Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • attika89

    senior tag

    válasz Ljózsef #2082 üzenetére

    Akkor lehet átsiklottak valamin, hogy az első széria gyorsabban kikerülhessen...
    A lényeg az, hogy a probléma már a Sony által is ismert és a frissebbekkel már (elmondásuk szerint) nem lesz gond. Az, hogy ez melyik gyártási héttől kikerülő példányokra igaz az még kérdés.

    fountain pen is life | Samsung S22 Ultra | Hifiman Ananda Nano

  • WiLDoR

    tag

    válasz Ljózsef #2082 üzenetére

    "telefonok esetében teszt padokon "nyúzzák" hidegben-melegben és hidd el hogy belefér akár több óra is, a 40 fok nem is olyan szélsőség még."
    --------------------------------------------------------------------------------
    Ember, te dolgoztál egyáltalán olyan cégnél, ahol mobilokat gyártanak? Mert azt mondtad, igen, de nagyon úgy tűnik, hogy QA (Quality Assurance) és az SQA (Supplier Quality Assurance) oldalhoz lövésed sincs.

    Van pár dolog, amit nem árt, ha tudsz. Mondom ezt én úgy, hogy 7 évet dolgoztam QA és SQA oldalon a Flextronics Mobile területen, ahol mobiltelefonokat - pl. Blackberry - szerelnek össze napi 24 órában.

    1. A beküldött alapanyagot a BESZÁLLÍTÓNAK kell tesztelnie. Erről csatolnia kell egy CoC (Certificate of Compliance) nyomtatványt, amiben elismeri, hogy A-tól Z-ig lecsekkolta a cumót, amit elküldött és az beépítésre tökéletes...na ezt meg is küldik. Általában. A cumi ott van, hogy a valóságban ez qrvára nem teljes, ugyanis az elektronikai cuccoknál bazira nem bukik ki a hiba a final test-ek során az esetek 90%-ában, hanem csak a végfelhasználó szembesül vele. (hogy miért lásd 2-es pont)

    2. Nem számítható ki előre, hogy az összeszerelés folyamán milyen extra reakciók lépnek fel az egyes elektronikai alkatrészek között, melyek problémát okoz(hat)nak a végtermékben. Itt ilyenekre gondolok, mint pl. az alkatrészek hőterhelése közben keletkező problémák, amik a forrasztás során keletkezhetnek, amig a panel átutazik a kemencében.

    3. A QA-nak a feladata az összeépített telefon végtesztelése és qrvára nincs kapacitás ám arra, hogy órákig pöcsöljenek a quality technikusok 1-1 telefon tesztelésével, mert áltag 6-8 percenként dugják az orruk alá a következő összeszerelt telefont, amit szintén tesztelni kell.
    A tesztelés általában annyiból áll, hogy felteszik az AI quality-sok (Automatic Insertion) elöször a kész panel a test pad-ra, ott egy tűsor végignézi, hogy a panelen van-e szakadás vagy nincs, és megfelelően működik-e a kész, leforrasztott panel.
    Utána kerül az Assembly-re a panel, ahol összerakják a cuccot és bevágják a final testerbe. Ott lefut a telón egy ellenőrző program, hogy minden okés-e, működnek-e a funkcióik, aztán fogja egy quality technikus és 5-6 percig manuálisan is tesztelgeti a telót, kipróbálgatja a funkcióit, gombokat, érinthezőket, stb. hogy működik-e.
    Ezután kap még a készülék egy visual check-et, hogy vannak-e karcok, repedések, foltok és ha nincs, akkor mehet a dobozba.

    Szóval nem vágom, hogy te ezt a "nyúzzák" hidegben-melegben és hidd el hogy belefér akár több óra is, a 40 fok nem is olyan szélsőség még szöveget honnan szedted, lehet, hogy olyan cégben dolgozol, ahol én is lehúztam 7 évet, de az látszik, hogy a quality oldalhoz lövésed sincs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák