Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
ma A TWS füles képmozaikot, a Watch FE ártippet kapott.
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
válasz #35193216 #271 üzenetére
Nem sikerult:
Letrollozni valakit szemelyeskedes, nem trollkodni. Viselkedhetek seggfej modjara de a szabalyzat tiltja hogy leseggfejezzenek ezert.
Az meg hogy ervel vagy sem, halalmindegy. Szelmalom harcot vivott majd nekiallt frocsogni, semmivel sem mutatott kulonb viselkedest, mint a tobbiek, mivel vele szemben is erveltek...
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
válasz #35193216 #277 üzenetére
Nem akadtam ki es nem ertek egyet egyik fellel sem. Egyszeruen a kettos mercere probalom felhivni a figyelmet, semmivel sem kulonb a viselkedese mint a masiknak.
Nincs itt semmi bullying, nem engedte el hanem lesullyedt a masik szintjere... Engem az az egy zavar csak, hogy a trollozas meg mindig sokak fejeben elfogadhato dolog, pedig szimpla szemelyeskedes.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
zed juron
aktív tag
válasz #35193216 #278 üzenetére
Nanana. DJgyökértől idézetek sorrendben:
"Így estefelé nem megy a keresés funkció használata?
Ne fogjuk az estére.... hogy nem vagy képes használni egy keresés funkciót de tudod mit itt van amiket Mercutio írt.... csak, hogy ne sírás menjen keresés helyett így este... (Bocsánat de nem tudom tolerálni a hülyeséget így ESTE...:
[link][ Szerkesztve ]"
Rá a válaszom:
"Értem, tehát egy általam nem ismert linkre kéne keresni a keresés funkcióval. "
Djgyök2:
"Látszi, hogy lövésed sincs. Hadd Segítsek neked:
Egy ember által linkelt tartalmat keresel akkor vajon mire keresnél rá??? Hmmm talán az adott ember kommentjeire a topikban..... amit linkeltem is és ott vannak az általa linkelt tartalmak és oldalak....
Ennyi se megy és még engem nézel hülyének miközben te beszélsz itt logikáról?
Vannak itt bajok."Erre a válaszom:
"Mennyire is szomorú amikor vki csúnya indulati troll és ott bűzölög a saját zöld mocsarában, mert képtelen kimászni belőle
De azé' köszi a segítséget nem is tudom mi lenne nélkülem az ilyen zöld izék nélkül "
És még közben - mindezekelőtt! - folyamatosan hülyézi, trollozi, szarozi meridiant, de többes számot is használt egyértelműen célozva már másra is. Gondolom rám ...
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
-
zed juron
aktív tag
válasz #35193216 #283 üzenetére
Hát nem tudom. Én most jártam meg Ausztriát, szinte csak pályán és az átlag sebességem 1000 km-re 87 km/h amit a gép számolt. Csak pályán mentem, persze volt korlátozó 100-ra is meg 80-ra is útépítés miatt Graz felett, de azért óra szerint 140-el mentem sokszor tempomattal, mert ugye az GPS szerint nincs meg 130 km/h ...
Szóval a 25 km/h az azt jelentené, ha a taxis kint van pályán akkor 10 óra alatt 250 kilométert kellene autóznia, 250 kilométer megtétele Budapesten egy nap meg egyet jelent az agybajjal. Legalábbis én autózok Budapesten, és hát csúcsidőben buszsáv ide vagy oda beteg dolog ennyit menni.
Szóval eléggé szkeptikus vagyok. Szerintem ez nem valós.
-
zed juron
aktív tag
válasz #35193216 #286 üzenetére
Hey man! Most idéztem neked olyant amit nekem írogatott. Eléggé egyértelmű ki volt a bunkó troll. És már közben szarozta meridiant meg még nem tudom kiket. Én csak az én részemet jegyeztem meg.
Innentől kezdve felőlem akár össze is házasodhatnak meridiannal, velem szemben kapásból csak személyeskedett a gyök2.
-
TomPack
őstag
-
djgeg
őstag
válasz #35193216 #344 üzenetére
A hosszútávú megtérüléshez vagy 10 éves számításokhoz persze hogy számolni kell ilyenekkel is.
Mint már levezettem az amortizáció és minden egyéb költség nem 10 éves öszköltségük átlagával jelentkeznrk most azonnal havi szintenezért is hülyeség egy normál órabért ebböl kalkulálni mert akkor a 10 év költségeivel számolsz és mit kapsz??? 10 év átlag órabéredet!!!
Ettöl még az elején nem annyi az órabéred csak ahogy nő az amortizációs érték(kvázi költség) és egyre több költség merül fel a 10 év alatt fokozatosan hónapról hónapra romlik az órabéredEz annyira alap dolog... Csesze már meg, de k nehéz felfogni látom....
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Döglött Róka
veterán
válasz #35193216 #346 üzenetére
En szivesen beszelgetnek, ha lenne ertelme. Keveri a kapuszint a tejszinnel olyan osszehasonlitasi alapokat vesz amiknek kozuk nincs egymashoz (lasd irodai alkalmazott kajakoltsege ugyanaz mint a taxis uzemanyagkoltsege, ezert nem er profitot szamolni)
Lasd fentebb : #301: "Aztán kijönne, hogy mennyi a tényleges netto bérem, hiszen én vagyok ebben az esetben a haszongépjármű ami pénzt hoz...." - amiota leirta ezt a f@ssagot csak terel... a 10 eves marhasagat meg nem tudom honnan szulte, viszi be magat a malnasba es vitatkozik magaval
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
djgeg
őstag
válasz #35193216 #356 üzenetére
Szerintem teljesen reális is lehet, hogy az amortizációt és egyéb költségeket is számba vesszük, de akkor sem a 10 év átlagát. Mert akkor 10 év összes napi órabérednek az átlagát kapod majd meg (mivel a 10 év átlagának a költségét vonod le)
Az amortizáció nem rögtön jelentkezik, hanem fokozatosan nő. Így hónapról hónapra nőne a költséged és a következő hónapban kvázi csökken az órabéred, ha így nézzük (ha havi bontásban... napi már durva lenne)
Az a felvetés is helyes lehet, hogy minek belevenni, mert ezt erre mellékesként tekintünk, úgy, hogy megvan az autó akkor minek. Ebben az esetben ha igazságosak akarnánk lenni csak az uberezésből származó plusz tehert és költségeket kéne kalkulálni (Ahogy te is írtad arányosítva hány % a használatnak az Uber/Taxi). Ami még bonyolúltabb. Arányosítani kell az össz használatot személyes és Uber/Taxi között és akkor lesz meg a Taxiás által okozott plusz amortizáció, fogyasztás és egyéb költségek.
Azonban ezt sem 10 év átlagálval kéne számolni, hanem legalább havi bontásban. Ha 10 éves össz költségek átalgával számolok akkor nem lesz reális az órabérem amit számolok. Mert igazából az elején több lesz az órabér és fokokazotosan egyre kevesebb a teljes ciklus vége felé (mondjuk teljes futás említett 10 év)
Ez egy felfelé ívelő görbe (költség) amíg az elején kevesebb a költség a végére úgy lesz egyre nagyobb a növekvő amortizáció miatt. Ezért az egész ciklus átlagával számolok most órabért akkor nem lesz reális, mert igazábol most még nem akkora a költségem mint a 10 év alatt össz átlaga.
Az egész ciklust akkor érdemes nézni, ha a megtérülést és a hosszútávú pénzmozgást akarom nézni vagy kalkulálni, de ha a MOST per pillanati órabéremet akarom összehasonlítani egy fix bejelentett munkáséval akkor az aktuális költségekkel kell számolnom (aktuális amortizációs költség mostani fogyasztás stb )
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
válasz #35193216 #350 üzenetére
Az amortizáció nagyobb az első 1 Km pl ebben igazad van. Arányaiban, Azonban, ha a kocsi értékét nézem és lebontom hónapról hónapra a kocsi amortizációját akkor az egy felvelé ívelő görbe, növekvő költség mert meg tudom határozni, hogy a kocsi ért 5 000.000 Ft ot most. jövő hónapban (első hónap itt ténylegesen van egy nagyobb ugrás ) ér 4 600 000 Ft ot. és ez a szám hónapról hónapra csökken kvázi (vagy nagyobb ciklusonként) de kvázi állandóan romlik az értéke és ez által nekem állandóan növekvő költséget jelent az autó hónapról hónapra (mert az eredeti értékéből folyamatosan fokozatosan veszít)
Így a költségeim (amortizáció) állandóan növekszik amikor már kvázi semmit nem fog érni a kocsi (vagy pl a 10 évnek vett futási idő végén az érték.)Így aktuális költségekkel számolok kvázi minden hónapban akkor lesz relevánsan összehasonlítható a havi órabérem, nem ha a 10 év átlagával számolok, de mind 1 így is túl sok időt fecséreltem erre... Szerintem így reális és így lehet jól összehasonlítani a jelenlegi órabérekkel. Ennyi
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
válasz #35193216 #360 üzenetére
Én az egészet úgy néztem, hogy az autó megvan és nem, hogy na most elkezdünk Uberezni és ezért autót veszünk. Természetesen így is az autó vétel költség, de alapesetben annak is havi szinten jelentkező költsége van. Ami ennyi erővel konstrukció függően fix. Ha készpénzért veszel egy autót csak azért, hogy Taxi/Uberezz akkor igen más a tészta ki kell számolni az autó árának a megérülését, de!
Most egy órabérről beszéltünk amit össze lehet hasonlítani egy bejelntett munka órabérével.
Az autó értékét 10 évre tekintve (plusz minden más költséget) átlagolom és kiszámolom, az órabéremet akkor az 10 évre vetített átlag órabér (remélhetőleg pozitív)
Ha a mostra vagyok kíváncsi, akkor kiszámolom a kocsi törlesztőjét óra szintre kivonom + az összes költséget is (benzin amortizáció stb) és meglesz az aktuális órabérem. nem a 10 év összes költségének az órásított értékét vonom ki költségnek... Mert az nem aktuális órabér amit kézhezkapok....Ez olyan mint, hogy 10 évre nézem a fizetésemet (remélhetőleg nő 10 éven belül) és 10 év átlag órabérét nézem az nem lesz egyenlő a mostani órabéremmel amit most keresek... Ezzel nem kalkulálhatok!, Hogy az én 10 éves átlag órabérem mit tudom én 3000Ft/óra... Ez nem reprezentálja a jelent mert most nem annyi...
Az amortizációval jelentkező költség az meg állandóan nő mivel időről időre egyre nagyobb (legalább is tudtommal, lehet, hogy a legnagyobb arányban az első időszakban de attól még növekedve veszít az értékéből.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
f_you
tag
válasz #35193216 #360 üzenetére
"Ha az amortizáció oldaláról közelítjük meg, akkor meg egyre kisebb költség, hisuen egyre kevesebbel esik az autó értéke"
Ő arra gondol, hogy az autó értékéhez képest nézve egyre drágább a fenntartás. Egy olajcsere ugyan annyiba fáj amikor vadi új az autód és ér 10 milliót, és 8 év múlva is, amikor már csak 1 milliót ér az autód. Arányaiban egyre nő a fenntartási költséged.
A másik, amit még korábban írt, hogy feleslegesen kalkuláltak az amortizációban olyan dolgokkal, amik az uberezéstől/taxizástól függetlenül is jelentkeznek (erkölcsi avulás pl., az autód akkor is folyamatosan veszít az értékéből ha üvegbúra alatt tartod hermetikusan lezárva).
djgeg: Pedig az a logikus amit ők írnak. Mi pont, hogy a hosszú távú átlag órabérre vagyunk kíváncsiak. Semmi értelme úgy számolgatni, hogy x hónapon át tök jól keresek, majd jön egy hónap amikor meg egy lyukas garast se, mert nagygenerál volt az autón. Ez így nagyon becsapós.
-
Döglött Róka
veterán
válasz #35193216 #354 üzenetére
Tudom hogy benne van, és ezért mondom hogy feleslegesen koptatom ha más irodai munkával ennek az órabérnek a 3-4 szeresét is megtudom keresni miközben az autó áll.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
zed juron
aktív tag
válasz #35193216 #346 üzenetére
Esetleg valaki már utána nézett hogy "az a csávó" (én ) honnan szedte az indulati troll, reaktív troll kategóriákat vagy mindenki azt gondolja hogy én húdenagyon okosnak gondolom e téren magam?
Ha utána nézett, akkor néhány embernek nem ártana nagyon mélyen önmagába néznie.
Egyébként szerintem - még mindig az a véleményem - csak egy-két igazi troll van itt, és mivel ennyire indulatosra-ordenáréra veszi magát, a többiek is "veszik a lapot" és adják alá a lovat.
Mondjuk ami igaz az igaz: minek egy troll alá ló?
A lényeg e topik tekintetében: valaki érti hogy pontosan mit is akar és milyen végeredménnyel DJ izé kiszámolni?
Aki úgy érzi egyébként hogy emellett megéri überezni, az regeljen - amíg lehet - majd csináljon meg pár száz fuvart és csináljon magának elszámolást.
Van már itt valaki aki esetleg tud ilyent felmutatni?
Nem afféle odaírom hogy "én csinálom vazze' és nekem osztán húde megéri" hanem akinél tételes elszámolás van és be is meri itt mutatni adatok kisatírozása mellett? Talán még könyvelővel is megtámogatva?
Hm?
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz #35193216 #381 üzenetére
Csak én érzem az ellentmondást, a tanulatlan, hátrányos helyzetű emberek és az okostelós-netbankos logisztika között..?
A sima érettségivel rendelkező ismerőseim azért "el tudják adni magukat", ugyanakkor alap IT-s felhasználói ismereteikkel nem nagyon használnak extra mobilos technológiákat.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Gumi és felni topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Óra topik
- Horgász topik
- Milyen routert?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- További aktív témák...
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen