- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz DonRazzino #36968 üzenetére
te ismered a saját használati szokásaidat, nekem pl biztos hiányozna egy zoom 28 és 70 mm között.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
GlitterJohan
csendes tag
válasz DonRazzino #36972 üzenetére
Így más a leányzó fekvése.
-
veterán
válasz DonRazzino #36970 üzenetére
85 mm körül szerencsére van választék
70-180 nem volt a kezemben, az internetek szerint van olyan gyors, mint a sony 70-200 f4, az viszont tényleg piszok gyors és pontos.
a 17-28 is rendben van, videóban szűkebb blendén tud néha furcsán viselkedni, de ha jól értettem, az téged nem nagyon érint.ha valaki olcsón ad neked a7iv-et, akkor az nagyon szerethet téged, mert drágán is el tudná adni
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
m3ss
veterán
válasz DonRazzino #36968 üzenetére
17-28 sztem fincsi, nagyon eles, nem tul nagy, atfogas viszont nem oriasi..
35 1.8 nekem nincs, de amikor probaltam elesebbnek tunt mint a zeiss 35 1.4 ugyanazon a rekeszen. viszont renderingtol nem ajultam el. a 85 1.8-rol is hasonlo a velemenyem. ellenben a samyang 85 1.4 naagyon fincsi.
55 1.8 nagyon szepen rajzol, nekem fajo szivvel valszeg lesz is egy elado.
ha belevagnal tudok kolcsonadni obikat tesztelni (ismet )ha mar itt tartunk, tudom nem bearazos topic, de kb sztetek mennyiert realis egy garis sony 85 1.8 meg egy nem garis 55 1.8?
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
vihartigris
őstag
válasz DonRazzino #37134 üzenetére
Samyangból a 45 1,8-as van, ha érdekes lehet.
bármi reciproka a semmi
-
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #37472 üzenetére
Ezt a kicsit jobb képet tudnád definiálni? Én anno néztem sigma 35, 85 obikat. Próbáltam is őket, és nem vettem észre hogy jobb lenne a képe, mint a samyangnak. Nekem első generációsok vannak.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Neck
veterán
válasz DonRazzino #37472 üzenetére
Árnyalom a képet a Bigmával
Sigma 35mm F1.2 DG DN Art Objektiv -15% Amazon IT
1300 EUR-ról lett leárazva.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #37628 üzenetére
A GM sajnos nem olcsó
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #37636 üzenetére
Durva, hogy egy a74 és gm kellett hozzá. Nekem ez már zsebbe nyúlós nagyon Főleg ha kellene a 85 vagy 135 gm.
Hát a szoni színe borzalmasak, én olyról jöttem ott is jók voltak.
Ajánlom, hogy ha LR-ot használsz akkor szerezz be pár profilt, vagy xrite colorchechert. Kőbányán tudok esetleg kölcsön adni.
Vagy LR helyett capture one, és ott egész jók a színek alapból is már.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Neck
veterán
válasz DonRazzino #38042 üzenetére
Az egy dolog, hogy mit adnak ki az emberek a kezükből, de nekem pl az automata fehér egyensúly hellyel közzel alapból jó eredményt ad. Szóval nekem nem tűnik a dolog kifejezetten problémásnak.
Ugyanakkor meg felesleges sokat pörögni rajta, aki megkapja a képeket, jellemzően nem kalibrált fos mobil (maximum tablet) kijelzőn nézi vissza a fotókat.
A tökéletesen kidolgozott fotókat mobilon visszanézni olyan, mint egy 80 ezer forintos fine dining degusztációs menüt betenni a hűtőbe, és másnap mikrózva megenni.
Change my mind.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vond
MODERÁTOR
válasz DonRazzino #38042 üzenetére
Én LR Calibration panelen szoktam kicsit megrántani a Hue csúszkákat (általában a kéket egy kicsit mínuszba, esetleg a vöröset egy csöppet pluszba), és úgy még boldogabb vagyok az A7III színeivel. De túlzásba nem szabad esni, mert akkor elérkezünk a nemrég több topikban is tárgyalt fosbarna minden színvilágú képekhez.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #38042 üzenetére
Igaz ez A7III, de kb bármilyen gépre rá lehet húzni. Az LR-ben vannak gyárilag beállított prolilok is, de a legjobb ha te magad csinálod. Ez is érdekes lehet.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
simes
csendes tag
válasz DonRazzino #38042 üzenetére
Nincs még egy olyan marka mint a Sony, amelyiknek jobban utalnam a szinvilagat.
Még a rawot is nehezebb kezelni, rengeteg presetem van, LR, Luminar, Capture One progik, soha nem szivtam ennyit egy geppel sem.
Még gyozkodom magam, hogy ne adjam el a franbca az A7Sii szettet, csak az tart vissza, hogy most is olyan fotozasrrol jovok ahol még az Iso12800 is kellett.
Amugy felejtenem a Sonyt, nem is ertem hogy lehet igy elcseszni valamit. -
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
Patona Prémium nagyon jó cucc. Nekem minden géphez eddig az volt. A mostani A7III mellé is az van. Meike markolatom volt A7II-n, szerettem. Most Patona markolat van, ez is rendben van. Nem tudom mennyivel jobb a gyári markolat, biztos jobb.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
m3ss
veterán
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
nekem is ilyen van 4 db ilyen zold patonam. patona duplatoltovel, de az nem ilyen, mint amit linkeltel.
en ugy vagyok vele hogy 2 db patona > 1 db gyari. bar az egyik toltes visszajelzese nem tokeletes..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Speeedfire
nagyúr
válasz DonRazzino #38120 üzenetére
Így van, ez az. Annyi, hogy én innen vettem.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
PNP
őstag
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
Őszintén nem értem azt, aki Sony NP-FZ100-ból utángyártottat vesz. FW50-nél még talán, mert az pici, és ahhoz képest drága. Ha van pénz majomra, legyen banánra is.
-
veterán
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
az olcsóbbik töltő biztos nem lesz gyors sima 5V/2A usb-ről, főleg két akksival, a másik viszont mindenképp konnektort igényel. én keresnék egy harmadikat, ami usb qc-t vagy pd-t tud, és esetleg van kijelzője is.
a 73-on meike markolatom van, a gombok nyomásérzete egész más, mint a vázon, ha ez zavar, akkor vegyél gyárit, egyébként nincs vele gond. mondjuk én még az expogombot is nagyon keveset használom, a többit meg szinte soha.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
vadkörte
addikt
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
A7M2 alapján tudok csak véleményt alkotni.
Portrémarkolat:
MEIKE markolatom van és semmi negatívumot nem tudok vele kapcsolatban felhozni. A gumija jobb tapintású, mint a gépé, a markolat része is kényelmesebb formázású. A kapcsolói kicsit sprődebbek - kattogós mikrokapcsoló van alattuk - cserében határozott a nyomáspont. Hátránya, hogy a "kicsi, kompakt" váz így már nem annyira kicsi és kompakt, de a fogás kényelme kárpótol.
Akku:
Kettő zöld Patona Premium FW-50 akkut vettem a markolathoz. Dupla bölcsős (az általad "alapabb"nak jelzett fajtával) Patona töltővel töltöm. Mivel egyszerre töltöm/merítem a gép 2 szett akkuját, így a Patonák is egyszerre töltődnek/merülnek. Mindegyikben kb.10 töltési ciklus van. Az egyik kifogástalan, a másik a 6 hónapos garancia lejárta után egyik napról a másikra már csak a töltés 60%-át tudja felvenni és gyakorlatilag percek alatt lemerül. (két olcsó Jackal-lal pótoltam, meglátom mennyire lesznek tartósak, a gyári 20-30E/db-ért kicsit fájdalmas)Üdv. V. Körte
-
tozso76
aktív tag
válasz DonRazzino #38117 üzenetére
[link]
Ezt a szettet vettem két gyári npfz100 akku mellé. Igaz egy A9-el használom, de egy rossz szavam sem lehet. E-shutter, 20fps sorozat, C-AF használatával simán lövök 2000+ képet egy akkuval. 3700 kép volt eddig a legtöbb, egy akkuval. A töltője zseniális. Normál tempóval tölt, akku nem melegszik töltéskor, elmegy egy powerbankról is. Fujiról jöttem én is. Ez egy más liga akkufogyasztás szempontjából.
Még egy dolog. Reflektálva a múltkori szoniszín kérdésedre... A képeidet látva, szerintem a Standard vagy Light style lenne egy jó alap neked, fehérre húzó AWB-vel. Egy dolgot én is visszasírok a Fujiszínből: az árnyéktónusok fujis lágyságát még nem tudtam sony jpg-re beállítani. Nekem, a kelleténél kontrasztosabbak a árnyéktónusok, de összességében sokkal jobb a szín mint vártam. A Z6 után meg kiváltképp tetszik a JPG. -
veterán
válasz DonRazzino #38165 üzenetére
Grat! Én is ma megyek a gépért, bár még csak egy üveggel.
Miket fotózol és milyen obikat vettél?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
vihartigris
őstag
válasz DonRazzino #38165 üzenetére
"hivatalosan is ONTopic lettem, két A7IV-gyel és egy pár natív üveggel"
Így kell ezt csinálni!bármi reciproka a semmi
-
tozso76
aktív tag
válasz DonRazzino #38165 üzenetére
Pár szóban írhatnál egy kis szösszenetet az eddigi fuji-sony váltás tapasztaltodról. Az obipark konvertálás is érdekelne. Fuji 50-140-böl Sony 70-200f2.8 lett? Persze csak ha van kedved meg időd..
Nekem másodváznak megmaradt egy X-T20 és samy12F2, fuji35F1.4, fuji16-50. A Z6-bol és a Z50f1.8, Z85F1.8, Z24-70f4, AF200-500-bol lett egy Sony A9+markolat és Batis25f2, Batis85, SEL200-600. Madárfotó és terepfutásfotózáson van tapasztalatom az A9-el. Már hamarabb is belekostolhattam volna a Sony rendszerbe... Nyilván, nincs pariban egy 5 éves csúcsváz sem az 5 éves apsc Fujival sem a 4 éves középkat. FF Nikon vázzal, de már régen ezt szerettem volna. Föleg AF-C ben van gigászi különbség az A9 javára, ha fókusz pontosságot nézem. Testreszabhatóság, eszközhasználat érzése is rendben van. Menü rendszer az A9-en picit tényleg szana-szét, de kezelhető megszokható. EVF viszont nagyon gyatra a Z6 után, de még az X-T20nak is szebb a képe (a méretet leszámítva). Viszont a blackoutfree A9 EVF után nem kellene a Z6 szebb EVF képe. Inkább legyen pixeles az EVF, de ne legyen blackout exponáláskor. Itt is köszi DonRazzino hogy, megemlítetted opciónak az A9-et az A7IV helyett.
Amitől a legjobban féltem, az okozta a legnagyobb meglepetést. Jók az A9 JPG színei. Számomra, sokkal esztétikusabbak a bőrszínek mint a Z6-on. Fuji rendszer egyébként ezért(is) maradt meg. Ott van az színvilág, ami a legközelebb áll az én ízlésemnek. Nyaralásra, kirándulásra még mindig többször az X-T20 landol a táskában.
Akku. Nem vitás, ebben is nyerő a Sony. Az A9-el esetenként többszörösét tudom exponálni a Z6hoz vagy az XT20hoz képest.
RAW feldolgozásnál viszont visszajött egy a Fujinál is nemszeretett dolog. Kisfelbontású a RAW elönézeti képe. Tehát ha nem lövök szimultán RAW-JPGet hanem csak RAW-t, akkor szenvedős a leválogatás. Erre Ti mit használtok?
Összegezve, eddig nagyon elégedett vagyok a Sony rendszerével.
Bocsi a hosszú posztért. -
veterán
válasz DonRazzino #38172 üzenetére
a gyári sony töltők indokolatlanul drágák, a négyes tud pár érdekes dolgot, de ennyi pénzért inkább vennék két isdt töltőt (vagy bármit), ha mindenképp négyet kell egyszerre tölteni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz DonRazzino #38174 üzenetére
na igen, fotóval még nekem se kellett. mondjuk videóval se nagyon sokat
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
tozso76
aktív tag
válasz DonRazzino #38172 üzenetére
Na ez egy bitang munkás szett!
A 200-600 parádés obi. 3 év Fuji 100-400 használat után, elmondhatom hogy egy nagy szintlépcsőt ugrottam a 200-600-al. A hosszú végén is engedi a nagy crop-ot a képből. A két újheggyel, csak 90 fokban fordítható zoomgyűrű használata zseniális. Az egyetlen hátránya (nekem) a Fuji 100-400al szemben, a súlya.
Jó fényeket kívánok az új rendszerhez!
-
PNP
őstag
válasz DonRazzino #38256 üzenetére
Fog menni, mivel szimpla középérintkezős cucc. Én Canonosat használtam Sony-n.
-
Kristof93
senior tag
válasz DonRazzino #38258 üzenetére
Live view display/Setting Effect
-
veterán
válasz DonRazzino #38804 üzenetére
ha fizetős meló, bérelj Czettelénél van 14mm fix vagy 12-24.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Taci
addikt
válasz DonRazzino #38804 üzenetére
Én ezt bérléssel oldanám meg (ha nem 200+ km-re lennék a fővárostól ): [link]
Pl.: Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN HSM (A) Sony E objektív: 8e Ft/nap
Nem tudom, ezzel segítettem-e, de remélem, igen. -
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #38804 üzenetére
Mennyire vált be Neked a 20 1.8? - én meg pont azt akarok venni, mert kellene egy munkához hónap végén... mert 35mm alatt most nincs semmim. Simán lőnék amúgy 2 db álló, vagy akár fekvő képet a pincében és összeraknám...úgy is állványos kép az ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #38851 üzenetére
Köszi, ingatlant fotózok a római parton, jobban mondva kerítés paneleket, de megoldom szerintem 35-el. Írok, ha meggondolom, köszönöm, igazán jófej vagy.
Sok tesztet néztem, de elsődleges egy 50 F1.2GM, a 20-as az csak mellek ág, de látom a rációt benne.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #38855 üzenetére
Miért választanád az 1.4-et az 1.2-vel szemben? Nekem ez nem ennyire egyértelmű. (az árkülönbözet nem mérvadó)
-
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #38860 üzenetére
Szóval akkor inkább a mobilitás, mint bármi más, persze érthető… én már csak telefont viszek, ha nem dolgozok.
100 euro van a kettő között, még annyi se… viszont én 1.4-es üvegeket többnyire 2-2,2-n szeretem igazán, 1.2 pedig már 1.8-2 között hozza ezt.
Mondjuk 250g van a kettő között az persze nem kevés, de mégse egy kő nehéz Sigma… -
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #39126 üzenetére
Most “vérszemet” kaptam lehet leváltom a 85GM-et 135GM-re.
Azóta mondjuk lenyomtam 4 fotózást, tényleg brutál, a 85GM sose volt teljesen jó nyitva… pedig az csak 1.4, ez sokkal pontosabb, vélhetően a 4 fókuszmotor miatt.[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz DonRazzino #39163 üzenetére
miiicsoda van uj samyang 85 1.4 II is? miota? tudja vki, hogy a szinei milyenek?
ha befer a taskamba es illeszkednek a szinei a tobbi obi melle aaaazonnal veszek egyet.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
cOxeR
Ármester
válasz DonRazzino #39163 üzenetére
Az a helyzet, hogy a 35, 50mm kombó mindenre is elég, néha jól jön egy 24mm alatti üveg, 20/16/14 akármi, de lehet élni nélküle, 50mm felett meg igazából megint a kérdés mi kell, mert a 85 nem nagy difi 50-eshez képest. Én 18-ban lettem Sonys akkor ez a 85mm volt az egyetlen jó választás (ha kijönne az emlegetett 1.2GM - amit kétlek olyan régóta ígérgetik azért azon is agyalnék), a 70-200 meg olyan igásló, de hiába sose lesz olyan képe mint egy fix üvegnek.
Canonnál is nem véletlenül van a 28-70 f2… mindent is lefed.
Nekem igazán egy 200mm-es f1.8-2 üveg kellene, na az mindent vinne… ehhez a 135mm van a legközelebb. -
Gicz
addikt
válasz DonRazzino #40120 üzenetére
Az "I" nevűek all intra tömörítést használnak, minden frame I frame. Ezzel lesz a legjobb a minőséged, és könnyebb dolga van a vágóprogramnak is vele. Szóval XAVC S-I 4K-t érdemes választani. Viszont ez 500Mbit/sec ha 50p framerate kell, ami azt jelenti, hogy 33 perc fér a 128GB kártyára.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DonRazzino #40120 üzenetére
Melyik módot válasszam ki, hogy a vágóm dolgát megkönnyítsem?
kérdezd meg tőle
az intra adja a legjobb minőséget, de jó esély van rá, hogy valójában felesleges. ha elfér, és a vágónak is oké, akkor gyia viszont ha logban forgatsz, a 10 bitet mindenképp használd ki, ha már van.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Dißnäëß
veterán
válasz DonRazzino #40235 üzenetére
Hát nagyon köszönöm, valami ilyesmire
már nem isszámítottam. Én is délen vagyok, XI-ben dolgozom (Infopark), szívesen meghívlak egy sörre, bambira a Kopaszin és helyben szívesen felcsavarnám a jelenlétedben a vázra, az egy jó helyszín pár képre.Nagyon jó, én valahogy rágyógyultam a 24-70-re, lehet régimódi vagyok, de pont ezt képzelem egy utazó obinak. Mennék ugyanis jövőre fotós túrára külföldre (Nepál) és oda kell valami "mindenes", a 70 mili már elég a helybéliekre, hogy diszkrétebb maradjak, esetleges még többet crop-al megoldok, 24 alul pedig ideális egy zsufibb piacon, vagy kolostorban, stb. Meg még 1-2 fix amit addig bezsákolok, de kb. kell egy "meglátom, azonnal lelövöm" cső is a gépre, mert nem mindig lesz idő gondolkodni, amikor pedig igen, jön a fix felcsavarás.
Hát igen, az 1.8 jobban mos, de bevallom, portréra nekem csak egész alakosnál játszik a teljesen tág, közelebb menve 2.2, egész közeli részlet (pláne ha nincs síkba a két szeme, hanem kicsi eltérés van, vagy szép a fülbevalója és azt is belevenném), azonnal megyek 5.6-ra és nem az obi rajza miatt, hiszen könyörtelen éles, hanem hogy ne egy papírlap legyen a DOF-om
Visszatérve a nácira (ezen felröhögtem, találó), priviben kereslek és köszönöm a beszámolót és a lehetőséget is előre
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
kovsol
titán
válasz DonRazzino #40240 üzenetére
4608x3072 vs 3936x2624
Nem érzem azt a WoW ez aztán most mindenre elég a másik meg semmire. Jah persze papíron nagyon jól mutat, hogy 10 vs 14 Mpixel, de egy 4K monitor meg 8Mpixel, a facebook, instagram meg még annak a töredéke csak.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Dißnäëß
veterán
válasz DonRazzino #40240 üzenetére
Hmm ezt máshogy látjuk, de nincs ezzel gond.
Én a crop módot csak akkor használnám, ha a sorozatsebességemre, video-ra (rolling shutter) és ilyesmire jótékonyan hatna, de ezekkel egyikkel sem élek, statikus témát fotózok javarészt, video pedig 4K24p ha nagyon Christopher Nolan akarok lenni , vagy random 4K30p és jó az nekem családról egy tv-n visszanézni majd. Legalább még "GoPro/szappanopera" effektje sincs mint egy FHD 60 vagy 120-nak.
Viszont ha még a fájlméret sem számít - márpedig nem számít - se semmi egyéb, egyszerűen semmi hozzáadott értéke nincs a crop módnak, és én pont ilyen hülye vagyok.
61MP mellett crop módban pont az APS-C gépváz vonal felbontását (26MP.. és pixelsűrűségét) kapom, cserébe ha rosszul frame-elek élőben, mikor a képet csinálom, vagy utólag látom csak, hogy upszi, de jó lett volna ha még picit a szélen/sarkon benne van ez, az, amaz, akkor azt buktam.
Fullframe-en maradva meg van - értelemszerűen - egy APS-C-nyi mozgásterem úgy igazítani a crop-ot és akkorára (nem is kell feltétlen APS-C-ig lemenni), ahogy én akarom. Szóval inkább nem fotózom szűkön, hagyok több helyet körbe, R-es váz elbírja és utána majd post-ban itthon szépen megcsinálom magamnak azt a "zoom-ot" ahogy én szeretném.
Ehhez kell azért némi tudatosság, mikor "fullframe-en crop-osnak szánt képet lövök belezoom végett", mert automatikusan az agy (legalábbis nálam) azt próbálja komponálni, amit lát a keresőben vagy kijelzőn, ilyen esetben viszont tudatosan hagyni kell körülötte rendesen, mert kivágni fogok.
És jó legyen az obi, mert ha pont olyan crop-ot választok, hogy kifele haladva a fullframe kép közepétől rohamosan esik az élesség és nő a vignetting (oké, ez korrigálható), az a crop-olt képen is megjelenik, csak még jobban, ráadásul nem középre fog esni - dupla szívás. Ezt kiküszöböli az, ahogy Te dolgozol, APS-C mód, bukod a flexibilitást, cserébe gyengébb obiból is jót hozol ki, kép közepére crop-olsz ugye ekkor...
Hát, mikor mi a fontosabb, ugye. Szóval valahogy mindkét használati módszernek van előnye-hátránya
- - - - - - - - - - - - - - - -
Nálam az R-re váltás abban mutatkozott meg, hogy már kinéztem az új konfigot , borzalmasan tetű minden batch folyamat, zajszűrés, AI-s cumó, de amikor a Bridge-et megnyitom és az előnézetiket generálgatja, az is tetű, egyszerűen úgy megfogja a gépet, holy shit. Minden... oké, ez egy Ryzen 5 Pro 4650G és NAS-nak készült gép ECC RAM stb, a G miatt kisebb lényegesen az L3 cache (cserébe mikor vettem, codek-ekben még a legjobb volt), de szerintem építek egy durvább asztalit + széjjel tépem a fejét és erről legyalulom a W10-et, a Linux marad rajta és dedikált NAS lesz, most még dual boot, PS és hasonlók miatt tartom ezt a fos Windows-t
Egy szó mint száz, óriásiakat tudok crop-olni bármilyen képen és ha az üveg karcos - 85 1.8 mocsok jó, imádom - akkor a crop is olyan, hogy wow. Még egy komolyabb belenagyítás is.
Csak fun-ból, pár napja egy sorozat legelső képe tágon, kép széle fele bal lentről crop (semmire se jó, kuka, csak teszt fotó).. [kép] [kép]
Egy ennél szolídabb crop "csak közepes" üveggel már olyan, hogy vagy rekeszelnék homogénebb MTF-grafikonok mellett (24-70 2.8 GM II), vagy APS-C mód, ahogy Te is csinálod (28-70 3.5-5.6 fosobi), mert akkor romlik ugyan, de egyenletesen, mint fullframe esetén is, mert center crop marad + ha egyes obiknál fellelhető némi "körkörösség" a bokeh-ban, akkor vagy ki kell azt is crop-nál simítani, vagy szintén marad a center crop, ergo APS-C mód, lényegében, akár, ha az a látszószög jó. [link] [link] [link]Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz DonRazzino #40249 üzenetére
Jaja így értem, persze h jobban látod.. tiszta sor. Hú de jó, hogy én nem vadazok, 200-600 sem az a zsebibaba kategória Nekem az R IV ideális most modellre, tájra, hamarosan makróra , elleszek vele jópár évet, aztán meglátjuk, tud-e gépvázon belül pixel shift-et összerakni az R VI, vagy egy késôbbi üdvöske, vagy az AI addigra hova érkezik meg, milyen lesz a szenzor kiolvasási sebesség, stb. De alapvetôen ezt a vázat most kiismertem, nagyon megszerettem, teljesen "megérkeztem" K* jó fókusz szemre, jól felprogramozható gombok.. egyedül azt hiányolom, hogy nincs az 1-2-3 módokhoz (belakás után) a saját gombok funkció-hozzárendelései szintén bekötve. Jó lenne pl. az egyes saját beállítás-bankokhoz betekerve azt is váltatni vele, hogy az obi oldalán (vagy a vázon) ugyanaz a gomb egyik módban ezt csinálja, másikban meg amazt. Magyarul felprogramozhatóak a gombok, csak az globálisan érvényes, nem pedig egy adott elôre programozott-elmentett beállításhoz igazítva. De ez legyen a legkevesebb, focus peaking-elek menübôl is, az amúgyis pepecs mûfaj, belefér egy kis menü, az obi oldala meg marad focus lock.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz DonRazzino #40249 üzenetére
27" 4K-ra +1, eléggé pofába mászik már, de még pont vállalható (30 nekem sok volt picit úgy, hogy alatta a billentyûzet ergo a fejem amennyire esik tôle, adott). Viszont ezen retusálni egy álom.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá