Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • czanga

    őstag

    Sziasztok.
    22. ker-ben nyíló boltunkba szeretnénk t-online netet. Namost a tulaj már rendelkezik előfizetéssel, eddig stimt. Átiratás a nevünkre már folyamatban. Viszont érdekelne, hogy mennyire reális az az információm miszerint itt, a 22. kerületi pedellus utca - kőérberki út találkozásánál fellelhető kiépített vonal, csak 2megára képes? Tud erről valaki valamit? Azért fontos, mert ha csak ennyit tud, akkor felesleges 8 megás netet előfizetni példának okáért. Érdekelne még az is, hogy érdemes e a vonalsebeségnél picivel nagyobb netre előfizetni abból a szempontból, hogy abban az esetben, (feltételezvén pl: 2 megás vonal, 5 megás net előfizu) a vonalsebesség 100%-a kihasználható lenne e? (utp, vagy cross link kábel használata befolyásolja a sebességet? - hülye kérdés, csak olvastam valamit, és ez is érdekel)
    Ma eddig sajnos csak a telefon vonalat sikerült tesztelnünk, mivel az ideiglenes felhasználóval nem tudtunk csatlakozni a netre, viszont a vonal nagyon rossz, telefonáláskor erős sistergést hallani, és alig halani a telefon túlsó végén beszélőt. Ez is gondolom bele játszik.

    [ Szerkesztve ]

  • czanga

    őstag

    Sziasztok.
    Egy közeli barátom érdekes, nem mindennapi hibáját/problémáját szeretném nektek átadni az ő kérésére, hátha tud itt a topicban bárki bármit mondani / segíteni:

    "A probléma: amint bármi router csatlakoztatva van az optikai eszköz bármelyik Ethernet-portjára, elkezd akadozni a hang a telefon szolgáltatás esetén, már a tárcsahang közben is, illetve sokszor van, hogy telefonálni sem lehet, mert minden telefonszámra azt mondja be, hogy "a hívott számon előfizető nem kapcsolható". A Telekomtól már kétszer is voltak kint emiatt, először január 4-én, másodszor pedig január 11-én.

    Előfizetés: Telekom optikai internet (Net 1000/1000), IP-tévé, digitális telefon.

    Hálózati környezet: Sagemcom F@st 5655v2 AC optikai modem, erre van rádugva 2db set-top box, 1db Synology RT2600ac router, illetve a vezeték nélküli telefon központi egysége. A Synology router az emeleten van, ezért egy hosszú Cat 6 STP kábellel csatlakozik a földszinten lévő modemhez. Alapvetően a router tárcsáz PPPoE-n, de most direkt be lett állítva, hogy a modem tegye meg. A modemen ki van kapcsolva a Wi-Fi.

    Ami már megtörtént:
    – eszközök áramtalanítással együtti újraindítása,
    – egyes eszközök teljes resetelése,
    – optikai modem cseréje hálózati adapterrel együtt (pár nappal ezelőtt),
    – fő set-top box hálózati adapter cseréje (ma),
    – másodlagos set-top box hálózati adapter cseréje (ez már korábban, nem emiatt),
    – másik típusú router csatlakoztatása: AmpliFi HD, DrayTek Vigor 2925Vn+,
    – bármelyik másik routert közvetlenül a modembe dugva (tehát nem csak az emeletre vezető, hosszú kábelen keresztül!) egy teljesen új Ethernet-kábellel,
    – vezetékes telefon csatlakoztatása a vezetéknélküli helyett,
    – a meglévő telefonkábel új, bontatlan kábelre való cseréje,
    – összes létező eszköz lecsatlakoztatása és áramtalanítása után csak a telefon csatlakoztatása.

    A fentiek után amikor csak a modem és a telefon volt áram alatt és csatlakoztatva, akkor a hiba nem jelentkezett, de amint a modem Ethernet-portjára egy router lett dugva, pár percen belül előjött a probléma, és az Ethernet-kábel kihúzása után szintén rövid időn (pár másodperc, de nem azonnal) belül meg is szűnt.

    Az több szempontból sem opció, hogy a szolgáltató eszközét használjam routerként.

    Az optikai eszköz szoftververziója: SG3G10000636 (GUI 1.110.62). Minden egyéb eszközön az arra elérhető legfrissebb verzió van.

    Ez a hiba úgy 2-3 hete van meg, karácsony előtt már biztosan jelentkezett, bár akkor esetleg rá lehetett fogni, hogy mondjuk mindenki telefonál, illetve van, amikor mindezek ellenére órákig nem tapasztalható, viszont nincs mihez kötni, mert az itthoni környezetben nincs változás.

    Mit nézzek még meg, mit próbáljak?"

    Előre is köszi mindenkinek! :R
    A szerelőkkel már töbször beszélt voltak kint több alkalommal, és holnap is kontaktál majd velük.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák