Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz assemble #34 üzenetére

    Szerintem 4"-on ennek egyszerűen nincs jelentősége. Nem állítom, hogy nem látni a különbséget, de a nagyobb felbontás nagyobb fogyasztást is jelent, ami a kisebb fizikai méret miatt eléggé megterhelő az akkumulátornak. Továbbá szerintem aki 4"-os telefont vesz, annak nem elsődleges szempont a képernyő (hiszen akkor nagyobbat akarna).
    Plusz nyilván költséghatékonyság, kisebb felbontás miatt olcsóbb a panel, tudják már a meglévő gyártósort / agyontesztelt verziót használni, stb.

    Hogy miért maradt ki a 3D Touch? Szerintem azért mert nem egy nagy durranás. Én totál Apple mellett állok, de nem érzem azt, hogy ez a 3D Touch túlzottan nagy plusz lenne. Ehhez képest elég plusz költség (főleg ha ahogy lentebb írják kijelzőn túl is plusz hardver kell hozzá), ami egy "budget" modellnek nem tesz jót.
    User experience szempontból amúgy a legnagyobb baj vele az, hogy ha az ember nem próbálgatja direkt az appokat, akkor nem fog rájönni, hogy az adott app tud ilyet (értsd: a userek 99%-a nem is tud róla hogy van ilyen funkció). Ráadásul a fejlesztők se nagyon tudnak vele mit kezdeni, sokszor nem túl lényeges / hasznos pontok érhetőek el vele, de még ha azok is, igazából nem gyorsabb elérni a funkciókat, mert a lényeges funkciók úgyis könnyen elérhetők az app főképernyőjéről.
    App-on belül gyakorlatilag még nem láttam, hogy használták volna, nyilván rajzolós / hangszeresen appokba jól jöhet (esetleg néhány játék), de belegondolva nem tudok túl sok olyan felhasználási területet mondani ami tömegeket érintene. Illetve nyilván az se segít ezen, hogy azért általában multiplatform appokról beszélünk, szóval annyi energiát nem fognak beleölni egy olyan funkcióba, ami kevés eszközön érhető el.
    Majd ha sok eszköz támogatja, fejlesztők rájönnek hogy célszerű használni, akkor lehet egy jó funkció lesz, de jelenleg inkább csak ad egy kis plusz prémium érzést. Ezért meg beletenni egy direkt olcsónak szánt telefonba... lássuk be nem sok értelme van.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz DithenS #62 üzenetére

    Bocs, de egy 160k-s telefon csak mifelénk luxus, ahol tervezik, meg ahol a célpiac, ott még a "minimálbéres" réteg havi fizetéséből is kijön 2 ilyen.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz assemble #73 üzenetére

    "A fejlesztok felbontasokra optimalizalasa sem erv, az android a kezdetektol nagyon flexibilisen es jol kezelte a kulonbozo felbontasokat es keparanyokat"
    Ja mert ez olyan egyszerű, hogy az oprendszer lekezeli. Nem :) Ugye bizonyos dolgokat jól lehet skálázni (gombok, bizonyos szinten betűméret, szóval kvázi a beépített elemek), viszont grafikáknál már problémás (ha mindenből full felbontásút teszel be, akkor a folyamatos átméretezgetés lassítja a készüléket, illetve nem is lesz olyan szép mint ha direkt arra a felbontásra készült volna. Nyilván emiatt androidra is meg kell csinálni 3-4 méretben őket). Design terén a képernyőarány is nagy problémákat okozhat. Mert adott arányon kifér 3 gomb, kisebben csak 2. Lehetne mondani, hogy nem gond majd fluiddal összenyomja, de akkor máris 2 sor lett, és emiatt nem fog kiférni egy képernyőre, a usernek görgetnie kell. És lehetne még sorolhatni.
    Összeségében igen, lehet fluid designt csinálni, de az sose lesz olyan szép, kompakt és főleg hatékony (és utóbbi kettő mobilnál sokat számít a relatív kis képernyő miatt), mint ha tudod hogy milyen felbontásra (felbontásokra) kell dolgoznod.

Új hozzászólás Aktív témák