Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Mozsa #13 üzenetére

    Már a múlt héten megírtam, csak időzítettem az NDA lejártára. :)

    (#15) speedyx86: Csak objektív véleményt tudok adni, mivel még nincs tesztünk. Tény, hogy ez a piac legerősebb heterogén módon programozható rendszere, mivel a konkurensek még nem jutottak el ide. Igazából összevetni nehéz bármivel is, mert leghamarabb az Ivy Bridge lesz olyan képességekkel ellátva, hogy versenyezni tudjon vele.
    A Sandy Bridge-dzsel összemérhető a CPU+IGP része, de mint APU nyilván eleve nyert helyzetben van a Llano, mert az SB nem heterogén rendszer.

    Egyébként már vannak mobil Llano tesztek: [link], [link], [link]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #22 üzenetére

    A desktop rész elvileg már kapható. A mobil termékek egy része is ezen a héten jön. Nyilván a mobil adoptáció valamivel lassabb, mert összeszerelt holmikról van szó.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #2 üzenetére

    Ennyi termék lesz. Nem lesz más a mobil piacra. Klasszikus CPU biztos nem lesz, mert arra a gyártók rá sem néznek. Alapvető elvárás 2011-ben, hogy legyen a prociban IGP, mert ekkor nem kell törődni a méregdrága GPU beszerelésével. Ebbe bele kell törődni, a gyártópartnerek nem szeretik a GPU-t. :(

    (#7) stratova: Egyelőre ezek lesznek, több APU egy fél évig nem várható.

    (#8) ftc: A Dual GPU-hoz kötött. A teljesítményre figyelni kell, mert ez nem az a szokványos CF felépítés. Jóval bonyolultabb megoldani, mert figyelni kell arra, hogy az egyik GPU ne terhelődjön túl. Erről van kép a hírben, hogy 5 frame-es leosztásban megy. Nyilván ez merőben új elgondolás, így a drivereket még ki kell gyúrni erre. A CF optimalizációk ide nem jók.
    A gyári hűtő. :D
    A táblázatban az egyes procik mellé olyan sebesség van írva, amit az AMD hivatalosan ajánl. Az egyes APU-kat ezekre a maximális órajelekre tesztelik. Ezt túl lehet lépni, de csak saját felelősségre. Ha mondjuk nem stabil 2 GHz-es memóriával az 1866 MHz-re minősített A8-as deskpot Llano, akkor az nem az AMD felelőssége, mert ők csak 1866 MHz-ig vállalják. Hasonló megkötés ez, mint az Intel Sandy Bridge 1333 MHz-es maximuma. Szintén túl lehet lépni, de ha nem stabil, akkor nem felelős érte az Intel.
    Lesz teszt. Jönnek a holmik.

    (#11) bel6: Az elkövetkező pár hónapban nem lesznek ennél erősebb Llano APU-k. Sőt az AMD jelenleg nem is tervez erre a generációra több APU-t kiadni. Erről volt szó a bemutatón. Májusban globálisan 30%-kal estek vissza a GPU-eladások. A Llano már most egy fekete ló. Az AMD nem akar még jobban kockáztatni, mert az erős Llanok egyet jelentenek a VGA-piac végével. Jelenleg most úgy akarják, hogy a VGA-piac még megmaradjon, és a partnerek igényeit épphogy kielégítsék. Aminek ezekkel a Llanokkal harangoztak az a mobil VGA-piac. Az asztali front viszont kritikus, hogy megmaradjon, mert oda fejlesztéseket készít az AMD.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz audi100td #25 üzenetére

    17 program csak az OpenCL-re vonatkozik, azokra az alkalmazásokra, amelyek heterogén módon működnek a Fusion APU-kon. Erről is lesz később egy hír, hogy az OpenCL támogatását hogyan kell kezelni. Ezeken kívül ott vannak az internetböngészők, az Office 2010, a Windows 7 DirectCompute funkciói. Ezek mind gyorsíthatóan az APU-kkal. Lényegében azt lehet mondani a Fusionről, hogy ha jelenleg valami gyorsítható GPU-val, azt a Fusion gyorsítja is.
    A Catalyst platformextrákról a tesztben beszámolunk. De lesznek képminőségre vonatkozó szűrők, és más videoszűrők, például a kamerás felvételek rázkódását is képes a Fusion megszüntetni. Ez valós időben működik minden gyorsított videóra, akár a youtubera is.

    (#27) Geller_1972: A heterogén programozás azt jelenti, hogy a processzormagok mellett a grafikus mag erejét is aktívan kihasználod az adott programban. [link] A heterogén éra a következő lépcső a PC-ben, mert a többmagos korszak az egymagos korszakot fogja követni. A processzormagok nem skálázhatók hosszútávon. Nem feltétlen a heterogén éra az egyetlen út, de az AMD, az Intel és az NV ezt választotta, és az ARM is ebbe az irányba fejleszt. Most már borítékolható ez az irány.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ftc #31 üzenetére

    A CF-et teljesen át kell írni. A mostani rutinokat úgy írták, hogy a páros képkockákat az egyik, míg a páratlant a másik GPU végezze. Most ez teljesen megváltozik, így egy feladattömb lesz jelent a két vezérlőre. Az első képkockát elkezdi az IGP, majd a következő hármat a GPU csinálja meg, és a tömböt az IGP fejezi be egy képkockával. A dolog előnye, hogy elkerülhető a rendszer túlterhelése, de a hátrány, hogy minden AFR rutint íjra kell írni erre. Az AMD mondta, hogy ez a 11.7 és 11.8-as meghajtóig biztos nem történik meg, így a Dual Graphics csak később nézhető meg valós pompájában. Kvázi 3000 bejegyzésről van szó, amit megint ki kell tesztelni, szóval elég nagy meló. :( Persze ők választották ezt az utat dolgozzanak érte. ;]

    Memóriához:
    Nyilván elméletben megoldható kétmagos mellett is a magasabb órajel. Ez amolyan gyártói limitáció. Az AMD valamiért nem akarta. Azt ne kérdezd, hogy miért nem. Így kell elfogadni őket. Esetleg lehet kockáztatni. Általában a maximális órajel csak irányadó. Nyilván a gyártóknak egy felelősséget ad, de tényleg nem ritka, hogy magasabb órajelen is működik a rendszer stabilan, sőt meglehetősen gyakori. Az Intel SB például 1333 MHz-re specifikált, de nem láttam még olyan asztali gépet, ahol baj lett volna 1800 MHz körül. Sokan 2 GHz fölé is viszik. Hasonló a dolog a Llanonál is. 1866 vagy 1600 a speckó, de lehet próbálkozni, és gyakori a sikeres próba. :)
    Mehet majd hozzá aftermarket hűtő, de az alap annyira jó, hogy felesleges. Nagyon vájt fülűnek kell lenni, hogy zavaró legyen.
    Technikailag kivitelezhető a HD 6850 is. Meg kell növelni a feladattömb méretét. Gyanítom opció volt ez a lehetőség, de már egy GPU-ra is annyi munkát ad a Dual Graphics, hogy amíg nincs normálisan kiépítve a driver hozzá, addig felesleges extra GPU-kat belevenni. Először működjön jól, aztán lehet adagolni hozzá. Ez a fejlesztésnél biztos prioritás volt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cszn #35 üzenetére

    Annyira nem durva. Ez a HKMG gate first és a gate last megvalósítás különbsége. Ha az Intel is gate first mellett dolgozna, akkor ők is betudnának +450 millió tranyót építeni. Erre a különbségre számítani lehetett.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ftc #37 üzenetére

    A Dual Graphicsban biztos. Csak az IGP-s teljesítményben már nem hiszem, hogy drámai különbség lesz.

    Lehet az alaplapra integrálni memóriát, csak a legózós PC-k esetében ennek nincs sok értelme. Ezzel kiütöd a cserét, vagy a bővítést. Nem mellesleg gyakorlati előnyöd nem lesz az integrálástól.

    Merész. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DRB #40 üzenetére

    Szerintem a Llano esetében eleve nem egy AFR-es megvalósítás volt tervezve. Mivel ott a procimag az IGP mellett simán lehet felügyelni a feladatok elosztását objektumalapú elgondolással, és ez kézenfekvő is. Gondolom a tesztek során kiderült, hogy ez még sem olyan gyors, mint ahogy az AMD gondolta, így gyorsan visszatértek az AFR-re. Ez lehet annak a korlátozásnak az alapja is, hogy a Dual Graphics rutin csak a DX10/11-es alkalmazásokban működik.

    (#43) UnSkilleD: Az Anand 1333 MHz-es memóriával tesztelt. Az AMD 1866 MHz-eset is támogat. Nyilván azért lehet mellé hivatalosan majd 2 GHz-es memóriát rakni, hogy ne legyen ebből probléma. Az Anand gondolom azért tesztelt csak 1333 MHz-essel, mert az Intel csak ezt támogatja hivatalosan. Ugye itt felmerül a kérdés, hogy a gyártói ajánlásokkal mi legyen. Mert az Intel az 1333 MHz-es DDR3-at ajánlja, míg az AMD az 1866 MHz-eset. Ez egy alapvető ellentét.

    (#42) Male: Ha ez megnyugtat mi nem úgy mérünk majd. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Kis változás. Úgy néz ki, hogy félreértettem a Llano startjáról az adatokat. A mobil termékek szállítása kezdődött meg azonnal. Az asztali APU-k az elkövetkező két hétben jönnek. Én fordítva írtam. A hír eszerint javítva.
    Az asztali példányok egyébkét 80 és 200 dollár között lesznek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ftc #49 üzenetére

    Szerintem hamarabb lesz asztali teszt. De nyilván ha jön noti, akkor az is ki lesz rakva. Időpontot nem tudok.

    (#48) DRB: Én csak magamból indulok ki. Biztos, hogy a Dual Graphics megvalósítása könnyebb objektumos feladatelosztással. Szerintem ezt az AMD is így gondoltam, mert világos, hogy az IGP és a GPU-k teljesítménye eltérő. Aztán a gyakorlat hozhat váratlan dolgokat. Ha csupán az elméletet vizsgáljuk, akkor biztos, hogy nem ez a feladattömbös AFR a legjobb megoldás. Lehet viszont, hogy a gyakorlatban az. :U Az, hogy csak a DX10/11-es programokra van Dual Graphics egyértelműen az időhiányt jelzi, hiszen ezeket a rutinokat tesztelni kell, és DX9-es programból sokkal több van, mint DX10/11-esből.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz stratova #52 üzenetére

    1600x900-ban szvsz nem, de 1680x1050-ben megnézzük. :) Alkalmazkodnunk kell a monitorunkhoz. :D
    Alap, hogy mi a gyártók ajánlásait követjük. Ha azt mondják, hogy 1866 MHz-re tervezték, hát akkor legyen 1866 MHz.
    Meglessük a Dual Graphics-ot is. DX10/11-ben már elég jók a rutionok.

    (#53) DRB: Tulajdonképpen a Dual Graphics már jól működik DX10/11-ben. Pl.: Shogun 2 ... DX9 alatt nincs még hozzá rutin. Arról fogalmunk sincs, hogy mikor lesz. Nyilván ha lesz, akkor a skálázódás ugyanilyen lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DRB #57 üzenetére

    Pedig kéne a DX9. Tudjuk, hogy nem divat, de a régi játékok még azok. ;] Persze valószínű, hogy 3000-4000 bejegyzéssel a DX9 driver mögött nem leányálom Dual Graphics-ot tesztelni. :DDD De ha már ezt a megoldást választották oldják meg DX9 alá is. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #75 üzenetére

    Igen, így működik. 5 frame van egy tömbben. Az elsőt és az utolsót az IGP csinálja, a többit pedig a GPU. Gondolom nem ez volt az alapkoncepció, de ha gyakorlatban ez a legjobb, akkor nincs mit tenni. Az elméleti oldalról nem sok dolog van mellette, de csak az AMD tudja ezeket kipróbálni a gyakorlatban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 7 #78 üzenetére

    Lényegében elég jól skálázható a teljesítmény. A DX10/11-es programokon látszik, hiszen azokhoz már van rutin. Az a lényeg most, hogy a DX9-es programokhoz legyen Dual Graphics támogatás mert egyelőre nincs.

    Elméletben azt jelentené, hogy az általad vázolt konfig lehagyná a HD 4850-et is.

    A Dual Graphics buktatói ugyanazok mint a CF és az SLI buktatói. Lényegében ez is egyfajta AFR, így ha nincs hozzá profil, vagy az adott program nem támogatja az AFR technológiát, akkor nem fog működni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 7 #80 üzenetére

    Szerintem nem. De a Gaming Evolved partnerprogramon belül készülő játékoknál biztos. Esetleg az AMD utólag elkészíti az AFR támogatást, mint például az NFS: Shift 2 esetében.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sutszi #125 üzenetére

    A Catalystban szerintem nem, de az Overdriveban lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sutszi #128 üzenetére

    A Catalyst kap egy alapszintű Overdrive felületet a CPU-magok kezelésére, de az annyira jó, hogy a max órajelet állítod valós időben. Nagyobb egyesülés nem lesz.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz apatyas #132 üzenetére

    Köszi javítva a hiba. Elírás volt csak. :R

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #160 üzenetére

    Sajnos most még nem. Erre külön rákérdeztünk. A jelenlegi algoritmus csak amolyan működik szinten áll. A későbbi megoldás majd dinamikus tömbösítéssel dolgozik. Ezt jelzi előre a kép is. Ezt majd később vázoljuk, de a lényeg annyi, hogy a először lefut mindig egy olyan fix tömb, ahol az IGP csinálja az elsőt és az utolsót, míg a GPU a középső hármat. Ezt a driver detektálja, és leméri, hogy mekkora a különbség az IGP és a GPU között. Utána az IGP a következő menetben már egy frame-t csinál, majd a lemért adatokból a driver megmondja, hogy a GPU-nak egyet, kettőt vagy hármat kell csinálnia, és kezdődik minden elölről. Ezt még implementálni kell, meg tesztelni, így a Dual Graphics a működés szempontjából most közel sem olyan, amilyen lesz. Ez szimplán időhiány lehetett, az is bizonyítja, hogy csak DX10+ a technika jelenleg.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz UnSkilleD #166 üzenetére

    Tudtommal még nincs olyan JEDEC szabvány, de használhatsz 2133 MHz-es RAM-okat. Technikailag tuningnak számít, de elég nagy a valószínűsége, hogy működik. Az Intel esetében is túl lehet lépni az 1333 MHz-et. Tuning az is, de megy.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz boba6 #172 üzenetére

    Van már Sandy-s Celeron. Az mehet a pici Llano APU-k ellen.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #174 üzenetére

    Igazából az alapproblémát nem látod át. Persze, hogy gyorsabban fut a játék egy 105 wattot fogyasztó VGA és egy 65 wattos proci párosával, mint egy 100 wattos APU-val. Na de az összerakott OEM PC-k (mobil, asztali, minden) több mint háromnegyede nem ad lehetőséget VGA beszerelésére. Ilyenkor hova rakod a VGA-t? Mert az asztalon csak porfogó lesz.
    Ha az AMD azt tartotta volna fontosnak, hogy a piac 15%-át kitevő legózó közösség igényeit kielégítse a Llanoval, akkor nem ilyen lett volna a termék. Jelen esetben a Llano azoknak az OEM gyártóknak jelent megoldást, akik azon gondolkodnak, hogy hogyan ellensúlyozzák az összeszerelt gépek esetében a Sandy Bridge gyenge IGP-jét, úgy, hogy az ne jelentsen számukra csökkentett haszonnal történő eladást (értsd ne kelljen GPU-t beépíteni).

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #177 üzenetére

    Ahogy mondod abban a háromnegyedben nem az összes lesz Fusion, csak egy része. Ellenben állítom, hogy az egyikben sem lesz VGA. IGP-s proci nélkül ebben a háromnegyed részben még versenyezni sem lehet.
    A Fusion esetében túlmisztifikálod az A4-A6-A8 verzió különbségeit, mivel ezek a termékek csak a sebességben különböznek egymástól. Az APU-k technikailag ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtják, vagyis a legkisebből sem hiányoznak a legnagyobb képességei.
    Az SB esetében már gázosabb a dolog, mert a Celeronok és Pentiumokban nem elérhető a QSync és az AVX sem (utóbbi nélkül azért lehet élni, de a QSync hasznos lehetne sokak számára). Ráadásul a Clear Video szolgáltatás is tabu, ami szvsz elég gáz a streamelt videók korában, de ez van. Mostantól viszont van választási lehetőség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #182 üzenetére

    És megint visszakerültünk a piac azon kis részéhez akik legóznak. A Llano a piac jelentősebb részét szeretné lefedni, azoknak kínálnak alternatívát, akik az OEM gyártóktól vásárolnak egybegépet, notebookot, netbookot, SFF PC-t, és más olyan gépet, ahova a VGA beépítése lehetetlen. Ez jelenleg a piac nagyobbik szelete. Jóval nagyobb, mint a VGA-t is befogadó PC-k.

    Én arra próbáltam a Llano esetében reagálni, hogy a legolcsóbb x forintos Llano a szolgáltatások tekintetében ugyanazt fogja tudni, mint a legdrágább y forintos Llano. Ez a Sandy Bridge esetében nem igaz, ugyanis a Celeron és a Pentium herélt holmi, és a Core i processzoroknál használhatók ki a Sandy Bridge szolgáltatásai. A VGA-t megint ne keverjük ide. Annyira kevés gép ad lehetőséget VGA beépítésére, hogy az egyes termékek tervezésénél ezt figyelembe kell venni. Aki biztos benne, hogy legózni szeretne, az majd vesz az AMD szemszögéből nézve egy négymagos (vagy 6-8) Bulldozert, de a Llano feladata az, hogy azokba a gépekbe épüljön be, ahol ki sincs vezetve a processzor PCI Express vezérlője, mert nem számolnak a VGA-val a gyártók. Jelenleg ezek a termékek teszik ki a globális PC-s eladások 70%-át.
    A maradék 30% úgy legózik ahogy akar. Nekik nem a Llano lesz az alternatíva. Nekik készíti az AMD a Bulldozert, illetve pontosabban nem nekik, hanem a szervergyártóknak, de az asztali variáns lényegében kielégíti a legózók igényeit. Csúnyán fogalmazva ennek a kicsi rétegnek senki sem készít direkt hardvert, csak a nagyobb piacokra nevező termékek paraméteriből butítanak és jó az nekik. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #16729600 #191 üzenetére

    Ez azért nem olyan biztos. A céges közegben sokat számít a prezentációk megosztása, és a videokonferencia. Az OpenCL ide már nagyon betette magát. Az AMD ezt a projektet támogatja a legjobban. Megint adtak egy rakat pénzt a ViVu-nak, hogy fejlesszék tovább a programot.
    Itt inkább az lesz a kérdés, hogy a cég fejesei mit mondanak. Az Inteltől kell venni, vagy szükségesek a fejlett szolgáltatások is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #195 üzenetére

    Akkor ismét ( :D ) elbeszéltünk egymás mellett. A slágertermék valószínű, hogy az A6 sorozat lesz. Legalábbis az AMD a Core i3-as 500-600 dolláros zónát jelölte meg key marketnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #197 üzenetére

    Nincs, de szerintem itt megint félreérthetjük egymást. :D Az adat egy céges doksiból származik, és cégek nem az eladás alapján állapítják meg a key marketeket.
    Biztos többet adnak majd el a legolcsóbb gépekből, de amikor a nyereségre kerül a sor, akkor a Core i3 és várhatóan az AMD-nél az A6 jelenti majd a legfőbb forrást (a magasnak mondható haszonkulcs és a viszonylag magas eladás miatt). Ezért ezek a fontos piacok, és ezek a termékek a slágertermékek, vagyis a legfontosabbak a nyereség szempontjából.
    Az viszont biztos, hogy a Brazos, meg a Pentium vagy az Atom, meg az olcsó holmik eladását nem érik el. Ha ebből a szempontból nézzük, akkor nem ezek a slágertermékek.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz mirrmur #199 üzenetére

    Megpróbálom elmondani, hogy alapvetően miért ilyen a Llano, ha már Olinak csak egy képre futotta. :D
    Kezdjük egy óriási ténnyel: az eladott PC-k 70%-ban nincs kivezetve a PCI Express link a dedikált GPU számára (ugye ebbe a számban még nincs benne, ahol ki van vezetve, de mégsincs ott a VGA rajta :) ). Következésképpen tonnaszámra adják el azokat a PC-ket, ahol egy VGA beépítésére, a mélyen tisztelt és maximálisan júzerpárti OEM gyártók "jóvoltából" egy fikarcnyi esélyed sincs. Vázolva a helyzetet az Intel ide tud nevezni egy IGP-t is tartalmazó Sandy Bridge-dzsel. De ezen kívül a piac nagy részét sem az AMD, sem pedig az NVIDIA nem tudja lefedni, mert a VGA-ra rá sem néznek az OEM gyártók (ezt a részt nem akartam nagybetűvel írni, de ez itt a hangsúlyos). Következésképpen szükség van egy olyan lapkára, ami képes a mai igényekhez mérten értékelhető GPU-t kínálni.
    Tehát az AMD számára elsősorban az a fontos, hogy ne a "legózva összerakom a PC-t júzerek" igényeit elégítse ki a Llanoval, mert a konzumer rétegen belül 10 emberből egy vagy az már jó ha kettő ilyen. A többi nyolc-kilenc bemegy a helyi nagyáruházba és hazamegy egy netbookkal, nettoppal, notebookkal, All-In-One géppel, vagy valami halálcuki aprócska házba szerelt PC-vel (VGA nélkül persze). :)
    Tehát a Fusion célozza meg az AMD-nél a konzumer piac hatalmas, és igen jól tejelő részét. A Bulldozer meg megy a szerverbe, és innen fog egy lapka lejönni a teljes piac méretéhez képest tulajdonképpen jelentéktelenek számító legózóknak, azaz kvázi nekünk. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz vanye #205 üzenetére

    Nyilván a Llano másik óriási előnye, hogy ez egy nagy teljesítményű heterogén módon programozható lapka. Ilyenre a PC-s piacon még nem volt példa (kisebb teljesítményűre volt, de az nem gyors), így ez a fejlesztés egy új kor kezdete. Olyan váltás, mint amit megértünk anno a többmagos processzorokkal.
    Tulajdonképpen az AMD az integrálás mellett még lépet egy extra lépcsőt. Az Intel azt amit az AMD egyben oldott meg kép lépcsőben csinálja. Először integrálás, majd jövőre az Ivy Bridge-nél jöhet a heterogén kiépítés, amilyen most a Llano.
    Igazából az AMD is két lépcsőben akarta ezt megcsinálni. Volt anno a Swift projekt, ami olyan volt mint a Sandy Bridge, sima CPU-GPU integráció, csak az istennek nem akart működni egy lapkán egyszerre a két egység. A Llano az eredeti tervek szerint az első Fusion generációban volt jelen, de csak a második generációban a teljesen integrált megoldások között. Tekintve, hogy a Swift sosem jelent meg, így a tényleges Fusion generáció lett az első integrált generáció is.
    Attól függ mit vársz tőle. Ha mondjuk csak a játékok szempontjából nézed, akkor még csak a Shogun 2 használja az IGP-t az AI számítására. De technikailag az IGP teljesen általánosan programozható, vagyis azt csinálsz vele amit akarsz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #210 üzenetére

    Ez annak köszönhető, hogy az AMD 15+ programot bemutatott, ami heterogén módban használja a Fusion APU-t. Erről volt is hír a programokkal.
    Minden új érát egy hardver kezd meg. A kétmagos processzor is előbb jött, mint az azt kihasználó első program. Technikailag a heterogén processzor is hamarabb jelent meg, hiszen a Zacate már heterogén volt, az első heterogén módon programozott alkalmazás pedig a héten jelent meg. Nyilván ezek a dolgok történelmi jelentőségűek, hiszen sosem jön a szoftver a hardver előtt. Most annyi talán a különbség, hogy az első programok az eddig megszokottnál hamarabb jöttek.

    Igen, ez az új kor kezdete. Valakinek tetszik, valakinek nem. Meg kell szokni, mert a gyártók döntenek a fejlődésről nem mi. :)

    (#212) vanye: A mobil termékskála jelent meg, így a mobil platformokról van konkrét árazás. Az alapján a Sabine A4-A6 és A8 a Huron River platformban fellelhető Core i3, i5 és i7 ellenfele. Vannak kisebb-nagyobb átfedése, de a nagyjából a 4 megy a 3 ellen, a 6 az 5 ellen, míg a 8 a 7 ellen. Természetesen nem processzorokról van szó, hanem teljes platformokról, hiszen az OEM gyártók rá sem néznek a VGA-kra. Nem érdekli őket, hogy ez neked nem tetszik. Össze van rakva egy csomó Sabine és Huron River platformos gép, és eldöntöd, hogy kell vagy nem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #215 üzenetére

    Nagyon túlmisztifikálod a dolgot. :) A processzor heterogén módon programozható? Igen az. Van program, ami ezt ki is használja? Igen van. A többi csak játék a számokkal. Ha tetszik megveszed, ha nem, akkor meg lehet várod, amíg az Intelnek lesz APU-ja. Az Ivy Bridge megjelenése sincs már messze. Az előzetes adatok szerint ugyanúgy támogatni fogja az OpenCL 1.1-et a CPU- és a GPU-magokkat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DrJános #218 üzenetére

    Akkor van előnye a Llanonak, ha az adott program a CPU és a GPU közötti kommunikációra követeli a gyors adatcserét. Technikailag sok kis csomag gyors mozgatásával nagyon előnyös lehet a Llano az adatok átadása szempontjából. Azt viszont kétlem, hogy jelenleg van ilyen program, de elméletben él a lehetőség.
    Ha ezt az opciót kizárjuk, akkor egy erősebb Bulldozer és egy erősebb HD 6000-es ugyanazt a feladatot el tudja végezni, mint a Llano és gyorsabban.

    Opció még a játékok, ahol szintén lehet előny a Llano+VGA. Bár a procierőben a Bulldozer jobb lesz a Llanonak ott egy elég combos IGP, ami átvehet pár számítást a jelenetből. Erre példa, hogy a Shogun 2-ben az AI-t a Fusion IGP-je is számolhatja. Maga az IGP opció fizikai és AI számításra. Esetleg megoldható, hogy átvegyen különböző teljesen post process effekteket pl. driveres MLAA. Kb. ezek hozhatók fel, de a játéknál ajánlott a Llano mellé egy VGA.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DrJános #220 üzenetére

    Én is a Trinity-t néztem ki. ;] Az tényleg must have. Szvsz meg is várom. :D

    Egyébként, ha Full AMD-s géped van. Pl.: Bulldozer és Radeon, akkor is mennek a programok heterogén módban. A lényeg a közös OpenCL driver. A Llano előnye ott hozható ki, hogy nincs egy lassú PCI Express busz a CPU és a GPU között, így ha van olyan program, ami erre érzékeny, akkor az a Llanonak tetszeni fog. De egyelőre nincs ilyen program.
    A Shogun 2 AI-ja azért megy csak Fusionön, mert nem OpenCL-ben van írva, hanem az AMD CTM nyelvében. Ez most még elmegy, mert gyorsan kellettek a programok, de a jövőben nem ez lesz az általános.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz stratova #222 üzenetére

    Attól függ, hogy 1280x720p vagy Full HD a felbontás. Full HD mellett kicsi az esélye a CPU-limitnek. Az alatt már nagyobb, és a pixelek számának csökkenésével ez fokozatosan nő.

    A C-60 esetében csak a GPU kap majd TC-t. Ezek az új adatok. Persze még semmi sem végleges, de jelenleg így áll a helyzet.

    A Dual Graphics a DX9 rutinok nélkül egyelőre félkarú óriás. Jó dolog, de ha lesz hozzá tényleges támogatás, akkor lesz igazán ütős. Ugye az ígéretek nem mindig válnak be. Először lássuk a medvét, aztán mehet a vásárlás.

    A Trinity biztos megkap mindent. Nem lenne értelme valami technikai dolgot kihagyni. Az órajelben már nem vagyok biztos, hogy elszabadul a buli. Szorít a TDP-keret. 100 watton belül egy IGP-vel a nyakán kicsivel 3 GHz fölé várható az alapórajel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Joachim21 #240 üzenetére

    A többiek leírták a lényeget. Én csak annyit tennék hozzá, hogy az elkövetkezendő pár hónapban (megkockáztatom az egy évet is) kicsi az esélye, hogy ebből tényleg észrevehető hátrányod legyen.

    A játékok fizikájához: Az AFDS-en volt elég sok játékfejlesztő, és ők jelenleg elhatárolódnak a GPU-val gyorsított fizikai számítások elől. Azt mondták, hogy egy-egy feladatot lehet, hogy van értelme átrakni, mert gyorsabb IGP-n, de ez csupán annyit jelent, hogy több részecskét vonhatsz be a számításba, és úgy látják, hogy nem ez fogja forradalmasítani a játékok fizikai modelljét. Nem is fizika ez, hanem inkább grafika. Ezzel egyébként mélységesen egyet lehet érteni.
    Andreas Papathanasis mondta itt, hogy a GPU erejét olyan dologra lenne értelme felhasználni, ami valóban a fizika része. Szerinte a szél szimulálása elég sok lehetőséget teremtene a játékmenetben. Erre azonban a licencelhető fizikai motorok még nem adnak lehetőséget.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz siriq #262 üzenetére

    Technikailag ez az OpenCL-en is mehet, ha a fejlesztő megoldja, de egyelőre senki sem hajlandó az opciót a gyártók helyett tesztelni. Az MS megoldása ebből a szempontból nem különbözik. A tökéletes támogatás itt is csak a platformhoz biztosítható.
    Igazából ebből nem lesz a jövőben olyan óriási probléma. Az Intel, az AMD és az NVIDIA is kínálni fog platformszintű támogatást. A mixeléssel lehetnek gondok, de technikailag teszteléssel ez is kivédhető, persze kétségtelen, hogy a heterogén módon futó programok mellett a mixelést ajánlott lesz kerülni. Hacsak valami óriási indok nincs ellene érdemes egy gyártótól platformot választani.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Mozsa #260 üzenetére

    Ottoka és Mozsa IP címe korábbról 24 órán belül egyezik. Ha a szolgáltató elvette Ottokától az IP címet, akkor azt Mozsa nem kaphatta meg 24 órán belül (egészen pontosan senki sem kaphatta meg). Mindenki levonhatja a logikus következtetést.
    Ha tovább erőlteted, akkor ez a nick is repül, mivel már fel van írva a megjegyzésekhez, hogy te vagy Ottoka. Azért nem repültél eddig, mert a moderátorokkal közösen adtunk neked még egy esélyt. Korábban már mondtam, hogy használd ki.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Brae #274 üzenetére

    Tekintve, hogy az új böngészők a megterhelő tartalmak feldolgozását áthelyezik a GPU-ra nem hiszem, hogy ne számítana, hogy az mennyire erős. Nyilván a PH! nem használja ki, de mondjuk a Youtube igen. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák