Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #00137984

    törölt tag

    Mass Effect grafikai tuning
    2009-10-18
    Egy rövid(nek szánt) bejegyzés arról, hogy hogyan lehet csiszolni a PC-s Mass Effect élményen.

    Töredelmesen bevallom, hogy mikor először találkoztam konzolon a Mass Effecttel, akkor bár maga a játék nagyon megtetszett, de volt pár grafikai megoldás, mely szúrta a szemem. Aztán debütált PC-n, és csalódottan konstatáltam, hogy ezek ugyanúgy megmaradtak, és a menüben is csak kevés opció van. No de ilyenkor jön a "póver júzer" és a "márpediglen most jól meg...buherállak!" csatakiáltással beleveti magát az .ini fájlok rengetegébe. Ezen oknyomozó riport zanzásított eredményét szeretném megosztani mindazokkal, akik PC-n játszanak a közelmúlt egyik(ha nem A) legjobb sci-fi RPG-jével.

    Mostantól azonban célratörő és tömör leszek... A célszemély nem más, mint a BIOEngine.ini nevezetű fájl. Koordinátái: Documents and Settings \ felhasználó neve \ My Documents \ BioWare \ Mass Effect \ Config. Készítsünk vészmásolatot! Aranyszabály. Mindezek előtt pedig erősen ajánlott a legutóbbi, 1.01a verzióra frissíteni, már csak azért is, mert ezen a platformon a patch mellé a DLC, vagyis a Bring Down the Sky is dukál.

    Irány az ominózus fájl, majd szerkesztés! Az első, és számomra leginkább vizuálisan zavaró jelenség a Depth of Field. Általában más játékokban fokozza a látványvilág élethűségét, ám a Mass Effect esetében szerintem kifejezetten bénára sikeredett: a (nem is annyira) távolban minden elmosódott, négyzetes, egyszóval ronda lett. Teendő: rákeresni a DepthOfField kifejezésre, majd a mellette szereplő TRUE feliratot módosítsuk FALSE-ra. Tadaa! Tűéles kép, bármilyen távolra is hesszelünk. És ami a legjobb, hogy nem csak a kép minősége, de a teljesítmény is javul!

    Második kiábrándító jelenség az árnyékok recés, négyszögletű megjelenítése volt. Ám aggodalomra semmi ok! Keressünk rá a ShadowFilterQualityBias bejegyzésre, majd a 0 számértéket módosítsuk 2-re. Megjegyzés: két helyen is szerepel, mindkettőnél végezzük el a módosítást. A játék menüjében a Dynamic Shadows opciót be kell pipálnunk, és bár az én középmezőnyös X1950 Pro-m ált. nem kedveli az árnyékokkal kapcsolatos műveleteket, ez a kis korrekció még bőven belefért.

    A harmadik már inkább csak egy opcionális hibajavítás, méghozzá nem a vizualitás, hanem a hangok terén. A patch elviekben javítani hivatott azt az amúgy nagyon kellemetlen problémát, miszerint sokszor kimaradnak hangok, vagy elnyomják egymást, gyakorlatban még így is sokaknak megmaradt. Megoldás: MaxChannels kifejezés, a mellette lévő számot pedig minimum 32-re, de ha újabb hangkártyánk van (pl SB Audigy), akkor 64-re, vagy akár 128-ra is nyugodtan feltornázhatjuk. Másik ezzel kapcsolatos probléma, hogy a Half-Life-fal egyidős Sound Blaster Live!-om (cirka 11 éves) képes a hardware-es támogatásra, ezt azonban a Mass Effect nem hajlamos feldolgozni. Segítsünk neki: keressünk rá a DeviceName kifejezésre (akár három darab is lehet belőle), majd a mellette szereplő Generic Software bejegyzést firkáljuk át Generic Hardware-re. Ez azért jó, mert nem csak a hangzáson, de a teljesítményen is dob.

    Ez a részlet az ME grafikai tuning írásból még a játék második végigjátszása közben került hozzám régebben. Angol oldalak fórumain mélyebb szinten is tárgyalnak az ini fájl beállítási lehetőségei felől. Amúgy ilyen kis konfig programokkal Crysis óta többször találkozok, valamelyik hivatalos vagy rajongók álltal készitett hasznos kis dolog. Ezeknek a beállitásoknak a jelentős részének játék menüjébe integrálása hasznos lehetett volna mindenkinek, de a többségnek inkább zavaró vagy felesleges problémákat okozott volna. Cod AW játékba is kerültek ilyen alapból felesleges beállitások, amiket alapból kikapcsolt állapotban hagyhattak volna és erősebb gépen lehetett volna csak opcióként választani. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák