Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomajer

    tag

    válasz #71321344 #46 üzenetére

    A fuvarszervezésnek is megvannak a maga szabályai.
    A diszpécserközpontnak, elég lett volna, egy azaz egy darab telefonos kisasszony, akit a nap 24 órájában el lehet érni. Ez a szabály. Az utazóközönség érdekében. SZerintem, a csilliárdos cég költségvetésébe belefért volna.

    Ők kizárólag a sofőrök tevékenységi engedélyén buktak el. Azt nem akarták, és tudták teljesíteni, mert akkor lőttek az onlány tarifameghatározásnak.
    Higgyétek, el ami taxisok a fél kezünket odaadnánk azért a tarifarendszerért!
    Ha nincs meló, olcsó vagyok, ha van meló, szorzó van ... szilveszterkor HÉTSZERES!!!

    Korrekt! :-P

    hallotaxi.hu

  • #71321344

    törölt tag

    válasz tomajer #45 üzenetére

    Az a baj, hogy a hatósági árral sok embert magatokra haragítottatok. Ráadásul elvben még működhetne is, hogy ha árral nem tudtok, a szolgáltatás minőségével versenyeztek, de a valóságban az lett az eredmény, hogy mindegy mit csináltok, ha taxival akarunk menni valahova, nincs választásunk.
    A megítéléseteken a sok lehúzós kolléga sem segít (megelőlegezem Neked, hogy Te nem vagy az), illetve a tüntetéseteken sem túl szalonképes taxisok képviseltek.
    Na ebbe a környezetbe jött az Uber piacot törni, átlátható, egyszerűen értékelhető rendszerrel, mindezt ráadásul olcsóbban biztosítva.
    Persze dobálózhatunk azzal, hogy nincs taxaméter, meg diszpécserközpont, tehát csalnak, de pont ezeket váltja ki az appjuk. Ráadásul a taxisok, szigorúbb feltételekért cserébe többet is kapnak (buszsáv használat).
    Szerintem megférhetett volna a piacon mind a két rendszer, taxi, mint prémium szolgáltatás, Uber a plebsznek. Mindezt akár úgy, hogy az Uberre (és hozzájuk hasonló szolgáltatásokra) új szabályozást hoznak, ehelyett ment a blokád meg a hőzöngés és maradt a jelenlegi rossz rendszer.

    szupermacs: A szavaidból az jött le, hogy adókerülésre biztatsz. Lehet rosszul értelmeztem.

  • #71321344

    törölt tag

    válasz tomajer #51 üzenetére

    Ez a szabály.
    Erre írtam, hogy lehet új szabályokat hozni.

    Az utazóközönség érdekében.
    Ezt kifejtenéd?

    Higgyétek, el ami taxisok a fél kezünket odaadnánk azért a tarifarendszerért!
    Ha nincs meló, olcsó vagyok, ha van meló, szorzó van ... szilveszterkor HÉTSZERES!!!

    Akkor miért nem ezért tüntettetek?

  • tomajer

    tag

    válasz szupermacs #47 üzenetére

    Vagy a szabályra gondolsz? Elvárható, hogy munkát csak az vállal, aki betartja a szabályokat. Ha nem, akkor az ellenőrök majd tesznek azért, hogy minden megfelelően működjön.

    Khmmm... a tüntetések erről szóltak. Felhívtuk a hatóságok figyelmét, hogy tegyék a dolgukat. .... hogy minden megfelelően működjön! :-)

    hallotaxi.hu

  • tomajer

    tag

    válasz #71321344 #52 üzenetére

    Bocs, hogy csak szakaszosan vagyok, de még mindig szolgáltatok ... vagyis két hozzászólás között lehúzok éppen valakit :-P

    Nna fix tarifa: Erről komoly tanulmányok születtek már, nem kezdeném el idemásolni őket. Akit érdekel, a hallotaxi.hu -n minden megtalál a témában.
    Csendesen jegyzem azért meg, hogy a világ kultúrországaiban mindenhol rögzített a taxi ára! Ennek megvan a gazdasági oka. Amit nagy nehezen a budapesti vezetés is megértett.

    A tüntetéseken lévő taxisok ... háááát ... jómagam is ott voltam:-) A média valahogy szereti a "rosszarcokat" megtalálni ... :-(

    Meghát, az ilyen megmozdulásokra minden szakmából a "kemény mag" megy ki elsősorban ... háát ők ilyenek.

    Éééés akkor a megfért volna a két rendszer: Te mit szólnál, ha kitalálnák, hogy holnaptól, kizárólag vadonatúj, kétszerolyan drága eszközzel végezheted csak a munkádat, mint amilyennel ma végzed megelégedésedre... meghatároznák, hogy annak, két kilóért, sárgának kell lennie ... beültetnének pár hétre iskolapadba, a megrendelőid érdekében. Csak és kizárólag ezeknek megfelelve kapod meg az engedélyt a tevékenységed végzéséhez. Amikor ezek ellen tiltakozol, a társadalom leszarja, hisz úgy érzi ezek a szabályok érte vannak, hagy szívjanak a "szolgáltatók" (ide helyettesítsd be a te szakmád)!!!

    Amikor ezen túlvagy, minden szivatásnak eleget tettél, fellélegzel, nem döglöttél bele (te! mert sokan a kollégáid közül igen) jön egy új szolgáltató, aki mindezen feltételek teljesítése nélkül, szabályokra, engedélyekre magasról szarva elkezdi ugyanazt csinálni amit te, csak olcsóbban (az olcsóbbról ugye tudjuk, hogy nem is az, hisz a fajlagos tarifájuk magasabb volt mint a taxié)

    Ha boldogan üdvözölnéd, és úgy gondolnád megfértek egymás mellett, akkor ... nna nem minősítek inkább :-)

    hallotaxi.hu

  • szupermacs

    veterán

    válasz #71321344 #52 üzenetére

    Pöppet rosszul értelmezted.

    (#54) tomajer: Az egységes 280 Forintos viteldíj és a sárga matrica miért nem zavarta a taxisokat?

    Egyébként nem értem, hogy miért gondolják a taxisok, hogy az Uber tőlük nyúlta le a kuncsaftokat. Aki Uberezett, az ára miatt tette. Most, hogy nincs Uber, nem fognak taxizni, mert jóval drágább. De ez csak az én véleményem.

  • #71321344

    törölt tag

    válasz tomajer #55 üzenetére

    Aláírásod miatt az előbb beleolvastam már egy cikkbe a hallotaxin, de elég irritáló stílusú volt, már ittam KV-t nem akarom feljebb tornászni a vérnyomásom. Érdekelne, hogy milyen érveket tudtok felhozni a hatósági ár mellett, úgyhogy talán később.
    Az viszont biztos, hogy a taxizásból luxus szolgáltatás lett, régen még csóró egyetemistaként is megérte összedobni taxira, mintsem az éjszakain nyomjuk a túlélőhorrort az orkokkal. Most már ellenőrök is vannak az éjszakain, drága is a taxi, szóval marad a BKV.
    Tudom, persze nem csak buliból hazafele lehet taxizni, de talán jól mutatja, hogy nektek nem csak az Uber jelenti a konkurenciát.

    Az lehet, hogy a média a rossz arcokat vágta be, de a vezéregyéniségek is elég veszélyesek voltak, őket pedig nem a gonosz média válogatta ki. Az se volt egy túl szimpatikus húzás, hogy lefoglaltátok a sávot és elmentetek KV-zni. Lényeg a lényeg, amúgy is sokaknak a bögyében vagytok és az utóbbi pár hónapban ezen nagyon nem sikerült javítanotok.

    Mérnök vagyok, szóval nehezen lehet ráhúzni a történetedet az én szakmámra, de pár dolgot azért megjegyeznék. Egyrészről boldog lennék, ha csak annyira szopatnának szabályokkal, hogy sárga szerkóba kell járkálnom meg néha vizsgáznom kéne, de nem így van. Másrészt nem pár hetet ültem iskolapadban a szakmámért, hanem 6 évet és ezek után is fogok még sokat ülni, hogy versenyképes maradhassak. Ráadásul az én béremet csak annyi szabályozza, hogy van egy minimálbér, ami arányaiban köszönő viszonyba sincs a ti hatósági áratokkal.

    A kérdést kikerülted, ha szerintetek is szívatósak a szabályok és a fél kezeteket odaadnátok az Uber tarifarendszeréért, akkor miért nem azért tüntettetek?

    Talán kiderül a hozzászólásaimból, hogy én se csak rózsaszínben látom az Ubert, de a jelenlegi szabályozás, mint fogyasztónak rossz és reménykedtem, hogy sikerül ezen javítaniuk. Sajna nem. Meg gondoltam, hogy árnyalom kicsit, miért nem állt mellétek senki.

    szupermacs: Akkor bocs.

  • Teplic

    tag

    A hatósági tarifát a vezető taxitársaság a "Fő" kezdeményezte alapvetően taxiszövetségen keresztül. Forgalmuk is nőtt. Ezt nem nehéz belátni. A kis cégek a z áraikkal tudtak versenyezni, nem volt annyi taxisuk/utasuk/diszpécserközpont, stb. A főnek sokkal több taxisa van, mint az azt követőnek. Sokkal. tarolja a budapesti piacot. A hatósági tarifa még inkább neki kedvezett. Ugyanakkor van egy budapesti taxitársaság, akire nem vonatkozik a hatósági ár, sem nem kell sárgának lenni. Ja, hogy a vezető taxitársaság egyik "leánya"? Hogy volt mikor ők nyerték a reptéri koncessziós jogot, de ők meg beengedték a vezető taxitársaságot? Szééép szabályozás..
    Házi feladat: megkeresni melyik az a budapesti taxitársaság, akire a rendelet nem vonatkozik. És melyik taxitársasághoz köthető. Székhely, tulajdon, stb. Kik voltak a fő lobbisták, kik voltak a fő haszonélvezők a hatósági áraknak? Ki volt a taxiszövetség elnöke akkor,és ő melyik cégnél dolgozott?
    de ez már itt nagyon off.

  • Reggie0

    félisten

    válasz tomajer #41 üzenetére

    Aztán, amikor elkezdték ellenőrizni, akkor szépen kitiltotta a rendszerből az ellenőröket.

    Ez nem igaz. Az ellenoroket nem tiltotta ki, csak a bankkartyakat. Ezt pedig nem tiltja semmi.

    [ Szerkesztve ]

  • Teplic

    tag

    válasz Reggie0 #59 üzenetére

    taxisoknál kötelező, hogy legyen POS. Viszont van amelyik taxis megjátssza, hogy 3 hétig meríti (nagyon nehéz lemeríteni), persze ugyanúgy viszi magával: pont most lemerült, nem tudsz kártyával fizetni. Csak kp. ja, és visszaadni nem tudok szöveget nyomja.
    Ez is egy taxis trükk.

    kp-t jobban szeretik...

    [ Szerkesztve ]

  • szupermacs

    veterán

    válasz #71321344 #57 üzenetére

    Az a hallotaxi.hu kegyetlen. :C Migránsokat lehetne oszlatni vele.

  • Teplic

    tag

    válasz szupermacs #61 üzenetére

    :))
    igen, az az oldal valóban durvább, mint a szamárszex :DD

    idézet az oldalról, de az egész nagyon jó:
    "az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alkalmazás kvázialkalmazottjai milyen nevetséges kilométeráron zsákmányoltatják ki magukat, és magam is találkoztam olyan szerencsétlen balfasszal, aki a már eredetileg is túlméretes, aztán a devizahitelek elszaladása miatt reménytelenül elhatalmasodott autótörlesztőjét gondolta rendezni a fuserfuvarozásból,"

    besz@rás :D:D

    "Ha megfelelsz a feltételeknek és soraiba fogad az Uber (ettől nincs különösebb félni valód, minden marha alkalmas, nem kell ismerned sem a várost sem a kreszt, nincs szükséged hivatásos jogosítványra, egészségi és pszichológiai alkalmasságod a kutya nem vizsgálja, csak a kocsid legyen négy-vagy ötajtós és tíz évnél fiatalabb), már kezdhetsz is dolgozni. Egy utaskilométerért 130 Ft-ot számláz a rendszer (alapdíj 300, várakozás 25 Ft/perc), amelyből 20 százalékot (példátlanul pofátlan mohóságról tanúbizonyságot téve) benyel az Uber. Ha lyukra futsz (mi ezt úgy mondjuk, megégsz), 600 Ft-ot gombolnak le az utasról (ez az egyetlen gyakorlat, amelyben az Uber praxisa előremutató, a megrendelt taxiért akkor is kell fizetni a világon mindenhol, ha lemondják, persze ennek az ötödét is viszi a pimasz parazita)"

    a teljes cikket ajánlom erősebb idegzetűeknek: [link]
    ez a hellotaxi baromi jó :C

    Amúgy applikációs cucc a taxitársaságoknál is van, csak az über fejlettebb és értékelhető a pilóta is..

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz Teplic #60 üzenetére

    Ize, nem errol volt szo, hanem arrol, hogy NAV-os alkalmazottat nem tiltott ki az Uber, csak a kartyajat.

    [ Szerkesztve ]

  • #71321344

    törölt tag

    válasz Teplic #62 üzenetére

    Igen, ezt többször is olvastam, hogy mennyire nem éri meg, de látod a PH!-s képviselőjük szerint a fél karjukat odaadnák ezért.
    Valamiért ettől az értékelési rendszertől nagyon félnek.

  • szupermacs

    veterán

    válasz Teplic #62 üzenetére

    Ebből is látszik, hogy hülye aki taxizik és nem éri meg neki. :U Mindenki tudja, hogy kaszálnak ezek rendesen, egyik sem sír, hogy miből kell holnap kenyeret venni. Akinek pénze van autóra és benzinre, csóró nem lehet.

    Egyébként nem tudom miért kellett most egy munkaszolgálatos taxist kitenni ide, a fórumra. Tuti fizetnek ezért is valami komment-díjat. 280 Ft/szó.

  • Teplic

    tag

    Én drukkolok valami új decentralizált személyszállításnak.
    nem normális, hogy hiénáék ha van egy koccanás vagy bármi rögtön urh-n beszólnak, ott van 40 taxis, mindegyik tanúsítja mi történt, úgy hogy ott sem volt. közben fenyegetnek, baseball ütővel szállnak ki.
    Rendkívül erőszakosak. Kicsit hasonló, mint a putriba mikor előbújik a sok szamuráj és levesznek, vagy megvernek.
    Ezért "szereti" őket egy fél ország.
    Ennek nagyon véget kellene vetni..

    Jó, lehet nem mindegyik taxis ilyen, sőt biztos. de ez a baseball ütővel támadok az utasra, vagy másik autósra, vagy lerúgom az omega együttes tagjait, stb történetek nem oylan viccesek. Közben meg pörgeti az órát, megy kerülővel.

    [ Szerkesztve ]

  • redgreg

    tag

    válasz #71321344 #64 üzenetére

    Hát nem tudom, ha a melóban amit csinálok valaki közölné, hogy mostantól hétköznap délután 7+x-es szorzóval adja a munkadíjam, lehet én is a fél karom odaadnám ezért a rendszerért...

    Am az itt megjelenő, de hát ez is drága lesz hőbörgés mutatja a legjobban, az uber sikere csak az ára volt, nem a pontozás meg egyéb bullshit...

  • h-yle

    addikt

    válasz tomajer #55 üzenetére

    Azt a 10-20 évet még élvezze ki minden sofőr, amíg nem terjed el kizárólagosan az önvezető taxi. Addig tőlem azt csinál mindenki amit akar utána meg nem lesz olyan taxi amiben sofőr ül.

    Probléma megoldva. :))

    Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

  • Teplic

    tag

    válasz redgreg #67 üzenetére

    a hallotaxi forumán ezt írták:

    "az uber utazokozonsegenek 99% azert jart veluk mert NEHA olcsobb volt mint a taxi fillerb@szo sz@rrago banda." - cenzúra tőlem

    pontosan ezt írták, amit mondasz. Olcsóbb volt és ezért választották. Az "idióta" utazóközönség meg nem volt hajlandó többet fizetni. Ha árulom a lakásomat, más meg adja 30%-al olcsóbban és ezért tőle veszik meg, nem biztos hogy a vevőt nevezném fillérb@szónak.

  • redgreg

    tag

    válasz Teplic #69 üzenetére

    Ez remek, teljesen igaz, az olcsóbbat veszed. Ez eddig tiszta. Csak ha elkezdesz ideológiát gyártani rá, hogy de nem is azért, mert olcsóbb, hanem mert a szívcsi meg a feeling, meg be happy és forevör píísz akkor bezony arról van szó, hogy még magadnak is hazudsz.
    Nem tudom, a taxisoknak van-e igazuk, hogy az uber alapdíjjal nem éri meg taxizni. Nem is érdekel. Nekem nincs sok dolgom velük, de ha van gondom se nagyon. Az UBER sem érdekel, vannak nagyon jó gondolatok az appjukban, ezt most megvalósítja elvileg egy társaság.

    A gond ott van, hogy az UBER kezdete óta ment a megideologizálás. A guruló koldusok. CB rádió (csendes címkiadás van) meg a mindenkit mindig átvernek, meg a blabla. Ha azt mondtam, hogy azért használod mert olcsó (a használod, itt ált alanyként szerepel, nem rád értem) akkor jött a tagadás, a dehogy is.

    Hát most kiderült, de...

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Mate #25 üzenetére

    Anno rengeteg vita volt online is taxis blogokon. A többsége a taxisoknak valamilyen piacellenes szabályozást akart, mert hogy úgy látták, sok a fóka és kevés a hal (piaci alapon egy komoly tudást vagy képességeket nem igénylő szakmában ez törvényszerű). A másik oldal, nagyrészt nem taxisok, előre megmondták, hogy ha fix és magas a tarifa, szépen vissza fog esni a fuvarok száma, és bizony a taxisok egy része pofára fog esni, mert minden piac megölő intézkedésnek vannak nyertesei és vesztesei. Utólag persze már akadtak taxisok, akik belátták.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz tomajer #50 üzenetére

    Én 200 Ft-os km díjon szeretnék fuvarozni, mert akkor engem hívnának, mivel olcsóbb vagyok. Miért nem lehet? Mi indokolja a hatósági kartellt?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz tomajer #51 üzenetére

    Én konflis vagyok. Szerintem elvárhatóak lennének az egyenlő feltételek, nem mondom, hogy minden taxis 2 vagy 4 lovat kössön az autó elé, de 1 azért elvárható lenne.

  • FF23

    senior tag

    válasz Teplic #69 üzenetére

    Szerintem az első időszak után már egyre ritkábban volt olcsóbb. A beetetés után megemelték 20-ról 25%-ra az uber-sarcot és bevezették a szorzót.
    Ott, ahol tényező tud lenni az uber, már okosban csinálják és mesterségesen generálják a hiányt. Addig nem jelentkeznek be fuvarra, amíg a viteldíj-szorzó nem éri el a megfelelőt. A csalogató alacsony alapárak lényegében csak mutatóban vannak.

    Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

  • redgreg

    tag

    válasz #35193216 #72 üzenetére

    Az, hogy neked nem éri meg... De mivel idáig nem gondolkozol, ezért nem is érdekel téged, h 10 év múlva ott állsz kocsi nélkül... Elvben ezzel lehet védeni a hatósági árat. (illetve ugye, hogy egy minimál szolgáltatást fenn lehessen tartani, ami nem a szakadt ladát jelenti) Gyakorlatban szerintem nem hatósági ár kéne, hanem minimum ár, ami alatt nem lehet szolgáltatni, mert az előírt minőséget nem lehet teljesíteni ha az nincs meg. Hogy ezen felül a Józsi and co fapados lesz minimum árral, a burzsujge meg Limót küld érted két könnyűvérű nővel 5000 Ft/km-ért már az ő döntésük. Kiderül melyik nyer.

    A következő kommented meg már tényleg el kéne felejteni... Az UBER teleportál? Vagy mi a technológiai ugrás a taxihoz képest?
    Ja semmi...

  • #35193216

    törölt tag

    válasz redgreg #75 üzenetére

    Nem, a minimum ár sem megoldás. Aki nem kalkulálja be az amortizációt, az hosszútávon úgyis tönkremegy. Emellett az önköltség ia változik benzinárral, autó árakkal, javítási árakkal. A hatósági ár, de a hatósági minimum ár csak a verseny megölésére jó. Érdekes, a kiló kenyérre sincs hatósági minimum ár, holott ott is van az az ár, ami alatt nem lehet kihizni nyereséggel, de elárulom, ez minden termékre és szolgáltatásra igaz. Az sem érv, hogy jajj, dr nem számolja az amortizációt, és kiszorítja a piacról addig azokat, amik számolják, hiszen ez a pékségnél is igaz, ha a sütő és más eszközök amortizációját hanyagolja. Ezzel az érvvel minden lehetne hatósági minimáláras (pl. dinnyével próbálkoztak is...).

    Az Uber újítása az app, amely gyakirlatilag a teljes utazásszervezést és a fizetési rendszert lefedi. Arra kényszeríteni, hogy emellett legyen díszpécser szolgálat, CB rádió, bankkártya terminál és kp-s fizetési lehetőség pontosan olyan, mint ha elvárnád, hogy a dízelmozdonyban is legyen gőz motor, vagy a taxi előtt ló, esetleg minden e-mailt kötelező legyen postán is feladni.

  • redgreg

    tag

    válasz #35193216 #76 üzenetére

    """Az Uber újítása az app, amely gyakirlatilag a teljes utazásszervezést és a fizetési rendszert lefedi. Arra kényszeríteni, hogy emellett legyen díszpécser szolgálat, CB rádió, bankkártya terminál és kp-s fizetési lehetőség pontosan olyan, mint ha elvárnád, hogy a dízelmozdonyban is legyen gőz motor, vagy a taxi előtt ló, esetleg minden e-mailt kötelező legyen postán is feladni."""

    Nem, nem azt jelenti. De mindegy. És nincs cb rádió a taxikban.

    """Az sem érv, hogy jajj, dr nem számolja az amortizációt, és kiszorítja a piacról addig azokat, amik számolják, hiszen ez a pékségnél is igaz"""

    Kenyeret naponta veszel, autót 10 évente. Azért azt vegyük már észre, hogy 10 év alatt kicsit több kárt lehet okozni azoknak akik nem számolják, mint egy-két hét alatt.
    Amúgy a pékségeknél is kötelező minimál ár kéne. Baromira élvezik a pékek, hogy az nagyáruházak az kenyér veszteségét máshonnan fedezik. Persze tudom szabadverseny. Te szabadon versenyezhetsz a trabantoddal a Forma 1-es versenyautó ellen. Csak hosszútávon ez mindenkinek szívás.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz tomajer #45 üzenetére

    Miért is nem volt taxistüntetés 2012-ben? :B

    #60 teplic: Látnod kellett volna a taxis arcát szombaton, amikor megkérdeztük tőle, hogy van-e kártyaolvasója... ;]

    #75 redgreg: Érdekes, 2016 előtt nem volt appja a magyar tixiscégeknek, pedig a technológiai feltételek adottak voltak jó pár éve... De hát a "köcsög" Uber azért erre jó volt. :B

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz Csapoati #78 üzenetére

    "#60 teplic: Látnod kellett volna a taxis arcát szombaton, amikor megkérdeztük tőle, hogy van-e kártyaolvasója... ;]"

    Gondolom boldogan mondta hogy persze hogy van és működik is. :DDD

    Ma reggel keletinél fültanúja voltam egy beszélgetésnek. Srác a barátnőjével angolul kérdezte a padon ülő két taxist hogy kártyával tudnak-e fizetni. Mindketten mondták hogy most sajnos nem lehet, csak kp. Annyit hallottam még, hogy a pár azt mondta hogy keresnek egy automatát. :U

    Live-Die-Respawn

  • janos1988

    addikt

    válasz woros #1 üzenetére

    Semmi. Viszont most fog kiderülni - ahogy elindul a cég -, hogy miért is tiltották be valójában az Übert.

    https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

  • #02683648

    törölt tag

    Kivételesen én a Taxify-ról írnék :D

    A hónap elején voltam Észtországban 1 hetet, párszor kellett taxiznom de kezdettől fogva ezt használtam (asszem wikitravelen v hasonlón találkoztam az appal)
    Ott a leghasznosabb ahol nem egységes a taxidíjszabás, mert rögtön a környéken lévő taxik mellett az árazást is kiírta (kezdő díj, km díj, várakozás etc)
    Egy alkalommal mentem olyan emberrel aki nem taxis volt hanem az uberhez hasonlóan egy magán valaki (legalábbis Taxi felirat nem volt az autóján), ez esetben viszont vmi percdíjat is felszámított az utazás ideje alatt végig, cserébe az alapdíj és a km díj kevesebb volt mint a taxiknál általában (az észt városokban kicsik a távolságok, legalábbis kisebbek mint mondjuk Bp-n így lehet h így is kevesebbre jött ki)
    A koma viszont valószínűleg iparszerűen csinálhatta, meglepetésemre öltönyben és nyakkendőben jött ki (a kocsija nem volt semmi extra, egy jó állapotú újabb Skoda volt de tisztességesen karbantartva és takarítva), és a rendszerben is "Hope transfers" logóval futott, míg a többi privát sofőr ami nem taxi csak "Private" logóval jelenik meg.
    Én kifejezetten azért használtam a taxify-t mert elég sokat olvastam arról h főleg Tallinn-ban elég komoly lehúzások mennek taxi terén, és mint Bp-n, főleg a külföldieket veszik elő.
    Szerintem annyiban biztos h jó a hiénataxisok általi lehúzás ellen h van nyoma a fuvarnak valahol és tudod a sofőr rendszámát, az autó típusát, etc. ha azt sejted hogy lehúztak legalább valahol panaszt tudsz tenni (olyan taxiba sehol nem ülök be, nagyobb helyeken legalábbis ami nem taxicéghez tartozik)
    Plusz látod a térképen h hány percre van a taxi a megrendelésnél és az uberhez hasonlóan azt is h mikor érkezik és épp hol tart (külön taxicéges taxirendelő appnál annyival jobb h több cég is benne van)
    Ill. nem kell külön telefonszámokat telefonba elmenteni, utazás előtt kikeresni (külföldön sokkal nagyobb macera minden)
    Láttam h Belgrádban is van, jövő hónap elején kell mennem oda is, ha fog kelleni ott is használom majd, ott tényleg életveszély időnként az utcán leintett taxi (hiéna esetén a kb 10x szorzó az alap). [Van szerb sim kártyám főleg a net miatt tehát ez nem probléma értelemszerűen]

    A magyar változat nem tudom h mit fog tudni az észthez képest, abból ítélve h írtátok h az überes sofőrök is feliratkoztak rá arra gondolok h itt is lesznek privát sofőrök. Na mármost ha az utazás teljes időtartama alatt fog perc díjat kérni az alap és km díjon felül akkor Bp-n az tuti nem fogja megérni (hosszabb átlagos utazási időtartam, több dugó, etc. etc.)
    Az se világos h a privát sofőröknek mi lesz a díjszabása: 450/280 Ft mint a sima taxinak vagy hogyan?

  • kymera

    senior tag

    válasz westlake #2 üzenetére

    Helyes. A taxisok csinálhatják az új transzparenseket.
    Minek ? A régin áthúzzák az Uber feliratot és ráírják a Taxify-t :D

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz tomajer #55 üzenetére

    Azért remélem vágod, hogy a kis "tüntetésetek" miatt nem fogok én - és amúgy sokan más - többet taxizni. A magyarság egyik mélypontja ment ki oda, az meg amit leműveltetek minősíthetetlen...

    Büdös életben nem fogok én BP-n taxizni, az fix. Siófokon és Kaposváron sok problémám nincs a taxisokkal úgy általában, szoktam használni ha a tömegközlekedés olyan hogy nem az én akaratommal egyezhik, van elrakva pár szám a telefonomban... de BP-n a büdös életben nem fogom használni, az fix. Magyar magyarnak kutyája, és nem csak a reptérnél, akár a rohadt Oktogonnál is ha leintek bárkit... úgyhogy ja, kb. emberszámba se vehetőek vagytok ti, hiénánál is hangosabb többség.

    Menj, tüntess, verd a tantamot nem érdekel. Csak a normális, megélni vágyó munkatársaidat égeted ezzel, ilyen tudattal csináld a kis szánalmas cirkuszod.

    [ Szerkesztve ]

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • adise

    őstag

    válasz Mate #25 üzenetére

    Ennek a fix tarifának mi volt az értelme? Mit hittek, hogy nagyobb lesz a forgalom a majd kétszeres árral sok helyen?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz redgreg #77 üzenetére

    "Nem, nem azt jelenti. De mindegy. És nincs cb rádió a taxikban."

    Miért nem azt jelenti? Adott egy technológia (online utazásszervezés), amely lecseréli a régit. De törvénnyel kötelezik a céget, hogy a régi technológiát is használja. Ezer más hasonlatot mondhattam volna, csak a gőzgép->benzinmotor vagy a lovas kocsi->autó itt kézenfekvő volt. Azzal nem cáfolod az analógiámat, hogy csípőből lepattintod.

    "Kenyeret naponta veszel, autót 10 évente. Azért azt vegyük már észre, hogy 10 év alatt kicsit több kárt lehet okozni azoknak akik nem számolják, mint egy-két hét alatt."

    Ügyes csúsztatás, csak ez a hasonlatom nem a kenyérről szólt, hanem a kenyér gyártáshoz szükséges eszközökröl. A sütőt meg lehet, hogy szintén 10 évre veszi a pékség/gyár. Az, hogy sok év alatt amortizálódik le valamilyen pénzkereső eszköz, majdnem minden vállalkozásra igaz. Miért kellene a taxisoknak kartell ár, míg a többinek nem? Egyébként a számvitelben sem csak azért van az amortizáció bevezetve, hogy ez alapján adózzanak, hanem azért is, hogy kb. számon lehessen tartani (a valóságtól persze így is legtöbbször eltér).

    "Amúgy a pékségeknél is kötelező minimál ár kéne. Baromira élvezik a pékek, hogy az nagyáruházak az kenyér veszteségét máshonnan fedezik. Persze tudom szabadverseny. Te szabadon versenyezhetsz a trabantoddal a Forma 1-es versenyautó ellen. Csak hosszútávon ez mindenkinek szívás."

    Akkor legalább következetes vagy. Következetesen komcsi. Remélem akkor minden más ágazatra is bevezetnéd a minimálárat, mert mindezek a tényezők mindenhol megvannak.

    Egyébként a taxisokra visszatérve, még ha egyesek nullszalldóval taxiznának, mert akkora a verseny, még akkor sem szabadna minimum árat megadni. Ha ezek tönkremennek, tönkremennek, akkor tisztul a piac, ha meg kiderül, hogy akkora buli taxizni, hogy sokan nullszalldóra, szórakozásból csinálják, akkor meg ez van.

  • tomajer

    tag

    Szépjóreggeltet!

    Elnézést, hogy eltűntem, de mivel keveset fizetnek az itteni tevékenységemért, kénytelen vagyok közben pár embert lehúzni. Este meg, a szokásos bézbólütős buli volt, így nem értem rá veletek foglalkozni ... de itt vagyok, állok rendelkezésetekre. Persze csak amíg a következő potenciális áldozat nem nyitja rám az ajtót :-P

    Nem fogok egyesével mindenkinek válaszolni, de átrágtam magam magasröptű csevejeteken.

    Köszönöm, a hallotaxit dicsérő hozzászólásokat. Szerénységem, a tulajdonosa, és kvázi főszerkesztője a lapnak, így nagyon jólestek :-P

    hallotaxi.hu

  • tomajer

    tag

    válasz #35193216 #95 üzenetére

    Khmmm... azt próbáld levezetni, a kedves utas mennyivel jut el modernebbül, A-ból B-be, a zuberrel? Belebújik a teflonjába, és a célnál kibújik belőle? :-P
    Nem. Egy gépkocsivezető viszi el, egy gépkocsival. Tehát, a szolgáltatás technikája pontosan ugyanaz. Nincs ló, autó, email, posta váltás. Kizárólag a fuvarszervezés módja modernizálódott.
    De. Ez a lehetőség eddig is adott volt a fuvarszervezőknél, csak a kutyát nem érdekelte!!!
    Mi az autóban most is, immár két éve online tableten kapjuk a fuvarokat, gps alapján, automatikusan a legközelebbi autóra osztva. Az utasnak, meg van lehetősége aplikáción keresztül rendelni. Csak éppen van lehetősége telefonon is. Ami elvárás, hisz a megrendelők 95%-a még ahhoz ragaszkodik.

    folyt.köv.

    hallotaxi.hu

  • szupermacs

    veterán

    válasz tomajer #97 üzenetére

    De te tényleg úgy vársz kuncsaftokat, hogy közben leszólod őket? Mindenkivel paraszt vagy az oldaladon, de azért válasszanak téged, mert ÁLLÍTÓLAG te tisztességesen adózol?

  • tomajer

    tag

    válasz tomajer #96 üzenetére

    Hogy az aplikációink, nem egyenrangúak az uberével?
    Tény.
    Előszöriss, nem egy multimilliárdos cég fejlesztette őket, hanem a hazai ifjú és olcsó programozógárda.
    Másodszoris, nekünk, figyelembe kell vennünk a hazai törvényeket rendeleteket.

    De elméletileg kötelező minden taxiban a bankterminál, és sok cégnél van más típusú készpénzkímélő lehetőség. (tudom, tudom, van olyan kocsog taxis akié éppen lemerült, de háát, a csodás technika már csak ilyen ... valaki itt írta, hogy qrva nehéz lemeríteni ... háát, nem tudom, honnan a tapasztalat, de az enyém két éves, és kb húsz percet bír az aksija köldökzsinór nélkül. megoldható persze, hisz itt a töltő, töltjük, ha kell, de mivel hőpapíros, amihez komoly áram kell, ha padlóra merült, akkor hiába dugod a töltőre, legalább húsz perc kell neki mire hajlandó magához térni. Persze persze tudom, ne merüljön le. Nálam ált. nem is szokott. De vannak figyelmetlenebb kollégák, vagy olyan cégek ahol ritkábban van rá szükség, és egyszerűen elfelejtkeznek róla.

    Egy nincs. Nekünk nem adtok inkasszójogot a számlátokhoz, hogy akkor és annyit húzzunk le róla amennyit mi gondolunk.

    Persze tudom, nagyon innovatív, de én valahogy nem adnám meg senkinek önként ezt a lehetőséget. Mert mit csinálsz, ha valami fatális véletlen folytán lenullázza a számládat? hova fordulsz? Telefonon nem elérhetőek. És tényleg nem. Keress rá. Aztán hívd fel a számot amit a gugli kidob. Jól el fogunk beszélgetni, mert a hallonak köszönhetően, a gugli valami rejtélyes okból az én számomat adja meg az uberé helyett .... sok sok elkeseredett emberrel beszéltem, aki szerette volna elérni őket azonnal... de marad a levelezgetés, egy rejtélyes, hollandiai központtal.
    Nna pl. ezért is kötelező a diszpécserközpont. Amit, mint írtam, egy azaz 1 db a nap 24 órájában elérhető telefonos is teljesíthet. De az utazóközönségnek szüksége van azonnali elérhetőségre.

    folyt. köv.

    hallotaxi.hu

  • tomajer

    tag

    válasz szupermacs #98 üzenetére

    :-)

    Akinek humora van, mindent tud, akinek nincs, mindenre képes!

    Ezt nem tudom már ki mondta, de nagyon igaza van. Sajnállak.

    De!

    Nem fogok neked magyarázkodni. Van egy embertípus, aki alkalmatlan bizonyos típusú, bonyolultabb megfogalmazások megértésére. Sajnos én velük 8veletek) nem tudok kommunikálni. Elbeszélünk egymás mellett. Rgaszkodtok, a leírt betűkhöz, szavakhoz, fel se merül, hogy az agyatok azért van, hogy azokat összetett mondatokká, gondolatokká formáljátok és megkeressétek benne a mondanivalót.

    Tehát, mint első, hozzámszólásodban jól megtaláltad ... az én hozzázólasaimból, neked, a "lehet tovább fröcsögni" mondat szól. A többit, meg hagyd meg a többieknek, akik, ha nem is értenek velem egyet, de legalább értik amit írok :-)

    hallotaxi.hu

Új hozzászólás Aktív témák