Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Assdak

    őstag

    válasz Cyberpunk #5506 üzenetére

    A fogyasztóvédelem hivatalos közleménye,

    Milyen igényeket lehet érvényesíteni hibás teljesítés esetén?

    Hibás teljesítés esetén a fogyasztó
    a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
    b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    Jelen esetben, ha jól emlékszem, megvolt az első, második körös javítás, utána a csere, tehát emiatt nem reklamálhatnak. Mivel a telefon még most is recseg, ezért teljesült az a feltétel, hogy "e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni".
    Én hasonló helyzetben, ha nemet mondanának, akkor elballagnék a fogyasztóvédelemhez, kikérném a véleményüket. Ingyen van, és segítőkészek.

    Itt az egész, el lehet olvasni,

    http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák