- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- "AI-mazing" kamerával jön a Pixel 8a
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
Hirdetés
-
Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
ma Frissítette táblagépes kínálatát az Apple, bemutatkozott az első OLED kijelzős modell és a mesterséges intelligenciában erős M4-es lapka.
-
2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
ph Ezt maga Pat Gelsinger, a vállalat vezetője erősítette meg.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Háztartáson belül minek is a LiIon akku? Autóban mondjuk jó, mert egységnyi tömegben, térfogatban a többi használt technikához képest jó a kapacitása.
Otthon azonban van hely, a tömeg meg még kevésbé kritikus. Az ólomakkumulátorok pedig elektromos tulajdonságaikat tekintve lenyomják a lítiumosokat: nincs memóriaeffektus, nagy a terhelhetőség, nem igazán kényes a töltési karakterisztikára -- és olcsó. Nemrégiben egy 1,2 kWh-s darabot vettem 30e forintért.
Egy ismerősömnél jó tíz éve üzemel egy 10 kWh-s akkutelep, a mért paraméterek szerint még van legalább öt éve a cseréig -- okos kezeléssel nagyon sokat bírnak ezek az akkuk.Ez a Tesla-féle powerwall az autóik spin-off-ja, ami nagyon menő, de indokolatlanul drága.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Az ólomsavas akku élettartamára a két év hogyan jött ki? Még az autókban is megvan az 5-6 év, pedig az sokkal gyilkosabb üzemmód.
Amint írtam, az ismerősömnél 15 év a háztáji akkutelep becsült várható élettartama.
Nagyon hasonló paraméterek mentén használva nálam is van 10 éve jól működő, ráadásul sima indítóakku üzemben.Igaz, vigyázok is rá, nincsenek durva terhelési csúcsok és okos töltőt használok folyamatos szulfátmentesítéssel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz GhanBuri Ghan #26 üzenetére
Igen, a LiIon nagy dobása a fogyasztói bevezetéskor is a memóriaeffektus-mentessége volt.
Az ólomakku alapból jobban bírja a nomád tartást, mint a többi technika (akár a NiCd), de az igazán hosszú élettartamhoz nagyon jól paraméterezett töltés-merítés kell. Ez viszont háztartási körülmények között (stabil hőmérséklet, állandóan rendelkezésre álló töltési lehetőség, mentesíthető a kiugró gyilkos terheléscsúcsoktól) biztosítható. Tehát ha nem úgy képzeljük el az egészet, hogy nappal a napelem tölti az akkut, éjjel meg jól lemerítjük fenékig, hanem úgy, hogy okosan összedolgoztatjuk a meglevő napelemekkel, a szélsőséges eseteket pedig bármikor áthidalhatjuk a hálózati árammal, és persze folymatosan figyeljük a körülményeket és szulfátmentesítünk, akkor nagyon sok kihozható az ólomakkukból.
Volt ólomakkus villanyautóm, plusz van egy kifejezetten akkutöltésre specializálódott villamosmérnök ismerősöm -- volt lehetőségem okulni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A cél az volt, hogy a nappali napfény, meg az össze-vissza fújó szél energiáját tegyék el az aktuális időszakra, így lett az akkublokk.
A megtérülés egyébként nem volt szempont, mert bár az egész rendszert saját kivitelezésben építették ki, az akkori termékárak mellett is egyértelmű volt, hogy a rendszer élettartama alatt nem lesz rentábilis.
A ház tulajdonosai megengedhették maguknak, érdekes kísérletnek tartották, és mindemellé elhivatott és hozzáértő környezetvédők, a normális fajtából.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Nemrégiben volt egy érdekes beszélgetésem egy "zöldpropagandisával", aki nagyon kampányolt egy napelemes rendszer mellett. Volt pofája azt mondani, hogy nincs amortizáció, mert az inverter gyakorlatilag örök életű, a fotovoltaikus cellák meg annyit fejlődtek, hogy már nem kell érdemi degenerációval számolni.
Aztán jött Németországgal, szigorúan betanult szöveggel. Azt nem értette meg, hogy gyakorlatilag az egész európai elosztó hálózat (különösen a cseh és a lengyel) mennyit szív a németek zöld árama miatt.A természetfüggő erőforrásoknak szerintem csakis komoly pufferkapacitások használata mellett van létjogosultságuk, de nem Tesla-áron, egy megbízható zsinóráramot adó nukleáriserőmű-hálózatnak meg szerintem közép távon nincs alternatívája.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem meg az ilyen mikrokapacitások éppen nagyon hasznosak lehetnek, hiszen tehermentesítik a rendszert. A megoldás vélhetően félúton lehet, a megfelelően méretezett központi tárolókkal (vö. gravitációs erőmű) és házi akkupakkokkal, amik természetesen intelligens vezérléssel illeszkednek a rendszerhez.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Én úgy tudom, nem felesleges az akku.
Mondjuk kéne Magyarországra két gravitációs erőmű, ami makroszinten komoly szabályozási potenciált teremtene.
Az általam ismert modell és szakember viszont fontosnak tartja a két lépcsős tárolási kapacitás meglétét, ami még egy fokkal javítaná a rendszer hatásfokát -- gondolom viszont, hogy nem ilyen horribilis árú akkukra kéne gondolni, hanem a már emlegetett jól bevált ólomsavasakra. A napelem/tároló kapacitás aránya nyilván optimalizálás kérdése, de szerintem is nagyon logikus, hogy a rendszer jól jár a lokális, azonnal reagáló (vagy reakciót nem is igénylő) kapacitásokkal, az ólomakkuk pedig elég olcsóak ahhoz, hogy ne csak energetikailag (rendszervezérlés szempontjából), hanem gazdaságilag is megérje alkalmazni őket.Ne feledjük, hogy a nagyfeszültségű hálózatnak is van egy 10% körüli vesztesége, ha pedig házon belül ki tudom simítani az áramfelvételemet (ráadásul az erősen, akár nullára csökkentett áramfelvételemet), sőt, prognosztizálni is tudom azt, a rendszervezérlés nagyon örül, sőt, akár ugye a hálózatból tud is nekem adni, akár ingyen is, vagy nagyon olcsón, ami még egy napelemes házi erőmű mellett is lehet hasznos (mondjuk másnapra borús idő várható).
Az otthoni mikrokapacitások szerintem és tudtommal tehát igen hasznosak, rendszer- és egyéni szinten is gazdaságosak lehetnek, csak jól kell méretezni őket és jó rendszer kell köréjük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fordfairlane #95 üzenetére
Ez távlati tervnek nagyon szép, csak éppen lesz itt egy hosszabb átmeneti idő, amíg a technológia és a szemlélet lehetővé teszi ezt.
Arról nem is beszélve, hogy közben akár másfajta, szintén baromi jól kiaknázható és környezetbarát energiaforrások is használhatóvá nőhetik kimagukat -- évtizedekről beszélünk.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fordfairlane #102 üzenetére
Akár a bioetanol, akár a naperőművek+akkutelepek.
A bioetanol éppen nem áll valami jól, még az elhivatott, de reálisan gondolkodó zöld ismerőseim szerint is jobb egyelőre hanyagolni, inkább a koncepció fejlesztésén gondolkodni.Új forrásnak bejöhet mondjuk a fúziós energia, vagy a tóriumos-fissziós. Vagy valami, amire még csak nem is gondolunk.
A lényeg, hogy egyetlen irányt sem szabad kizárni, mindegyik reális lehetőséget komolyan kell kutatni, fejleszteni, mert annyira sok ismeretlenes ez az egyenletrendszer, hogy ember nincs, aki megmondaná, hogy mi lesz a befutó -- már ha egyáltalán lesz üdvözítő megoldás.
Abban viszont biztos vagyok, hogy jelen pillanatban az áramtermelő-elosztó rendszerek hatékonyságát kulcsfontosságú fejleszteni, aminek szükségszerű eleme az áram (energia) valamilyen módon tárolhatóvá tétele és a tárolt/pillanatnyilag termelt energia hatékony elosztása (akár továbbtárolása).
Elég komoly tartalékok vannak a rendszerben, viszont rá is kényszerülünk arra, hogy ezeket kihasználjuk, mivel az áramfelhasználás nő. Persze a takarékosságot is durván javítani kéne, de a várható nagy teljesítményű fogyasztók megjelenése (főleg: autók) akármilyen takarékosság mellett is szükségessé teszi a nagyobb fogyasztás fedezését.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fordfairlane #117 üzenetére
Ez kétségtelenül jó út, de éppen mellékvágányon vagyunk vele. (Még a benzin 5%-os bioetanol-tartalma sem teljesen kóser sajnos.)
Alapvetően minden út jó, ami a nap energiáját használja fel, pláne, ha tárolhatóan. Úgyhogy hajrá, menjenek csak a fejlesztések, de két elv figyelembe vételével:1. Félkész megoldásokat nem kell az emberekre erőltetni
2. Tudomásul venni, hogy másik út is jó lehet, erősen kétséges, hogy egyetlen üdvözítő megoldás lesz.Ennek a teslás bejelentésnek egyébként azért örülök, mert hátha más gyártók is észbe kapnak, hogy hoppá, az elv jó, csak éppen sokkal olcsóbban is kivitelezhető.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez azért erősen torzított verzió így.
Fukusimában lejátszódott az egyik lehető legrosszabb forgatókönyv (egyébként éppen nem az atomerőmű főüzemi hibájából -- bár ez voltaképpen mellékes), és még így is sokkal jobb az erőmű összesített károkozási mérlege, mintha egy szénerőmű lett volna.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez kétségtelen.
Fukusimánál ugyanakkor nem a természeti katasztrófa volt a fó baj, hanem az ostoba tervezés. A hibáinkból meg tanulni kell.
Érdekes még, hogy a "szakma" szerint Fukusima éppen azt bizonyította, hogy még egy alulméretezett kiszolgálóberendezésekkel működő atomerőmű, ami megkapja a legnagyobb pofont, mennyire jól helytáll.Szurkolok én a napenergiának, nagyon is, csak éppen még nincs meg a realitása fő áramforrásként. De épüljenek csak a farmok, létesüljenek a házi napelemek (akkutelepekkel), ez a fejlődés útja. Zsinóráramot viszont még sokáig nem tudnak adni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Anno volt szerencsém részt venni egy fórumon, ahol éppen setétzöldek tiltakoztak a gravitációs erőművek építése ellen.
A menete a következő volt:
- szakember elmondja (részletes adatokkal, elemzéssel), hogy miért lenne jó ez nekünk, mennyivel kevesebbet kellene áramtermelésre füstölnünk;
- másik szakember elmondja (részletes adatokkal, elemzéssel), hogy ezt hogyan lehet kivitelezni, számos külföldi példa mily fényesen bizonyítja, hogy az ilyen erőmű építése és üzemeltetése mennyivel kevesebb környezeti kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt, és így ökológiailag ez egy nagyon kedvező mérlegű beruházás;
- környezetvédő elmondja, hogy ez a sok adat csak félrevezetés, és ő ugyan egy szót nem ért belőle, de semmilyen folyóvízhez nem szabad hozzányúlni, meg aztán ki tudja, milyen védett fajok élnek a hegytetőn, az Aral-tó is kiszárad (ennyit értett meg az egészből), úgyhogy mindent meg fognak tenni azért, hogy megakadályozzák az építkezést.Sikerült.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Én egy körrel előbbről beszéltem: maga az erőmű tervezése volt hibás.
1. A tengeri védműveket nem a lehetséges legmagasabb árhullámhoz, hanem historikus alapon méretezték. Ha a szeizmológiailag kalkulálható árhullámot veszik alapul, a cunami nem bántotta volna a létfontosságú üzemrészeket.
2. A vészüzem akkumulátorait és/vagy (nem emlékszem pontosan) Diesel generátorait nem az épület tetejére telepítették, hanem a vízszint alá.
Ez a kettő okozta együttesen azt, hogy kiesett a hűtés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz fordfairlane #127 üzenetére
Attól lenne hirtelen olcsóbb más gyártók hasonló terméke, hogy ólomsavas kivitelben töredékáron előállítható -- erről írtam már a legelején.
A Tesla újdonsága a marketing, a szép csomagolás, formatervezés, célhoz rendelés. Ezt lehetne most utánozni ólmos akkuval negyed-, lúgossal féláron.
Amint írtam, ólomsavas akkuval elérhető a 15 éves használat, lúgossal akár a duplája vagy több is. (A lúgos akkuk baromi jól menedzselhetőek.)MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Milyen 35%? Fosszilis erőműnél érthető az összehasonlítás a házilag elégetett földgázhoz, szénhez, fához képest -- de atomenergiánál vagy megújulóaknál már nem.
Egy 5,5 jósági fokon fűtő klíma már viszonylag közel van a rentabilitáshoz, de van ismerősöm, aki kényszerből olyan ügyesen megoldotta az infrafűtés vezérlését, hogy olcsóbban jön ki vele, mint előtte a 10 éve korszerű gázos cirkójával.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az orosz atomerőmű-technika nagyon-nagyon jó. A sors tréfájából féltucatnyi barátom, ismerősöm, rokonom dolgozott fizikusként vagy mérnökként Pakson vagy Paksnak. Egybehangzó véleményük szerint ha nukleáris technika, akkor csakis orosz.
A háztáji nap/szélerőművet én is lelkesen támogatom, de ez az atomot (amint azt itt többen is leírták) nem váltja ki, csak rendszerszinten kiegészítheti.
A németek erre már rájöttek (és általuk a csehek és a lengyelek is, akik kedvezőtlenebb időszakokban próbálják kiszabályozni a német hálózatot), csak már nemigen tudnak visszakozni. Pedig szeretnének.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A tervezhetőségről mondjuk annyit, hogy, jelenleg nincs adekvát modell a Kárpát-medencére.
Ez mindig is egy rossz hatásfokkal prognosztizálható terület volt, de az elmúlt évtized klímaváltozása teljesen felborította a már bejáratott módszert, újat meg nagyon nem sikerül kidolgozni.És ez sajnos nem csak a lakossági szinten érezhető. Bizony a profi prognózisokban is annyi a bizonytalanság, amire csak komoly kompromisszumokkal lehet döntéseket alapozni.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Mondjuk úgy, hogy az ólomakkuk alkalmasan nagy impulzusszerű áramleadásra.
A tartós alacsony terheléssel járó problémák meg kezelhetőek. Pár ezer forintos áron már kaphatóak szulfátvédelmi eszközök, a kicsit komolyabb akkutöltők programja is tartalmaz ilyen üzemmódot, egy házi áramellátást vezérlő célhardver pedig tök magától értetődően pontos üzemállapot-adatok alapján tartja karban az akkut.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
A cikk ugyan valóban nem erről szól, de több kommentben leírtuk, hogy ez a Powerwall azért nagy kamu, mert teljesen értelmetlenül LiIon, ahol nem számít a súly és a méret, oda éppen jó lehet a Pp is.
Ezeknek a házi akkupakkoknak pufferként van értelmük, a rossz időben házilag termelődő energia elraktározásában.
A generátor másra való. Vagy húsz éve játszom a gondolattal, hogy telepítek egy generátort a házba, az esetleges áramszüneteket áthidalandó. na, ebben a húsz évben volt is egészen pontosan kettő olyan áramszünet, amikor beindítottam volna, bár végül érdemi hasznát nem vettem volna, mert mindkét esetben jóval rövidebb lett a kimaradás, mint a hűtő leolvadási ideje.Erre a célra pedig a generátor a jobb megoldás. Mind rövid, mint pedig hosszú távon jóval olcsóbb és megbízhatóbb, mint egy akármilyen jó, a cikk szerinti kapacitású akkupakk. A karbantartás egyáltalán nem vészes, az üresjárati költsége sem az, pár ezer forint évente. (Egy-két liter benzint át kell folyatni rajta egy évben, mondjuk egy-két havonta történő beindítással, ha lelkiismeretes vagy, évente, ha kevésbé, akkor másfél-két évente cserélsz olajat egy ezresért.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Powerwall tudtommal csak az akku, az elektronika nincs benne az árban. Ezért aztán fenntartom azon állításomat, hogy annyi értelme van a LiIonnak, hogy a Tesla a nagyobb termelési volumennel lejebb tudja szorítani az árat, hogy több keljen el. Ilyen erővel meg nyugodtan lehetne ólomakku negyedáron, aminek még a vezérlése is olcsóbb lehet.
A generátor célja nem a gazdaságosság, hanem az áramszünet áthidalása. Persze, hogy nem pufferel. Voltaképpen túltermel, de addig is van ára a lakásban, hűt a hűtő, ég a villany. Ne keverjük már a szezont a fazonnal!
Ha pedig húsz éve napelemes rendszert építettem volna ki, annak az ára soha a büdös életben nem térült volna meg. Dolgoztunk egy ilyen programon, és a mérnökök is kerek perec megmondták, hogy az egész célja a kísérletezés, a termék fejlesztésének elősegítése, amit nagyon korrekt módon meg is mondtak a megrendelőiknek, akik a fejlődés és környezettudatosság oltárán be tudtak áldozni pár milliót.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Gondolom, kimatekozták, hogy nem emelkedhet az ára hosszú távon, hiszen az visszavetné a keresletet, ami pedig a kitermelőnek (újrahasznosítónak?) is rossz. Vagy nem...
Hari Seldon a megmondhatója, hogy a gazdaság hogyan reagál, Musk pedig majdnem Hari Seldon.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Persze, én jöttem a generátorral -- mivel áramkimaradásról volt szó. Erre írtad, hogy arra is inkább Powerwall, mire Te, hogy a generátor nem pufferel. Na, ez szerintem szezon-fazon, mivel áramkimaradásnál a pufferelés pont harmadlagos.
Az, hogy a jelenleg telepített megoldások mennyi idő alatt térülnek meg, nyitott kérdés. 8-12 évet szokás mondani, nyilván egy csomó paramétertől, mint pl. felhasználási szokások, nem utolsó sorban javítási/csereköltségek függvényében. Meg aztán fogalmunk sincs arról, hogy milyen lesz a szabályozás akár csak egy év múlva is.
Én nagyon szurkolnék a napelemes házi rendszereknek, lehetőleg akkupakkal megtámogatva, de tökéletesen feleslegesnek tartom a négyszeres árú LiIon technikát erre a célra (vö. parasztvakítás).
A megbízhatatlan hálózati szolgáltatás pótlására pedig a generátor nem csak klasszikus, de a jelenlegi helyzetben (sajnos) még korszerű is -- a "kor" aktualitása ugyanis a bekerülési költség is, ami egy generátornál kb. valóban legalább huszadannyi, mint egy napelemes rendszeré. Korszerű az én felfogásomban az, ami reálisan és elég széles körben elérhető -- a napelem még (sajnos) nem az.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Azért a generátor üzemanyagát az elektromos pufferrel összehozni....
Persze, van olyan szempont, ami alapján megfeleltethetőek, de itt szerintem nagyon nem ilyesmiről volt szó.
Persze, a tüzelőanyag energiát raktároz, ami bármikor kinyerhető belőle -- így voltaképpen lehetne puffer, de az emlegetett üzemnél ez akkor teljesülne, ha bele is tudnék tenni, és nem a benzinkútról, hanem az alap áramárnál olcsóbban. Akkor megérné pufferként használni.
De mivel benzináron számolni az elektromos áramot baromi rossz üzlet, ezért a pufferként történő hasznosítása nemigen jön szóba. Marad a vésztartalék-üzemmód, amiben viszont jobb lehet, mint egy akkumulátor, mivel tartósabb üzemre alkalmas.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem mi egyetértünk.
Fentebb onnan indult, hogy ha már akku áramkimaradás esetén, szerintem akkor is tök felesleges a Powerwall, mert az ólomsavas akkumulátor sem rosszabb háztáji célokra -- de erre eredendően a generátor az eszköz, amint azt dabadab is írta.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Így világos -- kérdés, hogy kinek mennyit ér a folyamatos üzem.
Nyilván nem nagy öröm, ha áramszünet esetén a sötétben kell botladozni, de számomra ez még kezelhető lenne -- a PC úgyis UPS-ről megy, a többi fogyasztó meg kibírja a generátor indításáig, sőt, még szelektálni is van alkalmam.LiIon: hát pont ez az, hogy az van benne. Erre írtam még az elején, hogy kíváncsi vagyok arra, hogy vajon megjelennek-e a második vonalas, de olcsó, ólomakkus megoldások. Örülnék neki.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Videós, mozgóképes topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mazda topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/1TB Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Eladó xbox series s
- Új Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós"Kis Gamer"Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 8/512 Iris Xe FHD
- 27%-os áfás számla / SFF / MT - Brand gépek - Fujitsu / Lenovo / HP / DELL - 1 év garancia
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- ÚJ Gamer PC - Ryzen 7 1700X (16Tx3,4GHz) 16GB DDR4/500GB NVMe/GTX1070 8GB/700W 80+ GARI! BESZÁMÍTOK
- ROG CROSSHAIR VII HERO
- Apple iPad Pro 12.9 2021 (M1 chip) Wi-Fi + 5G, 256GB Space Gray, magyar AppleStore-os, még 6 hó gari
- EVGA GeForce RTX 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING 12GB GDDR6X - Garancia Decemberig
- ingyen elvihető 15"-os, 1024x768-as notebook kijelzők
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest