- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1374 üzenetére
Megadta magát benne a szenzor. Kémiai anyagok vannak benne, amik egy idő után elfáradnak...Írj az X-Rite EU supportnak svájcba hátha segítenek, de már kifutott termék, tehát nincs hozzá support. Ráadásul így, hogy HP bundle, még bonyolultabb a helyzet...
Az én i1D2-met szó nélkül cserélték 2 éve, ami az E-Bay-ről vásárolva úgy érkezett meg, hogy a kezemben esett ketté a doboz kibontásakor. De az garanciális volt és akkor még a termékvonal sem volt kifutott.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz scarbantia #1376 üzenetére
Nem hiszem amúgy, hogy megérné javíttatni 12e Ft-ért vettem, szerintem simán kerülne ennyibe a javíttatás, ha nem többe.
Vagy csak kiküldeni Svájcba.Gazdasági totálkár esete forog fenn.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1376 üzenetére
Simán el tud pusztulni álló helyében, mivel a színszűrőknek, ha módosul kicsit a színük (levegővel érintkezve) már hibás eredményt kapsz. Ezen csak a komolyabb kalibrálók védettek valamilyen szinten, de azokat is időről-időre felül kell vizsgáltatni, kalibráltatni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1380 üzenetére
Ők azok. De szerintem jobban jársz, ha a Svájciakkal kezded.
Biztos, hogy nem a nyomda hibázott?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1380 üzenetére
Ott már más az érzékelő, nem olyan színszűrők vannak, mint a korábbi típusokban (inkább spekto, mint colorimeter). De ott is szükség van időről-időre kalibrációra - a korrekció FW-ben tárolódik -, és bizony egy idő után - ma már nem lehet kalibrálni, annyira elcsúszik - cserés lesz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1383 üzenetére
Ott szerintem a háttérvilágítás fogja a gondot okozni... a kalibrálód ugyanis nem tud mit kezdeni a LED-es háttérvilágítással (egyikkel sem), és ez okozhat ilyen elszíneződést.
Ezt a feladatot csak az újabb spektro alapú kalibrálók (pl. i1Display Pro) tudják megoldani...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1383 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy adott esetben gördülékenyebb az ügyintézés.
A kijelzőket letakarítottad kalibrálás előtt és matt sötétben csináltad? Nem kapott valami beszűrődő fényt?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1390 üzenetére
Szerintem már feleslegesen futjuk a köröket... vagy szerviz vagy csere (szerintem utóbbi ami az ajánlott, tekintve, hogy ingyen tuti nem fogják megcsinálni... vagy nagyon nagy mák kell hozzá)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1731 üzenetére
Firefoxnál az about:config-ban ezt kell beállítani: gfx.color_management.mode=1
Irfanview-nál kell a plugin csomag. Ha fent van, akkor ezt kell beállítani:
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1733 üzenetére
Vedd ki a profile nevet, nem kell neki, csak problémát okoz...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1745 üzenetére
"...megdöglött az enyém, és szép rézoxid színűre kalibrálja a monitort. "
Erről beszéltem a kémiai alapú szűrők elmászásával.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
p_adam
addikt
válasz scarbantia #1756 üzenetére
Felraktam a plug-in-t és bizonyos képeket betölt, de amit LR-ból exportáltam, ott a képek helyén feketeség (ha engedélyezem a színkezelést). Egyébként nem csak a színek nem olyanok, de az expo-t is feljebb tolja némileg.
Egy másik gépen is elpróbáltam ugyanezeket és ott jól működött, úgyhogy szerintem teljes újrarakás lesz, mivel a LR beállításokat hiába lőttem ki, nem tüntette el a problémát, de valszeg azzal nem ok valami... -
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1806 üzenetére
A nyomtatásnál a napfény színét veszik alapul, ellenőrzéskor, általában. De ha komolyan akarnak dolgozni, akkor a kiállítási helyen aktuális színhőmérséklethez van hangolva.
A monitort célszerű D5800K-ra hangolni, az UGRA ajánlása szerint. Ez középút a D50 és D65 közt, ha jobban megnézzük. Nálam remekül bevált. Igaz, nem a "szokott" 2.2-es gamma értékkel, hanem L*-al. Az L* jobban illeszkedik a látáshoz, mint a 2.2-es vagy 1.8-as gamma.
A 120 cd/m2 nem kőbe vésett szabály. Függ a monitor méretétől, a környezeti fénytől, hogy mire állítjuk. Nálam kevés (30-50lx) környezeti fénynél 27"-os monitorhoz a 100cd/m2 vállt be legjobban.
A hardveres kalibrálás annyi előnnyel bír, hogy sokkal pontosabb, mint a szoftveres, hiszen közvetlenül a monitor 3DLUT táblájába kerül a korrekciós érték. Különösen ajánlott L* gamma használata esetén, mivel sokkal pontosabban követi le így (akár 12-16 biten - de ez igaz minden gamma értékre, természetesen), mint a monitor 8 (esetleg 10) bites LUT-jában... az eredmény: jobb színátmenetek (nem lépcsősödik olyan könnyen).
Egy öregedő CCFL-en (vagy LED-en) viszont semmi nem fog segíteni, ha egy szintet elér...PS-ben nem használjuk workingnek a monitorRGB-t... semmi jó nem jön ki belőle. Working space-nek használd azt a színtért, amit a végén látni akarsz (ha nincs ilyen, akkor a lehető legnagyobbal dolgozz). Ha nyomtatni készülsz, akkor használd soft-proofnak a nyomtatóprofilt (vagy akár az sRGB-t is célszerű így elkészíteni, ha nagy színterű a monitorod).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1808 üzenetére
"Értem, hogy a nyomatnál a napfényt vesszük alapul, de ha jól tudom, akkor a D50 és a D65 is egy "napfény szabvány", és ha lenagyított fotó a kimenet, akkor D65 a megfelelő érték. Miért?"
A D50 a délelőtti és kora délutáni napfény, a D65 pedig a déli. A weben a 6500 Kelvin (D65 ekvivalens) a szabvány, feltéve, hogy webes kimenetre dolgozol. Ha nem webre, akkor 5000 Kelvin.
"A fényerős részt nagyjából értem, tehát ha összehangolom a környezeti fénnyel, akkor elvileg kisebb fényerő is lehet jó."
Fordítva: a környezeti fényt kell a monitorhoz hangolni. Képfeldolgozáshoz a 100-140 Cd/m2 ajánlott, de pl. az sRGB szabványban 80 Cd/m2 van megadva a megfelelő kontrasztátfogáshoz. Tehát minden attól függ, milyen szabványban dolgozol.
"3DLUT nem csak a legkomolyabb monitorokban van? Csak mert láttam olyan monitort, ahol van hardveres kalibrálás, de 3DLUT-ról nincs szó sehol. Viszont azt továbbra sem tudom, hogy ha a monitorba nyúlunk bele hardveresen, akkor kell-e .icc profil, vagy a monitoron belül zajlik minden korrekció?"
Monitoron belül történik.
"Ps-ban azért tettem be a monitorprofilt, mivel itt volt meg minden szín a palettán(wide gamut). Ahogy megyek szűkebb színterek felé, annál jobban olvadnak össze az árnyalatok, és a végén már csak valami fakó téglavörös van piros helyett, de már AdobeRGB esetén is csúnya az eredmény. Kimeneti színtér általában van, de gondolom ahhoz eszközprofilt kéne szerezni."
Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő.
"Ez már nagyon off, de felmerült, hogy a laborok milyen profillal dolgoznak? Ha jól tudom a fotópapírok az sRGB-t se fedik igazán, illetve egész más alakú a színtér, de erről nagyon kevés infó van. (pedig ez megint egy nagyon érdekes kérdéskör, hogy a mai laborok, valamint csúcsnyomtatók milyen színtereket tudnak, mekkora valós bitmélységgel különülnek el a tónusok, stb...)"
Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának, de nem is olyan eredményt kapok vissza, mint ha a Porst / DM / MM / stb.-be küldtem volna. Valóban, a fotópapíroknak jóval szűkebb mozgásteret engednek, ráadásul van egy óriási nagy különbség köztük és a megjelenítők között: a megjelenítőknek saját fénye van, ami nagyban javítja a kontrasztdinamikájukat. Eleve megkülönböztetünk nyomtatott és levilágított médiumot: teljesen más a kettő, ráadásul a nyomdagépek nem RGB, hanem CMYK színtérben dolgoznak, ami megint egy más világ. Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1811 üzenetére
Amit írtam a laborra is igaz ott is ICC profillal kell(ene) softproofolni. És nincs olyan, hogy D65 "kell". Olyannak kell lennie a végeredménynek, ami illeszkedik a nézési környezethez. Ha épp D32 vagy D28, akkor olyan (kiállításoknál gyakran előfordul, hogy a megvilágítás ilyen). És ezért van az, hogy webre sRGB-ben dolgozunk, mert a legtöbb monitor ezt (se) tudja teljesíteni...
Az adobe RBG-hez az alábbi paraméterezés a "standard" (az aRGB kb. a látható színek 52.1%-át fedi le...):
Parameter Value
White Point Luminance Level 160.00 cd/m2
Black Point Luminance Level 0.5557 cd/m2 (0.34731% of white point luminance)
Contrast Ratio 287.9
Ambient Illuminance Level 32 lx
Reference Display Surround Level 32.00 cd/m2 (20% of white point luminance)
Viewing Surround 2 cd/m2
Gamma: 2.19
CIE Standard Illuminant D65A ProphotoRGB-nek pl. ez kell (a látható színek 90%-át fedi le):
Viewing Environment
Luminance level is in the range of 160–640 cd/m2.
Viewing surround is average.
There is 0.5–1.0% viewing flare.
The adaptive white point is specified by the chromaticity values for CIE Standard Illuminant D50 (x = 0.3457, y = 0.3585).Minél nagyobb egy színtér, annál több részt fed le a látható színekből, ergo annál hasznosabb, mivel a szűkebb színtereket meg tudja jeleníteni, azaz softproofolni (mondjuk az Adobe programok kérdés nélkül is ProPhoto-ban számolnak, minden egyéb színtér, amit beállítasz ebből konvertálódik).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz scarbantia #1816 üzenetére
Mivel kalibráltad (hardver, szoftver)? Mert ami a linken van, az tipikusan olyan hiba, mintha a kalibráló nem támogatta volna rendesen a háttérvilágítást...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1811 üzenetére
""Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő."
Ez valahogy nem stimmel. Értem, de már az AdobeRGB is annyira téglavörös, hogy eleve furcsa a dolog, hogy annak úgy kell kinéznie. Most fotóktól elvonatkoztatva, ha meg akarok adni egy színt, akkor már eleve nem azt látom, mint amit megadni szeretnék."
Fogalomzavart érzékelek nálad: a megjelenített színtér és a munkaszíntér két külön dolog. Ha a PS-ben a megjelenítési színteret (tehát a monitorod színterét, ami egy egyedi, antiszabvány színtér) állítod be munkaszíntérnek (ami viszont egy előre definiált referencia színtér kellene legyen, hiszen másutt is ugyanahhoz a referenciához igazodva néznék meg) akkor amint mondtam csak nálad lesznek jók a képek, sehol másutt. Még akkor sem, ha azt a színprofilt átviszed a másik gépre, ugyanis annak a monitora nem ugyanúgy tér el a referenciától, mint a tiéd.
""Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."
Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak."Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."
Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak.
Konkrétan labor, de mindegy: csak példaként írtam. A minél nagyobb színtérnek azért van értelme, mert a rip szoftver szebb tónusátmeneteket tud kiszámolni egy információdúsabb forrásanyagból. Ugye színcsatornánként 16 Biten 64x több információ áll rendelkezésre, mint 8 Biten.
""Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet."
Pont erre akartam rákérdezni, hogy a végeredmények tekintetében milyen lehetőségek vannak. Mind labornál, mind nyomatnál."
Az adott fotópapír határozza meg: ezt az adott nyomdától / labortól kell megkérdezni.
A többit KTTech megválaszolta.
(#1812) zohan1970: Definiáld: "kijelzőt váltok"!
(#1815) kasa85: Melyikkel a legszebb a kép? Amelyikkel a legjobban tetszik neked. Ez kb. olyan kérdés volt mint, hogy "Melyik a legjobb autó?". Mi nem dönthetjük el helyetted, mi tetsszen neked. Ha nekem a melegebb színek tetszenek, neked meg a hidegebbek és rám hallgatsz, akkor nem leszel megelégedve az ajánlattal. A full (0-55) és a reduced (16-235) színtartomány a video módra vonatkozik: HDMI-n és DisplayPorton keresztül aknázható ki a nagyobb bitmélység.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1820 üzenetére
A TN panelek tulajdonsága, hogy csak merőlegesen szemből nézve adnak úgy-ahogy használható képet, mert már onnan is a felületének az alsó és felső széleit nem merőlegesen látod és emiatt csúszik a kontraszt és torzulnak a színek. Ha pedig eleve alulról vagy felülről nézed akkor a jelenség csak tovább fokozódik. A TN színvisszaadásban a leggyengébb paneltípus.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1826 üzenetére
A színprofilok számát jól gondolod, a színek csúszása pedig azért van, mer lehet ugyan, hogy az egyik profil nagyobb a másiknál, viszont az alakja miatt nem teljesen fedi le és ott csúszik, ahol a másik kilóg.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
szeva000
addikt
válasz scarbantia #1836 üzenetére
Utánanézek mibe fájna és sztem megválok...Ez egy alig hasaznált darab csak saját monitoraimra használva.
Datacolor nem kell...az hulladék az x-rite-hoz képest....[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1900 üzenetére
"...az automatikus fényerőszabályzást a csoda Eizo-k mennyire kezelik jól?"
A DUE-t tudó Eizóknál nagyságrendileg kisebb a kijelző egyes részeinek a referenciától való eltérése, már a szemmel érzékelhető határon belül van (műszeresen azért még kimutatható). Nélküle még kívül esne rajta.
(#1901) Hmmm1: "A fényerő csökkenése szerintem nem egyenlő a nagy mértékű színromlással."
Először is azt döntsd el, hogy a referenciához hű, vagy neked tetsző eredményt akarsz látni? Ha az előbbit (mert pl. munkaeszközöd az adott monitor, TV, laptop, nyomtató, telefon, tablet, projektor - igen: ezeket mind lehet kalibrálni), akkor kénytelen vagy a megjelenítődet bekalibrál(tat)ni és a szabályokat betartva nézni. Ha az a lényeg, hogy jól nézzen ki, akkor csuklóropogásig széttekerheted a beállításait, viszont ne csodálkozz, ha nem látsz dolgokat a képen pedig ott vannak, vagy mondjuk ami eredetileg piros volt az nálad lilában jön elő...
"Telefonon is ritkán veszem ki az Auto beállítást és mégis elég komoly ígyis a szín meg minden."
A színérzékelés szubjektív dolog: ami neked tetszik nem biztos, hogy másnak is, de ugyanígy fordítva is igaz. A színek elmászása pedig egy létező jelenség. ahogy öregednek a monitorok, úgy változik meg a bennük lévő alkatrészek tulajdonságai. Pl. a neoncsőé, ami a világításukat biztosítja: idővel csökken a fényerejük és ezzel párhuzamosan elmászik a fehérpontjuk (általában besárgulnak) - ha nem korrigálod őket kalibrálással, akkor pár év alatt a közelében nem lesz a valóságnak az, amit látsz rajta. Nemrég kalibráltam egy ismerősöm két egyforma monitorát: gyári beállításokkal az egyiknek láthatóan jóval kékebb és kontraszttalanabb volt a képe mint a másiké. Kalibrálás után szemre egyformák lettek (ez volt a lényeg, mert fotófeldolgozásra kellett neki).
"A profilozgatás primkó gány megoldás - persze lehet szükséges olykor, sajnos."
Pont annyira primkó és gány megoldás, mint egy autónál a motorütem behangolása. Mit szólnál, ha az autód minden második méteren lefulladna? Úgy is eljutnál vele A pontból B-be, csak jóval lassabban. Szerintem jóval idegesebb lennél (a monitoros problémához képest), mire odaérnél. Szóval a monitoroknál is a felhasználók elégedettségének növelésére van a kalibrálás. Szerencsédre nem 100% a hasonlat, mert a monitor működik kalibrálás nélkül is, max. nem tetszik amit látsz.
"Amúgy nem tudom mire fel mondod ezt, ha kimondottan arra a hozzászólásra amire válaszoltál, akkor nem értem, elolvastam, nem volt fröcsögő vagy ilyesmi, de ok mindegy."
"Basszák meg hogy nem raknak a monitorokba is külső fényérzékelő szenzort. Egy szaros telefonba meg van és még a kép is jobb rajta, miközben nem az az elsődleges célja."
Nem vagyok egy nyelvtannáci, de még a primkó is erősen megkérdőjelezhető kategória. Kérlek tiszteld meg a fórumot azzal, hogy nem hányod tele virtuálisan! Ha még úgy is próbálunk segíteni neked, hogy láthatóan nem akarod elfogadni a választ, amit a kérdésedre kaptál.
(#1902) scarbantia: "A fényerő beállítással pedig tudnak elmászni színek, mivel sokszor a háttérvilágítás eleve nem ugyanolyan fényt ad különböző fényerőn."
Pontosan, főleg, hogy a két szabályzós (brightness + contrast) LCD monitorokon a működési elvükből adódóan (a világítás fényereje állandó, a folyadékkristályok pedig annyit engednek át belőle, amennyit a vezérlőfeszültségük által keltett elfordulásuk enged) a "brightness" valójában a "contrast"-ot állítja, a "contrast" pedig a "black level"-t (a fekete szintet). A gyakorlatban tehát a "contrast" állításával csak rontani tudunk a fekete szinten.
"Persze ma már a LED-el jobb a helyzet..."
A L.E.D.-ekkel nem jobb a helyzet, hanem más. Na jó, kicsit valóban jobb, mert kevesebbet fogyasztanak, stabilabban működnek, kisebb a bemelegedési-stabilizálódási idejük, viszont a színképük sávos, ami más jellegű problémákat vet fel. Plusz a PWM-es szabályzásuk az arra érzékenyeknek fejfájást illetve szemfájást okozhat...
"...de a kontraszt, színlépcsők végei, stb. igencsak elveszhetnek."
A statikus (hardveres) kontrasztátfogás ugye a panel által átengedett max. fényerőtől és a fekete szinttől függ (az egyszerűség kedvéért most eltekintünk a szoftveres alapú trükköktől, mint a dinamikus kontraszt és a zónadimmelés a direktledes paneleknél). A kalibrálás első fázisában beállítjuk a megjelenítőn a kellő fényerőt és meghatározzuk az ebből adódó kontrasztátfogását (a fekete pont ugye adott), majd ehhez hozzáadva a három színcsatorna kiegyenlítését tudunk tovább menni és ekkor kell a szín együttfutáson a legkevesebbet módosítanunk a LUT-ban. A színlépcsők végei akkor sérülnek, ha a világítás az alacsony CRI értéke vagy az eltolódott fehér pontja miatt nem képes leképezni az adott színt, vagy ha a kontrasztlépcső olyan alacsony, hogy nincs elég fényerő a megvilágításához.
"Valami nagyon intelligens elektronika kell, ami a fényerő állítással a LUT-ben is kotorász valamit, és figyelembe veszi a változásokat. Ilyet talán az Eizok tudhatnak, de erre én is kíváncsi lennék."
GOTO #1.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1910 üzenetére
A Windows desktopnak mindig is egy saját butított (az sRGB-nél kisebb) színtere volt, ezt az utolsó néhány (35x.xx) nVidia driverekben már javították, hogy legalább sRGB-ben jelenítse meg. Amelyik program meg nem tud színkezelést az olyan amilyen...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Johnny Cage
addikt
válasz scarbantia #1910 üzenetére
Nálam ATI kártyával, 100cd/m2 D58-ra kalibrálva nem vészes. Persze lehet, hogy megszoktam.
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1912 üzenetére
Normális színkezelést tudó programokat használva (és persze beállítva) nincs gond. Egyedül a Lightroomban nem működik a softproof. Quadro drivert még nem frissítettek ebből a szempontból, úgy tudom...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #3308 üzenetére
Nem, nem oldódott meg. A Windows desktop minden verzióba negy butított sRGB fajtát használ, így minden WCG tartalom "neonreklám" rajta.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #3517 üzenetére
Az eszköz szériaszáma alapján engedélyezi szoftveresen, hogy mit lehet vele csinálni és mit nem.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #3519 üzenetére
Viszont csak a gyári programjával tudod teljesértékűen használni.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Medence topik
- BestBuy topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Politika
- Kupon kunyeráló
- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen