Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ronin s8

    senior tag

    válasz Ereshkigal #56434 üzenetére

    Nem. Bizonyos részeknél elengedhetetlen az olaj, pl. a csapágyak, tengelyek végeinél, ill. horgonykő, horgony kerék, főrugó.
    A futómű (kerekek, közkerekek, alaplemez), és a számlap olaj mentesen tartandó. Ezek úgy vannak méretezve, hogy akár 200 évig is elmennek, mert a réznek rendkívül jó a súrlódási együtthatója, szemben az acéllal.
    Valójában mikroszkopikus mennyiségű olajra van csak szükség. Egy cseppel több, és leverődik olyan részekre, amiknek árt. Ha pl. túl sok az olaj a rugóházban, szép lassan kimászhat, és felkúszhat még a számlapra is, jóvátehetetlen károkat okozva ezzel...

    Kicsit szerencsétlen helyzetben vannak a z El Primero szerkezetű órák, amiknél 1-2 év alatt leverődik az olaj a nagy lengésszám miatt, és 3 éves szerviz ciklussal lehet számolni. A Hi Bit Grand Seiko órák is hasonló kilátásokkal küzködnek.
    Nem véletlen, hogy a Rolex, a Daytonáknál azonnal kidobta a Zenith El Primero-ból a járatot (billegő, horgony, horgony kerék), és a saját, alacsonyabb rezgésszámú billegőjét rakta bele.

    [ Szerkesztve ]

    "Spongyabob a víz alatt is tud grillezni."

Új hozzászólás Aktív témák