Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • squir

    aktív tag

    válasz ricsik #167457 üzenetére

    Köszönöm! :)
    A Pobeda azért egyszerűbb. :K
    Nekem ezt a munkát Hantos Laci végezte, de csak a számlap pl egy Pobeda árának többszörösébe került. Nem érné meg. (továbbá Laci nem vállal oroszokat)

    Ha nem emlék, egy Pobeda értékű óránál a számlaphoz nem érdemes nyúlni, az a legdrágább. A tokot nem lehet polírozni (amit a Zenith-en látsz nem csak polírozás, hanem köszörűs munka is az élek, letörések helyreállításához) mivel krómozott réz tok (ha acéltokos, akkor viszont igazi kincs, az olyan nagyon ritka a régi Pobeda órák között!). Szerkezet szervizelése szintén egyszerűbb, mivel kézihúzós és nem bonyolult. A plexit lehet cserélni, ha be van sárgulva (ha nincs, kb 30mp eltüntetni róla a karcokat).Helyreállításnál a tokra egy új krómozás, valamint egy szerkezettisztítás, plexi, szíj kb 10-15e Ft lehet max. (szerintem. Ilyet még nem csináltattam)

    szivarvég: köszönöm, de ezek csak apróságok. :B Régóta nagyon szeretem a vintage órákat (egy időben kimondottan azokat gyűjtöttem). Van, ahol jobban össze van szedve a története egy-egy gártónak, modellnek, van ahol apránként lehet "összecsipegetni".Mindig azzal kezdtem (azzal kezdem most is), hogy ha hozzám kerül egy óra (mindegy milyen, mikori), hogy utánanézek, olvasok a történetének, a hozzá kapcsolódó leírásoknak. Több minden össze is kapcsolódik, pl az Enicar Sherpa Date órámmal kapcsolatban utánanézve az Enicar cégtörténete-modellek-leírások, az EPSA compressor/super-compressor tokok története, felhasználásuk (ide már kapcsolódik a Longines, hamilton, Jaeger, stb gyártók egyes modelljeikkel, ezt használta az Enicar is), valamint a Mount Everest expedíciók története (a Sherpa Date volt az egyik expedíció "hivatalos" órája, ide pedig már kapcsolódik a Smiths Watch Co., valamint a Rolex is). Röviden. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák