vissza a múltba, mert a Grand Master ténykedése a Flaming Rose renden keresztül vészhelyzetbe sodorta őt. A Flaming Rose rend viszont a teleport (és így a nagymester felnőtt alakjának jelentori ténykedése) miatt jött létre, tehát ha nem lett volna teleport, Falming Rose rend sem lett volna...szóval létrejött a logikailag feltörhetetlen időutazós ciklus.

    De ami leginkább zavaró volt számomra, az a végső konfrontáció a nagymesterrel. Itt van ez az adult Alvin=Grand Master ipse ugyebár, Triss szerint igazi őstehetség, sosem járt mágus iskolába, puszta fegyelemmel képes volt az Erőt (The Power-ként szerepel az angolban, nem hagyhattam ki :DDD ) a saját használatába állítani. Ami a játékból felszedheti infókat figyelembe véve, rohadt nagy szó, lévén azt írja a kódex, hogy a mágus iskola azért kell, nehogy a mágiára fogékony tehetségek összeroppanjanak az erőhasználattól, aztán félbolond motyogó idiótává degradálódjanak. Arról nem is beszélve, hogy a játékban látható, nagy hatalmú mágusokkal szemben Alvin nem csak térben volt képes utazni, hanem időben is (ami Triss szavai alapján egy amolyan higher level), plusz az a Dimeritium medál, ami elvileg elnyomja a mágusok képességeit, nos, az sem volt túlságosan nagy hatással rá, legalábbis bőven maradt mgé medállal együtt is mágikus ereje.

    Szóval szerintem kétség nélkül a Grand Master volt a legerősebb mágus a játékban. És akkor hogyan győzzük le ezt az ipsét? Nem trükkel (ami kellene, lévén egyenlőtlenek az erőviszonyok), vagy valami okos módon....még csak nem is fizikai konfrontációval. Hanem a szerencsétlen víziójában, álomvilágában vagy nem is tudom, hogyan nevezzem... ami nyilvánvalóan nem a jövő volt (halott karakterek is megjelennek benne, tehát még ha általánosságban reprezentatív vízió is a jövőről, amire utalt a Grand Master, akkor is csak egy vízió), ahol elvileg ő alakítja a szabályokat. Ebben a világban láthattuk, hogy olyan mutánsokat küldött Geraltra, amilyenek akart, vagy éppen Shani nekem elmondta, hogy a "szívébe" egyedül kell bemenjek, mert oda mást nem enged be a mágus, vagyis ebből azt lehet leszűrni, hogy kontrollja van efölött a világ fölött, akármi is legyen az.

    Még csak azt sem lehet mondani, hogy a Kind of the Wild Hunt tette el úgy istenigazából láb alól, mert ugyebár van olyan opció is, hogy megtagadjuk a nagymester lelkének átadását, és elűzzük a King of the Wild Hunt-ot. Szóval bevallom, én totálisan nem értem, hogy sikerült ebben a világban legyőzni őt úgy, hogy az a fizikai valóra is kihasson (értsd, ott is meghaljon a nagymester), másrészt mindenképpen nagyon ötlettelennek és olcsónak tartom ezt a megoldást.

    Hát kb asszem ennyi bajom volt a befejezéssel. :)

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • atainprison

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2418 üzenetére

    Történet szempontjából a 2. sokkal jobb, mint az 1. (szerintem még a 3-nál is jobb). Ha szereted az olyan, történetet, ami tele van politikai cselszövéssel, akkor biztos tetszeni fog.

  • frem1790

    tag

    válasz [Prolixus] #2418 üzenetére

    :DD Ahhoz képest, hogy nam vagy nagy fantasy fan alaposan belemélyedtél a sztoriba!
    Így már értem, hogy nem jött be neked a vége. Nyugodtan vágj bele a másodikba a vizimai történet véget ért, nem sok szerepet kap a továbbiakban. Nem lövök nagy spoilert vele, ha elárulom, hogy a királygyilkossági kísérletből fog kibontakozni egy nagyívű történet.
    "A sztori hasonló mederben folyik tovább ebben és a következő részben is." - ezt arra értettem, hogy továbbra sem lesznek a játékban egyértelműen jó vagy rossz döntések. Továbbra is nehéz ügy lesz egy - egy választási lehetőség, életszagúra sikerült a játék. Nincsenek tisztakezű hősök és fekete lelkű gonoszok.
    Ami a modokat illeti - hát szépíteni mindig lehet rajta, de tanácsot ez ügyben nem tudok adni mert mint írtam nem használtam egyet sem.
    A nehézségi ívről amit olvastál az tényleg igaz. Az első fejezetben vannak vért izzadós küldik, később pedig, ha jól fejleszted Geraltot sokkal könnyebbé válik, bár akkor sem lesz sétagalopp.
    Valamint hiányzik legalább egy fokozat a nehézségi szintekből - a két alsó közé berakhattak volna még egyet. Így a legkönnyebben nagyon könnyű, a következő meg már elég hard. Igaz én is ezen játszottam és azért bele lehet jönni.
    Kontroller vs. egér-bill. - nincs is kontrollerem - sorry. :DDD Nem volt gondom az irányítással a billentyűzetről.
    Súly meg ár módósító modokat szerintem akkor használj, ha nagy gyűjtögető vagy. Én ezek nélkül is simán megvoltam, ami nem volt fontos azt nem cipeltem, hanem bevágtam a ládába. Illetve nem vettem meg minden kardot, páncélt, stb. ami utamba került, csak akkor, ha tényleg jobb volt a meglévőnél. Így elég volt a pénzem is. De ha mindent össze akarsz szedni akkor persze érdemes ezekben a modokban gondolkozni.
    Remélem tudtam segíteni, jó játékot! :)

    Valóság nincs, te nem létezel, az élet csak álom, ne ébredj fel - Udvari Zenemágus ( :L topic)

  • Dogengar

    aktív tag

    válasz [Prolixus] #2418 üzenetére

    A Mass Effect 1 vége is érdekes volt ilyen szempontból: Spoiler Megöljük Saren-t, majd hirtelen Sovereign "elájul"?

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2418 üzenetére

    Jah, én is azt hittem, hogy lemaradtál az alvinos összefüggésről, erre kiderül, hogy az első rész történetének legalaposabb kritikai átnézetét adod... :D Alvint szerintem azért építették be ilyen módon a történetbe, mert így a könyveket ismerők számára is kicsit eladhatóbb a sztori, amennyiben Alvin egy afféle "pre-Ciri" (ő lesz a 3. rész főhősnője, egyben a Witcher könyvek Geralt után legfontosabb szereplője. Amit írtál helytálló, de ezzel együtt sem rossz ez a történet szerintem. Bár minden játéké ilyen lenne...
    Mindenesetre a 2. résznek (nem csak szerintem) a legjobb a története a három rész közül. A dramaturgia és a narratíva is kiemelkedő. Végre nem világmegváltós sztori (mint a 3. részben), hanem egy nagyon mocskos és csavaros politikai intrikasoorozat, ahol szép lassan kibogozod, hogy ki, mit, mikor, miért csinált, sé szépen kiderül, hogy aki nagyon nagy manipulátornak kondolta magát azt is szépen manipulálták... ennél többet nem akarok róla írni, mert spoiler lenne, de ennél jobban nekem eddig csakis a Planescape: Torment története tetszett (de hát az nem meglepő, mert azt tartják minden idők legjobb számítógépes RPG játékának).

    Modban én sem tudok tanácsot adni, mert a többiekhez hasonlóan engem is tökéletesen kielégített a játék grafikája. Sztem mai szemmel is teljesen rendben van.

    A nehézségi fokát tekintve egyértelműen ez a legnehezebb a három Witcher játék közül, és az elején normál fokozaton is kemény. A végére inkább átlagossá válik, de könnyűvé nem (az első rész számomra hard fokozaton is túl könnyűvé vált a végére, ez nem.). Pedig az egyik első patch-el könnyítettek is rajta, mert a a megjelenés utáni héten mindenkinek sírt a szája, hogy milyen nehéz. :D Én végül végigvittem a legnehezebb fokozat alatt egyel is, és így nagyszerű kihívás volt (helyenként már-már Dark Souls-i nehézségű). Mindent használnod kell; csapdákat, bombákat, főzeteket, ha életben akarsz maradni, továbbá igencsak oda kell figyelni a karakterfejlesztésre is. Ja, és a főzetek fogyasztása ebben a részben teljesen lore-hű: a harc előtt kell elfogyasztanod mindent, mint a könyvekben is. Nincs olyan, mint a 3. részben, hogy "fogy az életerőm, bedobok egy fecskét..." További ínyencség, hogy a legnehezebb fokozaton csak egy életed van: ha meghalsz, vége a játéknak, még ha épp a vége előtt is vagy; kezdheted újra ;] Ez nem öncélú genyóság, hihetetlenül megváltoztatja az ember hozzáállását, ha tudja, hogy egy dobása van. Persze megpróbáltam; nem sikerült, de elég sokáig eljutottam vele: Letho bácsi tett pontot kalandjaimra az első találkozásunkkor. Viszont a Kayrant (majd megtudod mi az ;] ) így megölni hihetetlen élmény volt: a székemről felpattanva tele torokból üvöltöttem és ráztam a kezeimet az ég felé... :DDD Ja és bónusz, hogy sztem a 2. rész harcrendszere a legjobb a három rész közül.
    .
    Az inventoryt átalakító modokat nagyon nem ajánlom. Az pont azért akkora amekkora, hogy ne tudj minden szart magaddal cipelni. Teljesen elegendő, és ezen változtatni ócska kis cheatelés, amit a kihívásokat egyáltalán nem bíró 10-12 éves vérpisikék használnak. Ha van olyan cucc, ami a szívedhez nő, de már nem elég hatékony, vagy szimplán csak meg akarod tartani akármiért, akkor vannak elszórva ebben a részben is ládák a fogadósok közelében, ahová be tudsz mindent raktározni.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    frem1790

    "arra értettem, hogy továbbra sem lesznek a játékban egyértelműen jó vagy rossz döntések. Továbbra is nehéz ügy lesz egy - egy választási lehetőség, életszagúra sikerült a játék. Nincsenek tisztakezű hősök és fekete lelkű gonoszok."

    Lényegében ezért kezdtem el a sorozatot, mert ezt mindenhol kiemelték. Mondjuk azért azt elvárnám, hogy a vizimai eseményeknek legyen hatása a jövőre, főleg az Order-es ending olyan, amire azt mondanám, hogy alaposan átrajzolhatná Temeria erőviszonyait és így a szereplők életét (már ha Temeriában is játszódik legalább részben a W2 és a W3). A Neutral ending-gel nem változott a status quo, de annyira a Scoia'tael endinggel sem, mivel az outro alapján Yaevinn hamar megtörte a fegyverszünetet, az idegengyűlölet meg nyilván nem szűnt meg, csak ideig-óráig picivel jobban megtűrtek lettek az elfek és a törpök.

    "A nehézségi ívről amit olvastál az tényleg igaz. Az első fejezetben vannak vért izzadós küldik, később pedig, ha jól fejleszted Geraltot sokkal könnyebbé válik, bár akkor sem lesz sétagalopp.
    Valamint hiányzik legalább egy fokozat a nehézségi szintekből - a két alsó közé berakhattak volna még egyet."

    Ehh. Hát akkor ha nem használok majd ilyen jellegű modot, akkor majd átrakom az act 1 után normalra a játékot. A prológust easy-n kezdtem el, a tutorial ilyen nagyszerűre lőtte be a képességeimet. :DDD

    S.Richard

    Ja ez totálisan így van, hasonlóan bullshit kategória szerintem. Azt sem értettem soha, miért feküdt ki, tipikusan az a helyzet, hogy nem tudtak jobbat kitalálni. Mondjuk ez a probléma vagyis hogy "nem tudjuk hogyan kell legyőzni a Kaszásokat - az írók" sajnos a teljes trilógián végigvonul, a második részben totálisan elodázzák a kérdéssel való foglalkozást, a harmadik részben meg ugyebár van a deus ex machina a Crucible képében.

    GypsFulvus2

    "Alvint szerintem azért építették be ilyen módon a történetbe, mert így a könyveket ismerők számára is kicsit eladhatóbb a sztori, amennyiben Alvin egy afféle "pre-Ciri""

    Há' nemtom, én pont az érem másik oldalát látom ebben, vagyis azt, hogy nem tudtak jobbat/újabbat kitalálni. Én legalábbis ha a kedvenc könyveimnek folytatását kapnám játékban, akkor azt várnám el, hogy már a létező karaktereket vigyék tovább és/vagy meglehetősen újakat találjanak ki, ne ilyen rip-off karakterekkel húzzák az agyamat. Remélem Ciri nem ilyen idegesítő vakarék a könyvekben, mert hamarosan elkezdem azokat is olvasni. :)

    Összességében persze, szerintem sem rossz, messze nem az, ahogy írtam is, ha az lenne nem érdekelne a folytatás. Pont azért ért vastag csalódásként a befejezés, mert odáig némi írásbeli inkonzisztenciát leszámítva szerintem is nagyon jó volt a sztori+lore építés.

    "Pedig az egyik első patch-el könnyítettek is rajta, mert a a megjelenés utáni héten mindenkinek sírt a szája, hogy milyen nehéz. :D Én végül végigvittem a legnehezebb fokozat alatt egyel is, és így nagyszerű kihívás volt (helyenként már-már Dark Souls-i nehézségű)."

    Azigen. :Y Hát, jó lesz nekem akkor az easy egyelőre. Igazából nem szeretem a kardozós játékmenetet meg az oldalra ugrabugrát, én a tipikus shooter preferáló emberke vagyok. Ezeket a játékokat a sztori/világ/karakterek miatt játszom, nekem pont elég lesz ha elszórakoztat a harc része a dolognak, nem akarok én komoly felkészüléssel időt tölteni. :B Az biztos, hogy ha nagyon nehéz a játék, akkor annál nagyobb sikerélmény a győzelem, de ez nem az én műfajom, ennyi.Te mivel játszottál?

    Na meggyőztetek amúgy, nem használok majd stat modifier modokat akkor. A 2. részt meg a leírtak után nagyon várom, imádom a mocskos, gyarló, átverős, sok szálon futó, sokszereplős sztorikat, ahol mindenki átbasz mindenkit, és senki sem teljesen az, akinek látszik. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2423 üzenetére

    Hát, ha nem szereted a kardozós-ugrabugrálós játékmenetet, akkor viszont itt bajban leszel, mert a 2. rész harcrendszere főleg ezen alapszik. Dodge aztán visszatámadás, jó pozíció keresése. Ha körbevesznek, hátulról kapnak el, akkor annyi. Sokat kell ide-oda ugrabugrálni, míg az első rész inkább csak egyfajta ritmusérzéket kívánt. Szóval akkor tényleg jobb lesz az easy elsőre. A stat modifier meg egyéb játékmenet módosító modok csak arra jók, hogy elbarmolják az amúgy jól felépített és kiegyensúlyozott rendszert.

    "Remélem Ciri nem ilyen idegesítő vakarék a könyvekben"
    Neeem, Ciri nagyon belevaló kiscsaj. Hajjaj, de még mennyire... :DDD Csak az "elder blood" meg a próféciák szempontjából hasonlítanak.

    "Te mivel játszottál?" őőő Ezt pontosan mire érted? Már hogy itt, milyen nehézségi fokozaton, vagy úgy általában milyen játékokkal?

    Ja, és még valami. Itt aztán tényleg maxra van járatva a "számít a döntésem" rendszer. Sokkal inkább, mint a 3. részben (ott is eléggé megvan ez, de a teljesen nyílt világ, a sandbox miatt kicsit tompul). Ez annyit jelent, hogy az első fejezet végén meg kell majd hoznod egy olyan döntést, ami alapvetően meghatározza, hogy hol folytatod a játékot, mi törénik, kik lesznek a szövetségeseid, és milyen küldetéseket teljesítesz. Tulajdonképpen két külön játékká válik szét itt a történet. A 2. fejezet kb 90%-ban eltér, és mivel ez a leghosszabb fejezet, kb. a játék 40%-a teljesen eltérő attól függően, hogyan döntöttél. Tulajdonképpen, ha az egész sztorit, minden aspektusát meg akarod ismerni, akkor legalább kétszer végig kell játszanod, legalábbis az 1. fejezet vége után. Ezért már most szólok, hogy érdemes ott egy mentést meghagyni, még a döntés előtt (tudni fogod, mikor). A 3. fejezetben is van még egy fontos elágazás, és így tulajdonképpen 4 számottevő mértékben eltérő befejezés van (és ezeknek még sok alváltozata, de ezek már csak apróságokban térnek el). Szóval újrajátszhatóság szempontjából is kiválló játék.

    Mass Effect: Ja, annyira OP lett a kaszás bagázs, hogy nem tudtak mást kitalálni, csak a deus ex machina csodafegyvert. Azért szerintem Drew Karpyshyn kitalált volna valami frappánsabbat, ha nem pakolják ki a brigádból az első rész után. Aztán az EA meg sajnálta a lóvét egy nehézsúlyú SciFi íróra, akinek fantáziája is van.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #2424 üzenetére

    Bajban azért nem leszek, utálni nem utálom, egyszerűen csak ha két játékot felajánlanál, amiről azt mondod egyik FPS, a másik meg ilyen, és semmi mást nem tudnék róla, 20-ból 19-szer azt mondanám, hogy az FPS-sel szeretnék játszani. A nem szeretem talán kicsit erős kifejezés volt, egyszerűen csak nem vonz ez a játékstílus, az ilyen játékokat (nem ez az első ilyen btw) sosem a puszta harc okozta öröm, bódottá miatt játszom. Az első rész harcrendszere annyira suta volt szerintem, hogy ezt (legalábbis easy-n :DDD ) már most jobban élvezem. Az elsőnek a legelején vagy kétszer is majdnem abbahagytam a játékot, de a szériáról olvasott sok jóság továbbvitt (szerencsére), mivel azt semmiképpen nem akartam, hogy az első játékot teljesen kihagyom.

    A döntésekkel kapcsolatos infókat köszi, mindenképpen figyelek majd a mentésre. Csak a szabadidőm nem örül ennek, hogy ennyire különböző lehet a játék a döntéseimtől függően. :DDD Ezek után meg főleg nehéz lesz meghozni (így látatlanban is már látom előre :) ), hogy milyen úton menjek tovább így elsőre.

    ""Te mivel játszottál?" őőő Ezt pontosan mire érted? Már hogy itt, milyen nehézségi fokozaton, vagy úgy általában milyen játékokkal?"

    Kontroller vagy bill+egér?

    Amúgy lenne még egy kérdésem, a párbeszédrendszerről. A prológus kapcsán vettem észre két dolgot. Az egyik például az volt, hogy amikor prológus legelején, a Foltest táborban, közvetlen a sátrunk előtt összefutunk 3 ipsével, akik az újonc srácról, a lopott amulettről, meg a fogadásról tárgyalnak (valami lovaggal fogadtak, hogy az újonc páncél nélkül túl fogja élni az ostromot), akkor szóba kerül egy régi sztori egy sárkányról, meg Geraltról és Yenneferről, illetve utóbbi tervezett, de meg nem történt megerőszakolásáról. Namost ebben a beszélgetésben van egy olyan rész, ahol két lehetőség jelenik meg a képernyőn, az egyik közvetlen a témával kapcsolatos, a másik meg az erőszakkal, utóbbi van alul. Na én kezdtem felül, gondoltam szépen fentről lefelé haladok majd és ezek az opciók felsorolás szerűek (ahogy az első részben, vagy ahogy ebben a 2. részben is sok beszélgetésnél, ahol az első "kör"/beszélgetés opció sokszor megismételhetetlen, egyszer használatos, de egyszer azért bármikor lehet választani, és utána viszont a többi opciót újra és újra meg lehet kérdezni valakitől, mint korábban, és persze van egy x-szel jelölt opció is, ami egyértelműen utal a beszélgetésből való kilépésre), azonban már nem jött szóba az erőszak téma, úgyhogy újra kellett töltenem egy korábbi mentést, hogy azt az opciót választhassam.

    A bajom ezzel csak az, hogy tehát azért, mert az első opciót választottam, a második opció elérhetetlenné vált, miközben fordított sorrendben minden beszélgetést ki lehetett csikarni a jelenetből (és itt tehát nyilván nem arról van szó, hogy egymást kizáró lehetőségek közül kellett választani, vagyis dönteni). Namost a kérdés az, hogy az ilyen eshetőséget (tehát nem mindegy, hogy milyen sorrendben "mondjuk" a felsorolt lehetőségeket, egyik kizárja a másikat, de fordítva ez nem igaz), lehet tudni előre valahonnan? Van az ilyen opcióknak egy esetleges fix helye, vagy ilyesmi? Rohadt idegesítő ez amúgy szerintem, itt pl. ha nem töltök vissza, akkor totálisan lemaradok Yennefer említéséről. Nyilván nem nagy dolog, de egyrészt a kirakós egy picike darabja Geralt múltjából, másrészt ha sok ilyen van a játékban, akkor ezáltal sok apróságról lecsúszhat az ember, ami cinkes, főleg annál, aki pont a sztori miatt játszik elsősorban, mint én.

    A másik: A prológusban megjelent olyan párbeszéd panel, ahol volt vagy 3 válaszlehetőség, és mindegyik mellett volt 3 különböző ikon. Az egyik mellett asszem az Axii sign volt, a másik két ikont most láttam először. Na ezek micsodák tulajdonképpen? Azt gondolom, hogy valamiféle markánsan elkülönülő lehetőséget jelentenek, de konkrétan nem tudom mit. A másik meg, hogy ha mondjuk az egyik opció egyfajta meggyőzés vagy ilyesmi, akkor biztos lehetek benne, hogy ha azt választom akkor működni is fog? Tehát meg tudok győzni egy illetőt mondjuk, hogy tegye le a fegyvert vagy ilyesmi, ha az adott ikonos lehetőséget választom? Vagy kiválasztom, geralt mondja amit, aztán falra hányt borsó, nem jön össze a meggyőzés? Van ezeknek valami indikátora, hogy melyik fog működni és melyik nem? vagy kell ezekhez valami képesség/pont, hogy eredményesen lehessen majd őket használni?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2425 üzenetére

    Akkor ok. Én fordítva vagyok ezzel; az FPS játékok untatnak. Az első rész harcrendszere azért lett olyan, amilyen, mert ott még a Bioware-től licenszelt aurora engine-t használták, az meg ugye körökre osztott harcra lett kifejlesztve. Ők viszont Geralt karaktere miatt akció-RPG-t akartak. Így aztán átalakították, amennyire tudták, és ez sült ki belőle.

    Bill + egér. Csakis. A kontroller használata a pokolba vezető út, amely jószándékkal van kikövezve... :D Komolyra fordítva: a bill + egér tökéletes a játékhoz, de ha neked nem kényelmes, hát használd a kontrollert.

    A párbeszédrendszerről. Ez ilyen kávéház; sok RPG-ben találkozhatsz hasonló megoldással. Az említett párbeszéd az egyik novellán alapul, ha elolvasod, majd jobban képbe kerülsz a dologról. Általában csak annyit tudok javasolni, hogy közvetlenül a fontosnak, vagy érdekesnek ígérkező párbeszéd előtt mindíg ments. Ez bevett gyakorlat hc. RPG játékoknál, míg mondjuk egy H&S játéknál bossharcok előtt ment az ember. Szerintem ne sorba haladj a párbrszéd opciók közül, hanem válaszd azt, ami az addig elhangzotak alapján a legtöbb információt ígéri / legérdekesebbnek tűnik. Én gyakran kalandoztam el mellékszálakon, mondván, hogy a fő kérdés opciói úgyis nyitva maradnak... aztán néha nem jött be. Nincs fix helyük az ilyen opcióknak, és csak sejtheted, hová vezet majd, az opció, amit választasz. Ez is olyan itt, hogy az ilyen "mikrodöntéseknek" is van következménye, és nem tudsz mindíg minden opciót végigzongorázni (vannak ilyen játékok is, de én nem szeretem; csökkenti az immersion-t). Ha negyon nem tetszik az eredmény, visszatöltöm.

    A párbrszéd ikonokról tt tudsz tájékozódni. A legfontosabbak az axii, az intimidate és a persuade. Én kb ebben a gyakoriságban használtam őket. Ezeknek 3 szintje van, és értelmszerűen a 3. szinten van a legtöbb esélyed a sikerre. Ha sikeresen használod őket, akkor szintet lépsz, és nagyobb eséllyel sikerülnek a következő ilyen párbeszédnél. Úgy emlékszem, hogy már a prologue + 1. fejezet végére van annyi lehetőség, hogy elérje az ember a 3. szintet. (Az első ilyen alkalom a prologue-ban biztosan sikerül, ez afféle tutorial, hogy "használjad, mer' jó..." :) ) Ha jól rémlik, az axii jel fejlesztésével is lehet emelni a siker valószínűségén, de ebben már nem vagyok biztos - régen játszottam ezt a részt, és lehet, hogy keverem a 3. résszel. Az viszont biztos, hogy a használat növeli a siker esélyét a következő lehetőségnél. Ezek a lehetőségek nem minden párbeszédnél jelnnek meg, általában csak a fontosabbaknál. A nagyon erős akaratú karakterek (pl. Nilfgaardi követ) esetében nem fognak működni 3. szinten sem.
    Van még néhány egyedi képeség, ezeket bizonyos melléküldetések teljesítésével, vagy akár easter eggek felfedezésével lehet megszerezni. Ezekről itt talász információt

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #2426 üzenetére

    "Szuper", akkor mindkét sejtésem beigazolódott sajnos. Mondjuk az ikonos dolog annyira nem gáz, valahol van ennek is van szépsége, hiszen ha meg akarsz félemlíteni valakit, és nem jön be, míg másnál igen, attól olyan valóságosabbnak hat a dolog, mivel nyilván a valóságban is minden ember más, máshogy reagál ugyanarra a szituációra.

    Viszont ezek az illékony párbeszédopciók övön aluliak szerintem, főleg, hogy nem minden párbeszédben van ilyen...utóbbi esetben rá lehetne fogni valami koncepcióra, de így nem sok értelmét látom, csak az ember idejét rabolja, meg frusztrációját növeli. Legalábbis nálam, utálok gyakran mentegetni és visszatöltögetni.

    Képességek: Hát mit mondjak, egy szép damage bónuszról kapásból lemaradtam, az Altair easter egg nem volt meg, távolról láttam ugyan, de azt hittem valami szoknyás paraszt asszony, komolyan. :) Mondjuk ez sem egy fair húzás szerintem, hogy bizonyos képességet easter egg-hez kötnek. Max járjon érte acsi, de hogy a játékmenetre is kihatással legyen az, hogy megtalálsz-e valami ilyet vagy sem...hát. :U Aryant is kinyírtam, a hozzá kötődő bónuszról is lemaradtam...miért nem kap ilyenkor minden döntésért valamit az ember? Ez valahogy pont arra utal, hogy a megkímélése a legjobb döntés, még bónuszt is kapsz mellé...Ja és eleve azért párbajoztam vele, mert azt nem akartam, hogy a teljes kompániát le kelljen vágni, abban nem voltam biztos, hogy meg lehet győzni a fegyverletételről. LOL

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2427 üzenetére

    Szerintem túlspilázod ezt a párbeszédrendszert. Az egész játék folyamán 3-4 alkalommal töltöttem vissza e miatt játékállást.
    Azok a bónuszok meg nem olyan jelentősek, nem okoz gondot a hiányuk; jópárat én is elmulasztottam, mégis végigtoltam majdnem a legnehezebb fokozaton. Sztem ne agyalj ezeken ennyit, inkább dőlj hátra, játszd és élvezd, aztán ahogy esik, úgy puffan. ;) Az első végigjátszás sosem a perfekcionizmusról szól egy RPG-nél; ez a műfaj velejárója.

    Pici Spoiler: (Tényleg, a spoiler gond miért nem alaptartozék minden topicban???)

    Aryan: Hát ez a te döntésed, ez a játék szépsége végül is. Én meggyőztem, és jól jártam vele. Ha él, összefuthatsz vele még, és van egy pici (tényleg nem jelentős) áttételes jó hatása a 3. részben is, ha túléli.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #2428 üzenetére

    "Szerintem túlspilázod ezt a párbeszédrendszert. Az egész játék folyamán 3-4 alkalommal töltöttem vissza e miatt játékállást."

    Egen, de ezt te tudod, én meg még nem. :) Eddig.

    "Sztem ne agyalj ezeken ennyit, inkább dőlj hátra, játszd és élvezd, aztán ahogy esik, úgy puffan. "

    Inkább arról van itt szó, hogy maga az alapelv (designer choiche) nem tetszik, és ennek adtam hangot. Persze ez legyen a legnagyobb baja a játéknak. :K

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2429 üzenetére

    Oks. Akkor jó játékot. Ha valamire szükséged lesz, estleg elakadsz (sztem nem fogsz), csak szólj, naponta ránézek a PH-ra.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #2430 üzenetére

    Köszönöm, meglesz. :))

    Egy off kérdés: A könyvek megjelenési sorrendje egyben kronológiai sorrend is? Tehát így kell olvasni (fentről lefelé)?

    Blood of Elves
    Time of Contempt
    Baptism of Fire
    The Swallow's Tower
    Lady of the Lake

    Meg a wiki szerint ez úgymond a Ciri saga, de van két novelláskötet, amik amúgy a legkorábban íródtak, a Sword of Destiny és a The Last Wish. Ezek a saga előtt játszódnak például?

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2431 üzenetére

    Mindkét kérdésre igen a válasz. Ez a könyvek sorrendje, és érdemes előtte elolvasni a novellásköteteket. Részben a "bemelegítés" miatt, részben, mert Ciri története a novelláskötetekben indul; tulajdonképpen két novella ötletét fejleszti tovább a regénysorozat. Az Utolsó Kívánság van kronológiailag elől. Amúgy magyar nyelven is elérhető a két novelláskötet és az első három regény. Tudom ajánlani őket, mert lengyel eredetiből fordították, igényesen. Míg az angol könyvek, ha jól tudom a két novelláskötet és az első könyv kivételével francia fordításból lettek továbbfordítva, hobbifordítók által.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • S1M0N

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2431 üzenetére

    Görgess lejjebb, itt a sorrend, de amúgy jól írtad.

    A végzet kardjában lévő egyik (konkrétan az azonos nevű fejezet) történettel kezdődik amúgy a "Ciri saga".
    Ez a 7 könyv így van a történések sorrendjében, Sapkowski ezek után sokáig pihentette a witcher történeteket.
    Aztán kb. 1-2 éve jelent meg egy 8. könyv, ami azonban nem kapcsolódik úgy az előző történetekhez, mint a többi 7.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz S1M0N #2433 üzenetére

    Annyi kiegészítéssel, hogy Ciri fogantatásának és szüleinek története (s az, hogy mi köti őt majd össze Geralt sorsával) már az első novelláskötetben benne van.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • S1M0N

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #2434 üzenetére

    Tényleg, igazad van, pedig az a történet is címadó... :B :K

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #2432 üzenetére

    Köszönöm srácok az informatív válaszokat! :R

    "Tudom ajánlani őket, mert lengyel eredetiből fordították, igényesen. Míg az angol könyvek, ha jól tudom a két novelláskötet és az első könyv kivételével francia fordításból lettek továbbfordítva, hobbifordítók által."

    Pont angolul szeretném olvasni, hogy fejlesszem a vocabulary-t. A játékokat is angolul játszom, pont ezért. Viszont erre a francia kapcsolatos dologra nem találok infót. Google a "english witcher books are translated from french" kifejezésre semmi érdemi találatot nem ad, csak azt, hogy a novellásköteteket, meg az utolsó két könyvet egy David French nevezetű fickó fordította/fordítja, lengyelből.

    Amúgy az utolsó könyvet leszámítva már van hivatalos angol kiadása mindnek, szóval ez a fanfordításos dolog biztosan nem igaz. Lehet akkor a francia eredettel kapcsolatban is tévedsz. Jó lenne...olvasta valaki angolul a könyveket?

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2436 üzenetére

    Ez régi, kb. két éves információ volt, szóval azóta simán elavulhatott. Valószínűleg én is angolul újraolvasom őket, mert a nyomorék kiadó már lassan két éve nem folytatja a sorozatot. Olyan lesz ez is, mint a Malazai Bukottak Könyve; azt kiadták a 7. részig, majd a 8.-ra vagy 4 évet kellett várni, aztán azóta semmi... Néhány könyvkiadót porig kéne égetni...

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    Két kérdés:

    Minden craftolásra alkalmas NPC ugyanazokat tudja? Tehát mindenki tud mindent? Vagy van olyan, hogy XY csak Z dolgot tud craftolni, KH meg csak P dolgot? feltéve persze, ha megvan hozzá a recept és minden szükséges összetevő.

    Illetve a térképen magamnak nem jelölhetek ki célpontot? Úgy mint az első részben, ahol bárhová lehetett kattintani egy target-et, amihez jelölte az irányt a minimap.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • genndy

    addikt

    válasz [Prolixus] #2438 üzenetére

    Nem, vannak külön boltosok, kovácsok, könyvárus, a tünde az erdőszélen aki csapdákat készít/árul (ez éppen Floatsam, de mindenhol külön vannak).
    Saját jelölő asszem nincs.

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz genndy #2439 üzenetére

    Nem értem a választ. Azt tudom persze, hogy vannak ilyen emberkék. Azt nem tudom, hogy craftolni mit kinél lehet...tehát vannak dolgok amit dedikáltam csak mondjuk a kovács craftol, meg van olyan amit dedikáltan csak a herbalist?

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • S1M0N

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2440 üzenetére

    A herbalista és a kovács eléggé egyértelmű, hogy mást-mást tud készíteni. :D

    Vannak kovácsok, akik kardot és páncélt tudnak készíteni, van, aki csak csapdákat, csalikat (tünde az erdőszélen).

    Itt még nincsenek úgy szétszedve a fegyver és páncélkovácsok (mezei kovács, mester kovács), illetve az általuk készíthető dolgok, mint a Witcher 3-ban, na ott majd lehet menni össze-vissza. :))

    Szóval a lényeg, hogy az azonos kereskedőknél azonos árut szerezhetsz, készíttethetsz, persze a náluk lévő áru mennyiség eltérő lehet, de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében.

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz S1M0N #2441 üzenetére

    Akkor most magadnak mondtál ellent?

    "Vannak kovácsok, akik kardot és páncélt tudnak készíteni, van, aki csak csapdákat, csalikat (tünde az erdőszélen)"

    VS

    "de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében."

    Craftolásról kérdeztem végig, nem a trade-ről! Utóbbi nekem is egyértelmű volt, W1-ben is árusspecifikus javakat lehetett venni, mármint árustípusok alapján.

    Nade közben lecsekkoltam amúgy, CRAFTolni mindenkinél ugyanazokat a dolgokat lehet, szerencsére, nem kell ide-oda szaladgálni a jóemberek között. :K

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    Damn, már nem lehet szerkeszteni...

    Ez az Isle of Avallach, ahová Ciri vitte Geraltot+Yennefert...ez valami evilági hely? Nekem a második flashbackből az a benyomásom lett, hogy nem is abban a világban van, ahol a karakterek élnek/mozognak. Valahogy nem áll össze a kép...idilli kis sziget, ahol Geralt+ Yen kettecskén, háborítatlanul élnek, mint a mesében.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • S1M0N

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2442 üzenetére

    Nem mondtam ellent magamnak.

    "de a craftolás nincs adott mesteremberhez kötve, esetleg 1-1 küldetés esetében." - A lényeg, hogy minden kovácsnál ugyan azt tudod gyártatni, de ez igaz a többi "kasztra" is.

    Jobban már nem tudom elmagyarázni, a lényeg, hogy az adott céh tagjai ugyan azt tudják gyártani, kivétel ez alól a küldetéshez kötött tárgykészítés.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz S1M0N #2444 üzenetére

    Elbeszélünk picit egymás mellett. Én csak a craftolásról kérdeztem, te már belevetted a trade-et is, amiről viszont nem kérdeztem. :) Innen a kavar.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • Adam_Shepard

    addikt

    Sziasztok! Multi monitoros rendszernél hogyan tudom át állítani a nagyobb, ill. a másik monitoromra a játékot?

    Bearer... Seek.. Seek..Lest..

  • [Prolixus]

    addikt

    Felteszem itt, mielőtt a W3 topicba illetlenkednék...

    Ez a Sword of Destiny, Child of Destiny, Geralt + Ciri egymásnak "rendeltetettsége" dolog (fú ez de szép magyar szó) mennyire jelenik meg explicite a Witcher 3-ban?

    Mert így a regények olvasása közben jön rá az ember, hogy pl a W1-ben konkrét mondatok köszönnek vissza az első 2 regényből. A King of the Wild Hunt elmondja Geraltnak a Law of Surprise-os dolgot (you will give me what you already have, but do not expect) idézi a destiny is a double edge sword szöveget a Water of Brokilon kehelyről, vagy éppen Leo szelleme ugyanazt a szöveget mondja el, amit Calanthe Geralt víziójában, szintén a végzetről, halálról, anyámkínjáról.

    Ezek után furcsa lenne, ha a W3-ban nem jelennének meg explicite ezek a témák, tekintve, hogy Ciri abban a játékban központi szerepet kap. Csak kíváncsi vagyok, és nem nagyon bírok vele, mert mire végigmegyek a regényeken, plusz a W2 két végigjátszáson...hát az elég sok idő lesz.

    Amúgy fun fact (bár lehet nem annyira fun fact annak, akiben részletesen élnek még a regények)

    A W3 killing monsters című trailerében amikor Geralt a gonoszságról beszél (Evil is evil, lesser, greater, middling - makes no difference. The degree is arbitrary, the definition blurred. If I'm to choose between one evil and another, I'd rather not choose at all.) szintén szó szerint az első regényből van kiemelve.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • S1M0N

    senior tag

    válasz [Prolixus] #2447 üzenetére

    Konkrétan erre épül a 3. rész.

    Ott találkozunk "személyesen" a Wild Hunttal (az első részben csak "szellem" alakban volt jelen a vezérük, ezért sem lehetett megölni, csak "elkergetni"), akik Cirire vadásznak az Ősi Vér próféciája miatt, így Geraltnak kell megtalálnia őt előbb, nem mellékesen pedig megvédeni a világukat a támadóktól.

    A könyvekből rengeteg szereplő felbukkan kisebb-nagyobb szerepekben, de van olyan is, akiről csak hallunk, olvasunk valamit.

    Emellett persze sok szöveg is visszaköszön a könyvekből, de rengeteg az utalás az azokban olvasott eseményekre is 1-1 párbeszéd során, hiszen Geraltnak rengeteg szereplővel van múltja.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2447 üzenetére

    Ahogy Simon mondja; ez lesz maga a fő történetszál, belekeverve Emhyrt is. Ezért is élvezetesebb a könyvek ismeretében végigjátszani a trilógiát.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • [Prolixus]

    addikt

    Helyes-helyes. :K

    Az meg nem kifejezés, hogy élvezetesebb lesz a könyvek ismeretében játszani...nem tudom milyen formában idéznek vissza a múltból eseményeket (párbeszéd, flashback, esetleg csak utalás...mikor mi, gondolom), de szerintem kb. lehetetlen visszaadni azt az élményt, amit Geralt meg Ciri találkozásának olvasása jelentett. Ezt max úgy lehetne elérni, ha a legalább a teljes novellát adaptálnák vizuálisan (bár talán még úgy sem, hisz már előtte is olyan dolgokat olvas az ember, amik hátteret nyújtanak bizonyos szempontból ehhez a "végzet"-es dologhoz), ami nyilván nem lesz így.

    Vagy Yennefer. Nem mintha nagyon kedvelném (egyelőre), de a 2. könyv végére is már olyan múltja van Geralttal, hogy ihaj. Aztán a játékok közül kettőben érdemben fel sem tűnik, a játékos meg csak pislog, hogy mégis mi a olyan "nagy ügy" ezzel a fekete hollóhajú nővel.

    Szóval jah...

    Mennyire konzisztensek amúgy a központi karakterek a regénybeli megfelelőjükkel szerintetek? Ciri, Geralt, Yen? Esetleg Triss?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Aktív témák