Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZooLee

    őstag

    válasz morcka #905 üzenetére

    Hol próbáltad? Autóban ülve, belváros közepén vagy a mezőn minden nélkül? Esős-felhős időben vagy szikrázó napfényben?

    A GPS-nek nagyon nem mindegy hogy hol és mikor próbálod használni. A magas házak között, szűk utcában, még a nagy teljesítményű, szuper érzékenységű SirfStarIII vagy MTK chipsetes, rendes antennával szerelt vevők is megizzadnak, nemhogy egy ilyen egyszerű, tucat-termékek.

    Akik azt mondták, hogy lassan éled fel a GPS, azok esetleg írják, hogy mikor volt a GPS utoljára bekapcsolva és mikor fogott fixet. Ugyanis nagyon nem mindegy a két bekapcsolás között eltelt idő! A GPS bekapcsoláskor az utoljára "látott" helyen keresi a GPS-eket, és abból próbál számolni. Ha az utolsó bekapcsolás óta sok idő telt el, akkor már teljesen máshol lesznek a műholdak, és sokkal nehezebben számolja ki újra a pozíciót, mintha csak 10 perccel azelőtt lett volna bekapcsolva. Ez egy teljesen normális viselkedése a GPS készülekeknek, nem pedig hiba. Ugyanígy befolyásolja a GPS pozíció-fogását az is, hogy hol használod: Ha bent van az autóban, mindjuk a normál mobil helyen, a műszerfalon, a kesztyűtartó mellett, akkor nehezebben fog pozíciót találni, mintha egy öntapadós tartóval az ablakban lenne például. Ilyenkor az autó fém karosszériája árnyékol.

    Befolyásolhatja az is, hogy egyes autóknak (főleg a franciáknak) a szélvédő-sötétítését nehézfém-gőzöléssel oldják meg, ami gyakorlatilag teljesen leárnyőkolja az antennát (lásd: Farrady-ketrec)

    Ismét fontos tényező az is, hogy mikor kapcsolod be a GPS-t: mikor még állsz, vagy már menet közben? Ha állsz, könnyebben fog majd fixet, mintha már 80km/h sebességgel haladsz!

    Lakásban, irodában ne is nagyon próbálgasd, mivel csak annyit lát a az égből, a holdkból, amennyit te is az ablakból. Az pedig nagyon kis szelete az égnek! (Persze így is foghat fixet, de sokkal nehezebb. Tudom, teszteltem panel 7. emeleten...)

    Javasolnám a következő próbát:
    - Kapcsold ki az A-GPS funkciót.
    - Tartsd napokig (6-7 nap!) kikapcsolva a GPS-t. Menj ki egy mező közepére, ha teheted (fontos a mező, nem ugyanaz, mint egy tér, mert a horizont közelében lévő holdakat is érzékelheti, mígy egy téren ezeket már nem látja a házak miatt.
    - Kapcsold be a GPS-t, és mérd meg az időt, amíg fixet fog. Gyors lesz, pár perc.
    - Kapcsold ki, majd 10 perc múlva Újra kapcsold be. Most még gyorsabb lesz, 10-30 sec.

    Ugyanezt próbáld ki majd úgy, hogy a pár nap utáni első bekapcsolás magas házak között van (pl. belvárosi szűk utcák) A fix ideje nagyságrenddel nagyobb lesz, ha ugyan tud egyáltalán fixet fogni...

    Az A-GPS (Assisted-GPS) annyiban segít, hogy az aktuális műhold-pozíciókat lerántja a netről, ezzel elméletileg olyan helyzetet teremt, mint amikor 10 perc után kapcsolod be a GPS készüléket.

    És mégvalami: Ne várjunk el olyan teljesítményt ettől a kis extraként belerakott kütyütől, mint egy autós vagy szabadidős GPS-től...

    Jah, és hogy ON is legyek egy kicsit :)
    Valószínűleg ma megyek és veszek egy ilyen telefont, annyira tetszett a fórum tapasztalat. A negatívumok ellenére, a számomra fontos dolgokat leszűrve, nem nagyon olvastam még olyan készülékről, amiről ennyire egyöntetűen jó véleménnyel lettek volna a tulajok.

    Z.

  • ZooLee

    őstag

    Jah, és mégvalami: Kicsit azért fájlalom, hogy pl. a Garminos kérdésekre válaszul egyszer sem hangzott el válaszul (akár "trükkös" megoldások mellett), hogy
    "Menj el a boltba és vedd meg, 15-ért megkapod, és nem lesz gondod vele"
    Ahogy bebizonyosodott (ennél a telefonnál főleg) a normál, gyári megoldások használata sokkal kevesebb bosszússággal jár, mint mind csak trükközni. Egyik napról a másikra nem lehet megváltozni ugyan, de jó lenne elkezdeni már felnőni, és nem mindig a trükközést venni alapnak!

    Üdv, Z.

  • ZooLee

    őstag

    válasz SANKADI #922 üzenetére

    Félreértettél, én nem mondtam, hogy ne használják navigációra. Dehogynem, ha már ott van, átlagos használatra bőven megfelel. Én csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a telefonos GPS-ek működése közel sem biztos, hogy annyira zökkenőmentes mint egy autós/szabadidős GPS-é. (bővebbet majd a másik, technikai leírásban)

    Azt pedig, hogy a hozzászólásomban leírtakat mindenki tudná, nagyon rosszul gondolod. A legtöbb GPS-t használó embernek - és főleg azoknak, akik nem is azzal a céllal vették az eszközüket, hogy GPS-nek használják, hanem csak úgy extraként kapták a más fő céllal vásárolt eszközhöz - halvány segédfogalma sincs az ott leírt dolgokról. A boltban, ahol vásárolnak legtöbbször a mobilfunkciókat sem tudják elmagyarázni, nemhogy a GPS-t. Csak azt veszik észre, hogy egyszer működik, egyszer nem. Ha beleolvasol a GPS-es topicokba (legyen az autós, szabadidős, telefonos), akkor is látni fogod, hogy a GPS-es kérdések az általam itt összefoglaltakat kérdezi. (Tudom, mert ezeket már sokszor, sok helyen leírtam, baráti, munkatársi körben elmondtam) Pl. morcka sem írta le hogy belvárosban, vagy az Alföld közepén próbálta, mert nem tartotta fontosnak. Holott nagyon nem mindegy.

    De ezzel alavetően semmi gond nincs, mert minek képezze ki mindenki magát technikai tudorrá olyan témában, ami esetleg marhára nem érdekli. Az átlag felhasználónak nem is kell ilyen mélységben tudnia a technikai hátteret, de megártani nem fog, ha egyszer hall róluk.

    Z.

  • ZooLee

    őstag

    válasz SANKADI #922 üzenetére

    És akkor a technikai háttérről egy kicsit:

    Ez a kis extraként berakott kütyü pontosan ugyanolyan értékű, mint egy autós GPS.
    ...
    Az autós vagy szabadidős PNA-s kütyük, a 20-30 ezer forintosak egymás után romlanak el, silány minőségűek.

    Ha ez a két mondat összefügg, akkor igen, igaz, az általad is mondott 20e forintos kategóriát nézve egyenértékűek, mert nem sokkal jobban vannak felépítve elektronikailag, mint a telefonban lévő GPS.

    Igen, vannak profi készülékek, amik nagyon jók, de mivel tudnak többet, mint a nagyon is megbízható telefonosok. Nagyobb a képernyőméretük. KÉSZ, NINCS tovább, ugyanúgy sirf III vevő van bennük, a többi a szoftvertől függ.

    Na, ez a legnagyobb tévedésed az egészben. Ez alapján igen kevés ismereted van a GPS-ek felépítéséről, legyen az telefon vagy céleszköz.

    - Kezdjük az elején: Ha már chipset, akkor abból is van többféle. Jelenleg a legelterjedtebb, és egyik legjobb valóban a SirfStar III, ami egy jó minőségű, sokcsatornás, kellően érzékeny chipset. Mellette van még mondjuk az MTK, ami legalább olyan jó, a Garmin most előszeretettel használja. Ezen kívül még van sok más gyártó aki ilyen-olyan, jobb-rosszabb minőségű chipseteket gyárt (pl. Qualcomm, Texas Instruments) Tehát _nem_ egyértelmű, hogy ugyanazt a chipsetet használnák.

    - Másodszor, még egy gyártón belül sem egyértelmű, hogy ki milyen chipsetet használ. Majd a végén belinkelek egy Garmin leírást, ahol leírja, hogy hányféle gyártótl milyen chipseteket használ. Nem egy rövid leírás. De hogy témánál is maradjunk: A Nokia sem használt mindig SS3-at! Az említett E90-ben, vagy a 6650-ben az van, de a 6110 vagy az N95/N95 8GB más chipsetet használ - és ez meg is látszik a felhasználók véleményéből. Nagyon sokat szívtak vele...

    - Harmadszor, még ha a chipset ugyanaz is, akkor sem biztos, hogy pontosan ugyanúgy üzemel egy telefonban, mint egy szabadidős GPS-ben. Nagyon könnyen elképzelhető, hogy visszaveszik a teljesítményét, vagy kevesebb csatornát használ azért, hogy így kisebb fogyasztással takarékoskogdjon. Lassabb lehet, vagy akár nem annyira pontos.

    - Negyedszer - és ez a legfontosabb - a direkt GPS készülékekben legyen az autós vagy szabadidős, profi vagy hobbi célra szánt készülék, van hely elhelyezni egy rendes antennát. És innentől kezdve hiába van benne ugyanaz a chipset, a poros nyomába nem ér a rendes antennával ellátott készüléknek a telefon, amelyben legfeljebb egy hüvelykujj körömnyi patch antenna jutott. (Na itt jön be az, hogy bizony a telefonban csak egy "ajándék" extra a GPS, mivel jó, hogy éppen belefér)

    Szóval dióhéjban ennyit a "csak képernyőméretben különbözik"-ről.

    És ismét hadd szögezzem le: Nekem semmi bajom a telefonos GPS-ekkel, csak kezeljük a helyén őket! Én is használom az E90/GarminXT párost.

    Z.

  • ZooLee

    őstag

    Sziasztok,

    Na, péntek helyett tegnap este jutottam el témobájlpontba telefont nézni. Alaposan körbenéztem, megtapogattam sokféle telefont is, de aztán csak maradtam a 6650-nél, kézbe véve is annyira meggyőző, mint ez a topic volt :) Rendkívül jól kidolgozott készülék, kívül-belül jól megcsinálva, és mégis jó árban. Jó hozzáérni bárhol, főleg a külső fémlapoknál, de belül sem vall szégyent. A mechanikája példásan működik, remélem ilyen is marad. Kinyitva hatalmasak a gombjai, ez nekem nagyon fontos, mert nagy ló vagyok :R Külső-belső kijelző isnagyon rendben van. Szóval nagyot alkotott a Nokia.
    Ami viszont nagyon kiábrándító az a rettenetesen elszabott (jah, bocsánat, felcseréltem a betőket, nem ezt akartam írni) T-Mobile-os szoftver. :( A ó kis Symbiant teljesen lebutították, az E90-ben lévő funkciók fele hiányzik.
    Azzal, hogy nincs QuickOffice, még együtt tudok élni, mivel nem túl nagy a képernyő, de az, hogy az Aktív Készenlét beépülő moduljait nem lehet beállítani, attól teljesen kiborultam :( Hát pont ez lenne a lényege az egész nyitóképernyőnek, hogy mindent egy helyen láthatok. Erre elveszik az összeset, és csak a naptár maradt. Ráadásul csak a randa trémobájl témák vannak, amiknél nem lehet normálisan látni a képernyő felét, vagy nem stimmelnek a képek összerakva, stb.
    Szerettem volna "gyári" állapotában tartani a telefont, de ez így nem fog menni. Nem bírom, hogy egy ilyen jó telefont elszúrjanak egy ilyen butított szoftverrel... :O

    Z.

  • ZooLee

    őstag

    válasz csaba17 #934 üzenetére

    Memkártya lement, úgy egészében, utána mappa kitöröl, és kipróbál :) De ha vársz egy hetet, ha lesz időm, megcsinálom én, mertén úgyis GarminXT-t használok.

    Z.

  • ZooLee

    őstag

    válasz blueMerle #959 üzenetére

    Nekem tökéletesen működik a Garmin, nem lassú, bár néha tényleg kiírja, hogy kevés a RAM, de egy újraindítás megoldja...

    Z.

Új hozzászólás Aktív témák