- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
- Érkezőben a Poco M6 4G
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskadar
csendes tag
EMBEREK! Ne őrüljetek meg... A facebook-on ezen röhögünk egész nap...
"A masina számára újonnan kifejlesztett IC CXD90035 előerősítő teljesen elkülöníti a földelést az integrált áramkörben és az áramkörön kívülre vezeti azt. A cégtől kapott információk szerint ennek eredményeként megszűnik a különböző fokozatok közötti interferencia, " Azért arra kíváncsi lennék, hogyan lehet nem az áramkörön kívülre vezetni a földelést. És mit jelent vajon "a fokozatok közötti interferencia"? Továbbá a tápegység még két csatornát sem tud kiszolgálni, nemhogy 7+2-t...
"A rendszer ennek megfelelően beállítja és finomhangolja a hangzást, kiiktatja a gyenge hangzású helyeket a széles, természetes hangtér létrehozása érdekében." Azt részletesebben elmagyarázhatná, hogyan lehet kiiktatni a gyenge hangzású helyeket. És széles hangteret akar (mi az?) vagy természeteset? Pl. elektronikus zene esetében mi a természetes hangtér?
Kalap szarnak tűnik a cucc, már első olvasásra is. Azért az érdekelne, hogyan szól rajta pl. egy Máté Passió...
[ Szerkesztve ]
-
cskadar
csendes tag
Ezt írta egyik kollégám a FB-ra:
"Milyen földelésről beszélünk? Sima borotva zsinór megy be az erőlködő seggébe.
Jáccuk el:
- Szevasz elefafant fiam! Rohadtul nem adtál le semmilyen anyagot mostanában. Nesze itt PR anyag, fordítsd le!
- De szerkesztő úr, én nem értek az erősítőkhöz!
- Tudom fiam, azokhoz sem. Menjél másolni, két órán belül kérem az anyagot.
- Rendben szerkesztő úr, már csinálom is. Esetleg a gúgli fordító címét átküldené SMS-ben? Csak azért SMS-ben, mert a számítógéphez sem értek.
Szerkesztő úr!!!! Most meg hova rohan?!?!?!" -
cskadar
csendes tag
A cikk nem kettős szigetelésről szól - az egészen más egyébként -, hanem földelésről. És továbbra is kérdés, hogy földelést hogyan lehet egy IC-n belül hagyni?
De van más baromság is, rengeteg, ha elmentek a Sony honlapjára. Például:
"Alacsony frekvencián még erőteljesebb basszust hoz létre." - aztán minek is? Eltekintve attól, hogy nincs alacsony, csak kis frekvencia, nagyobb frekvencián vajon hogyan hozna létre basszust? :-)) Úgy 10 kHz környékén már egyáltalán nem erőteljes a basszus, sőt, szinte csak a vájt fülű elmebetegek hallják, 20KHz-nél pedig meglepő módon teljesen eltűnik! Bár, állítólag a Sony dolgozik egy új technológián, hogy legalább 16kHz környékén is legyen erőteljes basszus. Basszus... :-))
"Ez az 1 bites formátum nagyon magas frekvenciájú 1-es és 0-ás adatfolyamot használ az audió hullámforma újraalkotásához a hagyományos kodekekéhez képest nagyobb felbontásban." Miért, van olyan digitális formátum, amelyik 1,8-as vagy 0,2-es jelfolyamot használ?
-
cskadar
csendes tag
Ezeket fejtsétek meg még!
1. "A merev acélház vázszerkezetű kialakítással rendelkezik a hangsugárzóra kívülről nehezedő nyomás csökkentése érdekében a fókuszált hangzásért. Mind a négy sarok domborított, hogy elbírják a hálózati transzformátor és a hűtőborda súlyát. "
a) Mi a fókuszált hangzás?
b) Mi a hangsugárzóra kívülről erősödő nyomás?
c) Mi köze az erősítő vázszerkezet kialakításának ahhoz, hogy a hangsugárzóra mekkora nyomás nehezedik kívülről?
d) Mi köze a négy sarok domborításának ahhoz, hogy elbírja-e a transzformátor és a hűtőborda súlyát?2. "A fő tápellátás a nagyméretű, egyedileg készített elektrolitikus kondenzátorokból álló egység biztosítja. Az összes analóg jelútvonalon audio szintű ellenállásokat használnak. A kritikus helyeken eredeti típusú és nagyméretű ellenállásokat is használ a rendszer. A nagyobb méretű háznak köszönhetően kisebb az impedancia sodródás, amit átfolyó áram által előidézett hőhatás okoz. Ezáltal az erősítő magasabb szintű hangalkotásra képes."
a) Hogyan képesek elektrolitikus kondenzátorok tápellátást biztosítani önmagukban? Nem kéne oda hálózati transzformátor, egyenirányító, esetleg feszültségstabilizátor? Vagy ceruzaelemről megy az erősítő?
b) Mi az az audió szintű ellenállás? Hangot adki magából? az már rég rossz volna...
c) Mit jelent az, hogy egy ellenállás eredeti típusú?
d) Mekkora a nagyméretű ellenállás? Hány méteres?
e) Mi az impedancia sodródás? Az átfolyó áram egy patakban folyik, és abban sodródik az impedancia?
f) mi az a magasabb szintű hangalkotás? Isten ments, hogy egy erősítő hangot alkosson. Egy erősítőnek a lehető legkevesebb változtatás nélkül (eltekintve a bemenet és a kimenet közötti, de minden frekvencián elvileg azonos késleltetéstől) a bemenő jellel arányos kimenő jelet kell produkálnia. -
cskadar
csendes tag
Félreértetted, amit írtam. A DSD és társai természetesen egybites technológiák. De itt nem erről van szó, hanem hogy az cikkíró és a Sony szerint ez a technika 0-t és 1-et használ. Ellentétben a többivel. Pedig minden digitális technika 1-et és 0-t használ.
Én is sok marketing szöveget írtam, de hadd hencegjek: szakmai hiba egy se volt bennük, mégis - sőt, éppen ezért - meg lehetett érteni.
-
cskadar
csendes tag
Egyébként az újságíró felelőssége éppen az, hogy aki nem ért eléggé hozzá, azt tájékoztassa megfelelően. Ahhoz viszont az kell, hogy a marketingestől visszakérdezzen. Én pl. pár órával ezelőtt fölhívtam a Sony Magyarországot. Köpni-nyelni nem tudtak. Pedig az volna a dolguk, hogy érdemben válaszoljanak.
Ami a csillagpontos földet illeti: Valóban csökkenti az áthallást, de akkor ez nem csoda. Különben ilyen pici méretben hogyan is csinálsz nem csillagpontosat?
-
cskadar
csendes tag
"Center hangsugárzó felemelése
A center hangsugárzókat általában a képernyő alatt helyezik el, így minden középre pozicionált hang a képernyő alatt szólal meg. A funkció révén úgy fog tűnni, mintha a center hangsugárzó a képernyőn lenne elhelyezve. A center hangsugárzó hangját tetszőleges magasságba lehet felemelni. (Az első, magas hangsugárzókkal is működik.) A center hangsugárzó emelésének értékét 0 (KI), valamint 1 és 10 közé lehet beállítani. A nagyobb érték magasabbra pozicionálja a center hangsugárzót, így a hallgatóság a saját igényeihez igazíthatja a funkciót. A funkció A.F.D. móddal (amely nem hozz létre hangteret) és mozi móddal (HD-Digital Cinema Sound stb.) is működik."
Namost.
1. Pszichoakusztika első óra: Azt halljuk, amit látunk. A hallórendszerünk a középsugárzót (ez a center magyar neve) akkor is a látott kép helyéhez fogja társítani, ha a hangsugárzót a képernyő alá vagy fölé helyezzük. Sőt, ez még akkor is igaz, ha a középsugárzót méterekre visszük el a képtől.
2. Mit jelent, hogy 1 és 10 között? Mekkora távolságot?
3. Mi működik az első magassugárzóknál? Gondolom, a bal első és a jobb első hangsugárzó magas hangszóróit érti ezen. Mi értelme van a magas hangszórók felemelésének külön? Jajjjjjjj!
-
cskadar
csendes tag
Mennyivel érti jobban azt a szöveget, hogy interferencia, meg hogy sodródó ellenállás?
És miért nincs egy - állítólag - szakmai prohardveren egyetlen tisztességesen specifikált műszaki adat sem?
És miért nincs a Sony honlapján a műszaki adatok között egyetlen tisztességesen specifikált műszaki adat sem?
Csak néhányat sorolok:
bemeneti impedanciák és névleges bemeneti jelszintek,
frekvenciamenet +- 3 dB, +-1 dB, +-0,5 dB
teljesítmény sávszélesség
min. terhelő impedancia
névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, a többi bemenet rövidre van zárva.
névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, a többi bemenet névleges impedanciával lezárva, nincs bemenő jel.
jel-zaj viszony lineárisan mérve
jel-zaj viszony A szűrővel.
névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, mindegyiken ugyanakkor bemenő jel.
THD 31,5 Hz-en és annak egész számú többszörösein 4 kHz-ig
THD+n 31,5 Hz-en és annak egész számú többszörösein 4 kHz-ig
jel-zaj viszony lineárisan mérve
jel-zaj viszony A szűrővel.
SMPTE IM
CCIF IM
Impulzusválasz
áthallás - egy bemeneten van jel, a a többi bemenet le van rövidre van zárva 31,5 Hz-en és annak többszörösein 20 kHz-ig.
fázistorzítás/késleltetés 31,5 Hz-en és annak többszörösein 20 kHz-ig.
brummEz a minimum, amit egy erősítőnél meg szoktunk adni, és akkor a csodatulajdonságokat még nem is mértük, pedig az is érdekes lenne, hogy a - sejthetően dinamikaszabályzóként működő - áramkörök és dekóderek ténylegesen hogyan is viselkednek.
[ Szerkesztve ]
-
cskadar
csendes tag
Tényleg, hány MHz-es natív (nem felskálázott) átalakító van benne? És még mindig nem kaptam választ arra, hogy létezik-e olyan digitális rendszer a hangtechnikai gyakorlatban, amelyik nem kétállapotú - 0 és 1 - jelsorozatot használ? (A számítástechnikában próbálkoztak háromállapotú rendszerekkel, de mintha nem jártak volna sikerrel).
-
cskadar
csendes tag
Most vettem észre, hogy tuner is van benne. Ha a részletes speckótól most el is tekintünk - érzékenység, jel-zaj viszony, frekimenet, áthallás, szelektivitás, nagyjel-tűrés, az erősítőnél említett torzítás paraméterek, stb. -, pl. az RDS dekóder a 16 lehetséges funkció közül melyeket tudja?
-
cskadar
csendes tag
Egyik barátom írta a Facebookon:
"Akkor már a gps-re is érdemes lenne rákérdezni, hogyan kommunikál a műhódakkal zárt térben. Vagy ez egy kerti cucc?"
-
cskadar
csendes tag
Azt állítja a leírás, hogy FÖLEMELI a centert. Ha csupán nagyobb lesz a tere, azt baromi egyszerű megcsinálni: a bal első és a jobb első sugárzóba ellenfázisban kell beadni a középjelet. Minél többet adunk be belőle, annál jobban szétkenődik a bázis. Lehet ezt nemlineárisan is adni, pl. úgy, hogy a mélyeket levágjuk az ellenfázisú jelekből. Nos, akkor valóban érdekelne, hogy mennyire lehet lokalizálni ilyenkor pontszerű hangforrásokat. :-) Effektként szoktuk az ilyet használni, amikor éppen az a cél, hogy elrontsuk a lokalizációt.
[ Szerkesztve ]
-
cskadar
csendes tag
Egy műszaki leírásban - a Prohardver általában jó ilyenben, és ez a "paraméter" a Sony honlapján is a műszaki adatoik között szerepel - műszaki adatokat szeretek olvasni. Az ugyanis egzakt. Hidd el, rengeteg cuccot teszteltem mind objektívan - mérési módszerekkel - mind szubjektívan. Ha a két eredmény között ellentmondás volt, mindig kiderült, hogy nem tiszta, nem jól lokalizálható, nem analitikus a hangkép. Hogy mégis kapjunk vmi eredményt, kvázi-szabványosított tesztanyagokat használunk. Esetünkben pl. igen érdekes lehet - és nem véletlenül írtam korábban - hogy mit művel a cucc a Máté passióval? mit emel, mennyit, hová? Te egyébként a térről írtál az imént, nem a magasságról. Tehát az a kérdésem, hány centit emel egy-egy fokozatban?
-
cskadar
csendes tag
Miért is nem lehet konkrét magasságot megadni különben? Elmondom, hogyan lehet. Meg kell adni részlretesen egy lehallgató helyiség adatait, az abban használt hangsugárzók típusait, stb. És akkor meg lehet adni. Ahogy minden tisztességes méréskor megadjuk, hogy mit mivel és milyen ajánlás szerint mérünk.
-
cskadar
csendes tag
Még valami eszembe jutott. A Sony azt állítja, hogy a képernyő magasságába emeli föl a középsugárzót. Nem azt, hogy a plafonra. Próbáljuk már ezt az állítást műszaki tartalommal megtölteni! Tehát azt, hogy a képernyő magasságába emeli - tartalomtól függetlenül, mert nem fűzte hozzá, hogy tartalomfüggően - a középsugárzót.
-
cskadar
csendes tag
Tehát ha mondjuk, a középsugárzó 1m-rel a képmegjelenítő középpontja alatt van, akkor az 1-es állásban 10 centit emel? A 10-esben pedig minden középre szánt hangot a monitorból fogok hallani?
Na jó. Fizikailag és pszichoakusztikailag elképzelhetetlen.
Akkor visszatérek arra a kérdésre, hogy mit jelent az ellenállás sodrása?
[ Szerkesztve ]
-
cskadar
csendes tag
Akkor a középsugárzó emeléséhez az utolsó szó jogán: Ezért írtam, hogy jó volna megadni - és ez egyáltalán nem lehetetlenség, MINDEN akusztikai jellemzőnél megadják a szakmát és a felhasználót tisztelők -, hogy milyen teremakusztikai jellemzők, milyen hangsugárzók, hogyan elhelyezett hangsugárzók esetében fokozatonként hány centivel emelkedik a középsugárzó magassága. Hidd el, nem oly nehéz. Csak akkor nincs maszatolás. Nem értem, miért tiltakoztok a szakszerűség ellen.
-
cskadar
csendes tag
Hát először is, nem minden gyártó használja az általad írottakat. A tisztességes gyártók egyrészt megadják a névleges kimenő teljesítményt, ráadásul a frekvencia függvényében - ez a már említett teljesítmény sávszélességgel jellemezhető. Másrészt valóban megadhatnak zenei teljesítményt is, de akkor azt is meg kell adni ám, hogy hogyan mérték. Mert erre is van többféle nemzetközileg elfogadott eljárás. Ez se olyan nehéz dolog. Akkor nem adják meg, ha sunnyogni akarnak. Egykor a Sony is tisztességes volt - még a kapcsolási rajzot is mellékelte a kütyüihez. Korrekt cég a műszaki adatokat élesen megkülönbözteti az úgynevezett marketingtól. Gagyi cég pedig becsapja azokat, akik nem tudnak valamit elég jól.
-
cskadar
csendes tag
Akkor most ismeretterjesztő jelleggel vezesd le, hogyan származtatható a névleges teljesítményből a zenei teljesítmény? Legyünk jóindulatúak, és tételezzük föl, hogy a tápfeszültség meg se rezzen a kivezérlés függvényében, még éles tranziensek esetén sem, mert akkor elveszünk a parciális differenciálegyenletek sűrűjében. Aztán nézzük meg visszafelé is: ha a zenei teljesítményt ismerjük, hogyan számítható belőle a névleges teljesítmény? Mondjuk, elégedjünk meg az Európában leginkább alkalmazott IEC ajánlásokkal!
-
cskadar
csendes tag
Aztán a profik úgynevezett vízesés-diagrammal jellemzik a kimenő teljesítményt. És nem kéne arra hivatkozni, hogy ez milyen hosszadalmas mérés, a mai mérőrendszerekkel pár perc alatt megvan az igen szemléletes eredmény. A vízszintes tengelyen az időtartam, a függőlegesen a teljesítmény van, az egyes görbék pedig frekvenciánként mutatják a dolgot. Ha az időtartam 0 s, akkor az erősítő által kibocsátott teljesítmény végtelen és minél hosszabb ideig nyúzzuk az erősítőt, annál kisebb teljesítmény vehető ki belőle, amíg be nem áll az állandósult szakasz. Ez utóbbi a névleges érték - ami a teljesítmény sávszélesség határain belül - állandó. Namost. Az, hogy mekkora a teljesítmény sávszélesség, az nagyon jellemző az eszközre. A bejegyzésünk tárgyát képező erősítő esetében aligha jobb, mit 200 Hz...6kHz +-3dB 1% THD esetén. (Sok ilyen kategóriájú cuccost mértem már.)
-
cskadar
csendes tag
Valamit nem értesz. REFERENCIA szobáról (méretek, akusztikai paraméterek), REFERENCIA hangsugárzókról (típus), REFERENCIA elhelyezésről (elhelyezési távolságok) írtam. Hozzáteszem, hogy - mondjuk - sokpontos mikrofonelrendezéssel, megadott fejmagasságban mérünk. Ne mondd már, hogy nem hallottál még ilyenről... :-)
[ Szerkesztve ]
-
cskadar
csendes tag
Azt mondtad, a zenei teljesítmény levezethető a névlegesből. Ha e levezetésre rákérdezek, miért értelmetlen kérdés? Szerintem egyébként NEM vezethető le, még idealizált feltételek esetén sem. ha ugyanis levezethető lenne, nem kéne mindkét adatot megadni. (Szerintem egyébként nem is kell, elég a névlegeset. Az ui. teljesen definit. És reprodukálhatóan mérhető. Persze, pont azt nem adja meg a Sony.)
[ Szerkesztve ]