- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
ph A vállalat vezetője a PC-piac 50 százalékát vinné a következő öt évben.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
"okból hátrányosan érint egy új üzleti modell"
Komolyan nem látod at hogy miből is áll az az új üzleti modell és miből is származik az előnye?
Hjah, értelmi felfogóképességet nem adhatok neked, nem vagyok isten. Félisten sem.Te leragadtál annál az opciónál, hogy az ubernél lehet értékelni a sofőröket, a taxisoknál meg nincs ilyen?
Pedig valójában a taxisokat is tudod értékelni... elmész a tékozló homárra és beírod a tapasztalataidat.
-
Meridian
senior tag
"A taxisoknak az fáj, hogy nagyrészük tanulatlan buta ember akik féltik a szakértelem nélkül végezhető egyetlen pénzkereseti lehetőségüket!!"
Többszörösen is összedől ez az érvelés. Az UBER sofőrnek sem kell atomtudós zseninek lennie és három + 2 nyelven beszélnie.
Ha ez az UBER-kedés ténylegesen annyira megérné, a taxisok is tömegesen állnának át az UBER-re, mert:
- nem kellene csúnya sárga matricát ragasztgatniuk a vadiúj és szép autójukra.
- nem kellene évente 17 ezer helyett 42 ezer Ft-ért vizsgáztatnia az autójukat, mikor az 6 évnél fiatalabb autóknál csupán 3 évente kell (és ugye csak 17ezer).
- nem kellene sokkal drágább kötelező biztosítást kötnie.
- nem kellene drosztdíjat fizetnie az adott településen, vagy kerületben (ennek hiányában ha utast vesz fel, és rajtakapják, bevonják az engedélyét!)
- nem kellene drága pénzen taxamétert venni (amivel drága karbantartási díjak is együtt járnak - és kapaszkodj meg, a taxaméter óráját hetente 2 perccel tudod módosítani, ha ennél többel állítódott el az óra akkor csak a szervíz tudja pontosra beállítani, természetesen zsetonért, de egyébként is időközönként kötelező elelnőriztetni az órát, zsetonért...).
- nem kellene Budapesten kártyaleolvasót sem fenntartani, mert az UBER megoldja.
- ja, és számlát/nyugtát sem kellene adnia, sem pedig adóbevallást és elszámolást készíttetnie könyvelővel a NAV részére...
- aztán opcionálisan, de nem kellene reklámoznia saját magát, és ügyfelek után szaladgálni, mert az UBER megoldja (leközvetíti).
- opcionálisan, a leendő taxisoknak nem kellene igen drága taxis vizsgát sem tennie (ahol kötelezően megvágják az embert, mert csupán pénzlehúzás az egész, azaz kétszer kell fordulnod...), de még vállakozói igazolványt sem kellene kiváltania...Érdekes, a fenti lista külön-külön is indok lenne arra hogy a taxisok inkább fehér rendszámmal elkezdjenek uberezni.
Azt mondod tanulatlanok a taxisok, meg képzetlenek? Hát ahogy azt móriczka képzeli! Számolni azért még tudnak, ha nem hiszed, próbáld meg fizetéskor átvágni a taxist. -
djgeg
őstag
"robbantsuk majd fel mert "elveszik" szegény csóró taxisok munkáját?"
Ezt hívnánk géprombolásnak... Volt rá példa és az említett robotsofőrök elterjedésével majd lesz is....
Nem csak taxisok hanem rengeteg fuvarozó is majd kapkodhatja a fejét....5-10 éven belül."640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Korrektor
Dehogy volt kiváló példa. A telekom cégek addig hátráltatják a VoIP szolgáltatásokat, amíg nem terjed el eléggé a saját mobilnet előfizetésük. Akkor nagy kegyesen mégis megengedik, mert már megvan a fix bevétel.
A taxis nem tud semmit sem tenni, mert nem ő birtokolja az infrastruktúrát.
-
f_you
tag
"a taxisnak is áll a lehetőség, hogy képezze magát és versenyképes területre evezzen"
Hozzátenném, hogy a taxisoknak erre még bőven van is lehetőségük a fuvarok között. Legtöbbször ahogy látom, csak dumálgatnak a parkolóban, vagy a tv-t nézik / rádiót hallgatják a kocsiban.
-
Korrektor
Fuss neki még egyszer: (1) freelancerről volt szó (2) az adócsalás csak rövid távon hoz hasznot, erre üzletet nem lehet alapozni. Még Al Capone is belebukott.
"Ez a mentalitás azért sem logikus, mert ahol a régi rendszerben megszűnnek munkahelyek, ott az érkező új rendszer számos új munkahelyet is generál."
Ez szép elmélet volt, de természetesen nem sok köze van a valósághoz. Persze ki lehet várni azt az időszakot, sokszor akár évtizedeket is, amíg egy ilyen átmenet tart, de hogyan kezeled közben a társadalmi feszültséget?
-
djgeg
őstag
Én tisztában vagyok ezzel. Legjobb példa erre az Airbus mint cég. Volt pont nemrég velük egy jó kis dokumentum film ami kitért arra is, hogy amióta a gyártást automatizzálták gyakorlatilag nem, hogy csökkent a dolgozó alkalmazottak száma hanem nőtt, csak nem a gyártó sor mellet, hanem az összes többi jobban fizető részlegeken... Érdekes...
Amúgy igen... azért írtam amit írtam mert én sem értem, hogy "Hihetetlen, hogy ezt 2015-ben még mindig nem látja át egy mai pógár..."
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
senior tag
"Aki viszont agyatlanul tombol mint egy őserdei vadállat, az be kell b*szni a börtönbe!"
ebben egyet értek..
DE a taxisok zömének az a felháborító( és én is taxizni fogok azért követem ezt az egészet ), hogy aki belefektet nem kevés pénzt, kb olyan 2,5 millióba áll talpra egy taxi ( saját autóval ! , nem bérelt autó ) mire minden követelménynek megfelel, a sok adó meg minden egyéb elvárás...berakja a pénzét és erre az UBER majd jön és Jóska Pista bivalybasznádról és majd ő megmutatja befektetés nélkül és "szabályok" nélkül megy ez...
-
Korrektor
"Továbbra sem érted, hogy az üzleti modell nem adócsalásra épít!"
Elismerem, hogy a topik túlságosan szerteágazó lett és nehéz követni, ezért még egyszer: Glendával az üzleti előny / hátrány viszonyáról vitatkoztunk, eközben került elő az adócsalás, mint lehetséges elem. Azt nem állítottam, hogy az Uber esetén ez volna a modell.
Viszont az elég furcsa, hogy sokaknál az érvelés az "Uber jó, taxis rossz" alapelvre vannak felfűzve ("Négy láb jó, két láb rossz" mintájára). Ezzel sehova sem lehet eljutni.
Nekem tetszik az Uber elve és okosan használja a technológiát, és nincs is gond, amennyiben betartja a helyi szabályozást. Éppen ezért kíváncsi lennék, ha holnaptól lehetne valaki Uber informatikus vagy Uber orvos, csak le kell tölteni az alkalmazást, akkor is lelkesedne-e mindenki.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen