Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Polllen

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #3 üzenetére

    én ránéztem én sem láttam nagy különbséget. lehet in-game látványosabb lenne.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #15 üzenetére

    "A textúra módosításokat, árnyék beállításokat és a többit akkor minek hívnád?"

    A legszembetűnőbb módosítások pont a leglátványosabb effektek kikapcsolása volt.

    "Egyébként ezek az effektek amiket kikapcsoltam, továbbra is tartom, hogy csak az AA általános hiányát hivatottak elfedni."

    Szerintem meg baromi divatosak és ezért építették be. A mű DOF nem fedi el az AA hiányát, ahogy a fényeffektek sem. De meglévő AA mellett sem indokolt kikapcsolni őket, bár ez egyéni ízlés dolga.

    "Az meg, hogy hova estem át, azt nem jelentheted ki, mert nem láttad a képet az én itteni TV-men."

    Ez igaz. Én egy 97% Adobe RGB színtérrel rendelkező, kalibrált monitoron néztem, de az arcokon kiégő fények bármilyen megjelenítőn kiégnek.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #13 üzenetére

    Pl. ME1:

    Alap

    Minden tuning

    Eltűnt a homály, illetve kicsivel élesebb lett a kép. De így csak jobban látszik, hogy a textura elég gyér. :)
    In-game kellene kipróbálni, bár jobban belegondolva, lehet ott sem tűnne fel, mert ott meg a sztorira figyelek.

    Ne értsd félre, látom, hogy sokat dolgoztál vele, csak nálam a 42"-s fhd tv-n nem fogott el a vágy, hogy nekiessek én is. :)

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Polllen

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #21 üzenetére

    Azért lett homályos, mert elég ergya anélkül. :)

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz CPT.Pirk #25 üzenetére

    Miből gondolod hogy a hiányosságok elkendőzése miatt kerültek be azok az effektek? Amíg a BioWare nem mondja ki nyilvánosan csak a saját teóriád marad.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • Crytek

    veterán

    válasz CPT.Pirk #33 üzenetére

    " a hatás pedig elég látványos"

    Már akinek.Ez minden csak nem látványos.

    Next PC Upgrade: 2022

  • fityesz9

    tag

    válasz CPT.Pirk #25 üzenetére

    Ez a film grain nekem is szemet szúrt anno. Mindent bekapcsoltam a beállításokban, mert hogy új gép, én meg később fedeztem fel a játékot, nem megjelenéskor, és nem értettem miért szemcsés a kép, túl új neki a videokártya, vagy mi történt? El nem tudom képzelni, hogy ennek az effektnek van értelme, vagy aki direkt használja.

    Garrus, am I your dirty little secret?

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz CPT.Pirk #27 üzenetére

    Kiraktam a képeket a plazmára, szinte csak visszalépést látok személy szerint.

    Személy szerint pl. ez jobban néz ki ennél a "maximális"an visszavett dolognál.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #39 üzenetére

    Csak az első részhez valami 12 giga volt :D

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz CPT.Pirk #47 üzenetére

    ENBSeries. Eredetileg GTA-hoz lett kitalálva, de több játékkal is működik (Skyrim például bámulatosan jól néz ki vele).

    Túlhúzottak a színek, de szerintem illenek a világhoz.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • Chabe89

    addikt

    válasz CPT.Pirk #47 üzenetére

    Ha mindent úgy csinálsz ahogy le van írva akkor nem lesz vele semmi gond. 2x toltam ki most egymás után minden hiba nélkül. Régebben nekem is kilépkedett pl. Feros-on.
    Na, de nem akarok erősködni csak egy lehetőség. :)

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz CPT.Pirk #51 üzenetére

    Szerintem sokkal jobban illik a ME3-hoz a darkosabb tónus, de ízlése válogatja.

    Én mondjuk jobban szeretem ha "érintetlen" a játék látványvilága. Ha olyan a játék hogy ráfér egy remaster - pl. HL1 vs Black Mesa, vagy System Shock 2 a textúrapakkokkal és egyebekkel, esetleg a Resident Evil - akkor oké, de amúgy nem babrálom a látványt, kimaxolom 'szt kész. Az ME-t (meg a Bioshock-okat) nem fogta meg az idő vasfoga szerintem, a megálmodott látvánnyal tökéletesen elégedett vagyok.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #58 üzenetére

    "mindhárom játék alól eltávolít egy bizonyos színű "fátyolt", aminek igazából nem kellene ott lennie"

    LOL! Talán nincs is más játék, amire nézve ironikusabb lenne ez a kijelentés. :))

    Egyes teóriák szerint a trilógia akár több, mint 66%-a, de legalább is egy bizonyos része (főképp utolsó 10-20 perce) egyfajta álom/hallucináció/szimuláció vagy legalább is "mesterségesen elködösített valóság" a játékvilág "valóságán" belül.
    Már az első ~10 percben fizikailag közel kerülünk Sovereign-hez és alig pár percre rá találkozunk valakivel, aki a "világvégéről" hallucinál az orrunk előtt, aztán szintén röpke pár percen belül elveszti az eszméletét a főhős karakterünk és ő is idegen képeket lát maga előtt. Később találkozunk olyanokkal, akik már különböző mértékben elvesztették a valóságérzetüket és/vagy szabad akaratukat a Repaer befolyás alatt. Azt pedig már hadd' ne is folytassuk, hogy az ME1 végén gyakorlatilag meghal, majd irracionális módon Cerberus színekben támad fel egy ME2 erejéig főhősünk, végül pedig jön egy ME3, aminek végig olyan hatása van, mint ha teljesen elszakadna a korábbi "valóságtól", legfőképp a befejezésnél.

    Vannak, akik éveken át apró részletről részletre elemezgették a trilógiát ilyen apró nyomok, rejtett utalások után. -> Te ilyen körülmények közt szívesen erőszakolnád meg a képvilágot???

    :Y

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #60 üzenetére

    Ez itt szerintem abszolút irreleváns apróság, de az én értelmezésemben az ME2 nyitóvideója és "minijátékepizódja", ami igazából a két konkrétan is játék rész közti átvezető, inkább kapcsolódik az első, mintsem második részhez. Nekem ez sokkal inkább az ME1 végső lezárása, hisz itt pusztul el / oszlik fel az Alliance SR-1 és legénysége, ami körül az első rész forgott, sőt hal meg a főhős is, ami alapvetően egy elég végleges lezárás lenne. A második rész pedig már az újraélesztett (~újjászületett) főhőssel, az új SR-2 hajóval és új legénységével indul Cerberus színekben. Az már csak technikai kérdés, hogy ezt az átvezető videót az ME2-ben kapjuk meg. Nem is azt mondanám, hogy az ME2 legelején, hanem inkább úgy, mint ha egy "az előző rész tartalmából" látnánk az összefoglalót, csak azt a részt (nevezhetnénk úgy, hogy ME 1 - Part 2) sohasem játsszuk végig, hanem átugorjuk mert unalmas (lehetett volna mondjuk belőle egy ME1 DLC is, de bevallottan uncsi).

    Egy darabig olvastam az irodalmat időrendben, de leragadtam az Ascension fele táján, mert ez nekem unalmas volt a többi ME tartalomhoz képest, így mikor egyszer külső okból félbehagytam (talán nyaralni mentem vagy sokat dolgoztam), utána elfelejtettem fojtatni, és mikor később felderengett, akkor nem húzott vissza magához, de egyszer majd tervezem befejezni (legalább is a többi hiányzót, ha az Ascension-t át is ugrom). A kisfilmet is láttam.

    A lényeg viszont, hogy erős fordulatváltás beállni egy radikális underground mozgalomba, csak úgy egyik napról a másikra egy halál és újraéledés után. Lehet ez "hiteles" (amolyan racionális féle) dolog, de szerintem azért érdemes kicsit kritikusan kezelni. Talán rossz példa volt ezt kiemelni, de a hangsúly az éles váltáson szeretett volna lenni, amit az ME 1->2 átvezető kapcsán itt fentebb most másképp is kifejtettem. Messze nem merül ki ebben, de szerintem erősen szimbolikus része az Alliance->Cerberus váltás is.

    Én a magam részéről nagyon össze voltam zavarodva ettől, és alig vártam, hogy kiszabaduljak az Illusive Man rabszolgaigájából, pedig abszolút lehetetlen a játék utolsó percéig, ahol úgymond próbára tesznek, hogy vakon teljesíted-e a kérését, vagy saját döntést hozol a Collector bázis sorsáról. Itt kiderül, hogy észrevétlenül hűséges lettél-e a Cerberus-hoz, vagy sem (értelmezhető ez akkor is, ha véletlenül egybeesik a saját döntésed azzal, amit IM kér, a lényeg, hogy ő kér valamit, neked viszont van választásod az ellenkezőjét tenni akkor is, ha amúgy egyetértesz vele - korábban a játék közben sohasem mondhatsz neki nemet semmire, így vagy úgy kénytelen vagy végrehajtani az általa kiadott küldetéseket, a kulcsfontosságú döntéseket igazából ő hozza, még a csapatot is ő válogatja...).

    -------------

    És akkor hosszas mellémagyarázás után...

    A fátyol dologra vonatkozó érvem úgy látom abszolút nem voltál hajlandó átgondolni.
    Azért hoztam fel ezeket a teóriákat, mert ezek miatt egyesek éveken át szó szerint jelenetről jelenetre, képkockáról képkockára, hangeffektről hangeffektre oda és vissza, újra és újra darabjaira szedve, majd újra összerakva, már-már mániákus megszállottság szintjén próbálták elemezni úgy, ahol tényleg minden részlet, minden apróság számít.

    Ez tudtommal nagyon kevés játékról mondható el.

    De ki meri ez után kijelenteni, hogy az a "fátyol" nem 100% szándékosan van ott?
    Főleg, hogy fennáll a gyanú, hogy álomszerű élményt próbáltak teremteni a készítők.

    .....

    De mondok egy másik példát:
    Nekem személy szerint nem tetszik (láttam élőben is az eredetit), de sokak szerint gyönyörű festmény a Mona Lisa.
    Erre sem tetettek rá PhotoShop-ban kontrasztkiemelő és zajszűrő maszkot, majd mosták össze simábbra a festékréteg hibáit autocorrect tool-al, húzták meg kicsit kontúrosabbra az éleket, majd nyomtatták ki egy lézernyomtatóval papírra, hogy a falra függesszék a "javított" verziót, hanem úgy próbálták megőrizni, ahogy a művész elkészítette azt az eredeti példányt.

    Sok játéknál nem lenne értelme ilyen "művészi" értéket keresni, mert gyakorlatilag biztosra vehető, hogy nincs benne a nyoma sem. Ilyenkor a lényeg tényleg csak annyi, hogy legyen csili-vili, kinek mi tetszik jobban a saját gépén.

    De konkrétan így a Mass effect esetében TALÁN --- ismétlem, TALÁN --- létezik némi művészi tartalom. Szerintem, bár egyáltalán nem biztos, de nagyon is elképzelhető, hogy szándékosan olyan, amilyen. Abszolút hihető, hogy a "fátyol", amiről beszélsz, az szándékosan próbál álomszerű élményt kelteni, amit te nagyon ügyesen és okosan elpusztítasz, mert sokkal okosabb vagy, mint a Bioware. (Ha már ott vagy, írhatnák a trilógiának egy új befejezést is és elkészíthetnéd egy mod-ként. :P)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Polllen

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #64 üzenetére

    Ki ne örülne egy happy finish-nek.

    Amúgy az me szériával kapcsolatok teóriák meg elemzések nagy része tiszta chemtrail....

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #64 üzenetére

    A legtöbb ilyen videóról nekem is ez a véleményem, bár némelyikben vannak érdekes ötletek, amikkel akkor is érdekes eljátszani, ha más konklúziót hozol ki belőlük és nem győznek meg az ő teóriájukról. A lényeg viszont nem maga az IT és társai, hanem a tény, hogy sokan agyonelemezték a játékot apróságok után kutatva. Ezért mondom, hogy még apróságokat sem feltétlenül érdemes megváltoztatni, mert elképzelhető, hogy fontosak. Ha nem hiszünk az ilyen elméletekben, akkor is érdemes nyitva hagyni a lehetőségét annak, hogy talán mégis lehet bennük valami. A "fátyol" pedig épp valami ilyesmi. A cikk viszonylag agresszív módosításokat mutat javasol (az ini tweak apróság, az FXAA tool már nem, főleg nem ha nem csak AA-ra használják).

    Mindezen felül a "sharpen" filtert minidig is gyűlöltem bármihez. Bezúzza a finom részleteket, hogy kiemelje az amúgy is jelen lévő éles kontúrokat. Zajosabb, merevebb, vonalzóval rajzoltabb, darabosabb hatása lesz tőle a képnek (akár film, akár játék).

    A gamma, exposure, brighness, stb csúszkák az FXAA tool-ban pedig olyan dolgok, amiket egyszerűen csak nem szemre kell beállítani. Egyik oldalról a monitort arra a szabványra kell kalibrálni, amire a játékok textúrái is készülnek (sRGB), illetve korrektül kell kezelnie a játékmotornak az sRGB színteret, akkor nincs gond (a fekete az nem szürke, hanem az elérhető legsötétebb "fekete", de a sötétszürke már szürke, nem bukik be a feketébe, helyes a kontrasztérzet a pontos gamma miatt, stb), de ebben persze már benne van az is, hogy a fejlesztők milyen megjelenést szerettek volna a játéknak (szándékosan túl kontrasztos, szintetikus, vagy nagyon lágy, rajzfilmszerű, esetleg olajfestmény jellegű hatást akartak prezentálni), de ezt én szeretem felülbírálni akkor sem, ha nem tetszik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #70 üzenetére

    Ó, még nem is láttam az utolsó Space Scumbag epizódot. Kösz, hogy szólsz. :D

    Mivel tudod bizonyítani, hogy az Unreal Engine 3 képtelen nagy kontrasztú jelenetek és/vagy éles textúrák megjelenítésére? -> BULLHSHIT!

    Egyáltalán nem akarok amellett érvelni, hogy az egész játék egy álmon (ezt csak egy példának hoztam, nem mondtam, hogy személy szerint egyetértek vele, főleg nem hogy aktívan védeni akarom ezt a teóriát), de ez az érvelésed szerintem színtiszta hülyeség (már ami a látványvilágra vonatkozik, inkább ne keverjük most ide a történetteóriákat).

    Temérdek játék készült ezzel a motorral, amik közül sok ment egy olyan kaptafára, ami inkább rajzfilmesebb, csili-vilibb, mint a Mass Effect (főleg annak első része), illetve a Mass Effect 3 nekem már túlzottan is tolakodóan "dark-os" (mesterségesen túl kontrasztos úgy, hogy a sötét területek túláradóan vak feketék, nem csak árnyékosan sötétek). -> Ezt hogy magyarázod meg? A Mass Effect 1 és 3 közt már kipofozták az Unreal Engine 3-at úgy, hogy képes végre arra, amire már az UE2 is képes volt, vagy a Bioware programozóknak jutott későn eszébe végigolvasni a motor dokumentációjának a legalapvetőbb elemeit, hogy évekkel később sikerült végre "helyesen" konfigurálniuk a kontraszt, brightness, gamma paramétereket...? Vagy hogy...?
    BULLHSHIT!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #73 üzenetére

    A lanse flare áradat sem feltétlenül technológiai probléma, hanem egyszerű divatbuziság: Honest Movie Trailers - Star Trek (sok sok lanse flare) :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #77 üzenetére

    Én is elfogadtam olyannak a filmet(*), amilyen, magamtól egyáltalán nem rugóztam ezeken a fény-effekteken (ott voltak és kész, nem tudatosult bennem a meglétük), viszont mikor ezt a paródiát néztem, akkor tagadhatatlanul elismertem, hogy tényleg túlzásba estek vele, mind mennyiségben (hányszor fordul elő a film alatt), mind mértékben (mennyire vakít néha, mikor vakít). Szerintem ez teljesen jogos kritika, nem csak poén, hogy picit talán elszaladt velük a flare-ló (ami nem feltétlenül baj, de tény).

    A Mass Effect-ben viszont tényleg zavart is kicsit engem is. Egyszer próbáltam kikapcsolni, de eltűntek vele együtt a "kilincsek" és más hasonló holografikus in-game HUD-ok. Annyira viszont már nem zavart, hogy az első sikertelen próbálkozás után tovább áskálódjak. Néha, egy-két jelenetben szerintem viszont még szép is.

    (* Még csak az első részt 2009+ részt láttam, mert a másikat 3D-ben akartam nézni, de sohasem kerül rá a sor a TV cserére.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #79 üzenetére

    Valóban rejtélyes dolog, mert kívülről nem úgy néznek ki azok a holoHID-ok, mint amiket a flare funkcióval oldottak meg, a kérdéses engine paraméter pedig elég specifikus nevet visel, ami azt sugallná, hogy csak a flare-t kapcsolgatja. De ez mindenkinél ilyen.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák