- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Huawei Watch 4 Pro - kívül-belül domborít
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Computex 2024: várakozásokat felülmúló számok
ph Szinte megduplázta az előző évi látogatószámot a kiállítás, mutatva, hogy van momentum az iparágban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sebgutkopf
őstag
Kérdés, hogy hol kötnek kompromisszumot.
Ha 150 lenne az ára, akkor optikailag biztosan nem lenne valami nagy szám és a G betűre se biztosan érdemes. Persze racionális lehetne egy általad vizionált obi, abból több fogyhatna, de annyiért biztosan nem tudná azt a képminőséget, amire azt mondom, hogy woww
A fő vicc meg az lehet, hogy a júniusi bejelentés után vajon karácsonyig kapható lesz? -
sebgutkopf
őstag
Jajj már így is többet foglalkoznak a vázak fejlesztésével mint kéne. Obi, obi, meg obi és csak utána fordítsanak időt, pénzt egy újabb vázra. Azért elég sűrű, hogy évente frissítik a vázakat.
Elsőre még elment azzal, hogy az első széria tapasztalatait gyorsan korrigálják, a c3 esetében is értem a cserét, mert nem jött be, az 5n estében valószínűleg ismét egy update-ről beszélhetünk az új kijelzővel, meg talán alapból kattogásmentes géppel a kérdés a vaku vs méret. Talán kicsit hegesztettek a szenzoron, a feldolgozáson, de alapjaiban ugyanarra lehet számítani. -
sebgutkopf
őstag
A jövő évi megjelenés engem nem zavarna, ha ezért cserébe beelőzne egy igazi zoom obi.
Ez a palacsinta dolog csak akkor tud lázba hozni, ha a képminősége lenyűgöző lenne. Erre szerintetek egyre kisebb az esély. Remélem nem lesz igazatok különben számomra érdektelenné válik (jöhet akár 2020-ban is, nem bánom). -
sebgutkopf
őstag
Logikus. Lehet, hogy igazad lesz.
Na jó kép poénja még így is lehet: 1 ha jobban rajzol mint a 16-os palacsinta, 2. kicsi.
Összességében alkalmas lehet a 16/2,8 és a 18-55 együttes kiváltására egy személyben és akkor 2 obi az élet a 16-50 + 50/1,8.
Amikor kabátzsebben hordok gépet arra most csak a 16-os pancake az alkalmas, ha ezt minőségben jobban, illetve méretben ki tujda váltani, akkor mégis lehet számomra is ráció az obiban. -
sebgutkopf
őstag
Ezen már gondolkoztam szintén, hogy mi lenne jó egy újabb fényerős fixnek. Ha az igazi normál látószöget nézzük, akkor az igazából a 30mm lenne apsc-n, az igazi normál látószög nem 50mm arra csak fel van kerekítve. Sajnos 30-as obi már van, ami egy kalap sz@r és még macro is, pedig abból kéne 1,8-as. Illetve, ami nagyon jól használható látószög az is már van a 24-es zeiss szemében, csak az meg drága.
A vicces az, hogy a legfontosabb látószögekre van obi, csak nem olyan paraméterekre, amilyenre szükségünk van.Az biztos, hogy az 50-es obi nem normál látószög, viszont vagy jól alkalmazkodom, vagy mégse olyan fura, de számomra kellemes meglepetés, hogy milyen jól tudom használni. Tegnap úgy mentem el sétálni, hogy az 50-es meg a 16-ost vittem magammal és pont a zoom maradt otthon. Azért a fene egye meg néha lustaságból inkább nem cseréltem obit, mert tudtam, hogy csak 1 képre kéne a 16-os és akkor inkább hagytam a fenébe.
-
sebgutkopf
őstag
Simán lehet, annak idején a nikonod-nál is rááltam, sőt talán az akkori tapasztalat segített most gyorsabban hozzászokni. Annyit azért csaltam idő közben, hogy amikor már tudtam, hogy közel az obi, előtte egy darabig igyekeztem a 18-55-öt 55mm-en használni minél többet.
Egy fényerős zoom-ért, ha nem is minden zokszó nélkül, de hajlandó lennék kiadni annyi, amennyibe a zeiss kerül. De egy fixért ez nekem nem megy. Fél áron megvenném.
Valaki nem száll be? Csak 150-et kell beleadni. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #757 üzenetére
Ez is csak egy roumor oldal. A SAR szerint a F5-ben marad a 16-os szenzor, ezt már többször is leírták, legutoljára a mai postban is szerepel F5. A szenzor feldolgozóján viszont valamit reszelnek.
Egyébként meg jelenleg nincs is a sonynak 18MP-es szenzora, minek csinálna ilyet, ha sehol nem alkalmazzák. Most a 16 és a 24-es lapkát adják mindenkinek aki veszi, ezeket reszelgetik, na meg a FF szenzorokat.
Az újdonság a nagy megbízhatóság szerint a 180 fokos kijelző, a wifi lesz. Illetve arról nem olvastam, hogy az f5-be is kerül-e vaku mint ahogy az f3 kapott egyet. A videóben most már nem halogatták a 3 esetében az avchd-t, de az avchd 2 az marad az 5-ös területe. Illetve nyilván a felvétel közben szabadon állítható minden az expón az is az 5-ös területe. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #764 üzenetére
A leírásodból azt látom alapvetően, hogy mint tudtuk eddig is az 5n az egy erősen videóra kihegyezett gép, nem véletlenül lehet felvétel előtt és közben mindent állítani.
A legtöbb dslr és milc gép croppolja a videót (igen még az 5d mark III is croppolja), nagyon kevés van, ami nem, ezek közül az egyik az 5n.
Mivel az a57 és az összes SLT gépben ott van a félig áteresztő tükör ami fényveszteséggel jár, ezért zajban mindenképpen alul fog maradni az összes ilyen gép az 5n-el szemben. Feltételezhető, hogy képminőségben is lévén az félig áteresztő tükör egy plusz optikai elem, ami nem tudja érintetlenül hagyni a képminőséget, mert mindig útban van. Ezen tükör és a szenzorra kevesebb beeső fénnyel szerintem indokolható a kevésbé hatékony arcfelismerés, amit a fő szenzoron végez mindkét gép és nem tud az a57 a pd af rendszeréből profitálni, mint máskor. Az AF tracking szintén a fő szenzort használja. Míg a normál C-AF és S-AF módokban egyértelműen az a57-nek kell gyorsabbnak lennie.
A melegedésre úgy néz ki a nagyobb váz jobb hőelvezetés és szellőzést biztosít.Jó igényfelmérés volt, mert most először végre látunk egy olyan leírás ahol a milc ütközik az slt platformmal. Köszi!
-
sebgutkopf
őstag
A nex-ben nincs vázstabi mégis túlmelegszik. Nem kizárt, hogy számít az obiba rakott optikai stabi is a hőtermelésben, mert vezérelni azt is kell. Az biztos, hogy a 16/2,8 esetén melegszik a legkevésbé a váz.
Jobb az slt hőelvezetése, vagy a pusztán nagyobb űrtartalom miatt nem fülled be annyira fene tudja. -
sebgutkopf
őstag
Pedig az 5d mark III is croppol, igaz nagyon picit. Ott volt a ziccer, hogy a szenzor horizontális pontszáma pont háromszorosa az 1920-nak, tehát fotóknál a kép szélessége pont 5760 pixel, ami videónál nagyon jó pixel összevonhatóságot eredményezhetett volna. Ezzel szemben videó módban ezt elmaradt. Kár. Vajon fw-el ezen lehetne változtatni?
-
sebgutkopf
őstag
Az is eszembe jutott, hogy a video cropnak az esetek egy részében nem feltétlenül technológiai oka van, hanem egyszerűen a termék pozicionálása szerint a jobb/videósabb gépek privilégiuma a teljes szenzor szélességű video.
Célzok itt első sorban arra, hogy a nex 5n nem croppol (hogy az eredeti 5-ös se azt nem tudom), de a 3-asok viszont croppolnak a szélekből is. Még az se biztos, hogy a nex7 nem croppol. -
sebgutkopf
őstag
Ez a Ricoh ez nem is palacsinta. Egyszerűen nagy Ettől nem sokban különbözik méretben a 18-55 kit zoom, ráadásul tele állásban ennyivel nem nyúlik meg.
Mondjuk a 16mm-ről indulás nem hinném, hogy segít a miniatürizálásban. Remélem mielőbb bejelentik és megtudjuk az igazat. -
sebgutkopf
őstag
Csak nem szemezel ezzel az új nikon 1 szenzorméretű sony kompakttal?
Viszont nem 24mm-ről indul. Eddig olvastam már 28 és 30mm-es nagylátót is, meg 3:2 illetve 4:3 képarányt szintén.Mondjuk ami 3:2-vel 28mm az simán lehet 4:3 crop esetén 30mm látószög.
A 20Mp viszont baromi sok. Miért kellett ennyi? 10-14 körül bőven elég lett volna. -
sebgutkopf
őstag
Képileg érdekes lenne összehasonlítani ezt az rx-et a canon g1x-el (ez a betű sorrend?), meg a nikon 1-el. Bár amennyit hallani lehet a nikon 1 rendszerről a bejelentés óta (semmit) az alapján lassan bukott, vagy akár halott rendszernek lehet tekinteni. Se obi, se váz, se semmiről nincs hír. Így viszont a canon vs sony a képlet.
Neked egyébként majdnem teli találat, azért mégse egy kompakt minőség, attól biztosan sokkal jobb és tudja azt, amire szükséged lehet. -
sebgutkopf
őstag
Most azt olvastam, hogy a nikon 1-től jobb az rx100 képe. Lehet megvan álmaid gépe? Teljesen nem lehet úgyse rád szabva, de milyen lelkes vagy és amit olvastam róla, eddig ez áll a legközelebb.
Az obi kíváncsi vagyok hogyan rajzol. Az induló fényerő pazar, a vége meg, hát még mindig jobb mint a kitobik tele vége.
Leszel az első tesztelő? -
sebgutkopf
őstag
Alapvetően azt kell eldöntened milyen fotó minőséggel lennél elégedett hosszabb távon.
Az egyértelmű, hogy az iphone képminősége a közelébe nem tud szagolni egy nex-nek, de még az összevetés gondolata is sértő a nex számára, akár fotó, akár videóról beszélünk.A 4s-ben az a szép, hogy a régebbi kompakt gépeket már megszorítja, vagy hozza a tudásukat, így ott valóban alternatíva és mindig nálad van.
Tehát mire is vágysz?
a, Telefon kijelzőn nézegeted és mutogatod a képeket, vagy neten 800x600-ban, ahhoz tök fölösleges egy nex-et venni oda jó egy iphone nem kell állítgatni és megvannak az emlékek bármikor.b, Nagy felbontású monitoron, nagyméretű papír nyomatban, vagy 100+ cm-es tv-n mutogatni ismerősöknek, családnak magadnak lenyűgöző minőségű képeket, akkor viszont egyértelmű, hogy ezt az iphone sose adhatja meg csak a nex. Ha játszani akarsz a dof-al, szűk dof lehetősége is érdekel, akkor azt megint csak a nex tudja megadni. Tűző napsütésben, kiégés nélküli csúcsfényeket, jól exponált arcokat (nem kifehéredett), megint csak a nex tud adni, az iphone soha. Este vaku nélkül kézből simán használható egy nex. pl: esti város kézből
A dslr és milc fotózás viszont nem csak arról szól, hogy katt és kész. Ha készen állsz valóban PASM módok használatára, valamint a jpg képek már nem elégítenek ki és a maximumot akarod kihozni egy képből, akkor a raw feldolgozás az igazi út, ott a színek, részletek, árnyékok, csúcsfények minden az ízlésednek, vagy a kép egyediségének megfelelően hangolható.
Ha erre a minőségre vágysz és készen vagy a vele járó macerára, akkor ezt az út.Neked kell dönteni a csak kattintok és megosztok kényelem, vagy a kompromisszum mentes minőség hordozható méretben, de azért van vele macera között. Mire vágysz?
Biztosan ki tudsz használni egy milc gépet? Ahogy a többség is sugallta egyet kell velük értsek, hogy nem biztos, hogy ki tudnál, vagy egyáltalán ki akarnál egy nex-et használni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Érdekesen sült el az írásom. Igazából rá akartam világítani a nex előnyei mellett a vele járó macerákra is, de ezek szerint pont a nex mellett győztelek meg.
Tegnap éjjel felénk jó kis csetepaté volt. Nem épp astro fotó, de éjszakai hosszó expós zajszűrés nélkül: villám az 5n-el.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Valóban valami ilyesmi kezd kibontakozni. A belépő szintű dslr-nek én ma már nem látom értelmét. Az olcsó kompaktokat simán lenyelik a telefonok, a jobbakat, amik az obijukkal hódítanak (pl.: oly xz1) már sose tudják befogni. A hobbistáknak és minőség vágyóknak egyértelműen a milc való és a dslr szerintem csak a közép és felső kategóriában értelmes (n d7000, n d400, c 60d, c 7d mint közép és d4 1dx mint felső). Meg remélhetőleg most már lesznek középkategóriában full frame dslr-ek. Valami full fram rebell
-
sebgutkopf
őstag
Apropó! Tegnap kellemes meglepetést okozott az 5n AF rendszere. Arra vállalkoztam, hogy a rollerrel fel alá suhanó és közeledő-távolodó fiamat megkísérlem mozgás közben lekapni. Mindezt az 50/1,8-al f1,8-on nyitva. Féltem tőle, hogy mozgó téma esetén egyáltalán nem fog tudni élesre állítani ilyen rekeszen. Hát kérem szépen igaz s-af módban, de büszkén jelentem, hogy megoldotta a gép.
Nem csak egyszer, hanem reprodukálhatóan és simán ment a dolog. Viszont az arcfelismerést ki kell lőni, mert az lassú hozzá.
-
sebgutkopf
őstag
Most már a Schneider is gyártani fog autofocus-os obikat a nex-re. Szuper obik lesznek ugyan, de a nagy örömöt számomra értelmetlenné teszi, hogy a várható 21mm f2-es obi ára még a zeiss 24/1,8-on is túlmutat.
A nex7 tulajok talán jobban örülnek neki, ők pénzesebb vevők lévén jobban elcsábulnak az ilyen drága fixekre, illetve a 24mp-es szenzoruk is jobban igényli. Földi halandók számára a sony, sigma és tamron obik maradnak. Ezekből is jönnek az úbbak szépen. Jön valami 14mm-es sigma nagylátó. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #824 üzenetére
A videó hosszával én már nem tudom mit higgyek. A múltkor feltettem állványra a gépet, hogy mint egy belső kamerás felvétel rögzítsen egy szimulátoros menetet. Hőmérséklet figyelmeztetés nélkül végig futott rajta a 29:50 max videó hossz ráadásul 50p-vel.
Sok mindentől függ mennyit kell dolgoznia a gépnek. A kariban is lehet valami, ha rövidebb ideig kell írni egy gyorsabb kártyára, akkor kevesebb ideig aktív, de már nem tudom mi az igazság. Kiszámíthatatlan. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #830 üzenetére
Kicsit vicces a kérdés, hogy vajon jobb-e annyival az omd az 5n-nél, hogy megérjen +200+250k HUF-ot.
Persze nem egy kategória, de ha csak a képminőséget nézzük nem ad annyival többet, sőt egyáltalán nem ad többet, mert még mindig az 5n-é a legjob aps-c szenzor a piacon. Így meg sokan mondhatják, hogy ennyi pénzt hobbi célra nem ér meg az a pár plusz gomb és a beépített evf. Illetve, aki videózik, abban egyértelműen jobb az 5n.
Eleve bizarr a gondolat, hogy mint döntés összevetjük a két gépet, mert igazából nem konkurensei egymásnak, a nex7-el kéne összevetni az omd-t. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #833 üzenetére
Nálam az 50/1,8 már kipipálva. Szintén várom vajon milyen lesz a 16-50. Azért az jó lenne, ha a 16 és 18-55-öt egy obival ki tudnám váltani.
Azért a sony mindig tud úgy incselkedni az újításokkal, hogy az emberek elgondolkozzanak a cserén. Néhány kellemes újítás, hibajavítás és az F5 máris olyan közel lesz az álomgéphez, hogy az 5n tulajok fele mégis elgondolkozik, hogy cseréljen rendszeren belül.
Egyébként tényleg az a zseniális az 5n-ben, hogy mindenben előrelépést nyújtó váltási lehetőség nincs hozzá képest. Vagy videóban, vagy fotóban valamiben, ami a végtermék minőségét érinti mindenhol van valami visszalépés az 5n-hez képest. Ez kérem egy jól megtervezett csapda, amibe belesétáltunk annak idején és nem tudunk/akarunk?? belőle kijönni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz vacsigusz #838 üzenetére
Az előtét olcsóbb, a obi meg jobb.
A befektetés összegénél azt is célszerű lehet figyelembe venni, hogy a halszem egy elég célszerszám, egy ideig poén, utána meg nyűg a fotóstáskában. Aki tudja jól és tudatosan használni, annak nagyon jó, de csak poénból megvenni nem érdemes, ahhoz túl drága, hogy utána alig legyen használva.
Mérd fel mire van igényed. -
sebgutkopf
őstag
Ezzel most nem értek egyet.
Mint gép a nex7 igen is jó gép, sőt bizonyos dolgokban jobb mint az omd, ráadásul még a nex7 is olcsóbb tőle. Nyugodtan oda lehet állítani a két gépet egymás mellé. Már azt is megmutatták a tesztek, hogy zajban egyáltalán nincs gond a 24-es lapkával magas iso-n is állja a sarat. Egyedüli gond vele, hogy a gagyi obikat nem valami jól tolerálja. Jó obival (24-es zeiss) viszont olyan részleteket mutat, amit egy 16mp-es lapka sose tudhat. Itt már az a kérdés kinek van rá igénye és pénze. Az evf akinek az fontos egyértelműen nagyon jó és a 3 vezérlő tárcsás kezeléssel és ugye az avchd2-vel se tudja senki felvenni a versenyt a konkureciából. A design ugyan szubjektív, nálam sose kap érdemi prioritást, de nekem szimpibb hozzáállás az új formai világ keresése, míg a retró láz örök lovagolása elég fantáziahiányos dolog.
Az omd-nek két igazán elismerésre méltó tulajdonsága van. Az egyik az IS, a másik a szigetelt léte. Ezeken kívül semmi olyat nem tud, ami egyedi lenne, és más gépek fölé kerekedhetne. Javult sokat a fókusz is, de azért még az omd se az a váz, amivel kiállnék c-af módban sportfotózni. Nem gyors S-AF módot csinálni nehéz, hanem gyors C-AF-t, amit még mindig egy tükör nélküli se tud igazán magabiztosan. Remélem erre egyre jobban ráfekszenek majd.Számomra egész meglepő, de úgy néz ki nem kell félteni a sony-t. Még mindig több a megrendelés a nex7-re és a 24-es zeiss-re is, mint amennyit gyártani tudnak. Ahogy látom az om5-öt is igen jól áll az előrendelésekkel. Egyik se vágott alá a másiknak.
-
sebgutkopf
őstag
Itt a lényeg, hogy mi gépet vetettünk össze, te meg rendszert. A kettő nem ugyanaz. Ha csak a gépet nézed, akkor a nex7 igencsak odaver az omd-nek, akármekkora is a hype körülötte. Én nem veszek se nex7-et, se omd-t. A 7-es vevői közül ahogy olvasom sokan eleve a 24-es zeiss miatt veszik a váznak alá. Ebből sejthető is kik tartoznak a vevő körébe (nem mi).
A rendszerben gondolkozás egy egész más dolog, ott eleve az obi, vaku, stb... oldalról szokták kezdeni a dolgot és utána hozzá veszünk egy vázat, ami van.
Más: észrevettétek, hogy az utóbbi fél évben nekem úgy tűnik, hogy a nagy milc lázból némileg tisztult a kép. Értem ez alatt, hogy úgy tűnik mind a nikon, a samsung, a ricoh kezdenek lemorzsolódni, sőt hiába van itt a fuji a csoda és drága rendszerével, nem tudunk rá rendszerként nézni. Lényegében új bejelentések milc téren érdemben csak az mft fronton vannak és néha valami a nex-eknél. Úgy tűnik, hogy közép távon ez egy két pólusú mft vs nex konkurencia harc lesz, kínálatban az mft jobban áll.
Ezt a teóriát támasztja az is alá, hogy a 3rd party obi gyártók is ezen két rendszerre haraptak rá egy másikra se, és ezekre jelentettek be obikat, ezekkel számolnak. Az összes többi milc próbálkozásban nem látják a potenciált, hogy érdemes lenne velük foglalkozni és obit fejleszteni rájuk. -
sebgutkopf
őstag
nex7:
- 3 tárcsás kezelés
- videóban nagyon nem egy kategória (avchd 2.0 28 bmps)
- igen a nagyobb szenzorral jobb dof játék lehetősége, és ez soha nem fog változni
- akit érdekel, annak több részlet
- sarokba rakott oled evf (az evf mániásoknak)
- 14 bites raw fájlokCsúcsfény dinamikában az om5 végre sokat javult, de nem tudom hogy állnak most egymással szemben.
Lehet, hogy azt mondod nagyságrendileg egy kategória a szenzor a két gépben, de azért ne kovácsoljunk már abból előnyt az om5-nek, hogy csak kicsivel gyengébb valamiben. Attól még nem jobb.A fordított kérdés, hogy miben jobb az om5 a nex7-től:
- is
- szigetelt
- gyorsabb s-af, de a c-af még mindig nem az a szint, ami megdobbantaná a szívem.Az om5 előnye igazából az, hogy van rendszer körülötte, de ez nem a váz érdeme, hanem az mft-s gyártóké. Maga a váz annyira azért nem különleges és se utolérhetetlenül szuper.
Olyan szempontból kiszúrásnak tartom ezt a gépet, hogy van már egy rakat mft obi, jók is közötte, de normális vázból oly részről az om5 az első, ami nekem is tetszik. De milyen áron, akkor meg mit ér a rendszer.Remélem elég egyértelmű, hogy ezek mind a saját szemszögemből nézve írom.
-
sebgutkopf
őstag
Jelenleg nem tudok raneszerben gondolkozni, mert nem létezik az a milc rendszer, ami maradéktalanul kielégítené minden vágyamat. Dslr rendszerekről beszélhetünk, de abba már nem akarok még egyszer beszállni.
Félre ne érts! Nem akarom azt elhitetni, hogy a nex7 lemosná az em5-öt. Inkább azon rugózom, hogy amekkora hype van körülötte, azért annyira nem nagy szám az se, nem emelkedik ki az em5 se a mezőnyből, hogy teljesen el kéne ájulni tőle.
-
sebgutkopf
őstag
Teszt nélkül ne borítékolj.
Nekem volt 30p-t tudó gépem, gyönyörűen szaggatott pásztázásnál, kivéve ha lassan pásztázik az ember. A 30p alig jobb valamivel a 25p-nél, egész pontosan 20%-al jobb, amitől további 80%-ra van az 50p (az 25p-ből kiindulva).
Mft vonalon videózásban még mindig a pana gh-k az egyeduralkodók. Az oly nem veszi elég komolyan a videózást. Majd talán egyszer. -
sebgutkopf
őstag
Az obi összehasonlítás adott látószöget nézve úgy néz ki, hogy zeiss 24/1,8 vs pana 20/1,7. Jobban mos a zeiss? igen. A pana 25 már szűkebb látószög (ekv 36mm vs ekv 50mm).
Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
Ebben megegyezhetünk. Mindent összevetve valóban egyik se tudja egyértelműen maga mögé utasítani a másik vázat. Lemosásról meg végképp nem beszélhetünk.
-
sebgutkopf
őstag
Az utóbbi időben elég sokat próbálkoztam a videózással és tudatosabban beállítani az expót és mozgatni a gépet.
Lehet úgy lassan mozgatni 25p-vel, hogy ne legyen zavaró szaggatás. Ez kézből nehéz, illetve rutint igényel, állványról könnyebb a profi élményt elérni (erre még visszatérek a záridőnél). A 24-25p nem élethűbb, sőt egyáltalán nem az, egyszerűen mozis, ahogy mondani szokták álomszerű (az álom pedig nem valóság). A filmes ízlésben ez van. Ennek ellenére úgy látszik, hogy az emberek mégis csak vágynak az élesebb képre, jobb mozgásra, különben nem született volna meg a te tv-dben is használt pixel plus, illetve motion flow, vagy mi a neve szolgáltatás, ami a szaggatást extra képkockákkal egészíti ki. Nekem is philipsem van igaz lcd. Szintén tudja ezt a funkciót és szépen ki is kapcsoltam, mert nem egyenértékű az eredmény az 50p-vel. Tartalomtól függően jobban, vagy kevésbé jól dolgozik. A lényeg, hogy olyan képtartalmat számol, ami a valóságban sose volt ott, csak valószínűsíthető, hogy valami olyasmi volt.
Szóval az igény megvan az 50p-re világosan, moziba is jön a 48p.Tapasztalati szinten azt látom, hogy a 25p-s anyag ügyesen kezelve nagyon minőségi lehet, kellemes hangulattal és hatással. Ehhez tudatos záridő és gépkezelés szükséges. Ha kis szaggatást akarunk, akkor az 1/50 záridő az ideális (régi filmes mánia) a 25p-hez. Persze, ha más hatásra vágyunk akkor kreatívan el lehet ettől térni. Ezzel szemben az 50p esetében 1/100 az ideális záridő, ami az eleve jobb mozgás megörökítésen kívül stabilabb egyben berázásmentesebb és élesebb képet tud produkálni. Minőségben ez a legszembetűnőbb, ha kézből kamerázol, mert ugye 1/100-at könnyebb kitartani mint 1/50-et, még ha van IS, akkor is.
Jelen korban ezt elsősorban egy ízlésbeli vitának érzem. Az idő viszont el fogja dönteni, hogy hosszabb távon melyik nyer a másikkal szemben. Amikor a sávszélesség és tárolás kevésbé lesz szűk keresztmetszet én valószínűsítem, hogy a double frame teret fog hódítani. Ez az én vízióm.
Milyen jó lenne összehozni egy em5 vs nex7 személyes próbát.
-
sebgutkopf
őstag
Az mft egyedüli milc rendszerkénti léte az ex négyharmadosoknak egy jó elégtétel. Szívesen nézem a sikerét, és a két nagy meg csak a partvonalról nézi egyelőre. Kérdés mikor kapnak észbe, vagy egy új fotós "világrend" kialakulásának kezdetét látjuk?
A Fujit azért nem tudom rendszernek tekinteni, mert igaz van 3 obija, de váza csak 1 db van, az is méregdrága. A várható eladások mennyisége nem fog érdemi piaci részesedést elérni, ezzel pedig hiába jó, vannak szarvas hibái, amit ilyen ár mellett már nem mindenki néz el és perifériára fog szorulni.
Sokat sírunk az obik iránt és azt látjuk, hogy hiába nincs ínyünkre, de egy induló szettnek szüksége van egy kit zoom-ra, mert a nagy tömeg azzal veszi meg, nem a fixekkel. Ez ismét egy olyan szempont, ami miatt nem lehet széles körben elterjedt. A fuji jelenleg lehet egy kiváló kult gép, de olcsóbb váz és zoom-ok nélkül egy ritkaság marad, nem lesz rá 3rd party obi, nem tud rendszerré élni.Jelenleg az mft az egyetlen milc rendszer. A nex-ben meg azt látom, hogy idővel lehet belőle rendszer (még nem az). Másnál azt hittem lesz, de nem lett és csönd van. Pedig a samunak is ott vannak az ígéretes obijai, de hiába. Néma csönd. A 3db eladott nikon 1-ről meg most nem akarok veled újra vitatkozni, hogy rendszer-e.
-
sebgutkopf
őstag
A sigma obiknak az a szerencséjük, hogy olyan kevés a sony obi, hogy ezért megveszik az emberek. Egyébként engem egy fix obi 2,8-as fényerővel és hangos af-el abszolút hidegen hagy.
Amikor gépet választ az ember, akkor nem csupaszítjuk le úgy a modellt, mint ahogy én tettem, hogy csak a vázat nézzük. Ezt szándékosan tettem, hogy rávilágítsak, hogy önmagában mint váz az em5 se a világ csúcsa. Nagyon jó, de nem egyedülálló. A mögötte lévő rendszer jelenleg már az, de az egy másik beszélgetés része.
De kíváncsi vagyok már mikor jön és milyen lesz az a sony 16-50 G-s palacsinta.
-
sebgutkopf
őstag
A viccet viccnek vettem Ettől mindenképpen korábbi megjelenésre számítok.
Amíg a képminősége nem ismert, addig nem mondhatom az se egyértelműen, hogy érdekelne. Kicsit átlag feletti képminőségnél még valószínűleg nem érdekel, csak ha valóban jól rajzol, ha már nem fényerős. Ha éles és kevés CA-t produkálna, akkor jó lehet a 16/2,8 és a 18-55 kiváltásra egyben és akkor 2 obival lennék (az 50/1,8 az mindenképpen marad). -
sebgutkopf
őstag
Az összefoglaló korrekt.
Ha rendszert nézünk, akkor szigorúan nekem az em5-ből három dolog hiányzik:
1. olyan árcédula, amit hajlandó lennék kipengetni
2. a 12-60 valódi utódja (a 12-50 nálam totál mellé, egyedül az átfogása tetszik)
3. videóban már többre vágyom (3 helyen tehát ez zavar a legkevésbé)A nex7 ellen is van legalább ennyi érvem, azt se fogom megvenni, nem éri meg a nex-ben feljebb lépni az 5n-nél. Meg eldöntöttem, hogy ennyit egy darabig (soha - soha nem mond, hogy soha ) nem adok ki egy vázért.
-
sebgutkopf
őstag
Magától a látószögtől eléggé tartottam előtte, de kellemes meglepetés volt, sokkal jobban tudom használni mint számítottam rá. Vagy jól alkalmazkodom, vagy mégse olyan rossz. Mindegy a lényeg, hogy bevált.
De ez nem is fontos, mert nem vagyunk egyformák, témáid szokásaid miatt lehet, hogy nem tudsz/szeretsz ilyen látószöget használni.
-
sebgutkopf
őstag
A fuji új obijainál én a 18-55 2,8-4-re kaptam fel a fejem. Ez már majdnem, de a fene egye meg, hogy csak majdnem. Ha 16-ról indulna... Illetve ki kéne még hoznia egy olcsóbb vázat is, hogy elcsábuljak.
Hihetetlen egyszerűen! Az oly kihozza azt az átfogást, amit akarok, ráadásul még szigetelt is, mindezt csapnivaló fényerővel, átlagos képminőséggel, és kissé nagy méretben.
A fuji hihozza azt a fényerőt, és vélelmezem azzal a képminőséggel, amit szeretnék, de az átfogás nem az igazi, tehát nem lennék azzal se boldog. Nem jó helyről indul.
A pana kihozta a 12-35-öt, ami fényerőben, minőségben és induló látószögben megfelel, de a vége kissé rövid, illetve az ára előre ijesztő és talán nagy is (ez utóbbit nem tudom egyelőre igazán megítélni helyesen).Most már mindenki körbelőtte a kaput, valaki légyszi találjon már be!!! Azt se bánnám, ha a sony lenne az. Viszont akkor se sértődnék meg, ha másnál jönne össze.
-
sebgutkopf
őstag
Hmmm... egész jó.
Jelenleg mft-ben ezek alapján nekem a 12-35 + 45/1,8 párosból állna a rendszer, több obit úgyse használnék. A baj az, hogy drága a 12-35, amit egy számomra tökéletes obiért talán ki is adnék, de ha kicsi kompromisszumos, akkor már sajnálom rá, hogy utána finnyázzakÜlök inkább a seggemen és figyelek tovább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Fujifilm X
- Gurulunk, WAZE?!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xbox Series X|S
- Projektor topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...