Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ldave

    félisten

    válasz Wasp_HUN #27 üzenetére

    A kérdés az, hogy a piac mennyi ilyen f2p játékot tud eltartani. Nemrég olvastam hogy bár sokan bukásnak látják a Bioware Star Wars MMO-ját, azért az is több 100 millió $-t hoz a készítőknek. Az egyszeri játékos, aki épp feltelepíti a Dota 2-t vagy a World of Tanks-ot hogy kipróbálja, nem fog azonnal fizetni, itt én úgy látom hogy az a lényeg, hogy hosszútávon, előbb-utóbb tegyen bele az ember pénzt. Egy AAA játék esetén pedig a megjelenés után a vásárlásnál jön a bevétel szerintem 80%, az hogy utána egy évvel már akár 5-10 euró lesz Steam-en, az már szinte nem számít a készítőknek, legalábbis szerintem. Ahogy mondjuk a Dota 2-t 2 év múlva is millióan játszák majd, addig a most ősszel jövő Dragon Age-t nem hiszem, hogy évek múlva is több millió ember nyüstölné. Más az üzleti modell.
    Én nem gondolom, hogy WoT mellett a jelenlegi piac el tudna tartani még egy hasonló játékot, de persze ez csak saját vélemény, nem vagyok elemző.

    A trend viszont egyértelmű, ha valaki PC-n akar sok pénzt keresni, akkor valami online játékot kell készíteni, lehetőleg f2p modellben. Esetleg még a klasszikus RPG, stratégia és kalandjátékoknak van piaca, de talán azok is lassan átköltöznek tabletre (lást a Baldur's Gate és a az új XCOM iPad kiadását).

    @Loveless: "azért a pc-sek jobban megnézik, mire költenek." Hja, mert a PC-s átlag alatti IQ-val rendelkező konzoltulajok minden szart megvesznek, mi?

    [ Szerkesztve ]

    A Slime draws near! Command?

Új hozzászólás Aktív témák