Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    Az a gond, hogy a Tomb Raider beépített benchmark-ja nem ér semmit, ugyanis köze nincs a valós játékbeli teljesítményéhez.
    A Benchmark szerint a gépen egy Radeon HD 7870-el átlagosan 77 FPS-t produkál Ultra preset mellett. Ezt vizsgáljuk meg kicsit jobban, hogy megértsük, hogy mit értek az alatt, hogy nem ér semmit.
    A Benchmark sajnos kizárólag egy rendkívül rövid jelenetet mutat, ahol csak szinte közeli felvételek vannak. Itt nálam hiába ír 77 FPS-t, a játékban valójában 50-60 környékén szaladgált.
    Továbbá a grafikont szerintem illene bővíteni plusz információval. Itt arra gondolok, hogy az Ultra preset FXAA-t és Normal árnyékot állít be, vagyis nem a maximális részletességet.
    Egy kicsit félreérthető is, ugyanis az ember azt hinné - teljesen jogosan -, hogy az Ultra preset-nél az árnyékok minősége is ki van maxolva, pedig nem. Itt csak Normal árnyékot kapunk, miközben van egy Ultra árnyék fokozat is, ez viszont kb. 10 FPS-el csökkenti is a sebességet. Ultra-ra állítva az árnyékot nálam (Radeon 7870) erősen belassult, illetve néhol 25-30 FPS-re is leesett a játék, például erdőkben. Az árnyékot visszatéve Normal-ra drasztikusan javult a helyzet.
    Az Ultra preset továbbá nem aktiválja a TressFX-et sem, úgy gondolom ezt sem ártana feltüntetni.
    Az is vicces, hogy a bechmark aktivált TressFX mellett 43 átlag FPS-t ír, de a valóságban a játék ilyenkor játszhatatlan, brutális akadások vannak.
    Én mondjuk ilyen beállítások mellett játszottam végig, így majdnem mindenhol megvolt a 60 FPS:
    Minden maxon, kivéve ezeket:
    - Árnyékok: Normal -> az Ultra eléggé zabálja a teljesítményt
    - AA: Kikapcsolva -> az FXAA nagyon durván mossa a képet, az SSAA pedig elnyeli a sebesség egyharmadát (annak ellenére, hogy a Benchmark átlag 51 FPS-t ír 2x SSAA mellett, a valóságban így 40 FPS-nél többet nem kapok a játékban)
    - TressFX kikapcsolva -> drasztikusan esik a sebesség ha aktiválva van
    - V-Sync aktiválva -> ezen nincs mit magyarázni, e nélkül semmilyen játékkal nem vagyok hajlandó játszani.

    Szóval a lényeg, hogy tudom, hogy a benchmark-okkal jelentős mennyiségű időt és energiát lehet megspórolni, de egyrészt szerintem több infót kellene a TR-nél feltüntetni a grafikonoknál, másrészt a TR benchmark-nál semmilyen következtetést nem lehet levonni a valós teljesítményt illetően. Mindig jóval magasabb értékeket (jobb sebességet) fog kiírni, mint ahogy valójában a játék fut és itt nem csak pár FPS-ről van szó, hanem akár több tíz FPS-ről, ami már nagyon nagy különbség. Tehát az szépnek tűnhet, hogy 63 átlag FPS-t dobott ki a benchmark a referencia modellre, de fogadni mernék rá, hogy 50-nél többet a valós játékban nem tud kisajtolni magából.

    Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet erre a kis dologra. További szép napot!

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Oliverda #106 üzenetére

    Az általad belinkelt képpel több probléma is van. Egyrészt a cikkben nincs semmilyen, még csak hasonló kép sem készítve, ahol fel lennének tüntetve a részletes beállítások, de még leírva sincs. A másik probléma, hogy a képen jól láthatóan az 1.00.716.5-ös verziószám szerepel, ami finoman fogalmazva nagyon outdated, ugyanis azóta jó-néhány patch napvilágot látott, köztük több olyan, ahol drasztikusan javítottak a tempón. Egyszóval fogalmam sincs miért linkelted be ezt a képet, ugyanis semmi értelme nem volt. Ja a harmadik probléma pedig, hogy a képen NEM Ultra preset, hanem Custom preset van beállítva.
    Ilyen egy naprakész, valódi Ultra-Preset beállítási séma. Tehát akkor állítólag ezt a sémát alkalmaztátok, igaz? Csak megerősítésképpen kérdem. Mert ha bármit átállít benne az ember, akkor máris egyéni, azaz Custom preset lesz és azt úgy gondolom illene feltüntetni. Ezek ugyan apróságoknak tűnhetnek, de mivel kihatással vannak az eredményre, ráadásul néhány beállítás drasztikusan csökkenti vagy emeli a teljesítményt, így szerintem egyáltalán nem elhanyagolható.
    Ezt az egészet csak azért hoztam fel, mert igen érdekes látni, hogy az új NV VGA-ra 60 feletti átlagot dobott, miközben egy Radeon 7870 a még messze nem a maximális grafikát jelentő Ultra preset esetén 50-60 FPS-t hoz a valóságban (tehát nem benchmark-ban).
    Egyébként nagyon érdekes, hogy a PCGH készített magának egy saját benchmark-scene-t, ahol játszanak is a játékkal. Bár ezen még javítani fognak.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Oliverda #121 üzenetére

    Nyugalom, én csak egy megerősítést kértem, amit most meg is kaptam, köszi! :R

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #133 üzenetére

    Eddig azt mondtad,hogy a Tomb Raider a rekorder, ami a DX alatti GPU kihasználást jelenti, ugyanis itt nem 65, hanem 70-80%-ot mondtál.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #153 üzenetére

    Vagy úgy, köszi.
    Tehát akkor általánosan elmondható, hogy a modern GPU-k esetében az ALU-k a shader kódok futásáért felelnek vagy esetleg a compute számolásokért?

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák