Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Steve1207

    veterán

    válasz vicze #55 üzenetére

    +1-es az egész. Azért fura, hogy most kezdik belátni, hogy Kína ennyire előretört. Tény, hogy húzni akarják és a legutolsókat is kipréselni a vásárlókból a jelenlegi nagyok, de aki most akar nyereséges lenni nem megkellett volna már lépnie a termékpaletta csökkentését egy éve?

    A Sony engem nagyon emlékeztet arra, amikor meggörbült a tévés karrier és egyre fogytak egy ideig a modellek még az új évezred elején.

    Cikkhez csak annyi, hogy jót nevettem a Lenorola hozzáállásán, nekem ez a ciki kategória :D Jól csinálták persze, de na, én erre nem lennék így "büszke".

    .

  • Ájvé

    veterán

    válasz vicze #55 üzenetére

    Neked nem erősséged a magyar nyelvtan.
    Neve eladja a telefont nem csak reklámmal lehet elérni. Alapvetően jó marketinggel. Persze lehet milliókat ölni reklámba, mint Samsung, Sony, Apple stb. De lehet másként is, közösséggel, mint a Xiaomi teszi. Ők nem ölnek milliókat reklámba. Honnan tudom? Onnan hogy készülék áraik alacsonyak maradnak a felhasznált anyagokhoz és hardverekhez képest. Nyilván hasznot húznak rajta, de hogy nem sok megy el marketingre az is biztos.
    Te magad bizonyítod az állításod ellenkezőjét a linkeddel:
    "keeps marketing costs low by counting on fans for social-media PR, and it passes savings on to consumers"
    Fordítsd már le légy szíves ezt a mondatot.
    Szóval az a kevés profit zsebbe megy, de megsúgom nagyon építenek a telefonokhoz eladható kiegészítőkre és azokból igyekeznek kicsit többet húzni. Igen online árulják a mobilokat (ezért fogyott sokszor másodpercek vagy töredéke alatt 100.000-ers nagyságrendben készülék a megjelenés pillanatában). Ezen is sokat spórolnak és ezzel is alacsonyan tudják tartani a költségeiket és olcsón árulni a mobiljaikat.
    Szóval talán ennyit a Xiaomiról.
    HTC, szóval nem írtam, hogy kevés a készülékük (hol írtam ilyet?), sőt nagyon is sok van. Sokat költenek marketingre, de hiába, piacot veszítenek, még akkor is ha év végén nem lesznek deficitesek. Jól mutatja, hogy a név nem adja el a készüléket (lassan a Samsung se). Az hogy reklámoz semmit nem jelent, mint látod, ha a készülékei nem elég jók. Régen sokkal ismertebb volt, hiszen első Android telefont is ők gyártották le, igaz akkor nem is volt ekkora választék, mint most. De HTC csúcsot jelentette, ma hiába M7 vagy M8 nem jelent annyit a neve, valahogy megkopott. Ez tény mivel veszít a piacból, folyamatos válságban van (nem feltétlenül pénzügyi, de hol nyereséges hol veszteséges), erre nem lehet azt mondani, hogy minden rendben. Lassan el fog tűnni a neve nincs gyártók sorában, vagy Nokia sorsára jut (tönkre megy), mert rendkívül drága, amit már nem fizetnek meg.
    Sonynál nem a marketing a fő baj, egyszerűen fél évente kipakoltak egy újabb szériát, rengeteg telefon, mind elég hasonló (persze vízállóság miegymás nem rossz, a Compact szériája kifejezetten jó, de az hogy Z1 és Z3 megjelenése között alig 1 év telt el, igen csak nagy hiba, ezt ők is tudják és be is jelentették csak évente adnak ki új csúcsmodellt). Sony mobile erősen veszteséges, nem is mondtam mást (ha tudsz olvasni). Eddig is felső kategóriára koncentráltak, már régebben is bejelentették, ennél nem tudom hogyan csinálhatnák ezt jobban.
    Samsung, pont ezt írtam rengeteget költenek marketingre, volt is egy kimutatás nem rég és elég vastagon benne van a telefonok árában ez is (mint ahogy az Apple esetében is, viszont Xiaomi nem költ marketingre vagy elenyészőt ezekhez képest, fan clubok fenntartása, szponzorálása, ezekhez némi munkaerő fizetése akik szervezik, fenntartják a kapcsolatot és segítik ezt a tevékenységet, eléggé elenyésző egy SGS5 reklámhadjáratához), Ezért is volt óriási nyeresége, olcsó telefon előállítási költség mellett, kb ugyan ennyit költ marketingre, 50% haszon és adott egy SGS5 ára. Apple szintén sokat kaszál, de még drágábbak a készülékei, szóval arányok hasonlók.
    Samsung kétlem, hogy hagyná a belépő szintet, vagy más rendszert próbál erőltetni majd az alsóbb szegmensbe (Tizen).
    Kínai mobilok meg egyre jobbak, olyan gyártók mint Xiaomi, Lenovo, Huawei, Oppo, Oneplus meg még lehetne párat írni, meg fogják keseríteni a mostani "nagy" gyártók mindennapjait. Már nem csak másolnak Kínában (persze dehogynem, ez örök biznisz, a legviccesebb, hogy Kínai telefonokat is hamisítják már :) ), hanem top készülékeket gyártanak és olyan chipset gyártó, mint az MTK aki eddig belépő és közép kategóriába dominált egyre erősebb és jobb chipeket fog gyártani, ahogy erősödik a kínai telefon piac (kínai telefonok nagy része MTK-s), úgy fejlődnek a hardver gyártásban is.
    Mielőtt nekiesel valakinek, olvasd el mit ír, gondol át, nézz utána és csak akkor köss bele legalább.

Új hozzászólás Aktív témák