Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz zolee5016 #10 üzenetére

    "okés farming szim.. népszerű meg minden..nade..sima szimesek,rally-sok sokkal többen vannak...és nekik sincs normális alternatíva kormányok terén...6-7-éves logik(dfgt,g25-27) 40-70 k-ért"

    A kettő nem függ össze.

    Egyérszt a különféle "Farming" szimulációkban igenis van potenciál. Megjegyzem a munkagépek ("Woodcutter", Truck, Rescue car, stb.) szimulációinak is.

    Hidd el, nem véletlenül jelenik meg annyi játék ezekben a témákban! (Sőt, manapság "virágkorát" éli a téma.) Kereslet van tehát ezekre, akkor miért ne készülhetnének "dedikált" játékvezérlők is hozzájuk?

    Más kérdés, hogy sajnos a fent említett játékokban vezethető munkagépek zöme (ill. maguk a játékok) még nem feltétlenül rendelkeznek ahhoz méltó élethűséggel, és fizikával, de ezen lehet változtatni.

    Az pedig én a magam részéről, (autó- és harci) szimulátorok rajongójaként sajnálattal tapasztalom, hogy ez a műfaj lassan az "elit megszállottak" kiváltsága lesz, sőt napjainkra már tényleg csak a "csodabogarak" szentelik ilyen programoknak a számítógépes játékokra fordított szabadidejük egy részét/egészét.

    Ahogyan rámutattál te is, az elmúlt kb. 10-15 évben alig valami történt az "otthoni", és nem feltétlenül "profi" (értsd: "megszállott"/versenyző) játékversenyzők piacán.

    Ezek a játékvezérlők ugyebár a legtöbb felhasználó számára még megfizethetőek voltak, és egyáltalán nem "gagyi" kidolgozás jellemezte őket. (Az első "mélyrepülés" az amúgy - az olcsó ára miatt - nagy számban eladott, de olcsó műanyag Logitech Formula Force GP kormánysorozat volt.)

    Utoljára a '90-es évek végén, 2000-es évek elején volt jellemző, hogy az akkori "nagyok" (Logitech, Microsoft, Thrustmaster és ACT-Labs) egymással versengtek a Force Feedback-es technológiát használó játékvezérlőikkel.

    Ez a korszak kb. a Sidewinder Force2 Joystick megjelenését követően ért véget.

    Észre kell venni, hogy közben a fent említett játékműfaj is csaknem kihalt. A műfaj legnagyobb fejlesztői (MICROPROSE, Specrtum Holobyte, DID, Digital Integrations, stb.) egymás után szűntek meg.

    Az "átlag" játékosoknak még egy oly' kis százalékát sem érdeklik a "hard core" szimulációk, mint régen. Felgyorsult a világ, azonnali és intenzív impulzusok, a valóságtól elrugaszkodott "NFS klónok", "Flat Out"-ok, és külső nézetes villámgyors lövöldözések kellenek a "népnek".

    A DSC-n kívül nem is nagyon tudnék mondani repüléssel foglalkozó komoly harci szimulátort, a tankszimulátor fogalma is kb. az "M1 Tank Platoon 2"-vel (mikor is jelent meg?) megszűnt létezni.

    Ehhez aztán elég gyorsan igazodtak a hardverek gyártói is. Az MS már régen kiszállt, az ACT-Labs nevet szerintem sokan nem is ismerik már, a Logitech -a dizájnon kívül - innovációt nem igazán tudott felmutatni, talán csak a Thrustmaster "állja a sarat"; de ők is a megfizethető, "Made in China", nem FF-es vezérlőkre építenek, valamint piacra dobtak egy-két terméket "hard core" megszállottaknak, versenyzőknek. És ennyi.

    A kettő között "félúton" nincsen semmi.

    Tényleg szomorú, hogy ha valaki megfizethető, profi, masszív Force Feedback-es joystick-ot, vagy kormányt szeretne vásárolni, annak a hirdetésekben kell keresgélnie 10-15 éves hardverek iránt. :(

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák