- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsug S24 Snapdragon (USA vagy Kanadai verzió) Magyarországon
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
it A DMA értelmében az iPadOS-t is kapuőrnek mondta ki az Európai Bizottság, így erre is technológiai alapdíjat vet ki az Apple.
-
Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
ph Egy tesztelő több száz processzorral elemezte a helyzetet, és a legdrágább komponensekkel nagyon siralmas a helyzet.
-
Rövid videón a The Forever Winter
gp A taktikai túlélő akció-horrorjáték megjelenési dátuma sajnos még mindig nem ismert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nubreed
veterán
Az AMD az utóbbi 2 évben egyre többször "veri át a népet". A 8xxx sorozat óta folyamatosan alkalmazott átcimkézések és az egy osztállyal lejjeb való sorolás már nagyon visszatetsző. Lehet, hogy a noob -ok ezzel bepailzhatók, nyilván ők vannak többen de szerintem akiknek köszönheti az AMD az életben maradását, pont az a réteg akire egyre inkább szarik az AMD, azok akik valódi új feljesztéseket szeretnének látni és megvenni nem évről évre átcimkézve ugyanazt, maximum egy kis fogyasztás csökkentéssel és kicsit magasabb órajellel. CPU-ban már váltottam Intelte, de ha így folytatja tovább az AMD, videokártyákban is elbúcsúzok tőlük és fájó szívvel de én is beújítok egy kártyát a zöldektől.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
sayinpety
tag
Az AMD uzleti vallalkozas. Mindig a sajat erdekeiket fogjak nezni. A Tonga fobb kepessegeit sem hallgatjak el, csupan a Volcanic Islands ISA manual hozzaferhetosege korlatozott. Abban sincs semmi felhasznalo szamara fontos adat. A Tonga jobb complex loop alatt, valoban nagyon hasznos kepesseg.
Rosszul nem jar senki. A Tahiti is eleg gyors, am a Tonga valoban sokkal jobb Mantle/D3D12re, tessellation alatt is sokkal gyorsabb. -
Milka 78
nagyúr
Jobb ha hozzászoksz
Mellesleg ez a kari azért fog nem keveset gyorsulni driver szinten és onnantól lesz csak igazán szívás.A gpu erőből viszi majd a játékokat,majd jön egy kósza gondolat...tekerjünk rá egy két extra szűrőt,ha már ennyi kraft van a kártyában legyen szebb a látvány.Na ott fog lefagyni a mosoly .
Ez ugyan olyan kari mint a 7870 Tahiti le.Simán megrántottam 7950 magasságba,csak szerencsétlen kari fuldokolt a memória hiányában.Amikor ugyan ezen kariból CF-et használtam a 4xMSAA Tomb Raider (ami nem is mai cím) alatt úgy vágta laggosra az élményt,hogy csak na,míg a papíron és benchekben lassabb 290x-el vígan szúrom a játékot,olyan simán mintha taknyon csúszna.
Véleményem szerint ebben a kariban van potenciál...csak nem 2gb rammal,mert így ez kiegyensúlyozatlan és főként nem ennyiért.A 4gb-s változat már érdekesebb,de az meg félő,hogy csilliókba fog kerülni.
Ha nem is értek vele egyet de megértem az AMD-t.A 280/280x-et ki kell vezetnie,mert erős eresztés 3gb vram-el(ez utóbbi prémium szint).Bár egyértelműen erősebb a 290/290x azért ettől kontrasztosabb elválasztás kell az R9-es két lépcsője közt,magyarán terelni akarnak a 290-es széria felé(amit vicces szinten lehet már kapni a kezdetekhez képest).Csak ne legyen igazam,hogy a csúcs karik kiváltsága legyen a 4gb memória a többi meg marad 2gb-nál.
A másuk kérdés,hogy a 285x mit fog tudni ehhez képest?Oda főként kell majd a 4gb memória és ehhez hozzá jön az erős gpu...még is mennyibe fog ez kerülni?Úgy +90 ropi körül?Az szép baleset,mert pár hónapja a Giga 290OC-t 100 forint alatt lehetett kapni,de volt ettől kicsit olcsóbb eresztés is...a röhej,hogy ahogy kijött a 285-ös élből minden 290-es felment +10 ropival -
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - legalább az összesítést néznéd meg. Szerinted ez mi, ha nem fej-fej mellett?
Nekem mindegy mit vesznek. Tudod kinek nem mindegy? Nos az AMD-nek. Azért is üzenik a közösségi csatornákon, hogy vegyék a 280-akat, amíg kapható.(#99) Jack@l: Az év elkövetkező részében tervezem cserélni egy Tongára. De ezt nem akartam felhozni, mert nem tartozik a témához.
(#103) FragMaster: Problem?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Akkor majd egy év múlva meg lehet kérdezni tőled, hogy megérte e a csere?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nubreed
veterán
Igen értem amit mondasz és igazad is van. Pl miért váltanék i7 3770k cpuról 4770k-ra és megfelelő alaplapra ha jobb esetben is 10%körüli plusz teljesítmény kapok átlagosan. Majd a ddr4 korszak talán hoz annyival többet amire megéri váltani de szerintem az még legalább 2 év. Visszatérve, értem, hogy mindenki ezt csinálja csak ha így állnak hozzá a cégek, akkor vissza fog nyalni a fagyi, mert nincs igazán vásárlási kényszer. Bár a hozzá nem értők ezt nem tudják és ahogy látom, most mindenki rájuk épít.
De engem akkor is zavar, hogy nem létezik mai napig olyan kártya, amire nagyon szivesen lecserélném a 7870-t a saját kategóriájában, (290 most nem játszik nálam). Lehet hogy nem tudok 90fps el jétszani egy játékok hanem csak 45-el de kit érdekel. Nem vagyok azaz fps fetisiszta. És nagyon várnám a megváltást az R9 3xx sorozattol, ezért várom már annyira. De lehet megint pofára fogok esni.[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
sb
veterán
Inkább azt mondanám, hogy mindig az elvárt célnak és felhasználásnak megfelelő tudású hardver a jobb választás.
Én mivel nem csak felhasználói szemmel nézem ezeket érdekel és értékelem a technológiai fejlettséget is, de be kell ismerni, hogy felhasználói szemmel sokszor SEMMI értelme. A GCN mikori fejlesztés? Évek óta a konkurencia előtt jár fejlettségben és mégsem maradt le semmi fontosról, sőt, szinte semmiről egy NV tulaj sem. Évek óta.
Ugyanez az APU-kkal.
Sajnos a realitás ez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle-ről lemaradtak. Azt az API-t részben a GCN fejlettsége hívta életre. Akármennyire is open lesz az év végén hivatalos támogatást szerintem senki sem fog írni hozzá. Maximum Linuxon az open source driverek támogathatják a nem AMD-s hardvereken. Annak ellenére is, hogy ez a valaha készült leggyorsabban terjedő API.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nubreed
veterán
Sajnos egyet kell értsek. Az AMD az utóbbi években sok olyan fejlesztést hozott ami kis túlzással megelőzte a korát, de mindenesetre nagyon előre mutatóak voltak és rengeteg potenciál rejlett/rejlik bennük. Amikor kb 5-6 éve elkezdte nyomatni az AMD a "Future is Fusion" témát, amiből aztán kifejlődtek az AMD apuk is, mindenki azt várta, hogy hú az AMD most majd megint letarolja a piacot ha beérnek a fejlesztések és kézzel fogható termékek jönnek már. Aztán megjöttek és enyhén szólva nem váltotta meg a világot. Most meg már ott tartunk, hogy lassan az AMD elfogja veszíteni azt a picike előnyét amit az AMD apukban rejlő grafikus feldolgozó egységgel még fel tud mutatni és jelenleg még úgy nagyjából tartani tud az Intellel szemben de aztán ha jön az Intel az Iris Proval nagyon nagyon muszáj lesz felmutatni valami komolyat az AMD-nek ha nem akarja, hogy az Intel azt a kevés előnyét (tekintsünk rá most így) is elvegye, ami talán most még meg van. Ha "komoly" cpu-t akar az ember akkor meg 10ből 9en még mindig Intelt vesznek, hiába olcsóbb az AMD és hiába a sok előre mutató technológia. Persze lehet arra alapozni, hogy majd a piac is reagál rá és előbb utóbb profitábilis lesz keményen ez de a realitás tényleg nem ezt mutatja. Az AMD sem várhat örökké a sült galambra. Többek között ezért sem kéne beállnia a sorba és ugyan azt csinálnia, amit az nVidia kezdett el, hogy csak átcimkézi az előző sorozatot és lejjebb sorolják egy osztállyal, maximum optimalizálnak egy picit a fogyasztáson meg hozzáadnak 5-8% teljesítményt.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
sayinpety
tag
Nem elozte meg a korat. Mas nem tartja a lepest. Az AMD is csak masol. Amit kitalaltak mar hasznalta a Sony a ps3ban. A Mantle a GCM API masolata, a Kaveri a Cell masolata. Mindketto jobb, am csak az eltelt 6-8 ev miatt. Mas IHV sem az AMDt masolja, hanem a Cellt, csupan a keses miatt tunik az AMD az otletgazdanak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz vinibali #115 üzenetére
Részben. A HDL egyrészt segít azon, hogy ami a sematikus dizájnon egy tranzisztor az a fizikai dizájnon is egy legyen. Az automatikus tervezés során nem egyszer előfordul, hogy több tranzisztorból áll a lapka, mint tervezték. A másik előny, hogy sűrűbben helyezhetők el a tranzisztorok. Ez HDL verziótól függ, de a mostani verzió már olyan sűrűn helyezi a CU-k egyes elemeinél is a tranzisztorokat, mintha azok gyorsítótárak lennének.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sb
veterán
Mint ahogy 1-2 egyéb kis feature-ről is, vagy gyorsabb effektről.
Mivel Mantle jelenleg érdemi használatban 1-2 helyen van, így ezt is oda sorolom a "semmi fontos" közé.Persze ezt megintcsak felhasználói szemmel mondom. Egyébként úgy gondolom, hogy nagyon is fontos a Mantle, tehát abszolút elismerem.
De a gyakorlatban semmiről sem maradt le senki, aki az utóbbi 1-2 évben NV-t használt.
Persze majd változhat és szvsz változni is fog a helyzet, de bőségesen ráér erre váltani az NV user még mindig. Eddig használt mást, a köv. 2-3 évben meg mondjuk GCN. És megint ugyanott tart mint a kezdetektől GCN-t nyúzók. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a Frostbite 3 után különösen probléma, hogy az a motor DX11 dobhat DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG-ot, amivel időnként kivág az asztalra. Ez ugyan egy tervezett funkció, tehát szándékosan van beépítve, ami a CTD-t okozza, de ettől még kivág, tehát el kell fogadnod, hogy a motort nem a DX11-re tervezték. GCN-nel ezt nem kell megtenned, így használhatsz Mantle-t, ami alatt ez a hiba nem jön elő. Az én szememben ez elég nagy hiba egy játéknál, hiszen fagyáshoz vezető működésre van beállítva. Tekintve, hogy mennyi Frostbite 3 játék jön szerintem elég gáz, hogy csak a Mantle-t használó vásárlóréteg kap stabilitást.
Persze ezt a legtöbb user nem érzi. Kivág az asztalra? Biztos szar a játék, szar az EA, szar a Win. De közben azért vág ki, mert nem ajánlott módszerrel nyernek sebességet DX11-ben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Olympos
aktív tag
"Tekintve, hogy mennyi **Frostbite 3 játék jön szerintem elég gáz, hogy csak a Mantle-t használó vásárlóréteg kap stabilitást."
Ja, persze...én is rohantam venni R9 280X-et tavaly októberében/novemberében, mert "Tekintve, hogy a Mantle mennyit fog dobni *2013. decemberében a Battlefield 4 alatt, igen meg fogja érni; odaverünk az nVidiának."
Abból a *decemberből lett 2014. február, március...vagy még több, és az áhítatott pillanat után jöttek is sorra az AMD béta driverek, mert Mantle alatt többet néztük a Windows asztalát, mint a játékot.
Majd amikor már volt egy stabil verzió, akkor meg közel sem volt akkora teljesítmény növekedés, mint akkor, amikor beharangozták a kártyát úgy, mint ahogy most az R9 285 cikkekben beharangozzák a Tonga előnyét.Saját tapasztalataim alapján meg fogom várni a Win 9-et és **ezeket a nagytudású Frostbite 3 játékok megjelenését, majd az ezt követő első teszteket: addigra kiderül, hogy kell e ez vkinek, ki tudja e vki használni és addigra még jónak fog e számítani ez a sok-sok most még hasznavehetetlen újdonság.
...és gondolom addigra az ára is esni fog; főleg akkor, ha kijön egy 3GB-os verzió, meg egy két 285X vmi.
Szóval amikor tényleg kelleni fog is valamire, akkor már olcsóbban meg lehet venni ezt a kártyát....Egyébként írtad, hogy "A BF4 mindent maxra téve az MSAA kivételével duplájára gyorsult a sebesség."
- Mihez képest gyorsult? DirectX-hez képest a Mantle? Vagy egy régebbi kártyához?
...nekem az R9 280X közel sem hozott 2x-es gyorsulást a Mantle bevezetésével.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés, hogy mitől dob ki az asztalra, mert a Mantle hivatalosan a stabil leképzője a Frostbite 3-nak. Rengeteg vita volt erről, hogy mit tehet meg egy motor a DX11 kód alatt. Elfogadható-e, hogy instabil kódot írnak DX11-re, csak azért, mert gyorsabb. Ezt egyébként minden piaci szereplő ellenzi, tehát a Frostbite Team azzal a véleményével, hogy ez elfogadható, lényegében egyedül van. Persze szabad a döntés, de plusz 30-40%-ért rákényszeríteni a felhasználóra egy driver működését befolyásoló leképzőt nem szerencsés. Ebből minden egyes Frostbite 3-at használó játék megjelenésével gond lesz.
A DX11-hez képest. Átlag kétszer, de voltak olyan helyzetek, amikor háromszor is gyorsabb volt. Bár én csak márciusban kezdtem hozzá, tehát a januárból kimaradtam.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sayinpety
tag
Semmi baj nincs a driver befolyasolasaval. Ma mindenki csinalja. A Frostbite 3 csak extreme mertekben, sok sebesseget nyernek vele.
Kell egy checkbox a graphics menube, ahol ezek ki/bekapcsolhatok. User choice. Le kell irni erthetoen, hogy a D3D11 egy rossz API. Ez a checkbox gyorsit cserebe lehet hiba/crash-to-desktop. Az EA kezeli ezt az ugyet rosszul. El akarjak erni, hogy minden IHV sajat APIt adjon ki. -
Elfogadható-e, hogy instabil kódot írnak DX11-re, csak azért, mert gyorsabb. Ezt egyébként minden piaci szereplő ellenzi, tehát a Frostbite Team azzal a véleményével, hogy ez elfogadható, lényegében egyedül van.
Erről tudnál esetleg egy linket küldeni, ahol a Dice kimondja, hogy a Frostbite motorban a Mantle az elsődleges és DX-re vagy stabil a kód vagy nem, de számukra ez elfogadható.
Ugye jobb ha referenciával vannak ez ilyen fajsúlyos állítások megtámogatva, hiszen egyébként kiválóan alkalmasak lehetnének hangulatkeltésre...
J.
-
válasz sayinpety #121 üzenetére
Le kell irni erthetoen, hogy a D3D11 egy rossz API.
Annyira rossz API a DX11, hogy itt és most ez az egyetlen API amelyre (HW) gyártófüggetlenül AAA kategóriás PC-játékot lehet fejleszteni úgy hogy a végén a piac 95%-át elérd.
Egy párhuzamos univerzumban, vagy talán messzi messzi galaxisokban egy más idősíkon biztosan van még ilyen API, de itt és most nem létezik.
Az, hogy az 1000 sebtől vérző opengl-ben évente összekendácsolnak valamit aztán azt zászlón lengetik még nem lesz valós alternatíva.
Ugyanez vonatkozik a Mantle-ra. Háromszereplős piacon nem a két kissebb szereplő (najó ez most sarkított) közül is kissebbik gyártó saját megoldását fogja a piac elfogadni szabványként.
J.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Ne etessenek mar ezzel a szokasos baromsággal, ott a ps3 vagy a Box 360, azokon is simán megy a bf4, tehát ha 3 totál különböző Api-n gond nélkül megy, akkor szerintem náluk van a baj hogy még mindig kidob Dx alatt....
Pont senkit nem érdekel miröl almodik a Dice...
Pont lesz@rja a sok user mit szerencsétlenkednek, kifizetjük a pénzt, ők ebből élnek, annyi dolguk van csak hogy megirjanak egy jatekot stabilra de még ennyi év utan se sikerült? Ez elég nagy szégyen...Méghogy szerintük elfogadható, szerintem az lenne elfogadható ha a pénzt adnák visza az 1 évvel a kiadas utan is beta verzios Dx portért...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG
Description: The application's device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed.Már a Battlefield 3 -ból is ezzel dobálta ki az embereket a Frostbite 2, szóval semmi köze a Mantle-hez.
[ Szerkesztve ]
-
sayinpety
tag
válasz joysefke #122 üzenetére
Nem ismeretlen, hogy a DICE a D3D sebesseget a driver befolyasolasaval eri el. Mar a Frostbite 2 is ilyen volt. Sokat koltottek ra. Egy ideig en is probalkoztam vele, de sokkal rosszabb lett a stabilitas. Ok jobban megoldottak. Nem fogadjak el, hogy nem stabil a kod. Sokat javitottak rajta a megjelenes ota. Az EA jol forgatja be a toket. Nagyszeru munkat vegeznek, am rengeteg amator hibat vetenek. Leirtam. A graphics menube betevedo PC user ertelmes, checkbox a nem stabil optimalizalasra, es barki ki/bekapcsolhatja. Helyette dramat csinalnak abbol, hogy a D3D rossz. Akit erdekel tudja, hogy az. A user nem erti, nem erdekli.
-
sayinpety
tag
A driver befolyasolasa rossz parancsokat eredmenyezhet.
Ennek semmi koze a Mantlehoz. A D3Dhez sincs koze. A fejleszto dontotte el, hogy ez jo optimalizacio strategia.
Az EA utopisztikus jovokepe egy olyan PC, ahol minden IHV sajat APIt kinal, de kozos az IL. Csak bizonyitani akarjak allaspontjuk jogossagat. Nem lenne rossz valoban, am nem fog megtortenni.[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz sayinpety #127 üzenetére
Nem az számít hogy ki minek tartja a dx11-et, pont nem érdekel a játékok lelkivilága, nekem annyi kell hogy gond nélkül fusson.
Ott a Cryengine, szebb latvannyal Mantli nélkül, ott a példa, siman meglehet csinálni. Szerintem azt a sok pénzt lehet elitták a fejlesztők mert hogy sok mindent nem tudnak felmutatni az is biztos.
Vagy nem kell messzire menni a Wolfenstein is rosszabbul néz ki közel 50Gb -ból mint egy 10 gigás Crysis 3, de nembaj nagyon jól hangzik a sok uj technika, biztosan az kell nekünk..
Mantle alatt persze hogy megy mivel arra könnyebb programozni, tehát még kevesebbet dolgoznak, na csak varjuk ki amikor beleszoknak és már Mantlira is lusták lesznek és akkor megint sirnak majd hogy legyen má uj api....
Komolyan minden ami az Amd-hez kapcsolodik az emberek hitegetéséről szól, hogy majd milyen jo lesz egyszer, csak azt várom hogy egyszer jussunk mar el az ígéret földjére[ Szerkesztve ]
-
Áfogat
csendes tag
Előre bocsátom nem érint a téma, csak az ilyen és ehhez hasonló megnyilvánulásokat nem értem:
"Mantle alatt persze hogy megy mivel arra könnyebb programozni, tehát még kevesebbet dolgoznak, na csak varjuk ki amikor beleszoknak és már Mantlira is lusták lesznek és akkor megint sirnak majd hogy legyen má uj api...."
Miért baj az, ha valaki könnyebben szeretné elvégezni a munkáját (feltételezem munkaként fogják fel), és kér segítséget hozzá? Miért baj, ha valaki lát bármilyen eszközt a munkája megkönnyítésére, és kéri azt? Miért kell rögtön lustának, hozzá nem értőnek lefesteni, úgy, hogy igazából nem is ismerjük őt/őket?
Esetleg felvethetjük, hogy manapság elég kevesen járunk lóháton, az állítólagos szittya vérünk ellenére. Bárkibe, bármikor, bármilyen indokkal bele lehet kötni, főleg a távollétében. Ennyit az R9 285 teszthez . -
Sinesol
veterán
Például azért hozzá nem értőek , mert kb hibákkal teli kiadnak egy játékot és mind a mai napig kidob a játékból errorral a dx11 verzio. Nem lenne gond ha ez masnak is meglenne, de az a baj mas studió gond nelkül készít szebb játékot, tehát megoldható a probléma, ugy latszik mégse a Dx11 a ludas.
Lusták meg azért mert megcsinaljak a Mantli verziot mert az kevesebb munka, de ahol kicsit több munka kéne pl a Dx11 esetében ott nagy ivben tesznek az egészre.Nem baj az ha segítséget kérnek, vagy ha könyebben megoldják mante alatt, mindezzel semmi gond nincs.
A gond azzal van hogy a sima verzióért is ugyanúgy fizetsz mégse képesek összerakni, lesz@rják...Nem baj ha nem megy de akkor ne kérjenek pénzt egy hibás dx11 portért...
[ Szerkesztve ]
-
Áfogat
csendes tag
Szerintem egy kicsit megint más vizekre eveztünk, de legyen. Amiről Te beszélsz az egyes egyedül az EA, mint kiadó hibája, nem pedig az utolsó, -gondolom a cégvezetés szemében- "jobbágyként" tisztelt fejlesztőé. Márpedig itt ők lettek savazva. Gondolom a határidő fix, a keret és a feladat adott, a profit előre bekalkulált. Azért nem véletlen az EA, mint cég, szerintem többségében rossz megítélése PC-s berkekben.
Nézd, az hogy melyik a legjobb multis, lövöldözős széria az persze egyéni érdeklődéstől is függ, de azért a Battlefield sorozat ott van a legjobbak között a többség szemében. Szinte mindegyik másra helyezi a hangsúlyt, ennek megfelelően, gondolom, más motor is kell az adott célra. Lehet tök ugyanez a játék CryENGINE alatt sokkal jobb lenne, de az is lehet nem (szerintem nem, de ez magán vélemény). Ezt hozták ki, és igen, a 4-es kezdete igen csak tűréshatárokat feszegetett, de ettől a véleményem nem változott, ezért elsősorban a kiadó a hibás. Lehet persze az ő álláspontjukat is érteni, csak azzal egyetérteni nehéz. -
etohun
aktív tag
Nem tudom mit mondjak. Ebből a tesztből az jött le nekem h semmi komoly újítás, csak ki kell adni a még nem jó tuning potenciállal rendelkező gyengébb gpukat. Nem biztos hogy bármire is cserélni kell a 7970 ghz-et a következő generációval se... Szerintem nagyon jó fejlesztés volt a tahiti, nem biztos, hogy le kéne váltani, de ezt úgyis csak a 285x nél tudjuk meg.(bár szerintem itt sokkal inkább a gyártási költségek játszanak közre mint az innováció)
[ Szerkesztve ]
-
hugo chávez
aktív tag
"Ott a Cryengine, szebb latvannyal Mantli nélkül, ott a példa, siman meglehet csinálni. Szerintem azt a sok pénzt lehet elitták a fejlesztők mert hogy sok mindent nem tudnak felmutatni az is biztos."
A Cryengine sem véletlenül kap Mantle támogatást.
(#134) Sinesol:
"Például azért hozzá nem értőek , mert kb hibákkal teli kiadnak egy játékot és mind a mai napig kidob a játékból errorral a dx11 verzio. Nem lenne gond ha ez masnak is meglenne, de az a baj mas studió gond nelkül készít szebb játékot, tehát megoldható a probléma, ugy latszik mégse a Dx11 a ludas."
Más stúdiók másfajta motort használnak és azokkal talán még nem futottak bele annyira a DX11 korlátaiba.
Viszont a Frostbite engine tagadhatatlanul az egyik legfejlettebb, legtöbbre képes játékmotor jelenleg.Lusták meg azért mert megcsinaljak a Mantli verziot mert az kevesebb munka, de ahol kicsit több munka kéne pl a Dx11 esetében ott nagy ivben tesznek az egészre."
Nem érted... A Mantle a DX debuggolására is jó, mert azzal láthatják a fejlesztők, hogy hol van a probléma a DirectX-ben, amit egyébként a magas szintű API elrejt előlük. És pont emiatt, hogy elrejti, akár sok-sok hónapba is telhet a javítás, vagy az optimalizálás (vagyis az, hogy rájöjjenek a hiba okára és pont ebben segíthet a Mantle render, ha van az is), erre meg egy játékkiadónak sincs ideje. De csodát tenni DX11-ben nem lehet, van amikor már egyszerűen belefutnak az API korlátaiba is. A Frostbite engine már feszegeti ezeket a korlátokat. És előbb-utóbb minden AAA kategóriás játék engine-je is fogja. Ezért jön a DX12 is.
Szóval szerintem nem kéne ennyire sarkos véleményt megfogalmaznod ezzel kapcsolatban. Vagy legalább ezeket olvasd el: [link], [link], [link], [link], [link], [link][ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Jack@l
veterán
válasz hugo chávez #139 üzenetére
Elég sok hülyeség van ebben az írásban. Szebben nem tudtam kifejezni magam.
A bf4 (bf3)-as bug egy rosszul használt dx parancs miatt van, ha jól értem, amit a mai napig nem tudtak kijavítani...
Az api arra való hogy használják, segíti a programozót hogy könnyebben gyorsabban haladhasson a játékkal. A mantle is egy ilyen, ha jóltom semmi köze nincs a dx-hez.(tehát debugolni se azzal fogsz, hanem egyéb más toolokkal amik a videokari driverekkel dolgozik együtt)
Van korlátja az apinak, de az nem stabilitás korlát,. hanem performance (vagy inkább performance esés)
Frostbite egy motor, milyen szempontok mioatt a legfejlettttebb? Mert van benne api? Mit szólsz ahhoz, hogy én meg azt mondom hogy az unreal motor perpill a legfejlettebb és legelőrehaladottabb grafikailag?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nyakdam
aktív tag
Ha már elkanyarodtunk a 285 től, az én véleményem, hogy amíg az eladások kevesebb mint 1/3-a az AMD-é addig nem lessz semmi értelme az új tecnikáknak. Úgyanis az NV 2/3-os eldása 11.0 DX-el túl nagy ahoz, hogy másra írjanak progit. Így hiába jön a DX12 is amíg az NV nem lép, valós előrelépes biztos nem lessz a játékokban, maximum papíron kapja meg a DX12 támogatást, de a valóságban nem kozkáztatják meg, hogy a többségében DX11 vagy előtti kártyákon rosszul fussanak a dolgok.
Tehát amíg az AMD az új cuccaival nem szerez több mint 50%-os részesedést max álmodozni lehet arról, hogy milyen jó is lenne, ha valami kihasználja.
Valaki mondjon 1 progit pl ami kihasználja a DX11.1-t, és mióta is van az piacon?
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Nv demózott először DX12 prototipussal, szóval szerintem ezzel nem lesz gond. (meg amúgyis némi processzor kímélésről beszélünk mindössze)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nyakdam
aktív tag
Azért a procikíméléstől remélhetőleg többről szól. Remélhetőleg több efektet tudnak bepakolni.
Az egy dolog, hogy ők demózták, de nincs még HW hozzá. Így mire eléri a kritikus tömeget az mikorra lessz?
3-4 év? Addig nem érdemes váltani a mai VGA-król mert igazi előrelépés nem lessz. Max az FPS vadászoknak lessz jó, hogy +2 min FPS-t jelent az új kártya, de semmi több.Szóval szerintem nyugodtan le lehet csapni a 280-okra amíg lehet mert 3-4 évig tuti minden jól fut majd rajta, hiába akarja az AMD, hogy az új képességek ki legyenek használva nem lesznek. 20%-os piaci rész k.va kevés ehez.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Az újabb nv generációk meg gcn-ek kompatibilisek vele, elvileg. 780-on vagy titan-on demóztak.
Tudtommal nagyon msás újítás nem lesz benne, legalábbis amit nagyon ember szemre érzékelne. Jövő tavaszra itt az új win, ha minden igaz abba már bele is rakják.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nyakdam
aktív tag
A kompatibilitás nem egyenlő azzal, hogy teljesen ki is használja, talán még a 285-ös sem DX12 plecsnis.
Mindegy, nem tudom, hogy lessz-e látható különbség 3-4 éven belül, én nem hiszek ebben. Nem fognak kidobálnak a játékok tömegesen mert gyenge HW-d van. Túl sok felhasználónak van régebbi cucca.
Szóval kb ugyan arról beszélünk mind a ketten, hogy nincs igazán értelme jelenleg ennek a teméknek.
A részemről tetszenek az AMD ötletei és jók is lennének, de túl kicsi cég már ahhoz, hogy egyedül bármin is változtasson.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12 esetében meg kell érteni, hogy a Microsoft mit csinál. Akkor is támogat DX12-t egy hardver, ha nem képes minden funkcióját használni. A GAB beleütközött egy olyan problémába, hogy gyártók nem értenek egyet a tudásszint növeléséről. Ezért a DX12-nek lesz egy alap tudásszintje, ami megegyezik a DX11-gyel, azaz a feature_level_11_0-val. És erre lesznek opcionális kiegészítések, mint például a feature_level_11_1, amit már támogat az Intel, a Qualcomm és az AMD, és lesz még több ilyen extra. De ezek opcionálisak. Ha bárki nem támogatja, akkor attól a DX12 kód futni fog, csak a nem kompatibilis grafikai effektek nem aktiválódnak. Tehát a gyártók a DX12 logót felhelyezhetik, ugyanakkor az opcionális képességek miatt önként lemondhatnak az új generációs effektek futtathatóságról.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nyakdam
aktív tag
Szóval ahogy gondoltam, valójában átcimkézett DX11-et kapunk. Tekintve, hogy gondolom plus pénzbe kerül a DX12-es efekt, igy nem lesz ezzel telerakva a játék, hogy megérj egy teljesen új kártyára rááldozni.
Na majd kiderül 1 év múlva. Valszínű akkor derül ki, hogy gyorsabb a 285 vagy sem a 280-tól, na meg a 7950-től.
-
Olympos
aktív tag
@nyakdam:
Nem, a 285 valóban támogatni fogja a DX12 effektek megjelenítését is, nem csak a parancssor futtatását vagy tévedek @Abu85?
Ha mégse így lenne, akkor számomra az egyetlen előnyét és elveszítené a kártya.Bár a rejtett és kiaknázatlan előnyök nem is fontosak, hogy magam ellen beszéljek. Miért is lenne fontos???
Egy játékosnak - mert ilyen kártyát azok vesznek - a legfontosabb az FPS az ár függvényében, majd a támogatás, fogyasztás, zaj, hőelvezetés....így sorrendben.
Az AMD nagyon jól reklámozza magát, kiemeli azt, hogy a kártya mit tudna, HA.....és itt van a lényeg, HA:
- ha ez a Mantle kijönne,
- ha a Win 8 megjelenne,
- ha a Frostbite 2 játékok megjelennének,
- ha a Forstbite 3 játékok megjelennének,
- ha Win 9 megjelenne,
stb-stb...
Csak a feltételek teljesülése a kártya megjelenése után mindig hónapokkal vagy évekkel később teljesül, amikor a kártya már olcsóbb is, sőt, vannak újabb, okosabb kártyák újabb HA feltételekkel, amiket ha hülyék vagyunk megveszünk, és olyanról cseréjük le, aminek éppen akkor teljesült volna a HA feltétele.Szóval jó az AMD PR csapata!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Baromira jó lenne tudni, hogy mit tartalmaznak ezek az új feature level szintek. Minden olyan dolog, ami eddig be van jelentve és opcionális, azt támogatja a GCN architektúra.
Ami nincs bejelentve, de van rá utalás az a Pixel ordered UAV és a konzervatív raszterizálás. Azt nem tudom, hogy ezek megoldhatók-e. Szerintem előbbire a GDS használható, hiszen a változások monitorozhatók, így a munkacsoport addig várakozásra kényszeríthető, amíg a GDS-ben módosítás nem történik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen TV-t vegyek?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Linux kezdőknek
- Hisense LCD és LED TV-k
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- MSI GTX 1080 OC AERO