Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cyberpunk

    félisten

    válasz Xing55 #90 üzenetére

    Azért egy magán erőből fenntartott sport csapat, vagy gondoljunk egy nonprofit társaságra teljesen más, mint egy profitorientált nagyvállalat. Az előbbinek nem a haszonszerzés a célja, az utóbbinak meg az. Éppen ezért vádolni mondjuk az Apple-t butaság. Adnak egy terméket x összegért, ha tetszik megveszed, ha nem körülnézel másik cégnél, akik ugyan így eléd rak egy terméket és így tovább. Ez a fogyasztás alapú társadalom jellemzője. Megveszel valamit, használod, aztán ha már nem szuper cserélsz. Vannak fanatikusok, márka hű vásárlók, de ezt valláshoz hasonlítani marhaság!

    "You said you'd always be there for me.... but you're not..."

  • emvy

    nagyúr

    válasz Xing55 #90 üzenetére

    > Mellesleg nemhiszem hogy amit ilyen módon marketingre költenek az vastagon megtérülne.

    Fura, en ugy latom, hogy a Red Bull 98%-ban a PR-bol es a marketingbol el, azaz folyamatosan epitik a brandet. Es lathatolag vastagon megterul.

    while (!sleep) sheep++;

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Xing55 #90 üzenetére

    "Van aki megértette mire szeretnék kilukadni, hogy ülnek a pénzükön és annyi"

    a kolléga is kifejtette, adakozni egyik cég se fog jelentős mennyiséget. ő azt sérelmezte, hogy nem új utakat keresnek, és diktálják a trendet, nem abba fektetnek hogy valami olyan fejlesztéssel rukkoljanak elő és robbantsanak mint eddig, mert beleférne a büdzsébe 50 bukás is zsinórban, hanem ülnek és csak követik a történéseket. ez igen messze áll attól hogy támogassák az oktatást vagy az egészségügyet.

    " Red Bull meg jó példa mert pl az unoka öcsém is azért nem a tv előtt gubbaszt még mindig mert látta hogy van aki biciklizésből is megél. Neki esélye se volt hogy odáig jusson, de legalább van ami foglalkoztatja"

    az azért elég gáz már bocsi, hogy azt mondod, a redbull nélkül az öcsédnek nem lenne hobbija. a redbull előtt is ott volt shenker benjámin és népes baráti köre, akit érdekelt követte, aki fogékony volt rá motiválta. és ő is megélt belőle. és nem kellett hozzá redbull...

    "Mellesleg nemhiszem hogy amit ilyen módon marketingre költenek az vastagon megtérülne."

    ezért mondtam hogy látszik nem vagy vállalkozó, de még csak a gondolkozásmódban se tudod felvenni a lépésüket. ott az f1 a redbullnak. milliárd dollárokért fejlesztenek, rettenet pénzeket ölnek bele, és miért? a technológiát nem tudják hasznosítani mint pl egy ferrari tehetné pár év múlva az urcai modelellekben, a helyszínen elfogyasztott redbull és az eladott pólók hoznak valamennyit, meg a relikviák árulása is üzlet persze, de bekerülnek egy műsorba, amiről a reklámokkal ellentétben nem kapcsol el mindenki, százmilliók követik hétről hétre, és egy műsor alatt rengetegszer megjelenik a logó, elhangzik a név. ezt ha meg akarná venni mint reklámidő és eljuttatni ennyi emberhez... azon túl meg szalagcímek futam előtt után, online és nyomtatott médiában ingyen jelennek meg, mi kell még? ez olyan mintha azt mondanánk hogy a borsodi azért támogatta a magyar bajnokságot, mert tényleg elkötelezett híve a focinak. ha az lenne, akor nem borsodi liga lett volna a neve, hanem odaadja a lét, és örül hogy támogathatta.

    "A termékükről amit írtam az meg irónia volt, még párhuzam az Apple-el és a két cég megítélése mégis más."

    neked. meg egész biztos még sokaknak. de mindenkinek? honnan tudod hogy amerikában miért és milyen szájízzel veszik a terméküket, milyen a megítélése?

    "Az meg hogy valaki vállalkozó nem jelenti azt hogy egy pénzhajhász paraszt aki átlép mindenkin. Pl a 6000 fős kis városunkban volt 1 ember aki szerette a kezilabdát, mostmeg NB1 élvonalába tartozó csapata van,"

    dícsétretes. a magyar focira is ez vár ezek szerint ;]

    "Mondjuk az nem tiszta ha támogatná az oktatást vagy sportot vagy mondjuk csinálna saját zenei fesztivált miért ne érné el a celközönségét."

    egy cég arculatának kialakításával és az ilyen támogatásokkal komoly csapatok foglalkoznak. gondolom nem véletlenül, azzal hogy beletolnak az amerikai oktatási rendszerbe x milliárdot attól még nem lesz senkinek se jobb feltétlenül, a sulikat nem tudja belogózni, nem tudja teleszórni kizárólag apple gépekkel a géptermet feltölteni nem hagynák, tehát cserébe nem kapna nagyon semmit. olyan meg igen ritkán fordul elő, hogy nagy cégek nagy összegeket adnak valamire ami nem vág a profiljukba olyan célra amiből még csak egy kis reklámot se látnak. egyébként az alma is más árakat ad ha a sulninak vesz valaki tőlük gépet, vagy tanuló.

    ha azt mondod mint a kolléga hogy igazán csinálhatnának valami merészet, mert ha buknak akkor sincs baj, de inkább diktálják a trendet ahogy eddig és ne kullogjanak már mögötte az rendben van. az nincs rendben amit te mondtál, mert az ettől fényévekre van. semmi személyes, csak szereti mindenki beállítani az almát, hogy jaj hát mindig azt mondja hogy vegyél tőlünk cuccot egy elit, exkluzív társaság része leszel, fehér fülessel szembejön a másik és összekacsintotok mint a motorosok, etc (ami helyenként igaz is, csak a kóláktól a nike-ig mindenki évtizedek óta ezt csinálja), hogy arra buzdít hogy cseréglesd a hulladékaidat (minden gyártó ezt csinálja, van ahol tudatosabban is, fogyasztói társadalom ftw) és hogy a külső nyomás miatt veszik, és az az alma hibája (holott az az idióta csökevény aki a saját maga akar megfelelni ezeknek a csoportoknak, csak könnyebb fordítva racionalizálni ezt is)

    értettem hogy mit mondasz. számodra a redbull egy pozitív cég. számomra mindegyik sermleges. az alma is. azoknak a termékét veszem, akik kínálnak olyan áron olyat, ami nekem megfelel. hogy ha az samu akkor azt. ha alma akkor azt. ha valami kínai akkor azt. mindig akkor van baj és vita, ha valaki hitből áll egy cég mellett, ami meg egyébként is céljuk, a márkahűség és a cég melletti elkötelezettség kiépítése egy elég fontos része napjaink markeginggépezetének. én a marketinget látom az alma szövegelése mögött is, ahogy tudom azt is, hogy a redbull x-alpsban se lesz olyan snitt, amin egy bikás zászló, sisak, térdvédő ne lenne látható. ha nem engednék nekik a termékmegjelenítést abban a percben zárnák el a pénzcsapot. ők se jófejségből tolják bele a lét.

    az a baj hogy én úgy látom, az ilyen kaliberű multikat két dolog érdekli és ezek mentén cselekednek. az egyik az érdek, a másik a pénz. az édek meg általában a mégtöbb pénz. :) csak nem bírom ki röhögés nélkül hogy beállítod az rb-t mint jóságos céget, amikor a legalapvetőbb kommunikációjuk a reklámokban mindig az volt, hogy a rajzol karakter élete szívás, unalmas, vagy bajban van, de megiszik egy redbullt, szárnyal, minden jobb, felér a csúcsra. ez nálam pariban van a fekete alakos fehér fülhallgatós think different féle anyaggal. ez üzlet. ha azt hiszed hogy nem az, akkor csak azt bizonyítod hogy hatékony a gépezet:)

    de tényleg hagyjuk, nagyon messze vagyunk egymástól :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák