Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zed juron

    aktív tag

    válasz Mercutio_ #181 üzenetére

    Szeretem azokat a növényi képződményhez hasonlatos nickeket, akik személyeskedést kiabálnak. de maguk mást sem tesznek folyamatosan és emellé üres postokat ömlesztenek mindenféle tartalom nélkül. Nem ez a troll fogalma valójában?

    Aszongya hogy "azért nincs igaza, mert bla-bla, kötőszó, és mert, de igen, amikor, akkor, vagy az van mivel illetve amiért bla-bla".

    Micsoda érvrendszer :D

    "Khm, az ugye megvan, hogy a személyeskedés sokszor az érvek hiányának a jele? A másik gond ezzel a szöveggel ezen az oldalon az, hogy az átlagtól kicsit nagyobb a mérnökök és programozók aránya. Kérdés neked milyen végzettséged van, hogy ilyen summás kijelentéseket teszel?"

    Á, ebből azonnal kitűnik, hogy neked a természettudományos ismereteid biztos hogy az átlagos alattiak és az is hogy mekkora öntökönszúrás a post:

    1., Már csak azért is mert ez TEKINTÉLYELVŰ érvelés, ilyent nem alkalmaz olyan személy, aki a természettudományos avagy ún "scientific method" szerint érvel vagy gondolkozik

    2., A pénzügyi mérlegek tekintetében - ami csak kis arányban matematika - amúgy sincs ennek jelentősége. Mert az IT-s végzettségűek Átlag Józsihoz képest nem bírnak kimutatható többlet számviteli ismeretekkel, azaz alkalmazott számviteli-pénzügyi (pénzügyi jogi) ismeretekkel.

    Szóval hadd gratuláljak. De majd jön a kocka meridian és leoszt matekból. :C

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz Mercutio_ #181 üzenetére

    Először is, az uber pont úgy működik mindenhol , mint amerikában. Tehát ez az érved, hogy az amerikában történt, az nem érv. Inkább csak csúsztatás.

    Ha szerinted nem úgy van, akkor tessék kiszámolni, hogy mivel jár az, ha nem főállásban csinálja valaki.
    Egyébként egyszerű mint a faék, már leírták, csak nem tudod felismerni a két dolog között az tényleges összefüggéseket.

    A kiszámolós blogon arról szólt a fáma, hogy ha csak keveset használod az autód, akkor érdemesebb inkább taxiznod, mivel fajlagosan sok a költség az autó birtoklása és üzembe tartása okán. Ha keveset hazsnálod, ez rárakódik a km díjakra.

    Ha az uberre sem teljes állásban használod, akkor ez a dolog ugyanúgy érvényes, még akkor is ha az autó leve megvan azért, mert pl melóba jársz vele. Ez akkor sem tudna működni, ha meló közben párhuzamosan tudnál uberezni. Ugyanis ha neked X pontba kell menned és menet közben fel akarsz venni valakit, az tuti nem X-be akar majd menni, hanem Y pontba, ami jóval nagyobb eséllyel homlokegyenest más irányba lesz minta te eredeti uticélod. Egyébként pont ez a wundercar legnagyobb fékezőereje, hátránya. Az is csak úgy működik, hogy ha sikerül olyan utasokat verbuválnod aki ugyanarra mennek mint te a munkádba, de ez a esetek többségében nem így van, vagy csak részben teljesül.

    Vegyünk konkrét példát. Én Érdről járok be a 13. kerületbe. Ha wundercaral meghirdetem maga, és vannak érdiek is, felveszem őket. Igen ám, de a többségük, mondjuk kelenföldre akar menni, vagy budafokra, vagy 10. kerületbe stb. ez nekem nem esik útba, ha el akarom vinni őket ez nekem idő és kitérő. Persze ebben az esetben megegyezhetünk, hogy vagy kosztolányi vagy kelenföldi városközpont (4-es metró van ott) kirakom őket és onnan mindenki megy tovább a maga útján.
    Az Ubernél ez sem megy, mert ott az utas konkrét uticéllal megy, és elvárása az, hogy ott rakd ki ahová szeretne menni. Különben minek vagy? Akkor hív egy taxit az elviszi oda őt.
    Aza ubernél munkába menet előt az egész nem játszik, mert elkésnél a melóból, utána meg a saját szadadidődet rabolná le (nem mellesleg, ha nappali műszakban vagy, akkor pont csúcsidőben uberezni? Halálgyilkos dolog... nincs buszsáv, ugye?). De nem csak a szabadiddet. A kocsidat is, és nemcsak a csúcsforgalomban való araszolgatás okán. Ugyanis ha a munkádból neked a hazafelé vezető út nyugati irányba esik, arra az esély hogy az uberes kuncsaft is pont arra vagy közel hasonló irányba akar menni nagyjából 1:4-hez. Budafokon melózol? Haza akarnál menni mondjuk Budaörsre? De előtte lezavarnál egy-két ubert? Aha. Az első utasod tuti a 18. kerületbe akarna menni. Vagy a 15-be. Vagy csak a 10.-be. Stb. Ezáltal nem kerülnél az otthonodhoz közelebb, hanem jóval messzebb. Arra számítani, hogy majd láncfuvarban addig veszel fel utasokat, míg egyszer csak lesz olyan, aki pont arra a környékre akar menni, ahol te laksz, na arra ne számíts. Persze van rá erre is esély (a lóttó ötösre is egyébként), de hosszútávon mondjuk egy héten egyszer fog ez előfordulni.

    Mindez viszont megnöveli az autód üresjáratban megtett km futását, és továbbá rengeteg időt elvesz majd tőled is. Ha egyenleget készítünk akkor az fog kijönni eredménynek: te veszítesz, az utas nyer, uber nyer.

    "...átlagtól kicsit nagyobb a mérnökök és programozók aránya..."
    Na, ezt azért sokan jól tudják, egyáltalán nem számít semmit sem. Ez megint nem érv. Egyébként mit akartál ezzel mondani? Hogy aki nem diplomás az hülye? Érdekes. Más esetekben meg az szokott előkerülni, hogy a diplomával együtt észt nem szoktak osztani, attól hogy még valakinek van egy-két diplomája az nem jelenti azt, hogy intelligens is. Inkább szoktak arra hivatkozni, hogy jó kemény segge volt, mert képes volt végigülni (végigseggelni) 3-4-5 évet a borzalmas színvonalú magyar felsőoktatásban, ahol egy marék szemetet tanítanak... (egyébként elsőkézből ismerem én is ezt, tehát tudom miről beszélek, de nem villogok azzal, hogy nekem van-e diplomám, vagy hogy miből van-e diplomám, de még azzal sem, hogy tulajdonképpem mennyi is az IQ-m).

    Az számít egyedül, ismered-e azt a dolgot amivel kapcsolatban beszélsz, vagy sem? Én ismerem azt, hogy mivel jár a taxizást, és azt is jól át tudom látni, mi is az a "uber". Különben matekoznék itt erről? Nem.
    És hangsúlyozom - nem először mostmár itt, mikor először hallottam erről az Uberről, én is lelkes voltam... de csak voltam.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Mercutio_ #181 üzenetére

    "A hsz-edet olvasva egyébként te magad is leírod, hogy a taxitársaságok lehúzzák a sofőreiket és nem biztosítanak cserébe szinte semmit, azuber 20‰-ot sokallják a taxisok , kérdésem: a tacitársaság 80 ezer hány %-ot jelent?"

    Ez így van. Kérdezz meg bármely taxist, nem lesznek jó véleménnyel ezzel kapcsolatban.
    Viszont van fejlődés, haladnak a korral, most már GPS alapú szoftver segítségével osztják ki a fuvart a taxisok részre, ami egyrészt hatékonyabb, másrészt igazságosabb is. Korábban hadd ne meséljek arról, mi is volt. (mondjuk annak alapján megértenéd azt is, hogy anno miért mentek úgy a taxisok mint egy vadállat (a kopaszfejű bmw-eseket is letolták ebben), az utcákon - most meg gondolom azért, mert ez rögzült bennük - ugyanis időre kellett érkezni, ha nem értél oda, akkor büntetést kaptál, azaz x számú körből kimaradtál a közvetítéseknél - ezért aztán árkon-bokron piroson-tiloson átmentek ha rendelésük volt, de tegyük hozzá: kényszerűségből...) Apámnak egy hónap alatt elege lett belőle, és inkább kilépett a főtaxitól.

    Amúgy az a 80ezer kurva sokat jelentett (és volt olyan hely ahol még többet kellett "leadózni"), mint költséghányad. Sokan -valószínűsíthetően - emiatt hagyták abba, vagy még inkább, mentek át feketézőbe, vagy lettek hiéna taxisok.

Új hozzászólás Aktív témák